-
Polscy pracownicy a przeklinanie w pracy
Czy w polskich firmach używanie niecenzuralnych wyrazów jest normą czy też Polacy hamują swoje emocje przed szefem i kolegami? Z badania przeprowadzonego przez Praca.pl wynika, że w zaledwie 6% polskich firm żaden z pracowników nie przeklina! Wedug Praca.pl, klną zarówno szefowie, managerowie jak i pracownicy szeregowi. „Łacina” jest normą w 41% ...
-
Polacy a zagrożenia współczesnego świata
Polacy są bierni wobec zagrożeń, które czyhają na nich w życiu. Jedna piąta Polaków akceptuje życie ze świadomością zagrożeń wynikających z prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu przez siebie i innych. Z kolei ponad połowa rodaków deklaruje, że nie jest w stanie zrobić nic, aby zmniejszyć w Polsce poziom korupcji. Takie wnioski płyną z badania ...
-
Finanse firm w rękach kobiet
To kobiety trzymają rękę na finansach polskich firm - pokazują badania GFK Polonia wykonane na zlecenie BRE Banku. W 2 na 3 przedsiębiorstwach to właśnie panie odpowiadają za relacje z bankiem i bieżącą obsługę finansową. Polskie księgowe, dyrektorki finansowe czy panie prezes za swoje wzorce przedsiębiorczości uważają Jolantę Kwaśniewską, ...
-
Studia za granicą to atut na rynku pracy
Niemal 70 proc. tegorocznych maturzystów i studentów uważa, że studia zwiększają szansę na znalezienie pracy. Jednocześnie prawie 90 proc. z nich przyznaje rację polskim pracodawcom, że absolwenci krajowych uczelni nie są dobrze przygotowani do pracy zawodowej - wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Polish Open University. Studenci ...
-
Internet w Polsce I-VI 2011
Badanie NetTrack, prowadzone na próbie reprezentatywnej, ogólnopolskiej, pozwala śledzić penetrację Internetu w Polsce oraz profil polskiego internauty. Dynamika wzrostu liczby użytkowników Internetu jest nadal niewielka, jednak przyrost jest konsekwentny, obecna penetracja to 54,2%. Jeśli chodzi o częstotliwość korzystania z Internetu to w ...
-
Więcej chętnych na ubezpieczenie podróżne
Z danych serwisu FRU.PL wynika, że coraz więcej Polaków wyjeżdżających za granicę decyduje się na wykup polis - w drugim kwartale 2011 roku było to aż 15 proc. klientów. Eksperci FRU.PL radzą na co zwrócić uwagę wybierając ubezpieczyciela oraz polisę, która może okazać się nieoceniona w wielu nieprzewidzianych sytuacjach. Na co zwrócić uwagę ...
-
Polscy politycy w reklamie?
Macroscope OMD zapytał internautów, jak według nich sprawdziliby się w roli gwiazd spotów reklamowych najbardziej znani politycy. Jedenaście czołowych nazwisk polskiej polityki zestawiono z ośmioma kategoriami produktów i usług (piwo, czekoladki, banki, sieć sklepów dyskontowych, akcje społeczne, fundusze UE, środki czystości, wycieczki). Poddano ...
-
Polski rynek pracy a obcokrajowcy
Członkostwo Polski w Unii Europejskiej zwiększyło zainteresowanie cudzoziemców naszym krajem. Tylko w 2010 ok. 37 tys. obcokrajowców dostało pozwolenie na pracę w Polsce, z czego ponad 1/3 stanowiły zezwolenia dla robotników wykwalifikowanych. Badania przeprowadzone przez CBOS w ubiegłym roku, pokazały że już co siódmy Polak osobiście zna kogoś ...
-
Polskie firmy redukują inwestycje
Aż 2/3 polskich przedsiębiorstw deklaruje, że ogranicza inwestycje, z czego blisko co czwarta w znaczącym stopniu w stosunku do potrzeb. Najbardziej negatywnie na decyzje inwestycyjne firm wpływają zatory płatnicze, polityka podatkowa państwa oraz bariery prawne utrudniające rozpoczynanie nowych przedsięwzięć - takie wyniki przynosi najnowsze ...
