-
Podpisanie umowy bez czytania to norma
Za długie, skomplikowane i nieczytelne. Umowy, z którymi stykamy się w codziennym życiu są dla nas coraz bardziej niezrozumiałe. Mimo że, aż 43 proc. Polaków deklaruje, że czyta umowę przed jej podpisaniem, to co piąty z nas z treścią dokumentu zapoznaje się rzadko lub nie czyta go wcale - wynika z badania GfK Polonia przeprowadzonego na zlecenie ...
-
Wideokonferencje: zachowania rozmówców
Polycom, lider w komunikacji wideo i współpracy zunifikowanej, przeprowadził badanie w 12 krajach z całego świata, w tym w Polsce, dotyczące różnica kulturowych i ich wpływie na zachowania podczas połączeń wideo. Jak wypadliśmy na tle innych państw? Z jednej strony raport ujawnił wiele naszych pozytywnych cech. Jesteśmy otwarci, punktualni, ...
-
Jak bezpiecznie kupować prezenty świąteczne?
Zakupy przez internet cieszą się coraz większą popularnością. E-zakupy pozwalają zaoszczędzić cenny czas i energię. Według badania Deloitte, w tym roku przeciętna polska rodzina wyda na świąteczne zakupy ok. 1 126 złotych. Kupując prezenty dla najbliższych warto zadbać o bezpieczeństwo naszych zakupów. Mozilla, organizacja non-profit stojąca za ...
-
Młodzi Polacy stawiają na samozatrudnienie
Światowy raport o przedsiębiorczości AWMAY 2013, opracowany we współpracy z Uniwersytetem Technicznym w Monachium, pokazuje, że ponad dwie trzecie (70 proc.) Polaków ma pozytywne nastawienie do samozatrudnienia. Polacy do 30. roku życia (81 proc.) są bardziej pozytywnie nastawieni do przedsiębiorczości niż wynosi średnia dla młodych w 24 badanych ...
-
Sektor MŚP: ocena III kw. 2013 i prognoza IV kw. 2013
W tym kwartale wskaźnik nastrojów mikro, małych i średnich firm w Polsce wzrósł do poziomu minus 47,8 pkt., czyli pułapu nienotowanego od trzech lat – wynika z najnowszego badania Instytutu Keralla Research, który co kwartał bada przedsiębiorstwa MŚP w Polsce. W stosunku do ubiegłego kwartału odczyt jest wyższy o 13,02 pkt. Co ważne również, ...
-
Nieruchomości handlowe i logistyczne 2013
Zdaniem ekspertów CBRE, największej światowej firmy doradczej w sektorze nieruchomości komercyjnych, rok 2013 był bardzo dobry dla polskiego rynku nieruchomości komercyjnych, a 2014 zapowiada się jeszcze lepiej. Rosnąca konsumpcja, stabilny popyt na powierzchnie komercyjne oraz plany wejścia na rynek polski przez kolejne międzynarodowe sieci ...
-
Polacy i ich świąteczne zwyczaje
Badanie przeprowadzone przez TNS OBOP dla eBay pokazuje, że Polacy lubią świąteczne zakupy. Podobnie jak w roku ubiegłym Polacy przeznaczą niemal połowę świątecznego budżetu tylko na prezenty. Średnio 1106 PLN - tyle zakładamy, że przeznaczymy na organizację Świąt w tym roku. Badanie przeprowadzone na grupie 1059 Polaków w wieku 16-54 pokazało, że ...
-
Centra handlowe w Europie w 2013 r.
Z najnowszego raportu międzynarodowej firmy doradczej Cushman & Wakefield dotyczącego rozwoju centrów handlowych w Europie European Shopping Centre Development wynika, że w pierwszym półroczu 2013 r. zasoby powierzchni w centrach handlowych krajów Europy Środkowej, tj. Polski, Czech, Węgier i Słowacji, powiększyły się o ok. 190 000 mkw., z czego ...
