-
Zarządzanie talentami w polskich firmach
Zgodnie z wynikami najnowszego badania The Conference Board, zrealizowanego we współpracy z firmą House of Skills w okresie od lipca do września 2006 roku na grupie 300 dyrektorów personalnych największych przedsiębiorstw (wg "Listy 500 Rzeczpospolitej"), wojna o talenty w Polsce rozpoczęła się na dobre. Jak wynika z raportu, dyrektorzy personalni ...
-
Homeopatia wg Polaków
Badanie zrealizowane przez instytut badawczy TNS OBOP na zlecenie firmy Heel Polska wykazało, że 81% Polaków słyszało o homeopatii, a 30% stosuje tę metodę leczenia. Nastawienie Polaków wobec homeopatii i leczenia homeopatycznego jest bardzo pozytywne. Większość Polaków (56%) uważa, że homeopatia to skuteczna i dobra metoda leczenia. 62% ...
-
Tydzień 49/2006 (04-10.12.2006)
Rosną nasze kłopoty z Brukselą. Komisja Europejska ma wątpliwości, czy pieniądze z budżetu państwa na restrukturyzację, gwarantujące polskim firmom długoterminową rentowność zostały przyznane i wydane zgodnie z unijnymi regułami. Od połowy ubiegłego roku Komisja Europejska prowadzi śledztwo w sprawie udzielonej polskim stoczniom pomocy publicznej ...
-
BigChina.pl: import z Chin online
Import z Chin rośnie jak na drożdżach. Liczba wiz do Chin wydanych przez polską ambasadę w ciągu ostatnich dwóch lat wzrosła 10-krotnie. Ostatnie targi w Kantonie odwiedziło kilka tysięcy Polaków. A wszystko to dzięki Internetowi. Import z Chin jest łatwiejszy niż kiedykolwiek wcześniej. Szacuje się, że w kilku branżach już ponad połowa firm ...
-
Polacy i telewizja w 2006 roku
Statystyczny Polak spędzał w ubiegłym roku przed telewizorem 3 godziny 19 minut dziennie. Ponad połowę tego czasu (51%) Polacy poświęcili na oglądanie seriali, filmów i programów rozrywkowych. Najpopularniejszą stacją tematyczną w 2006 roku był TVN24, a najwięcej zarobił na reklamach TVN - w sumie ponad 2,05 mld zł, czyli o 46% więcej, niż w 2005 ...
-
Sprzedaż samochodów I 2007
W styczniu 2007 roku sprzedano na polskim rynku 22 tys. 717 nowych samochodów osobowych - podaje Instytut Samar, monitorujący polski rynek motoryzacyjny. To wynik o niemal 22 procent większy niż uzyskany przed rokiem i największy rezultat miesięczny od półtora roku. Po raz pierwszy od lipca 2005 roku został przekroczony pułap sprzedaży 22 tys. ...
-
Przy wyborze auta najważniejsza cena
10% Polaków kupiło w 2006 r. samochód. Zdecydowana większość (89%) wybrała auto używane. Tak negatywny, z punktu widzenia producentów samochodów osobowych, obraz polskiego rynku motoryzacyjnego tłumaczony jest małą zamożnością społeczeństwa. Wyniki ostatniego badania TNS OBOP pokazują jednak, że pozaekonomiczne czynniki wyboru samochodu nabierają ...
-
Najlepsi pracodawcy wg studentów 2006
Zgodnie z wynikami badania "Pracodawca Roku 2006", przeprowadzonego przez AIESEC Polska wśród studentów z 43 uczelni wyższych w całej Polsce, zwycięzcą została firma PricewaterhouseCoopers. Firma wygrała ranking już po raz trzeci z rzędu. Badanie „Pracodawca Roku" w tym roku swoim zasięgiem objęło około 5000 studentów z 43 uczelni wyższych, z ...
-
Sprzedaż samochodów III 2007
W marcu 2007 sprzedano 27 tys. 969 nowych samochodów osobowych co jest wynikiem o ponad 29 procent większym niż w marcu ubiegłego roku - podaje Instytut Samar, monitorujący polski rynek motoryzacyjny. To rekordowy wynik od dnia przystąpienia Polski do Unii Europejskiej, a więc od 1 maja 2004 roku. Średnia dzienna sprzedaż wyniosła w marcu niemal ...