-
Rynek pracy cudzoziemców 2011
90 procent pracodawców uważa braki kadrowe na polskim rynku pracy za istotny problem, wpływający na decyzję o zatrudnieniu pracowników z zagranicy. W raporcie agencji EastWestLink "Rynek pracy cudzoziemców 2011" przedstawione zostały wyniki badania rynku pracy, przeprowadzonego przez analityków EWL na grupie polskich pracodawców zatrudniających ...
-
Internet w Polsce VII-IX 2011
Badanie NetTrack, prowadzone na próbie reprezentatywnej, ogólnopolskiej, pozwala śledzić penetrację Internetu w Polsce oraz profil polskiego internauty. Dynamika wzrostu liczby użytkowników Internetu jest nadal niewielka, jednak przyrost jest konsekwentny, obecna penetracja to 55,3%. Jeśli chodzi o częstotliwość korzystania z Internetu to w ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 47/2011
W obecności czołowych polityków zainteresowanych krajów otwarty został gazociąg Nord Streem położony na dnie Bałtyku. Obecnie inwestorzy kładą drugą nitkę tego gazociągu i ma ona być oddana do użytku za rok. W sumie zdolność przesyłowa obu nitek wyniesie ok. 65 mld. m3 gazu rocznie. Zaczyna się już mówić o trzeciej nitce, co może w istotny sposób ...
-
Europejczycy a mobilny Internet 2011
W Polsce z mediów mobilnych korzysta obecnie 18% Polaków, co oznacza wzrost w porównaniu z 14% w roku ubiegłym - wynika z niezależnych badań Orange Exposure 2011. Ich przedmiotem jest określenie sposobów korzystania z mediów mobilnych przez użytkowników w Wielkiej Brytanii, Francji, Hiszpanii i Polsce. Wyniki badania realizowanego przez TNS ...
-
E-learning a studia tradycyjne
Ponad połowa polskich studentów jest przekonana, że studia w trybie e-learning będą w stanie w przyszłości zastąpić studia tradycyjne. Jednocześnie większość z nich uważa, że dziś polskie szkoły wyższe nie są przygotowane do tego, aby w należyty sposób takie zajęcia prowadzić - wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Polish Open University. ...
-
Rynek pracy niełaskawy dla młodych
Ponad połowa absolwentów szkół średnich w Polsce idzie na studia. Niestety wysoki odsetek studentów nie pokrywa się z jakością zdobytego wykształcenia. Absolwent w UE znajduje pracę średnio w czasie trzech miesięcy, a w Polsce szuka jej nawet dwa lata - pokazuje raport "Szkolnictwo wyższe w Polsce". Obecnie niemal 50 proc. studentów uważa, że ich ...
-
Polscy studenci a e-learning
Blisko 60% polskich studentów spędza codziennie od 3 do ponad 7 godzin w Internecie. Większość ważnych spraw załatwiają w sieci - czytają, oglądają filmy i seriale, korzystają z bankowości elektronicznej, komunikują się ze znajomymi na portalach społecznościowych, przygotowują się do sprawdzianów i egzaminów. Z badania przeprowadzonego dla Polish ...
-
Internet w Polsce I-XII 2011
Badanie NetTrack, prowadzone na próbie reprezentatywnej, ogólnopolskiej, pozwala śledzić penetrację Internetu w Polsce oraz profil polskiego internauty. Dynamika wzrostu liczby użytkowników Internetu jest nadal niewielka, jednak przyrost jest konsekwentny, obecna penetracja to 55,4%. Jeśli chodzi o częstotliwość korzystania z Internetu to w ...
-
Powierzchnia wystawiennicza ciągle rośnie
Dzięki badaniu przeprowadzonemu we wrześniu 2011 r. przez Polską Izbę Przemysłu Targowego wśród członków PIPT, którzy zarządzają obiektami targowo-konferencyjnymi w Polsce oraz wśród operatorów pozostałych obiektów tego typu w kraju, możliwe było umieszczenie statystyk opisujących powierzchnię wystawienniczą krytą brutto polskich obiektów w ...