-
Centra handlowe przed wyzwaniami
Jeszcze do niedawna galerie handlowe, zwłaszcza te zlokalizowane poza największymi aglomeracjami nie miały konkurencji. Dziś regionalny monopol tego typu obiektów odchodzi w niepamięć. Już ponad połowa Polaków (51%) ma w odległości 20 minut od domu więcej niż jedno centrum handlowe. Jak centra handlowe mogą wyróżnić się na coraz bardziej ...
-
Dotacje unijne 2014
Decyzja Rady Europejskiej zatwierdzona przez Parlament Europejski otworzyła Polsce w latach 2014-2020 drogę do ponad 82 miliardów euro pomocy unijnej na realizację polityki spójności. Dotacje unijne 2014 będzie można wykorzystywać na badania naukowe, budowę infrastruktury drogowej oraz kolejowej czy cyfryzację. Z wynegocjowanego budżetu unijnego ...
-
Hejterzy zagrażają dobrej opinii firm
Polskie firmy coraz odważniej zabierają się za internetowych pieniaczy. Pomaga w tym polskie prawo, które ułatwia ich ściganie. Jednak zdaniem ekspertów najlepszym sposobem na hejterów są autentyczne referencje. – Firmy powinny dbać o to, żeby opinie o nich zostawiali zadowoleni klienci – uważa Dawid Urbańczyk, ekspert programu Trusted Trader. ...
-
Wyjazdy na narty najczęściej do Austrii
Spada popularność wyjazdów narciarskich w polskie góry. W tym roku taki wyjazd wybierze tylko 26 proc. Polaków. Najpopularniejszym miejscem naszych zimowych wypadów pozostaje Austria - wynika z badania przeprowadzonego przez Diners Club. Jak pokazuje badanie „Polacy na stoku” przeprowadzone przez organizację płatniczą Diners Club Polacy ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 2/2014
Aby sprostać globalnej konkurencji, polska firma odzieżowa LPP musi działać jak inne korporacje, czyli korzystać z rajów podatkowych – prof. Krzysztof Rybiński broni bojkotowanej przez klientów firmy. Prawo powinno zostać zmienione na poziomie całej Unii Europejskiej. Zdaniem ekonomisty, aby polska firma mogła sprostać konkurencji takich gigantów ...
-
Branża doradcza i finansowa a rynek PPP
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości opublikowała „Raport z badania rynku ppp wśród przedsiębiorców – firm doradczych i instytucji finansowych”. Ta analiza to nie tylko profesjonalna ocena funkcjonowania rynku ppp przez jednostki posiadające największe doświadczenie w realizacji projektów ppp, lecz także rekomendacje i prognozy rozwoju tej ...
-
Walentynki - święto handlowców
81 proc. respondentów uważa, że w obecnych czasach walentynki są świętem bardziej dla producentów i handlowców, prowadzącym do zwiększenia ich sprzedaży, niż świętem łączącym ludzi - wynika z badania instytutu GfK Polonia na temat stosunku Polaków do święta zakochanych. Jednocześnie w społeczeństwie panuje przekonanie, że w dzisiejszych czasach ...
-
Jakie są najpopularniejsze smartfony?
Smart Raport to badanie popularności wśród polskich internautów wybranych marek i modeli telefonów. Zostało ono zainicjowane przez serwis 4tech.TV należący do grupy Moon Media i narzędzie analityczne Brand24. Przyglądając się głosom polskiego internetu można dowiedzieć się wiele na temat oczekiwać i potrzeb konsumentów. Od kiedy smartfony pojawiły ...
-
Polska scena polityczna w mediach 2013
O 11 proc. wzrosła liczba publikacji prasowych dotyczących partii politycznych w minionym roku względem 2012. Najbardziej medialna okazała się Platforma Obywatelska, która wyprzedziła lidera z 2012 roku – Prawo i Sprawiedliwość. Takie dane opublikował „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”, podsumowując wyniki 12 raportów „Scena Polityczna” za ubiegły ...
