-
W tym roku BIG sprawdził już 1 mln firm i ponad 6 mln osób
Czy Polacy często sięgają po dane zgromadzone przez biura informacji gospodarczej? Okazuje się, że tak. Z danych BIG InfoMonitor wynika, że na przestrzeni trzech kwartałów br. wpłynęły do niego zapytania dotyczące rzetelności płatniczej 1 mln firm (+33% rdr) i 6,2 mln osób (+8%). To wyraźny dowód na to, że przykładamy coraz to większą wagę do ...
-
Dla kogo renta dożywotnia?
Jak wynika z najświeższej analizy Funduszu Hipotecznego DOM, polscy seniorzy swoje M zamierzają zostawić bliskim. 64 proc badanych wskazuje, że przekaże je dzieciom, 9 proc. chce obdarować nim wnuki, a 2 proc. - współmałżonka. Badanie wyraźnie potwierdza, że instytucja renty dożywotniej wciąż postrzegana jest jako rozwiązanie przeznaczone dla osób ...
-
40% MSP boi się o klientów i koszty prowadzenia działalności
Polski sektor MSP ma się raczej dobrze, ale oceny rozwoju firmy w dużej mierze uwarunkowane są wielkością przedsiębiorstwa - wynika z badania zrealizowanego przez Elavon. Obawy przedsiębiorców wzbudzają m.in. koszty prowadzenia działalności. ¾ badanych widzi możliwości, jakie rysuje przed nimi e-commerce, jednak wielu uważa, że jest to obszar, w ...
-
Jakie działania CSR podejmuje sektor MŚP? Ochrona środowiska na 1. miejscu
Jakie działania CSR podejmuje sektor MŚP? Z badania zrealizowanego przez FL wynika, że aktywność w tym zakresie najczęściej dotyczy ochrony środowiska. 8 na 10 badanych przedsiębiorców segreguje odpady, a 7 na 10 oszczędza energię. Jedynie 3 proc. respondentów przyznaje się, że na tym polu nie robi kompletnie nic. W firmach popularna jest również ...
-
Szantaż w internecie: nowe metody twórców sextortion
Sextortion, czyli szantaż w internecie z seksualnym wątkiem w tle nie jest niczym nowym. Cyberprzestępcy uciekali się do niego już nie raz. Scenariusz jest zawsze podobny. Oszuści domagają się od swojej ofiary okupu, grożąc, że w razie niedostosowania się do ich poleceń opublikują w sieci film, który miał rzekomo zostać nagrany przez ich kamery ...
-
Polacy nie wiedzą, jak rozmawiać o podwyżce i awansie?
Polacy nie chcą lub nie bardzo wiedzą, jak rozmawiać o podwyżce lub awansie - czytamy w komunikacie z badania zrealizowanego przez firmę Devire. Wprawdzie lepsza pensja i wyższe stanowisko to marzenie wielu z nas, to jednak okazuje się, że w wielu przypadkach wszystko kończy się na rozmyślaniach - 35% respondentów badania wprost przyznaje, że tych ...
-
Polska gospodarka: niższy wzrost przy wyższej inflacji
Styczniowe dane z polskiej gospodarki wpisały się w oczekiwania co do wolniejszego wzrostu w całym 2020 r. Dane z poszczególnych sektorów nie zaskakiwały istotnie ani na plus, ani na minus. Za najważniejszy odczyt uważamy inflację, bowiem po raz pierwszy od września 2012 r. wzrosła ona powyżej górnego celu inflacyjnego NBP. Polska gospodarka w ...
-
Innowacje i B+R. Nie będzie sukcesu bez finansowania z zewnątrz?
75% przedstawicieli reprezentujących organizacje z 12 krajów świata, w tym również z Polski, jest przekonanych, że posiadane przez ich firmy budżety na innowacje i B+R będą rosnąć. 83% badanych entuzjastycznie wypowiada się o skali i liczbie działań, które podejmują w zakresie badań i rozwoju - czytamy w komunikacie z opracowanego przez Ayming „ ...
-
5 mitów nt. usług w chmurze
Dane w chmurze są narażone na większe niebezpieczeństwo niż w siedzibie firmy, chmura jest droga i nieopłacalna, a jej wdrożenie to wiele zachodu i konieczność kosztownego przeszkolenia kadry. To tylko niektóre z mitów, które skutecznie odstraszają przedsiębiorców od zastosowania usług w chmurze. Jak wynika z danych opublikowanych przez firmę ...