-
Polskie firmy stawiają na wzrost przychodów
Ponad 1/3 dyrektorów finansowych w Polsce ocenia, że bieżący rok będzie dobrym czasem na inwestycje. Sytuacja finansowa polskich firm jest korzystna, dlatego przedsiębiorcy zamierzają koncentrować się głównie na wzroście przychodów - tylko dla jednej czwartej priorytetem będzie restrukturyzacja. Największym zagrożeniem dla prowadzenia działalności ...
-
Profil polskiej internautki
Gdzie w sieci najlepiej widać różnice pokoleniowe między kobietami? Jakie serwisy internetowe odnotowują najwyższy odsetek odwiedzin przedstawicielek płci pięknej? Gemius Polska prezentuje profil polskiej internautki, przygotowany na bazie wyników badania Megapanel PBI/Gemius za grudzień 2011 roku oraz raportów "E-commerce w Polsce 2011" i " ...
-
Dobry kierowca: kobieta czy mężczyzna?
Stereotyp funkcjonujący w Polsce, który mówi że kobiety są gorszymi kierowcami niż mężczyźni, nie do końca się potwierdza - takie wnioski płyną z ogólnopolskiego badania zorganizowanego przez towarzystwo ubezpieczeń Link4 oraz Polską Izbę Motoryzacji. Kto częściej powoduje wypadki? Z badania Barometr Ubezpieczeniowy Link4 wynika, że w ostatnich ...
-
Instytucje finansowe a Facebook
Nie takie internetowe jak się malują - tak można podsumować obecność polskich instytucji finansowych w mediach społecznościowych. Według aplikacji catNapoleon.com 10 największych fan page'y polskich banków ma w sumie ponad 210 tys. fanów. Według danych za ostatni kwartał zeszłego roku w tych samych bankach klienci mieli ponad 14,5 mln rachunków ...
-
Polscy i ukraińscy kibice w Internecie
Czy emocje sportowe przeżywane w domowym zaciszu można porównać do tych odczuwanych podczas meczu na trybunach? Kim są polscy i ukraińscy e-kibice, gdzie szukają informacji o wynikach meczu i ciekawostek na temat ulubionych drużyn? Jak pokazuje badanie Megapanel PBI/Gemius za styczeń 2012 roku oraz gemiusAudience Ukraine serwisy sportowe cieszą ...
-
Polacy a rozliczanie PIT 2011
Jak wynika z najnowszego badania KPMG, ponad połowa podatników w Polsce nie ma trudności z przygotowaniem formularza PIT. Mimo tych zapewnień, według opinii ankietowanych, w 2012 roku jedynie 37% Polaków wypełni roczne zeznanie podatkowe w pełni samodzielnie. Około 70% Polaków zdecyduje się na przekazanie 1% podatku na rzecz organizacji pożytku ...
-
Ile wart jest 1% podatku?
W 2011 roku łączna kwota z 1% podatku przekazanego na rzecz organizacji pożytku publicznego wyniosła 400,2 mln zł. Ministerstwo Finansów podaje, że zeznania podatkowe 10 134 625 osób, tj. ponad 38% wszystkich podatników, zawierały wnioski o przekazanie części podatku na cele charytatywne. Z kwietniowym badaniu KPMG czytamy, że w tym roku na ...
-
Piractwo komputerowe na świecie 2011
Z najnowszego Światowego Badania Piractwa Komputerowego wynika, że 46% użytkowników komputerów w Polsce przyznaje, że nabywa nielegalne oprogramowanie. Część z nich twierdzi, że "piratuje" cały czas lub często. Inni utrzymują, że robią to okazjonalnie lub rzadko. Takie postawy wobec piractwa komputerowego powodują, że 53% oprogramowania używanego ...