-
Polskie firmy a ekspansja na rynki zagraniczne
Zespół badawczy MDDP przedstawił raport podsumowujący badanie „Ekspansja międzynarodowa polskich przedsiębiorstw – skala i charakter umiędzynarodowienia na podstawie działalności spółek giełdowych”. Kluczowym elementem projektu badawczego było zebranie bezpośrednich informacji na temat skali i formy działalności międzynarodowej ponad 120 ...
-
Zakupy online za granicą są tańsze
Z badania przeprowadzonego przez międzynarodowy ośrodek badawczy IPSOS dla PayPal wynika, że ponad 70% Polaków kupuje towary przez Internet, a 16% zamawia je zagranicą. Jako główny powód kupowania online za granicą wymieniają oni niską cenę (48%), oraz większy wybór towarów (45%). PayPal sprawdził, gdzie polscy użytkownicy mogą kupić markowe ...
-
Nieruchomości komercyjne w Polsce w 2013 r.
Wartość transakcji inwestycyjnych na rynku nieruchomości komercyjnych sięgnęła w ubiegłym roku 3,12 miliarda euro, co jest najlepszym wynikiem, jaki zanotowano od siedmiu lat. Największą transakcją była sprzedaż CH Silesia City Center w Katowicach. Największe centra oddane do użytku w ubiegłym roku to Galeria Bronowice w Krakowie, Poznań City ...
-
Wynagrodzenia Polaków to tabu
W Polsce pytanie "ile zarabiasz?" często kończy się zmianą tematu. Dlaczego? Bo statystyczny Kowalski nie przepada za rozmowami na temat wynagrodzenia, zwłaszcza swojego. Chętnie jednak dowiedziałby się, ile zarabia Nowak. Tak przynajmniej wynika z najświeższego badania, które TNS Polska przeprowadził na zlecenie serwisu Zarobki.pracuj.pl. Jak ...
-
Co ułatwia negocjacje płacowe?
Raport "Polacy mówią o płacy" opracowany przez portal Pracuj.pl pokazuje, że wynagrodzenia stanowczo nie są ulubionym tematem polskich pracowników. Z drugiej jednak strony okazuje się, że wiedza na temat pensji innych jest przydatnym narzędziem w negocjowaniu warunków płacowych. Takiego zdania jest aż 56 procent pracujących w wieku 18-29 lat. Jak ...
-
Monitor Rynku Pracy II 2014
Poprzednia edycja "Monitora rynku pracy" wykazała znaczny wzrost optymizmu wśród polskich pracowników. Czy dobre nastroje sprzed kilku miesięcy przełożyły się na bieżącą sytuację? Można zakładać, że tak właśnie się stało. Wprawdzie najnowsza odsłona sondażu Instytutu Badawczego Randstad pokazała przede wszystkim, że Polacy niezwykle często ...
-
Co 4 internauta robi zakupy spożywcze w Internecie
Co czwarty polski internauta przyznaje się do robienia zakupów spożywczych przez Internet - wynika z badania zrealizowanego przez Gemius dla e-Commerce Polska. To prawie dwa razy więcej niż przed rokiem i trzy razy więcej niż dwa lata temu. Najnowsze badania polskiego rynku e-commerce dobitnie pokazują, że zakupy spożywcze w sieci robi coraz ...
-
Polacy lubią gotowe ciasta
Polacy lubią słodkie wypieki. Dobitnym tego potwierdzeniem są wyniki badania zrealizowanego przez GfK Polonia, z których wynika, że minionym roku kupiliśmy aż 147 tysięcy ton cukierniczych wyrobów piekarniczych. Analizowana kategoria cukierniczych wyrobów piekarniczych zawiera zarówno ciasta gotowe pakowane, sprzedawane na wagę i na sztuki, jak i ...
-
Cechy dobrego sprzedawcy
Polscy sprzedawcy zdają sobie sprawę z istnienia praktyk rynkowych godzących w dobro konsumenta - wynika z lutowego badania przeprowadzonego przez Millward Brown na zlecenie Polish National Sales Awards (PNSA). Szczęśliwie aż 3/4 respondentów nie podpisuje się pod stwierdzeniem, że "pełna uczciwość wobec klienta, któremu oferuje się usługi lub ...