-
Konsumpcjonizm wygrywa ze zdrowym rozsądkiem?
Chomikowanie, czyli gromadzenie często zupełnie niepotrzebnych rzeczy, może z powodzeniem uchodzić za "sport" narodowy Polaków. Z badania zrealizowanego przez Gumtree.pl wynika, że 84% z nas przyznaje się do trzymania w domach rzeczy, które już nigdy im nie posłużą. Niektórzy mają ich tak dużo, że nie są w stanie ich nawet zliczyć. Badanym brak ...
-
Niskie bezrobocie vs. wysoka gotowość na zmianę pracy
Wprawdzie wynagrodzenie pozostaje jednym z najważniejszych czynników motywujących nas do pracy, to jednak z rynku dobiegają wyraźnie słyszalne głosy, że atrakcyjna pensja to już nie wszystko. O tym, czy chcemy związać się z daną firmą na dłużej, coraz częściej decydują możliwości, jakie daje ona nam w zakresie rozwoju zawodowego. Z tym może być ...
-
Na niepotrzebne zakupy spożywcze tracimy 21 mld zł rocznie. Koronawirus nie pomoże
Analiza zachowań konsumenckich wyraźnie potwierdza, że zjawisko nieprzemyślanych zakupów i związanego z nimi marnowania żywności jest w naszym społeczeństwie dość częste. Aż 54% Polaków przyznaje, że wskutek tego traci od 200 do nawet 1000 zł miesięcznie - wynika z badania zrealizowanego na zlecenie Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor. Pewnym ...
-
Pandemia, czyli sezon na kradzież danych osobowych
Wybuch pandemii, związane z nią obawy oraz natłok dotyczących jej informacji to idealne wręcz warunki dla wzmożonej aktywności różnej maści oszustów. Potwierdzeniem tego są badania zrealizowane dla Krajowego Rejestru Długów, z których wynika, że aż 55% Polaków dostrzega, iż natężenie wysyłki fałszywych wiadomości, których celem jest wyłudzenie lub ...
-
Polacy o wydatkach PiS: za dużo na programy socjalne, za mało na służbę zdrowia
PiS wydaje za dużo pieniędzy na programy socjalne, a za mało wspomaga służbę zdrowia - taką opinię formułuje 63% Polaków przebadanych na panelu Ariadna dla serwisu ciekaweliczby.pl. Respondentów badania poproszono również o opinie na temat pomocy udzielonej obywatelom w związku z pandemią oraz kondycji własnych finansów. Oceny formułowane przez ...
-
Pracownicy ze wschodu w dobie pandemii. Jakie obawy i nadzieje?
Wybuch pandemii koronawirusa nie pozostał bez wpływu na sytuację pracujących w naszym kraju cudzoziemców. Ponad połowa pracowników ze wschodu przyznaje, że odczuwa jego negatywne skutki, jednak nie jest to dla nich powód, aby opuszczać nasz kraj. 85% respondentów przebadanych na potrzeby wspólnego badania EWL S.A. i Uniwersytetu Warszawskiego woli ...
-
GUS: mniej rejestracji i upadłości firm w I kw. 2020 roku
GUS przedstawił najświeższe statystyki dotyczące rejestracji i upadłości firm w naszym kraju. Dane dotyczą I kwartału bieżącego roku, a więc okresu, w którym stwierdzone zostały już pierwsze, polskie zakażenia wirusem SARS-CoV-2. Okazuje się jednak, że w statystycznych danych efekty koronawirusa są jeszcze niespecjalnie widoczne. Rejestracje ...
-
Bon turystyczny: co zrobią Polacy z 1000 plus na wakacje?
Zgodnie z założeniami przedstawionymi przez resort rozwoju, bon turystyczny 1000 plus to dodatkowe świadczenie w formie karty przedpłaconej, po które będzie się mógł zgłosić każdy pracownik zatrudniony na umowę o pracę i zarabiający poniżej średniej krajowej. Jak to rozwiązanie przyjmują Polacy? Czy 1000 zł na wakacje jest ich zdaniem dobrym ...
