-
Transformacja cyfrowa: jak Europa Środkowa adaptuje chmurę?
Jak Europa Środkowa radzi sobie z transformacją cyfrową? Z badania zrealizowanego dla Aruba Cloud wynika, że regionalnym liderem pod względem adaptacji chmury są Czechy. W zakresie inwestycji czynionych w backup prym wiodą Węgrzy. Polacy z kolei okazują się tymi, dla których największe znaczenie ma pochodzenie dostawcy chmury - 44% z nas chce, aby ...
-
Lewiatan: zwolnienie ze składek ZUS wybierane najczęściej
Polskie firmy masowo skorzystały z narzędzi zaoferowanych im przez tarczę antykryzysową. Okazuje się jednak, że nie wszystkie rozwiązania cieszyły się takim samym zainteresowaniem. Z badania zrealizowanego przez Konfederację Lewiatan wynika, że największa popularność dotyczyła zwolnienia ze składek ZUS oraz 5 000 zł, które można było uzyskać w ...
-
Santander Consumer Bank: co 3. Polak nie jedzie na wakacje 2020
Wakacje 2020 można uznać za oficjalnie rozpoczęte. Jakie plany na ten okres mają Polacy? Badanie zrealizowane przez Santander Consumer Bank jest kolejnym, które potwierdza, że to lato będzie wyraźnie różnić się od poprzednich. Winne temu są oczywiście reperkusje związane z koronawirusem, które spowodowały, że spora rzesza z nas przestała w ogóle ...
-
Chmura publiczna w Polsce zwiększa innowacyjność firm
Jak wynika z raportu firmy doradczej Deloitte i ICAN Institute "Chmura publiczna w Polsce", przygotowanego przy wsparciu merytorycznym Google Cloud, szefowie IT coraz chętniej sięgają po rozwiązania chmurowe. Jest to widoczne zwłaszcza wśród firm identyfikujących się jako liderzy rynku, spośród których aż 90 proc. korzysta z rozwiązań cloudowych. ...
-
Zachowania konsumentów: w obawie przed pandemią stawiamy na zakupy online
Wybuch pandemii odcisnął swoje piętno na wielu dziedzinach naszego życia. Zmienił również niektóre zachowania konsumenckie. W obawie przez zakażeniem Polacy zaczęli unikać zatłoczonych sklepów, efektem czego jest znaczny wzrost popularności zakupów online. Jeżeli już udajemy się do sklepów stacjonarnych, to najczęściej uzbrojeni w maseczkę, ...
-
E-commerce: pandemia wzmaga działania marketingowe
Gospodarczy lockdown wyhamował aktywność wielu polskich firm. Nie wszyscy jednak mają powody do narzekania. W grupie przedsiębiorców, w których nie brakuje beneficjentów koronawirusa, znalazły się podmioty z branży e-commerce. Wszystko za sprawą wzmożonych zakupów w sieci - w trakcie pandemii rzesza kupujących online wzrosła o 11 punktów ...
-
Lewiatan: zwolnienie ze składek ZUS pomogło najbardziej
Z badania zrealizowanego dla Konfederacji Lewiatan przez Instytut Badań Spraw Publicznych wynika, że tym rozwiązaniem tarczy antykryzysowej, które przydało się polskim firmom najbardziej, było zwolnienie ze składek ZUS. Skorzystało z niego niemal 43% przedsiębiorców, spośród których aż 61% wskazało na najwyższą przydatność tego rozwiązania. Z tego ...
-
Udział e-commerce w handlu rośnie do 8 proc. Rekord dzięki pandemii?
Wybuch pandemii wywarł przemożny wpływ na wiele dziedzin życia i gospodarki, zmieniając przy tym zachowania konsumentów. Obawy przed zagrożeniem dla zdrowia, zamrożenie handlu, a potem konieczność zachowywania dystansu spowodowały, że coraz chętniej decydowali się na zakupy e-commerce. Jak pisze Santander Bank Polska, wzrost znaczenia sklepów ...
-
Polacy podzieleni co do systemu, w jakim powinny pracować szkoły
Zaledwie co dziesiąty Polak uważa, że w nowym roku szkolnym nauka powinna odbywać się wyłącznie w trybie zdalnym. Powody? Przede wszystkim fakt, że zdalne nauczanie uznawane jest za niepełnowartościowe względem tego, co szkoły oferują stacjonarnie - wynika z badania zrealizowanego przez Santander Consumer Bank. Największym minusem edukacji, bez ...
-
Rekrutacja pracowników w odwrocie, spadki o 31%
W II kwartale br. liczba stałych rekrutacji pracowników skurczyła się o 30%, a praca tymczasowa zaliczyła spadki na poziomie 18% - wynika z danych przedstawionych przez należące do Konfederacji Lewiatan Polskie Forum HR. To wyraźny dowód na to, że obecne realia rynku pracy nie przypominają już tych, z którymi mieliśmy do czynienia przed pandemią. ...
-
Jak wyglądały wakacje w czasach koronawirusa?
Wprawdzie na początku pandemii wydawało się, że tegoroczny okres urlopowy należeć będzie do straconych, to finalnie okazało się jednak, że na wakacje zdecydowała się całkiem pokaźna rzesza Polaków. Spędziliśmy je jednak w nieco inny sposób niż miało to miejsce przed pandemią. Większość z nas zdecydowała się pozostać w kraju, a ci, którzy wybrali ...
-
Koronawirus bez wpływu na życie większości Polaków?
Z badania przeprowadzonego na zlecenie Santander Consumer Banku - banku od kredytów wynika, że prawie połowa Polaków nie odczuwa większych życiowych zmian z powodu pandemii koronawirusa. 48,3 proc. ankietowanych zadeklarowało, że nie musiało podejmować żadnych istotnych zmian życiowych w związku z pojawieniem się pandemii koronawirusa. W grupie ...
-
Cudzoziemcy w Polsce: zadowoleni z pracy, ale ciągle wolą Niemcy
EWL S.A. oraz Studium Europy Wschodniej Uniwersytetu Warszawskiego prezentuje wyniki najnowszego badania „Pracownik zagraniczny w dobie pandemii”. Gros napływających z niego wniosków prezentuje się nader optymistycznie. Okazuje się m.in., że 92% cudzoziemców nie żałuje, że pozostało w Polsce na czas pandemii, a 84% deklaruje, że czuje się w naszym ...
-
Polacy a problemy współczesnego świata. Koronawirus na 1. miejscu
Są rezultaty 9. edycji „Barometru Bayer”. Badanie zlecone firmie Kantar przygląda się, jak Polacy postrzegają problemy współczesnego świata. Nie jest zaskoczeniem, że liderem zestawienia najbardziej palących bolączek jest koronawirus. Do jakich jeszcze ustaleń prowadzą odpowiedzi respondentów? Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Czy uważniej niż ...
-
Europejski leasing hamuje. Polska na 6. miejscu
Dynamika wzrostu europejskiej branży leasingowej, rozumiana jako wzrost wartości nowych umów, osiągnęła w minionym roku 6 proc. - podała federacja Leaseurope. Jak jednak nietrudno się domyślić, tegoroczne rezultaty nie są już tak obiecujące. W I połowie br. odnotowano bowiem pokaźny, bo sięgający aż 24,5 proc. spadek finansowania leasingiem. ...
-
Rossmann najlepszą marką w Polsce
Są wyniki najnowszego, corocznego rankingu Best Brands - opracowania wskazującego najlepsze i najdynamiczniej rozwijające się marki. Okazuje się, że najlepsze opinie wśród Polaków zbiera Rossmann. Deichmann jest z kolei liderem zestawienia marek, które najistotniej podwyższyły swoje wyniki względem poprzedniego roku. Prezentowane zestawienie ...
-
Zatrudnienie: firmy innowacyjne znacznie lepsze od reszty rynku
Firmy Nowoczesnej Gospodarki nie od dziś uchodzą za awangardę, jeżeli chodzi o poziom i wzrosty zatrudnienia. Czy w tych trudnych czasach również udaje im się utrzymać pozycję lidera? Odpowiedzi na to pytanie udziela analiza przeprowadzona przez ADP Polska w III kwartale br. Nowoczesna Gospodarka to firmy, które nieustannie wprowadzają ...
-
Polacy a nowe technologie. Które nowinki adaptujemy najszybciej?
Jesteśmy społeczeństwem, które niewątpliwie szybko adaptuje nowe technologie. Okazuje się przy tym, że liderkami w użytkowaniu cyfrowych rozwiązań są kobiety, chociaż to mężczyźni są w o wiele większym stopniu przekonani o swoim technologicznym zaawansowaniu. Co jeszcze wynika z raportu „Digital ethics – polscy konsumenci wobec wyzwań etycznych ...
-
Inwestycje w nieruchomości komercyjne. Polska ciągle liderem regionu
Mamy schyłek roku, a więc tradycyjnie już czas podsumowań. Pokusiła się o nie firma Cushman & Wakefield, poddając ocenie sytuację panującą w ostatnich miesiącach na rynku nieruchomości komercyjnych w Europie. Okazuje się, że tegoroczny wolumen transakcji sięgnął 9,4 mld euro, co względem poprzedniego roku oznacza spadek o 1/3. Polska, pomimo dość ...
-
E-commerce przegania handel tradycyjny dzięki seniorom?
36 proc. Polaków przyznaje, że zakupy online wybiera częściej niż przed pandemią. Najczęściej taką deklarację składają osoby przed 30-tką, choć i wśród seniorów kupowanie przez internet cieszy się obecnie większą popularnością. Niezmienne zainteresowanie konsumentów wzbudzają wyprzedaże, które też w dużej mierze przeniosły się do sieci – co 5. z ...
-
Rynek nieruchomości w CEE nie podupadł. Polska znowu liderem
JLL zaprezentował podsumowanie sytuacji, jaka panowała w minionym roku na rynku nieruchomości w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Pomimo że był to trudny rok, trudno jest mówić o załamaniu. Łącznie finalizacji doczekały się transakcje warte przeszło 9,7 mld euro. Polskiemu rynkowi udało się natomiast wypracować trzeci najlepszy w całej historii ...
-
Lewiatan przedstawia 10 rekomendacji dla zielonej gospodarki
Jeszcze w lutym ma pojawić się Nowy Ład Polski. Pod tą nazwą kryje się plan wielopłaszczyznowych reform, które w swoim zamyśle mają przyczynić się do poprawy i usprawnienia życia gospodarczego i społecznego. Konfederacja Lewiatan przedstawia 10 rekomendacji w zakresie rozwiązań, dla których powinno znaleźć się miejsce, podkreślając przy tym ...
-
Branża piekarnicza czeka na odbicie w HoReCa
Jak COVID-19 wpłynął na branżę piekarniczą? Z jednej strony spadła ilość zamówień z branży hotelarsko-gastronomicznej, z powodu lockdownu tego sektora, z drugiej - wzrosła sprzedaż pieczywa w kanale handlu detalicznego. Niestety to nie wystarczyło, aby producenci pieczywa wyszli z kryzysu obronną ręką - zauważa Santander Bank Polska. Jak podaje ...
-
Najczęściej cytowane media III 2021. RMF FM nowym liderem
Zmiana na miejscu lidera w rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów autorstwa Instytutu Monitorowania Mediów. W marcu na czele zestawienia uplasowało się radio RMF FM. Portal Onet.pl spadł na pozycję drugą. Zmiana także na ostatnim miejscu podium, gdzie pojawiła się Gazeta Wyborcza. Poza podium - dziennik Rzeczpospolita oraz telewizja TVN24. ...
-
Ranking e-commerce: gdzie Polacy robią zakupy online?
Niespodziewany wybuch pandemii przyniósł wielu branżom w Polsce prawdziwą zapaść, ale nie brakuje również takich, które z kryzysu wyszły obronną ręką albo wręcz na nim skorzystały. Wśród tych ostatnich wymienić należy chociażby e-commerce. Nie jest to jednak zaskoczeniem, skoro nasze wydatki na zakupy online rosną najszybciej w Europie, a blisko ...
-
Automotive: części samochodowe w formie, gorzej z warsztatami
Niespodziewany wybuch pandemii odcisnął swoje piętno na wielu dziedzinach gospodarki, nie omijając przy tym branży automotive. Jak w tej trudnej rzeczywistości odnajdują się producenci i dystrybutorzy części samochodowych oraz warsztaty mechaniczne? Odpowiedzi na to pytanie udziela wspólny raport Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części ...
-
Najczęściej cytowane media IV 2021. Onet.pl wraca na pierwsze miejsce
Onet.pl wraca na miejsce lidera w kwietniowym rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów autorstwa Instytutu Monitorowania Mediów. Na miejscu drugim zestawienia uplasowało się radio RMF FM. Na ostatnie miejsce podium wskakuje z miejsca czwartego Rzeczpospolita. Onet.pl zawdzięcza pozycję lidera 4,9 tys. cytowań. Na RMF FM powoływano się 4,5 tys. ...
-
Dzień Roweru. Czy Polacy kochają jazdę na dwóch kółkach?
3 czerwca przypada Światowy Dzień Roweru. Nationale-Nederlanden postanowił sprawdzić, jak chętnie Polacy korzystają z dwóch kółek. Z drugiej edycji badania Nationale-Nederlanden "Polacy na dwóch kółkach" wynika, że aż 87 proc. badanych regularnie korzysta z roweru albo hulajnogi. Co ciekawe, nie jest to tylko forma transportu, alternatywa dla ...
-
Flubot zagraża smartfonom z Androidem
Nowe zagrożenie atakujące smartfony z Androidem zidentyfikował Bitdefender. To Flubot, trojan, który szybko rozprzestrzenia się w Niemczech, Hiszpanii, Włoszech, Wielkiej Brytanii, ale także w Polsce. Hakerzy dystrybuują malware wysyłając do potencjalnych ofiar SMS-y. Cyberprzestępcy wykorzystują spam SMS do dostarczania złośliwego oprogramowania, ...
-
Social media po polsku: czego szukamy w mediach społecznościowych?
SentiOne sprawdza, które media społecznościowe cieszą się wśród Polaków największą popularnością. Nie jest zaskoczeniem, że liderem jest Facebook. Tuż za nim plasują się Twitter oraz Instagram. Czwarte miejsce należy do LinkedIn. Jednocześnie okazuje się, że do każdego z tych portali zaglądamy z nieco innych powodów. Czym się kierujemy? O czym ...
-
Górny Śląsk liderem nierzetelności
Rzetelna Firma po raz trzeci przyjrzała się solidności polskich firm. Opierając się o dane Krajowego Rejestru Długów przygotowała ranking rzetelności wszystkich województw. Wynika z niego, że w tym roku najlepiej wypadły ex aequo województwa podlaskie i podkarpackie. Natomiast liderem nierzetelności okazał się Górny Śląsk. Z tego tekstu dowiesz ...
-
Pandemia zmieniła podejście do internetu i oszczędności
Zmęczeni pandemią Polacy w ostatnim czasie nieco odetchnęli i z większym optymizmem zaczęli patrzeć w przyszłość. Przyczyniło się do tego zarówno stopniowe luzowanie obostrzeń, jak i powszechność szczepień przeciwko koronawirusowi. Potwierdzeniem tego są wyniki raportu opracowanego przez Nationale-Nederlanden. Z opracowania wynika, że co 2. z nas ...
-
Szczepionka Johnson&Johnson z dużym skokiem popularności w mediach
Akcja szczepień w Polsce spowolniła, spadła także ich popularność w mediach - wynika z badania przeprowadzonego przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. W II kwartale 2021 roku wzmianek na temat szczepień było o milion mniej niż w I kwartale. Ponad dwukrotnie wzrosła liczba informacji na temat szczepionki Janssen Pharmaceutica/Johnson&Johnson. ...
-
Automotive: dystrybutorzy i producenci części samochodowych optymistyczni
Wprawdzie motoryzacja to sektor, który dość dotkliwe odczuł negatywne skutki pandemii, to jednak wiele wskazuje na to, że najgorsze jest już za nią. Potwierdzeniem tego są badania zrealizowane przez MotoFocus.pl dla Santander Bank Polska i Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych. Oto, do jakich wniosków prowadzą. Z tego ...
-
Jakie zmiany w logistyce wymusza rozwój e-commerce?
E-commerce to jedna z branż, która okazała się niezaprzeczalnym beneficjentem wybuchu pandemii. Boom na zakupy online jeszcze wyraźniej unaocznił nam, w jak dużym stopniu sukces handlu internetowego uzależniony jest od logistyki. Przyznają to zresztą sami sprzedawcy B2B, wskazując, że liczy się dla nich przede wszystkim szybkość i terminowość ...


2035 rok coraz mniej realny? Europa traci tempo w wyścigu o elektromobilność