-
Rynek reklamy telewizyjnej zyskuje na wartości
Dynamicznie rosną wydatki firm na reklamę w telewizjach. Z przygotowanych na zamówienie "Gazety Prawnej" danych cennikowych AGB Nielsen Media Research wynika, że do połowy kwietnia trzy największe telewizje w Polsce - TVP, TVN i Polsat - zwiększyły swoje wpływy reklamowe o blisko 16 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym. Liderem na rynku reklamy ...
-
Hakerskie praktyki policji
Czy policja powinna mieć prawo "włamać się" na komputer podejrzanego? W badaniach przeprowadzonych przez F-Secure większość respondentów nie zgodziła się na stosowanie praktyk hakerskich przez policję. Wyrok Sądu Najwyższego w Niemczech z lutego 2007 zabrania policji „włamywania się” na komputer podejrzanego. Niemiecki sąd stwierdził, że ...
-
Sprzedaż samochodów IV 2007
W kwietniu sprzedano na polskim rynku 25 tys. 320 nowych aut osobowych - podaje Instytut Samar monitorujący polski rynek motoryzacyjny. Taki wynik oznacza spadek w stosunku do poprzedniego miesiąca o 9,4 procent, ale w porównaniu z kwietniem ubiegłego roku wzrost o 27,5 procent. Średnia dzienna sprzedaż wyniosła w kwietniu 1.055 aut, a więc o 19 ...
-
Tydzień 21/2007 (21-27.05.2007)
Zbliża się czerwcowy szczyt unijnych przywódców (Bruksela 21-22 czerwca). Jego głównym celem ma być zbliżenie stanowisk w sprawie eurokonstytucji. W Brukseli panuje przekonanie, że głównymi przeszkodami na drodze do zawarcia porozumienia będą stanowiska Polski i Wielkiej Brytanii. Zdaniem obserwatorów Polska na pewno będzie protestowała przeciw ...
-
Sprzedaż samochodów V 2007
W maju 2007 roku sprzedano na polskim rynku 25 tys. 773 nowych aut osobowych, o 1,8 procent więcej niż w kwietniu i o 26,1 procent więcej niż rok wcześniej - podaje w comiesięcznym raporcie Instytut Samar, monitorujący polski rynek motoryzacyjny. W ciągu pierwszych pięciu miesięcy 2007 roku z salonów samochodowych wyjechało 123 tys. 818 nowych aut ...
-
HSDPA 7,2 Mbit/s w sieci Era
Polska Telefonia Cyfrowa wprowadza najszybszą wersję technologii HSDPA (High Speed Downlink Packet Access), która umożliwia odbieranie danych z prędkością dochodzącą do 7,2 Mbit/s. Na początku będzie ona dostępna w wybranych miejscach w Warszawie, do końca lipca również w Łodzi, Krakowie, Katowicach, Poznaniu, Wrocławiu i Gdańsku, a docelowo, do ...
-
Upadłości firm w Polsce I-VI 2007
Firma Coface Poland przygotowała informację na temat przypadków niewypłacalności firm w Polsce w I półroczu 2007 roku. Prezentowane dane pokazują liczbę postanowień o ogłoszeniu upadłości lub otwarciu postępowania układowego. W I półroczu 2007 roku zanotowano 210 przypadków niewypłacalności firm (170 upadłości w celu likwidacji majątku oraz 40 ...
-
Sieci komputerowe u niemal połowy Polaków
Blisko połowa Polaków (44%) posiadających w domu dostęp do Internetu stworzyła domową sieć komputerową - wynika z badania D-Link Technology Trend (DTT), przeprowadzonego na zlecenie firmy D-Link przez Millward Brown SMG/KRC. Sieci domowe najczęściej są tworzone przez mieszkańców dużych miast. Najpopularniejszym łączem w Polsce jest ADSL, z którego ...