-
Polscy przedsiębiorcy a weekend majowy 2014
Tylko co czwarty właściciel małej firmy uważa, że w Polsce jest za dużo długich weekendów - wynika z badania sondażowego przeprowadzonego przez Grupę Idea Banku. Co dziesiąty przedsiębiorca chciałby, aby dłuższych przerw w pracy było jeszcze więcej. Opinie wyrażone przez przedsiębiorców podważają obiegową tezę, że długie weekendy szkodzą polskiej ...
-
Polacy a rynek gazu
Ponad 33 procent Polaków uważa, że liberalizacja rynku gazu w naszym kraju doprowadzi do obniżek cen. 81 procent z nas chciałoby, aby Polska była samowystarczalna energetycznie, jednak za rodzimy gaz nie chcielibyśmy płacić więcej. To niektóre z wniosków płynących z raportu portalu OptimalEnergy.pl, w którym analizie poddano wiedzę społeczeństwa ...
-
Samorządy nie wspierają przedsiębiorczości
Współpraca między samorządami lokalnymi a polskim biznesem pozostawia wiele do życzenia. Prawie 89 procent przedsiębiorców, przebadanych na potrzeby ankiety zrealizowanej przez Rzetelną Firmę, deklaruje, że nigdy nie skorzystało z pomocy samorządu w rozwijaniu własnej działalności. Okazuje się jednak, że takiej sytuacji polscy przedsiębiorcy są ...
-
Rynek wody mineralnej w Polsce IV 2013-III 2014
W okresie kwiecień 2013 - marzec 2014 polski rynek wody mineralnej nie radził sobie najlepiej - z prowadzonego od 20 lat Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia wynika, że w badanym okresie zanotował on spadki zarówno w ujęciu ilościowym, jak i wartościowym. Analizowana kategoria wody mineralnej obejmuje dwie podkategorie: wody gazowane i ...
-
Sprzedaż bezpośrednia: rośnie świadomość konsumentów
Polscy konsumenci są coraz bardziej świadomi, czym jest sprzedaż bezpośrednia, a najbardziej rozpoznawalnymi markami z tej branży są Avon, Zepter, Amway oraz Oriflame - wynika z badania przeprowadzonego przez Instytut Homo Homini na zlecenie Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej (PSSB). Badania zrealizowane w marcu 2014 r. na zlecenie ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 20/2014
Stany Zjednoczone przejęły inicjatywę w gronie państw zachodnich w nakładaniu sankcji na Rosję za jej politykę wobec Ukrainy. Sprawy sankcji są mocno eksponowane w polskich mediach. Natomiast mało mówi się o reakcji wielkiego kapitału na te sankcje. Zamierzamy w pewnym stopniu wypełnić tę lukę. Według urzędu statystycznego Eurostat Produkt Krajowy ...
-
Koniunktura konsumencka V 2014
Wiosna w pełni, ptaki śpiewają, a Polacy z coraz lepszym nastawieniem - z comiesięcznego badania Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że w maju bieżącego roku nastroje polskich kosumentów uległy poprawie. Wzrost zanotował zarówno bieżący, jak i wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), ...
-
Employer branding w pigułce
Pomimo szerokich zapewnień o strategicznym podejściu do rekrutacji pracowników, wiele firm nie zwraca wystarczającej uwagi na długoterminowe korzyści związane z umiejętnym budowaniem wizerunku dobrego pracodawcy. Tymczasem pośród źródeł dominacji takich gigantów jak Google, Starbucks czy Verizon, jest między innymi umiejętnie wdrożony employer ...
-
25 lat po wolnych wyborach: wolny rynek i strach przed korupcją
Od pierwszych w powojennych realiach naszego kraju wolnych wyborów upływa właśnie ćwierć wieku. Z tej okazji Millward Brown postanowił dowiedzieć się, jak Polacy oceniają zmiany, do których doszło na skutek transformacji ustrojowej. Badanie pokazało m.in., że najbardziej doceniamy uwolnienie rynku. Okazuje się również, że w wolnej Polsce ...