-
Polskie firmy: warunki pracy są bezpieczne, ale brakuje przepisów
Warunki pracy w polskich firmach są bezpieczne i przygotowane z myślą o powrocie pracowników - deklaruje 85% pracodawców przebadanych przy okazji projektu "Safely Get Back to Work in the new normal" ("Bezpieczny powrót do pracy w nowej normalności"). Jednocześnie jednak aż 8 na 10 z nich przyznaje, że wyraźnie odczuwa niedostatek jasnych i ...
-
KRD: pandemia w sektorze MŚP coraz mniej dotkliwa?
Wybuch pandemii wstrząsnął polską gospodarką i wywarł dość przemożny wpływ na położenie przedsiębiorców z sektora MŚP. Negatywne skutki koronawirusa odczuwa pokaźna rzesza firm. Potwierdzeniem tego jest druga odsłona zrealizowanego przez KRD badania „KoronaBilans MŚP”. Wnioski z opracowania są słodko-gorzkie. Z jednej strony sytuacja ...
-
HRK: pracodawcy egzamin z pandemii zdali lepiej niż menedżerowie
Warunki pracy w firmach są bezpieczne - oceniło 86% polskich pracowników w badaniu zrealizowanym przez HRK. Niestety nie wszystkie kwestie wzbudziły tak duży entuzjazm badanych - blisko połowa respondentów nie jest zadowolona z troski przełożonych o ich stan emocjonalny w kryzysowych czasach, a co 8. stwierdza, że spotyka się z krytyką, presją, a ...
-
Co wyróżnia najlepsze programy lojalnościowe?
Badania pokazują, że programy lojalnościowe cieszą się wśród Polaków sporą popularnością. I nie ma w tym właściwie nic zaskakującego, skoro najlepsze z nich potrafią rzeczywiście angażować klientów i wzmacniać ich relacje z marką. Wiele z nich bazuje na podobnych pomysłach, ale nie wszystkie okazują się udane. Skąd czerpać wzorce? NagrodyB2B.pl ...
-
Inquiry: jak pandemia obniżyła znajomość reklam?
Dane płynące z opracowywanego przez agencję Inquiry badania YouGov BrandIndex pokazują, w jaki sposób wybuch pandemii i zmniejszenie budżetów reklamowych przełożyły się na znajomość reklam sieci handlowych i gastronomicznych wśród polskich konsumentów. Które marki odnotowały największe spadki, a którym udało się ich uniknąć? Jak pisze Inquiry, w ...
-
Pracuj.pl: jak wygląda zawodowy styl życia pracowników?
Zainteresowania, typ osobowości, wiek, czy styl życia to tylko niektóre z czynników, które wywierają przemożny wpływ na sposób pracy. Najnowsze badanie Pracuj.pl skupia się na ostatniej z wymienionych kwestii, pokazując, jak ważną rolę w kształtowaniu karier polskich pracowników odgrywał tzw. lifestyle. Autorzy badania zwracają również uwagę na ...
-
Parki handlowe i sklepy convenience przyspieszyły. To skutek pandemii?
JLL prezentuje podsumowanie sytuacji, która panowała na rynku nieruchomości handlowych w Polsce u schyłku pierwszej połowy bieżącego roku. Najnowsze dane są tym bardziej interesujące, że 2/3 badanego okresu przypadło na okres wybuchu i rozwoju pandemii w naszym kraju. Eksperci przekonują m.in., że beneficjentem "nowej rzeczywistości" mogą stać się ...
-
Czy praca zdalna może być remedium na wypalenie zawodowe?
Przyjmowanie na siebie zbyt dużej odpowiedzialności przy niewielkim wynagrodzeniu, brak możliwości rozwoju zawodowego i awansu oraz zbyt duże obciążenie obowiązkami to tylko niektóre z długiej listy czynników, które mogą zaowocować wypaleniem zawodowym pracownika. Z badania zrealizowanego przez ARC Rynek i Opinia wynika, że dotyka ono już co 3. ...
-
Budżet domowy w pandemii: racjonalniej, ale nie bez inwestycji
Wprawdzie w dobie pandemii Polacy postawili na rozsądne zarządzanie budżetem domowym, to jednak nie zrezygnowali jednocześnie z inwestycji – dowodzi badanie zrealizowane przez ING Bank Śląski. Tym, co w największym stopniu determinuje kierunek i metody naszych działań w zakresie finansów, jest panująca niepewność – uważa komentująca wyniki badania ...