-
Gemius: e-commerce w Polsce 2007
Firma badawcza Gemius SA we współpracy z serwisem Sklepy24.pl opracowała raport "E-commerce 2007", dotyczący dynamiki handlu elektronicznego w Polsce. Jak pokazują wyniki badania zdecydowana większość internautów w Polsce zdaje sobie sprawę z możliwości robienia zakupów za pośrednictwem Internetu. Wśród nich 66 proc. przyznaje, że zdarzyło im się ...
-
Apple iPhone popularny również w Polsce
Szum medialny, który w Stanach Zjednoczonych wytworzył się wokół iPhone'a, dotarł również do Polski. Jak wynika z badania Interaktywnego Instytutu Badań Rynkowych (IIBR), o nowym gadżecie firmy Apple słyszało niemal 60 proc. młodych Polaków. Obecnie na polskim rynku urządzenie można nabyć przede wszystkim na aukcjach internetowych. Oficjalna ...
-
Elektrownia atomowa Ignalina: potrzebujemy 1000-1200 MW
Minister gospodarki Piotr Woźniak zadeklarował, że Polska chce być aktywnym inwestorem w nowej elektrowni atomowej w Ignalinie - podała TVN24. Jego zdaniem, litewska elektrownia powinna dostarczać ok. 1000-1200 MW dla jednej z polskich spółek energetycznych. Według oceny ministra, zapewnienie takiej mocy jest niezbędne do stworzenia efektywnego ...
-
Reklama w telewizji VII 2007
W lipcu 2007 roku w porównaniu z lipcem 2006 roku wzrosły wpływy reklamowe anten Telewizji Polskiej, a zmalały TVN i Polsatu - wynika z najnowszych danych AGB Nielsen Media Research. TVN zarobił w lipcu 2007 roku na reklamach 101,69 mln zł, czyli o 2,33 proc. mniej niż w lipcu 2006 roku. Wpływy Polsatu kształtowały się na poziomie 99,34. Kanał ...
-
Atrakcyjność inwestycyjna: Polska liderem
Według najnowszego rankingu Federacji Europejskich Pracodawców - The Federation of European Employers (FedEE), Polska jest najbardziej atrakcyjnym miejscem dla inwestycji spośród 31 krajów europejskich. W gronie 5 najbardziej atrakcyjnych krajów, oprócz Polski znalazła się: Dania, Słowenia, Szwajcaria oraz Wielka Brytania. Polska otrzymała ocenę ...
-
Stres zawodowy u 85 proc. Polaków
Wyniki badań zrealizowanych na zlecenie firmy Klosterfrau Healthcare "Stres w pracy - Raport Melisany Klosterfrau" dowodzą, że aż 85% aktywnych zawodowo Polaków odczuwa stres w pracy. Dodatkowo ponad połowa ankietowanych traktuje pracę jedynie jako obowiązek i sposób zarobienia na życie. Badania przeprowadzono w czerwcu 2007 na grupie aktywnych ...
-
47% Polaków źle ocenia system emerytalny
Centrum Badań Opinii Społecznej przeprowadziło sondaż, z którego wynika, że 47 procent Polaków jest niezadowolonych z systemu emerytalnego. 28 proc. Polaków odpowiadają obecne możliwości oszczędzania na emeryturę, 25 proc. nie ma zdania. „Do najbardziej niezadowolonych należą osoby pracujące na własny rachunek poza rolnictwem. Na opinie w tej ...
-
Najpopularniejsze samochody: Skoda Fabia na czele
Najchętniej kupowanym przez Polaków modelem samochopdu osobowego jest Skoda Fabia - podał Instytut Samar monitorujący polski rynek motoryzacyjny. Czeskie auto osiąga rekordowe wyniki zarówno w ujęciu miesięcznym, jak i sumarycznym. Skoda Fabia została sprzedana w pażdzierniku w ilości 1.215 sztuk. Tytuł wice lidera miesięcznego rankingu należy do ...
-
Ubezpieczenia online: wady i zalety
Firma badawcza Gemius SA, na zlecenie Towarzystwa Ubezpieczeniowego Allianz, sprawdziła, jak kształtuje się gotowość polskich internautów do zakupu polisy online. Badanie gemiusInsight, będące analizą treści pojawiających się w Internecie, pozwoliło określić zarówno zastrzeżenia, jak i oczekiwania użytkowników sieci wobec dokonywania tego typu ...