-
Rynek HoReCa w Polsce 2012
Spędzanie czasu poza domem w pracy czy szkole są najczęstszymi powodami do jedzenia poza domem dla Polaków, według najnowszego badania przeprowadzonego dla raportu "Rynek HoReCa w Polsce 2012. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2012-2014". Jako najbardziej ulubioną respondenci wybierali polską kuchnię, jednak to sieci barów szybkiej obsługi ...
-
Internet w Polsce I-III 2012
Badanie NetTrack, prowadzone na próbie reprezentatywnej, ogólnopolskiej, pozwala śledzić penetrację Internetu w Polsce oraz profil polskiego internauty. Dynamika wzrostu liczby użytkowników Internetu jest nadal niewielka, jednak przyrost jest konsekwentny, obecna penetracja to 55,6%. Jeśli chodzi o częstotliwość korzystania z Internetu to w ...
-
Euro 2012 zwiększy "soft power" Polski
Zdaniem ekspertów z firmy doradczej Ernst & Young tegoroczne mistrzostwa Europy w piłce nożnej mogą poprawić polski "soft power" - czyli zdolność kraju do pozyskiwania sojuszników i zdobywania wpływów dzięki atrakcyjności własnej kultury, polityki i ideologii. W rankingu krajów o najwyższym wskaźniku "soft power" przygotowanym przez Ernst & Young ...
-
Rynek badań klinicznych 2012
Według najnowszego raportu PMR "Rynek badań klinicznych w Polsce 2012. Prognozy rozwoju na lata 2012-2014" rynek badań klinicznych w Polsce będzie w najbliższych trzech latach rósł umiarkowanie, o około 5% rocznie, do wartości 860 mln zł w 2014. Polska pozostanie jednym z najbardziej atrakcyjnych krajów regionu ze względu na wielkość populacji, ...
-
Polacy a wakacje na własną rękę
Ulubionym wakacyjnym kierunkiem polskiego turysty jest Chorwacja, prawie wcale nie korzystamy z "couchsurfingu", rozwój tanich linii lotnicznych niespecjalnie zachęcił nas do organizacji wakacji we własnym zakresie, bo i tak podróżujemy głównie samochodem, który jednocześnie bywa dla nas także .... sposobem na nietypowy nocleg. Ponad 60 proc. ...
-
Szerokopasmowy dostęp do Internetu a wzrost PKB
W 2010 r. dostęp do Internetu miało prawie 9 mln Polaków, a udział Internetu w całym PKB Polski wyniósł zdaniem ekspertów firmy doradczej Deloitte 4,8 proc., czyli 68 mld zł. W najbardziej optymistycznym scenariuszu, w 2020 r. może być to już 13,1 proc. PKB, czyli aż 345 mld zł. Dostęp do szybkiego Internetu będzie miało wtedy 28 mln Polaków. ...
-
Polacy a dziedzictwo kulturowe
89% Polaków uważa, że dziedzictwo kulturowe pełni ważną rolę społeczną, a 62% respondentów uznaje, że największą wartością zabytku jest to, że jest świadectwem naszej wspólnej historii. Ponad połowa z Polaków jest przekonana, że zabytki mają pozytywny wpływ na rozwój społeczno-ekonomiczny poszczególnych regionów - takie wyniki przyniosły ...
-
Piłka siatkowa w badaniach statystycznych GUS
W 2012 r. reprezentacja Polski w piłce siatkowej po raz pierwszy w historii wygrała Ligę Światową i będzie reprezentowała Polskę na Igrzyskach XXX Olimpiady w Londynie. Niniejsza notatka jest oparta na wynikach badań statystycznych, realizowanych przez GUS i prezentuje dane na temat struktur organizacyjnych, sędziów, trenerów, infrastruktury i ...
-
Internet w Polsce IV-VI 2012
Badanie NetTrack, prowadzone na próbie reprezentatywnej, ogólnopolskiej, pozwala śledzić penetrację Internetu w Polsce oraz profil polskiego internauty. Dynamika wzrostu liczby użytkowników Internetu jest nadal niewielka, jednak przyrost jest konsekwentny, obecna penetracja to 57 %. Jeśli chodzi o częstotliwość korzystania z Internetu to w okresie ...