-
Wynagrodzenia Polaków to tabu
W Polsce pytanie "ile zarabiasz?" często kończy się zmianą tematu. Dlaczego? Bo statystyczny Kowalski nie przepada za rozmowami na temat wynagrodzenia, zwłaszcza swojego. Chętnie jednak dowiedziałby się, ile zarabia Nowak. Tak przynajmniej wynika z najświeższego badania, które TNS Polska przeprowadził na zlecenie serwisu Zarobki.pracuj.pl. Jak ...
-
Co ułatwia negocjacje płacowe?
Raport "Polacy mówią o płacy" opracowany przez portal Pracuj.pl pokazuje, że wynagrodzenia stanowczo nie są ulubionym tematem polskich pracowników. Z drugiej jednak strony okazuje się, że wiedza na temat pensji innych jest przydatnym narzędziem w negocjowaniu warunków płacowych. Takiego zdania jest aż 56 procent pracujących w wieku 18-29 lat. Jak ...
-
Monitor Rynku Pracy II 2014
Poprzednia edycja "Monitora rynku pracy" wykazała znaczny wzrost optymizmu wśród polskich pracowników. Czy dobre nastroje sprzed kilku miesięcy przełożyły się na bieżącą sytuację? Można zakładać, że tak właśnie się stało. Wprawdzie najnowsza odsłona sondażu Instytutu Badawczego Randstad pokazała przede wszystkim, że Polacy niezwykle często ...
-
Co 4 internauta robi zakupy spożywcze w Internecie
Co czwarty polski internauta przyznaje się do robienia zakupów spożywczych przez Internet - wynika z badania zrealizowanego przez Gemius dla e-Commerce Polska. To prawie dwa razy więcej niż przed rokiem i trzy razy więcej niż dwa lata temu. Najnowsze badania polskiego rynku e-commerce dobitnie pokazują, że zakupy spożywcze w sieci robi coraz ...
-
Polacy lubią gotowe ciasta
Polacy lubią słodkie wypieki. Dobitnym tego potwierdzeniem są wyniki badania zrealizowanego przez GfK Polonia, z których wynika, że minionym roku kupiliśmy aż 147 tysięcy ton cukierniczych wyrobów piekarniczych. Analizowana kategoria cukierniczych wyrobów piekarniczych zawiera zarówno ciasta gotowe pakowane, sprzedawane na wagę i na sztuki, jak i ...
-
Cechy dobrego sprzedawcy
Polscy sprzedawcy zdają sobie sprawę z istnienia praktyk rynkowych godzących w dobro konsumenta - wynika z lutowego badania przeprowadzonego przez Millward Brown na zlecenie Polish National Sales Awards (PNSA). Szczęśliwie aż 3/4 respondentów nie podpisuje się pod stwierdzeniem, że "pełna uczciwość wobec klienta, któremu oferuje się usługi lub ...
-
Polscy przedsiębiorcy a weekend majowy 2014
Tylko co czwarty właściciel małej firmy uważa, że w Polsce jest za dużo długich weekendów - wynika z badania sondażowego przeprowadzonego przez Grupę Idea Banku. Co dziesiąty przedsiębiorca chciałby, aby dłuższych przerw w pracy było jeszcze więcej. Opinie wyrażone przez przedsiębiorców podważają obiegową tezę, że długie weekendy szkodzą polskiej ...
-
Polacy a rynek gazu
Ponad 33 procent Polaków uważa, że liberalizacja rynku gazu w naszym kraju doprowadzi do obniżek cen. 81 procent z nas chciałoby, aby Polska była samowystarczalna energetycznie, jednak za rodzimy gaz nie chcielibyśmy płacić więcej. To niektóre z wniosków płynących z raportu portalu OptimalEnergy.pl, w którym analizie poddano wiedzę społeczeństwa ...
-
Samorządy nie wspierają przedsiębiorczości
Współpraca między samorządami lokalnymi a polskim biznesem pozostawia wiele do życzenia. Prawie 89 procent przedsiębiorców, przebadanych na potrzeby ankiety zrealizowanej przez Rzetelną Firmę, deklaruje, że nigdy nie skorzystało z pomocy samorządu w rozwijaniu własnej działalności. Okazuje się jednak, że takiej sytuacji polscy przedsiębiorcy są ...
-
Rynek wody mineralnej w Polsce IV 2013-III 2014
W okresie kwiecień 2013 - marzec 2014 polski rynek wody mineralnej nie radził sobie najlepiej - z prowadzonego od 20 lat Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia wynika, że w badanym okresie zanotował on spadki zarówno w ujęciu ilościowym, jak i wartościowym. Analizowana kategoria wody mineralnej obejmuje dwie podkategorie: wody gazowane i ...
-
Sprzedaż bezpośrednia: rośnie świadomość konsumentów
Polscy konsumenci są coraz bardziej świadomi, czym jest sprzedaż bezpośrednia, a najbardziej rozpoznawalnymi markami z tej branży są Avon, Zepter, Amway oraz Oriflame - wynika z badania przeprowadzonego przez Instytut Homo Homini na zlecenie Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej (PSSB). Badania zrealizowane w marcu 2014 r. na zlecenie ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 20/2014
Stany Zjednoczone przejęły inicjatywę w gronie państw zachodnich w nakładaniu sankcji na Rosję za jej politykę wobec Ukrainy. Sprawy sankcji są mocno eksponowane w polskich mediach. Natomiast mało mówi się o reakcji wielkiego kapitału na te sankcje. Zamierzamy w pewnym stopniu wypełnić tę lukę. Według urzędu statystycznego Eurostat Produkt Krajowy ...
-
Koniunktura konsumencka V 2014
Wiosna w pełni, ptaki śpiewają, a Polacy z coraz lepszym nastawieniem - z comiesięcznego badania Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że w maju bieżącego roku nastroje polskich kosumentów uległy poprawie. Wzrost zanotował zarówno bieżący, jak i wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), ...
-
Employer branding w pigułce
Pomimo szerokich zapewnień o strategicznym podejściu do rekrutacji pracowników, wiele firm nie zwraca wystarczającej uwagi na długoterminowe korzyści związane z umiejętnym budowaniem wizerunku dobrego pracodawcy. Tymczasem pośród źródeł dominacji takich gigantów jak Google, Starbucks czy Verizon, jest między innymi umiejętnie wdrożony employer ...
-
25 lat po wolnych wyborach: wolny rynek i strach przed korupcją
Od pierwszych w powojennych realiach naszego kraju wolnych wyborów upływa właśnie ćwierć wieku. Z tej okazji Millward Brown postanowił dowiedzieć się, jak Polacy oceniają zmiany, do których doszło na skutek transformacji ustrojowej. Badanie pokazało m.in., że najbardziej doceniamy uwolnienie rynku. Okazuje się również, że w wolnej Polsce ...
-
Polski Internet: najczęstsze błędy językowe
Czy hasztagi są już nową częścią zdania, a autokorekta zastąpiła słowniki języka polskiego? Jak wiele błędów można popełnić w 140 znakach na Twitterze? I czy dodając kolejne zdjęcia na Instagramie mamy czas by pomyśleć nie tylko o jakości obrazu, ale też o poprawności słowa? Instytut Monitorowania Mediów w ramach raportu Kompas Social Media ...
-
Zaufanie do polityków najmniejsze
Wyniki badania European Trusted Brands, w ramach którego o opinię proszono mieszkańców 10 krajów europejskich pokazują, że Polacy bardzo małym zaufaniem darzą polityków (ufa im jedynie 3% ankietowanych). Powodów do zadowolenia nie powinni mieć także pracownicy call center (10%), piłkarze (12%) oraz duchowieństwo (26%). Zaufanie do tej ostatniej ...
-
Phishing: użytkownicy produktów Apple zagrożeni
Kaspersky Lab Polska informuje o wykryciu nowej fali ataków phishingowych (rozprzestrzeniających się m.in. w Polsce), w których cyberprzestępcy wyłudzają od użytkowników urządzeń Apple identyfikator Apple ID. Dzięki dostępowi do danych cyberprzestępcy zyskują zarówno informacje osobowe, jak również finansowe użytkowników. Wiadomość e-mail o ...
-
Adam Małysz najbardziej zaufanym sportowcem
Jak wynika z badania European Trusted Brands, Polacy największym zaufaniem wśród polityków darzą Bronisława Komorowskiego, wśród dziennikarzy – Kamila Durczoka, natomiast wśród sportowców – Adama Małysza. Pozycję lidera w kategorii Muzyk na rzecz Krzysztofa Pendereckiego stracił Piotr Rubik. Kamil Durczok, prezenter Faktów w TVN, jest ...
-
Fora turystyczne: czego poszukujemy?
Polacy kochają góry, czego dobitnym dowodem może być analiza tematów poruszanych na polskich forach turystycznych. U progu bieżącego roku wspomniano o nich niemal 211 tysięcy razy, co dało im pierwszą pozycję w rankingu najpopularniejszych wątków. W żadnym innym kraju góry nie znalazły się w pierwszej dziesiątce zestawienia. To niektóre z wniosków ...
-
Migracje Polaków: jakie regiony kraju najpopularniejsze?
Jak wynika z danych GUS, duże aglomeracje stanowią kierunek migracji dla ponad połowy przemieszczających się wewnątrz kraju Polaków. Statystyki portalu Packlink.pl z kolei wskazują, że najczęstszymi regionami nadań przesyłek są Mazowsze, Śląsk, Dolny Śląsk oraz Wielkopolska. Do zmiany miejsca zamieszkania skłaniają między innymi perspektywy ...
-
Koniunktura konsumencka VII 2014
Lato w pełni, słońce smaga ciała gorącem, a nastawienie Polaków okazuje się nie być najlepsze - z comiesięcznego badania Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że w lipcu bieżącego roku nastroje polskich konsumentów uległy pogorszeniu. Spadek zanotował zarówno bieżący, jak i wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej. Bieżący wskaźnik ufności ...
-
Zagrożenia internetowe - Polacy świadomi
Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych na zlecenie EMC Poland, Polacy są świadomi zagrożeń internetowych i starają się przed nimi chronić – aż 71% badanych używa silnych haseł w celu zabezpieczenia komputerów i urządzeń mobilnych, natomiast 90% nie pozwala osobom postronnym korzystać ze swojego sprzętu. ...
-
Polskie e-sklepy najlepsze?
Albo nasze sklepy internetowe należą do najlepszych albo też e-konsumenci z Niemczech, Wielkiej Brytanii oraz Francji są większymi malkontentami od Polaków. Okazuje się bowiem, że według badania Trusted Shops kupujący z Polski są najbardziej zadowoleni z zakupów online. Trusted Shops, firma specjalizująca się w certyfikacji sklepów internetowych ...
-
Dyrektorzy finansowi: prognozy III kw. 2014 r.
W prognozach dyrektorów finansowych (CFO) dotyczących przyszłości polskiej gospodarki widoczny jest coraz większy optymizm. 56 proc. z nich spodziewa się, że w bieżącym roku wzrost PKB sięgnie ponad 2,6 proc., a co dwudziesty mówi nawet o 3,5 proc. Dobrych nastrojów nie psuje nawet kryzys ukraiński, chociaż sytuacją gospodarczą może zachwiać ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 34/2014
W środę rynki poznały tzw. minutes, czyli zapisy z przebiegu lipcowego posiedzenia Federalnego Komitetu Otwartego Rynku (FOMC), których treść – zdaniem analityków – wskazuje na rosnącą zgodę w Fed co do możliwości wcześniejszej podwyżki stóp procentowych. Członkowie FOMC zwrócili uwagę na to, że spadek bezrobocia oraz wzrost inflacji w kierunku ...
-
Koniunktura konsumencka VIII 2014
Nastawienie Polaków okazuje się nie być najlepsze - z comiesięcznego badania Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że w sierpniu bieżącego roku nastroje polskich konsumentów uległy pogorszeniu. Spadek zanotował zarówno bieżący, jak i wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej. Sierpień 2014 r. był drugim z kolei miesiącem, w którym nastroje ...
-
Konsumpcjonizm w odwrocie? Teraz liczy się współdzielenie
Raport agencji Havas Worldwide „Nowy typ konsumentów i gospodarka oparta na współdzieleniu” wskazuje na zmieniające się trendy w podejściu do konsumpcji – jak się okazuje, Polacy dostrzegają zagrożenia wynikające z nieodpowiedniego gospodarowania zasobami i stawiają raczej na jakość, a nie ilość posiadanych rzeczy. Przychylnością cieszy się także ...
-
Jakie zagrożenia internetowe nękały Polskę w II kw. 2014 r.?
Eksperci z Kaspersky Lab Polska przyjrzeli się zagrożeniom internetowym, które doskwierały Polakom w drugim kwartale bieżącego roku. Analiza dowiodła, że internauci najczęściej natykali się na ataki dokonywane poprzez przeglądarki internetowe. Łącznie w badanym okresie wykryto 2 163 985 szkodliwych programów, co plasuje nas na 79 miejscu na ...
-
"Harry Potter" króluje na Facebooku
W ostatnim czasie Facebook zdominowany został przez „łańcuszkowe” wyzwania – jedno z nich polegało na wskazaniu dziesięciu książek, które wywarły największy wpływ na życie danej osoby. Okazuje się, że wśród polskich propozycji bezkonkurencyjna jest „Trylogia”, którą wyprzedził tylko literacki hit wszechczasów – „Harry Potter”. Łańcuszek literacki ...
-
50 h i więcej czyli tygodniowy czas pracy wg Turka
W Polsce odsetek pracowników, którzy pracowali powyżej 50 godzin tygodniowo, wyniósł wg danych OECD niemal 8%. Warto zauważyć, że w porównaniu z krajami członkowskimi Unii Europejskiej odsetek polskich pracowników, którzy pracowali więcej niż 50 godzin tygodniowo, był niemal najwyższy. OECD zbadało, w których krajach pracownicy pracują dłużej niż ...
-
Inwestycje w nieruchomości w Europie Śr. III kw. 2014
Najnowsze dane międzynarodowej firmy doradczej Cushman & Wakefield wskazują, że w trzecim kwartale 2014 r. łączna wartość transakcji inwestycyjnych na rynkach Europy Środkowej (tj. w Polsce, Czechach, Rumunii oraz na Słowacji i Węgrzech) wyniosła około 1,56 mld euro. To wynik o 25% wyższy od osiągniętego w analogicznym okresie ubiegłego roku. ...
-
Podwyżka wynagrodzenia bez tabu
Polacy nie potrafią rozmawiać o pieniądzach. To główny wniosek płynący ze sporządzonego na podstawie badania TNS raportu Pracuj.pl „Podwyżka bez tabu”, z którego wynika, że 62 procent polskich pracowników nigdy nie poprosiło szefa o podwyżkę wynagrodzenia. Dlaczego? 37 procent respondentów twierdzi, że taka rozmowa po prostu nie miałaby sensu. ...
-
Zalando.pl najpopularniejszy w polskiej sieci
Zalando.pl jest obecnie najpopularniejszym w Polsce sklepem internetowym oferującym odzież – odwiedza go 9 proc. korzystających z sieci Polaków powyżej 15 roku życia, z czego 64 proc. to kobiety. Tak przynajmniej wynika z lipcowej edycji badania Megapanel PBI/Gemius. Zalando to największy w Europie sklep odzieżowy działający w sieci, obecny w ...
-
Polacy o szczęściu: rodzina przede wszystkim
Jesteśmy szczęśliwi. Tak przynajmniej wynika z najnowszych badań "Szczęście w życiu Polaków", które zostały przeprowadzone we wrześniu przez TNS Polska na zlecenie Vanquis Bank. Na poczucie szczęścia, co dziwić nie powinno, w największym stopniu wpływa udane życie osobiste, choć i strona materialna nie jest bez znaczenia. Zaskakiwać może natomiast ...