-
Marketing przyszłości - raport TrendScope 2008
Zip Culture, Word of Mouth, Multitasking, User Generated Content i mCommerce - te trendy bedą rządzić polskim konsumentem w 2008 r. - wynika z raportu "TrendScope 2008" przygotowanego przez agencję Tequila\Polska. Identyfikację trendów przygotowano w oparciu o badania instytutu IQS and Quant Group oraz Pentor Research International. Jak wynika z ...
-
Polskie przedsiębiorstwa rosną
Jak podkreśla Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan polskie przedsiębiorstwa uzyskują w tym roku znakomite wyniki finansowe. Jednocześnie ich depozyty w bankach osiągnęły rekordowy poziom ponad 130 mld zł. Oznacza to, że firmy inwestują zbyt ostrożnie. Przyczyną niechęci do podejmowania ryzyka jest nadmiar regulacji prawnych i ich ...
-
Hierarchia wartości Polaków: rodzina najważniejsza
Z porównania badania OBOP dla Centrum Myśli Jana Pawła II z sondażami CBOS, które zostało przeprowadzone przez "Rzeczpospolitą" wynika, że Polacy coraz rzadziej uważają pracę za najistotniejszą wartość w życiu. Dla rodaków nadrzędną sprawą jest rodzina (88 procent) i ich pociechy (74 procent), a także czas wolny. Okazuje się, że z biegiem lat ...
-
Media internetowe: ranking firm IT 2007
NewsPoint przygotował raport na temat firm IT o których najczęściej pisano w polskim Internecie. Firmy do badania zostały wyselekcjonowane z raportu Computerworld TOP 200 za 2006 r. Podmioty znajdujące się w czołówce tego zestawienia nie zawsze wygrywają pod względem ilości publikacji. Ponadto, charakter publikacji - zwłaszcza dotyczących ...
-
Co wpływa na decyzje zakupowe Polaków?
Polacy są tradycjonalistami - wynika z badania "Znaczenie miejsca wytwarzania produktów w wyborach konsumenckich" zrealizowanego przez TNS OBOP w październiku 2007 roku, na zlecenie marki Żywiec. Przyzwyczajenie, miejsce pochodzenia i wytwarzania produktów to najważniejsze czynniki wpływające na decyzje zakupowe Polaków. Badanie wykazało, że dla ...
-
Rośnie sprzedaż autobusów miejskich
W 2007 roku sprzedano w Polsce 1.290 autobusów, o 9 szt. mniej niż rok wcześniej - podaje firma JMK Analizy Rynku Transportowego. Taki wynik oznacza powolną stabilizację polskiego rynku na poziomie 1.300 sztuk rocznie, poniżej jego teoretycznych możliwości. Według analityków JMK, osiągnięty rezultat - bardzo zbliżony do zeszłorocznego - należy ...
-
Zadowolenie Polaków z pracy 2007
Niemal 7 na 10 Polaków jest zadowolonych z aktualnego miejsca pracy, a tym, co prowokuje ich do myślenia o jej zmianie jest przede wszystkim wysokość wynagrodzenia. Dla polskich pracowników istotna jest również atmosfera pracy - wynika z badania "Satysfakcja z pracy 2007", przeprowadzonego przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych (IIBR) i ...
-
Randki internetowe XI 2007
Co szósty polski użytkownik sieci odwiedził w listopadzie 2007 roku internetowe serwisy randkowe - pokazują najnowsze wyniki badania Megapanel PBI/Gemius. Jednak popularność tych stron na przestrzeni kilkunastu miesięcy poważnie spadła. Z okazji Święta Zakochanych Gemius SA przyjrzał się kondycji serwisów randkowych w polskim internecie. Analiza ...
-
Stacje paliw: marka i jakość najważniejsze
Jak wynika z badań PBS DGA przedstawionych w raporcie firmy doradczej On Board PR "Stacje paliw: wygrywa marka" punkty sprzedaży paliw należące do markowych sieci mają w oczach Polaków istotną przewagę nad niezależnymi, niemarkowymi stacjami. Prawie 36% Polaków uważa, że punkty należące do znanych sieci oferują paliwa wyższej jakości. Tylko 3% ma ...