-
Badania internetu Gemius/PBI VII 2020
Najświeższe, lipcowe badanie internetu przeprowadzone przez Polskie Badania Internetu i firmę badawczą Gemius pokazało, że liderem wśród wydawców ponownie okazała się Grupa Google, która dominowała zarówno w kategorii komputery i laptopy, jak i kategorii urządzenia mobilne. Wśród domen liderem znowu jest google.com, a wśród aplikacji - Aplikacja ...
-
Najszybszy internet mobilny w VII 2020. Czas na Orange?
Kto oferuje Polakom najszybszy internet mobilny? Lipcowy ranking operatorów komórkowych RFBENCHMARK to dominacja Orange w kategorii średniej szybkości pobierania danych i wysyłania danych. Pod względem najniższej wartości ping na wyróżnienie zasłużył T-Mobile. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Który z operatorów oferował najszybszy internet mobilny ...
-
Udany urlop wypoczynkowy w czasie pandemii? Znamy sposoby
Wbrew wcześniejszym zapowiedziom, wielu Polaków zdecydowało się spędzić wakacje 2020 poza domem. Serwis Prezentmarzeń postanowił sprawdzić, jakie czynniki decydowały o tym, że urlop wypoczynkowy, na który udaliśmy się w czasach pandemii, uznawaliśmy za udany. Z odpowiedzi udzielonych przez respondentów wynika, że liczyło się dla nas przede ...
-
Wakacje 2020 inne niż wszystkie. Jak je spędziliśmy?
Wakacje 2020 dobiegły końca. Nadeszła więc pora podsumowań. Jak Polacy spędzili ten, inny niż wszystkie dotychczas, sezon urlopowy? Z badania zrealizowanego przez Prezentmarzeń wynika, że co czwarty z nas udał się nad Bałtyk, a po 17% badanych wybrało Mazury i wędrówki po rodzimych górach. Postawiliśmy przede wszystkim na kameralne urlopy, w ...
-
Rynek elektroniki, AGD, RTV oparł się pandemii
Światowy rynek elektroniki, AGD, RTV oparł się pandemii. Z danych Panelu Handlowego GfK wynika, że globalny spadek sprzedaży na rynku TCG (ang. Technical Consumer Goods) w pierwszej połowie roku wyniósł 5,8 proc. To niedużo w porównaniu z innymi branżami. W Polsce sprzedano mniej urządzeń, ale wartościowo rynek urósł o 9 proc. Pandemia COVID-19, ...
-
Monitor Rynku Pracy: maleją obawy o zatrudnienie, ale szukamy go dłużej
Randstad opublikował właśnie wyniki 41. edycji badania Monitor Rynku Pracy. Publikacja niesie ze sobą dość pozytywne wieści. Okazuje się, że odmrożenie gospodarki i powrót do normalności polepszył nastroje panujące wśród pracowników, na co dowodem może być m.in. niższy aniżeli w poprzednim kwartale odsetek pracowników oceniających ryzyko utraty ...
-
Jak napisać CV? Nie wie tego 50% Polaków
W odpowiedzi na pytanie, jak napisać CV, wielu weteranów rekrutacji bez zająknięcia wymieni co najmniej kilka istotnych kwestii. Czy jednak praktyka potwierdza nasze obeznanie w tym temacie? Niekoniecznie. Z badania przeprowadzonego przez LiveCareer Polska wynika, że połowa życiorysów składanych pracodawcom to dokumenty niedopracowane lub ...
-
Home office podoba się i pracownikom i cyberprzestępcom
Wybuch pandemii sprawił, że spora rzesza Polaków została skierowana do pełnienia swoich obowiązków służbowych w trybie home office. Na tak nagłą popularność pracy zdalnej mało kto był jednak gotowy, co w oczywisty sposób musiało obnażyć związane z nią problemy. Mowa tu chociażby o braku procedur, odpowiedniego przeszkolenia pracowników, czy za ...
-
Ericsson: Polacy chcą polskiej sieci 5G
Uruchomienie sieci 5G to temat ożywionej dyskusji. W najnowszym badaniu, które Ericsson zlecił SW Research, zapytano Polaków o ich opinie odnośnie bezpieczeństwa danych w sieci 5G, jej wpływ na konkurencyjność naszego kraju, a także o to, kto powinien być odpowiedzialny za jej budowę. Oto, co udało się ustalić. W budowę sieci 5G należy zaangażować ...


Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei