-
Rynki UE: oczekiwania konsumentów
... - energia, bankowość i transport (pociągi, autobusy i tramwaje) - sprawiają im też najwięcej problemów. Takie wnioski płyną z ostatniego sprawozdania UE opublikowanego 1 lutego 2009 r. przez Komisję Europejską. W drugim corocznym sprawozdaniu UE z wyników dla rynków konsumenckich przeanalizowanych zostało 20 sektorów towarów i usług (m.in. żywności ...
-
Badanie Megapanel: zmiana metodologii
... badania wiedza o użytkownikach internetu pozwoli na poprawienie jakości danych. Efektów prac nad wdrożeniem drugiego obszaru zmian należy oczekiwać w drugiej połowie 2009. Właściciele uzgodnili również plan wzbogacenia badania o nowe narzędzia i sposoby pomiaru, jak streaming czy mobile. Twórcy badania będą informować systematycznie i z odpowiednim ...
-
Czas oglądania telewizji dłuższy u kobiet
... Najwięcej czasu kobiety przeznaczają na oglądanie stacji TVP1 (w okresie marzec 2008 - luty 2009 r. - 24% całkowitego czasu spędzonego przez telewizorem). Kolejne miejsca zajmują stacje TVP2, TVN ... najwięcej czasu przeznaczają na oglądanie seriali: w okresie 01.03.2008 – 28.02.2009 jedną czwartą (24%) czasu spędzonego na oglądaniu tych stacji kobiety ...
-
Branża IT oczekuje wzrostu dochodów
... PR. Blisko połowa badanych menadżerów spodziewa się zwiększenia dochodów swoich firm w 2009 roku. Liczba optymistów w tym zakresie spadła jednak o ponad 40 proc. w ... Prawie połowa respondentów jest mniej pewna szans jakie stoją przed branżą technologiczną w 2009 roku. To znacznie mniej w porównaniu do 2008 roku, kiedy pesymiści w tej kwestii ...
-
Agencje marketingowe wybierają Internet
... internetowych form promocji. Według badania domu mediowego MPG w I kwartale 2009 r. krajowy rynek reklamy skurczył się o 160 mln zł, czyli prawie o 1/10 ... kwartału 2008 r. Jedynie reklama internetowa zanotowała 7% wzrost przychodów w ciągu pierwszych 3 miesięcy 2009 r. Analiza domu mediowego ZenithOptimedia jest jeszcze bardziej korzystna dla tego ...
-
Polska służba zdrowia oceniona źle
... Finansowanie służby zdrowia było kolejnym zagadnieniem badaczy Health Barometre 2009. Pytali oni ankietowanych, jak według nich finansowana powinna być opieka ... Polska. Informacje o badaniu Badanie Health Barometre 2009 zostało przeprowadzone przez Grupę Europ Assistance oraz Circle Sante Societe w czerwcu i lipcu 2009 roku w sześciu krajach ...
-
Religijne strony internetowe mają potencjał
... dotyczące witryn religijnych. Wyniki badania Megapanel PBI/Gemius wskazują, że liczba internautów w Polsce systematycznie rośnie. Na przestrzeni roku (listopad 2008 – listopad 2009) przybyło ich ponad 1,5 mln. Użytkownicy sieci wykonują miesięcznie 45 mld odsłon, spędzając w internecie przeciętnie 49 godzin miesięcznie. Przyglądając się ...
-
Polskie firmy medyczne a wartości korporacyjne
... strategicznych decyzji w ramach działań marketingowych, budowania wizerunku firmy, a także kształtowania pożądanych zachowań pracowników. Jak pokazują wyniki badania „Corporate Values Index 2009”, 32% firm działających na polskim rynku medycznym określa swoje wartości. W porównaniu do analogicznych badań z 2006 roku („Corporate Values Index 2006 ...
-
Koniunktura gospodarcza wg finansistów I kw. 2010
... , że tempo poprawy nastrojów, z którym mieliśmy do czynienia w końcu 2009 r., uległo osłabieniu zwłaszcza wśród finansistów z regionu Azji i Pacyfiku oraz ... respondentów sygnalizowało prognozy zysków za pierwszy kwartał 2010, w porównaniu z 32 proc. w 2009; Finansiści i specjaliści rachunkowości zrewidowali swoje poglądy co do tempa wychodzenia z ...
-
Rynek odzieżowy i obuwniczy czeka ożywienie?
... ubiegłych, jednak mimo wszystko pozytywna – na poziomie 1,1%. Według szacunków PMR Wartość rynku odzieży i obuwia w 2009 roku wyniosła 26,8 mld zł. Na bieżący rok oraz kolejne okresy prognozy PMR ... podmiotów szacuje, że w 2010 roku ich przychody wzrosną w stosunku do roku 2009. Przychody niemal 30% firm pozostaną na podobnym poziomie, a jedna na pięć ...
-
Rynek reklamy online w Polsce I poł. 2010
... plasują się dobra trwałe (36%), podczas gdy dobra szybko zbywalne, stanowią razem jedną siódmą (15%) rynku. W porównaniu do pierwszego półrocza 2009 roku struktura wydatków w sektorach produktowych pozostaje zbliżona. Istotną różnicę zanotował jedynie handel, który spadł o 5 punktów procentowych. Wzrosły wydatki w motoryzacji i telekomunikacji ...
-
Sektor MŚP: ocena III kw. 2010 i prognoza IV kw. 2010
... na kolejne miesiące. Wartości rzędu -74,3 pkt. czy -75,2 pkt. notowaliśmy w roku 2009 w II i IV kw., kiedy kryzys przekładał się na redukowanie zakupów, firmy ... dodać że zakupy samochodów zanotowały wartość wskaźnika właściwą dla 4 kw. (vide rok 2009). Decyzje zakupowe przyspieszono z oczywistego powodu - pożegnanie na dwa lata „kratki”. Obszarem ...
-
Centra handlowe: rosną wymagania klientów
... Wrocław (41), Ikea Warszawa-Janki (42,5). Wciąż jest miejsce dla nowych inwestycji Tylko w 2009 r. otwarto w całej Polsce centra handlowe o łącznej wartości 1 mld euro. Dzięki temu powierzchnia ... bo w całej Polsce trwają budowy. Według danych Retail Research Forum na koniec 2009 r. w budowie wciąż jest 630 tys. mkw. nowej przestrzeni handlowej. Np. ...
-
Modne ulgi podatkowe i rozliczanie z małżonkiem
... osiągające dochodów opodatkowanych skalą podatkową i dochodów z obrotu papierami wartościowymi w kwocie przewyższającej 3089 zł rocznie. Według Ministerstwa Finansów w rozliczeniu podatku za 2009 rok z ulgi na dzieci skorzystało 18% podatników. …a co czwarty rozliczy się wspólnie z małżonkiem Wyniki badania wskazują także, że ankietowani korzystają ...
-
Złośliwe programy atakują urządzenia mobilne
... wzrostowa szybko się nie odwróci”. Wszystko zaczęło się od Symbiana W 2009 r., kiedy systemy iOS i Android były jeszcze nowością, większość złośliwych programów ... 2 przedstawiono kraje o najwyższych wskaźnikach rozpowszechnienia złośliwego oprogramowania na urządzenia mobilne w 2009 r. Rok 2013 zmienił krajobraz zagrożeń mobilnych Rok 2013 był ...
-
Branża doradcza i finansowa a rynek PPP
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości opublikowała „Raport z badania rynku ppp wśród przedsiębiorców – firm doradczych i instytucji finansowych”. Ta analiza to nie tylko profesjonalna ocena funkcjonowania rynku ppp przez jednostki posiadające największe doświadczenie w realizacji projektów ppp, lecz także rekomendacje i prognozy rozwoju tej ...
-
Świąteczne zakupy Europejczyków 2013
... które wyprzedzają hipermarkety (57 proc.) i supermarkety (51 proc.). Od 2009 roku rodzaje sklepów najchętniej odwiedzanych przez europejskich konsumentów przed świętami nie zmieniają ... danym kraju. Europę można podzielić na dwie części. Europa Wschodnia, Niemcy i Dania wyraziły optymizm w badaniu, zachodnia część kontynentu i Polska nadal negatywnie ...
-
Tydzień 9/2007 (26.02-04.03.2007)
... wynieść ok. 5%. Prezes NBP Skrzypek poinformował, że w opinii rządu kryteria konwergencji spełni Polska w 2009 roku i realnym wydaje się założenie wprowadzenia naszego kraju do ... potem jest Nowa Zelandia, USA, Kanada, Hong Kong, Wielka Brytania i Dania. Z unijnej „10” najwyżej oceniono republiki nadbałtyckie: Litwa - 16, Estonia - 17, a Łotwa - ...
-
Pracodawcy w USA podwyższają płace
... planu awaryjnego dla siły roboczej, na wypadek trwającego nadal załamania gospodarczego. W swoim badaniu Watson Wyatt wykazała, że pracodawcy w USA planują w 2009 r. dać pracownikom dodatek motywacyjny, średnio w wysokości 3,5%. Podwyżki identycznej wielkości otrzymali pracownicy w 2008 r. i jest to tylko nieznacznie mniej od wysokości średnich ...
-
Handel tradycyjny: spada sprzedaż
... ) za styczeń 2009 pokazuje pierwsze oznaki zmiany ubiegłorocznego trendu w tradycyjnym handlu detalicznym. W styczniu 2009 r. liczba transakcji zawieranych w sklepach osiedlowych ... wódki i piwa wzrosły po około 6 proc. Kategorie produktowe, które w styczniu 2009 zaraportowały spadki wolumenu sprzedaży w porównaniu ze styczniem 2008 to między innymi ...
-
Zakupy samochodów w 2008 r.
... Rynku Motoryzacyjnego TNS OBOP. Informacje o badaniu Dane pochodzą z badania „Intencja zakupu samochodu w 2009 r.”, które było realizowane w badaniu OMNIMAS przeprowadzonym przez TNS OBOP w okresie 22 – 25 stycznia 2009 r. oraz 5 – 8 lutego 2009 r. na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie Polaków w wieku 18 lat i więcej; łączna liczba wywiadów ...
-
Sukces kampanii Kupuj Nasze.PL
... zakupów oraz do kogo dotarł przekaz akcji. Z rozpoczętą pod koniec marca 2009 roku kampanią zetknęła się blisko połowa Polaków. Porównując z rokiem 2008 więcej jest ... liczbach Kampania „Kupuj Nasze.PL – Są powody do dumy” rozpoczęła się inauguracyjną konferencją 20. marca 2009 roku. Jej twórcom od początku zależało, by przekaz akcji dotarł do jak ...
-
Branża turystyczna a potencjał Internetu
... Internetu, wynika z zakończonego w kwietniu 2009 roku badania Net Track firmy Millward Brown SMG/KRC. Daje nam to blisko 14 ... że kiedykolwiek dokonali zakupu przez internet – wynika z badania CBOS z czerwca 2009 roku (komunikat “Korzystanie z internetu”, lipiec 2009). W porównaniu z poprzednim badaniem, z marca 2008, odsetek ten wzrósł o 10 punktów ...
-
Jazda samochodem a rozmowy przez telefon
... rozwiązań, które pozwolą zwiększyć bezpieczeństwo jazdy. W ramach kampanii w listopadzie 2009 roku instytut MillwardBrown SMG/KRC przeprowadził badania z których wynika, że ... chcą jeździć bezpieczniej. Vouchery będzie można zdobyć od 11 grudnia 2009 r. wchodząc na stronę internetową kampanii oraz na 12 stacjach Statoil w 7 miastach w Polsce: Warszawa ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 4/2010
... wyniosła 3,8% i była jedną z trzech najwyższych w Unii Europejskiej. W 2009 roku w Europie była deflacja, czyli spadek cen (w lipcu 2009 r. na poziomie 0,7 % r/r). Według kanclerz ... unijnego urzędu statystycznego Eurostat zamówienia w przemyśle w strefie euro w listopadzie 2009 r. spadły o 1,5% r/r, ale w porównaniu z październikiem wzrosły. W ...
-
Najbardziej poszukiwane zawody 2010
... . elektrycy, cieśle, stolarze, murarze, hydraulicy czy spawacze. Wyniki badania wskazują również na duże trudności polskich pracodawców w znalezieniu menedżerów projektów, którzy w 2009 r. znaleźli się również na drugim miejscu wśród najtrudniejszych do obsadzenia stanowisk. Trzecie miejsce przypadło szefom kuchni i kucharzom, którzy od dwóch ...
-
Restrukturyzacja 2010
... 8% w 2011 roku. Większość firm uważa, że gospodarka osiągnęła swoje dno na przełomie 2009 i 2010 roku. Rozpoczęcie kolejnej fazy wzrostu gospodarczego oczekiwane jest w połowie ... strony 44% Japońskich firm przewiduje restrukturyzację trwającą dłużej niż 18 miesięcy. W 2009 roku koszty osobowe w firma zostały zmniejszone o średnio 9%. Dalszych silnych ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 33/2010
... inflacji (WPI) wzrósł o 1,1 pkt - ten trend wzrostowy jest obserwowany od listopada 2009 r. Nowymi czynnikami odpowiadającymi za wzrost WPI są: zmiany w poziomie cen ... netto KGHM Polska Miedź SA w II kw. wyniósł 1,5 mld PLN - o 655 mln PLN więcej niż w 2009 r., w tym przychody były na poziomie 3,9 mld PLN. Komentarz do wydarzeń gospodarczych ...
-
Firmy energetyczne i chemiczne a wartości korporacyjne
... On Board PR Ecco Network. Wyniki badania „Corporate Values Index 2009” pokazują również, że najważniejszymi korporacyjnymi wartościami dla przebadanych firm z polskiego rynku ... obszaru działalności. Informacje o badaniu Raport „Corporate Values Index 2009” to podsumowanie projektu badawczego prowadzonego w ciągu ubiegłego roku w 11 krajach świata, ...
-
Duże firmy a zapotrzebowanie na kredyty w 2010 r.
... lipca 2008 r. - wartość należności przedsiębiorstw wobec sektora finansowego wzrosła o ponad 50 proc. Wzrost wartości kredytów firm w II połowie 2008 r. i I kwartale 2009 r. był w dużej mierze efektem osłabienia złotego. Na koniec lipca 2010 r. wartość kredytów przedsiębiorstw jest porównywalna z poziomem sprzed osłabienia gospodarczego, bowiem ...
-
Zaległe należności firm VII-IX 2010
... miały możliwości ulec przeterminowaniu. Pieniądze płyną coraz sprawniej Jeszcze nigdy w historii projektu badawczego „Portfel należności polskich przedsiębiorstw” (a więc od początku 2009 r.) odsetek firm narzekających na rosnący problem z otrzymywaniem na czas pieniędzy od klientów czy kontrahentów nie był tak niski. W październikowej edycji ...
-
Rynek reklamy online w Polsce III kw. 2010
... tendencję wzrostową. Wydatki na reklamę behawioralną balansują na granicy 1%. Uwzględniając kwoty wydane w głównych segmentach rynku, największy wzrost względem trzeciego kwartału 2009 zanotowała reklama typu SEM (48%), najmniej display (9%). Wydatki na reklamę online w podziale na sektory Jak czytamy w raporcie z badania, finanse, telekomunikacja ...
-
Przygotowania do Euro 2012 - podsumowanie 2010
... zakwalifikowanie się do turnieju oraz państw sąsiadujących i tranzytowych. Pierwsza z nich zostanie zorganizowana w Polsce, a druga na Ukrainie. Opieka medyczna Od maja 2009 roku działa Komitet Medyczny UEFA EURO 2012 w Polsce. W jego skład wchodzą przewodniczący Miejskich Komitetów Medycznych, przedstawiciele kluczowych urzędów centralnych oraz ...
-
MoneyTrack: Polak i finanse 2011
... negatywnie oceniających swoją sytuację materialną (z 21% do 16%) - wynika z trzeciej edycji cyklicznego badania MoneyTrack 2011. W latach 2010 i 2011 (w porównaniu z 2009) obserwuje się zwiększone oczekiwanie braku zmian i stabilizacji własnej sytuacji materialnej. Aktualnie większość Polaków (73%) uważa, że ich sytuacja w ciągu najbliższych ...
-
Sektor MŚP a green IT
... Green IT przeprowadzonej przez IDG Poland na zlecenie D-Link Technology Trend w 2009 r. O ile uczestnicy badania deklarują sympatie proekologiczne - 90 proc. respondentów zgodziło się ... zgadza się z tym twierdzeniem 61 proc. firm wobec 42,29 proc. w 2009 r. Jednocześnie w poównaniu do poprzedniego badania Green IT, znacząco spadł odsetek firm, które ...