-
Harry Potter a kreowanie marki
Nieważne czy lubisz czarodzieja w okularach. Nieważne czy znasz jego przygody. Nieważne czy masz w domu jakiś potterogadżet. Jeśli zajmujesz się sprzedażą, strategią lub marketingiem, Harry Potter Który-Tak-Naprawdę-Nie-Istnieje może być twoim mentorem do spraw osiągania sukcesu biznesowego. Nie kręć nosem, że twój biznes to nie są miliardy ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 12/2010
... końca sojusz energetycznych firm USA i Rosji. W ciągu najbliższych trzech lat ConocoPhillips sprzeda połowę swojego pakietu 20% akcji rosyjskiego Łukoila. Mimo poważnych zastrzeżeń i związanej z nimi ... mają dane, tym razem zza oceanu. Wszystko wskazuje dziś na to, że dolar będzie się w krótkim terminie osłabiał podbijając tym samym cenę kruszcu. ...
-
Rynek detaliczny liczy na e-commerce
Łączne przychody 250 największych sieci handlowych na świecie przekroczyły w ubiegłym roku finansowym po raz pierwszy poziom czterech bilionów dolarów. Mimo gorszej sytuacji gospodarczej m.in. w Europie Zachodniej czy Japonii wiodący detaliści rozwijają swoją działalność poprzez ekspansję na nowych rynkach, m.in. na Bliskim Wchodzie, w Europie ...
-
Dobra konsumenckie: największe firmy 2013
Dzięki rosnącej lawinowo popularności urządzeń mobilnych, takich jak tablety czy smartfony, ich producenci deklasują konkurencję w rankingu globalnych graczy na rynku dóbr konsumpcyjnych "Global Powers of Consumer Products 2013". Jak wskazują eksperci firmy doradczej Deloitte, którzy przygotowali ranking, rosnąca liczba urządzeń mobilnych wpływa ...
-
Największe sieci handlowe na świecie 2014
Pomimo trudnych warunków gospodarczych łączne przychody 250 największych na świecie sieci handlowych wyniosły w ubiegłym roku obrotowym 4,3 biliona dolarów. W porównaniu rok do roku był to wzrost na poziomie 4,9 proc. Podobnie jak w poprzednim roku detaliści zawdzięczają ten wzrost głównie ekspansji na rynkach wschodzących. Jak wynika z najnowszej ...
-
Nieruchomości komercyjne w Polsce w ciągłym rozwoju
W 2013 roku sprzedano w Polsce nieruchomości komercyjne warte 3,3 mld dolarów – wynika z danych Savills. Bieżący rok może być jeszcze lepszy. Pomóc w tym może przyspieszająca gospodarka, ale też coraz lepsze oceny Polski jako miejsca lokowania biznesu czy inwestowania pieniędzy na rynku nieruchomości. Banki, dzienniki czy firmy doradcze – wiele ...
-
Konsumenci uodpornili się na marketing
Jedynie 22 procent konsumentów ma zaufanie do maili wysyłanych przez firmy, a jeszcze mniejsza rzesza ufa reklamom, które pojawiają się na witrynach internetowych - to tylko niektóre z wniosków płynących z najnowszych badań zrealizowanych przez Forrester Research. Z drugiej strony ufność internautów wzbudzają opinie innych. Nadeszły ciężkie czasy ...
-
Oferty turystyczne same znajdą klientów
Według najnowszych danych, już 3 na 4 polskich internautów planujących urlop wypoczynkowy szuka ofert w Internecie, a połowa dokonuje rezerwacji lub kupuje wycieczki właśnie w tym kanale. Sytuacja wygląda jeszcze lepiej w USA, gdzie e-konsumenci przeznaczą w tym roku aż 145 miliardów dolarów na wyjazdy i urlopy. W tym sezonie po raz pierwszy, ...
-
Dobra konsumpcyjne: największe firmy 2015
Spowolnienie gospodarcze nie zaszkodziło sektorowi dóbr konsumpcyjnych - osiągnięte w minionym roku sprzedażowym wyniki 250 największych firm z tej branży sięgnęły niemal 3,1 bln dolarów, co jest rezultatem o 5,6 proc. lepszym od osiągniętego przed rokiem. Niezmienna popularność tabletów i smartfonów pozwoliła Samsungowi i Apple obronić pozycje, ...
-
Smartfony rzadzą światem. Także te używane
Nazwanie obecnych czasów erą smatfonów nie będzie przesadą. Z danych przedstawionych przez firmę doradczą Deloitte wynika, że w bieżącym roku ich użytkownicy sprzedadzą lub wymienią na nowe aż 120 mln używanych przez siebie urządzeń. Globalna wartość tych transakcji ma sięgnąć 17 mld dolarów. Wtórny rynek smartfonów rośnie również w naszym kraju. ...
-
Kaspersky Lab odkrywa ponad 70 tys. zhakowanych serwerów. Także z Polski
Badacze z Kaspersky Lab wykryli globalne forum – xDedic, na którym cyberprzestępcy mogą kupować i sprzedawać dostęp do zhakowanych serwerów w cenie od 6 dolarów. Rynek xDedic, którym kieruje prawdopodobnie rosyjskojęzyczne ugrupowanie, oferuje obecnie dostęp do 70 624 zhakowanych serwerów z różnych części świata – także z Polski. Wiele spośród ...
-
Rynek dóbr luksusowych: czołowe marki 2016
W minionym roku obrotowym sektorowi dóbr luksusowych udało wypracować się zadowalające wyniki sprzedaży - donosi trzecia już edycja raportu Deloitte „Global Powers of Luxury Goods 2016. Disciplined innovation”. 100 największych firm z branży zarobiło 222 mld dolarów, wobec wypracowanych rok wcześniej 214,2 mld. W najbliższej przyszłości branża ta ...
-
Zakupy za granicą: brytyjskie firmy najmniej uczciwe?
E-commerce gna do przodu. Światowe wydatki na zakupy przez internet liczone są już w setkach miliardów dolarów. Więcej kupujących to również więcej reklamacji. O ile te krajowe nie przysparzają problemów, o tyle już spór z zagranicznym przedsiębiorcą może być trudniejszy. Problemy nie są odosobnione. W minionym roku z siecią Europejskich Centrów ...
-
Rosną inwestycje w cloud computing, ale do nadrobienia jest jeszcze sporo
W minionym roku fiskalnym wartość sprzedanych przez firmę Oracle rozwiązań chmurowych osiągnęła 4,7 mld dolarów, co oznacza wzrost aż o 66%. Taki wynik to jeden z dowodów na rosnącą popularność cloud computingu. Istotny wpływ na jego wypracowanie miała szybsza adaptacja chmury w regionie Europie Środkowo – Wschodniej, w tym również w Polsce. Z ...
-
Sztuczna inteligencja zarobi dla firm przeszło 1 bln USD
Postęp technologiczny jest już tak rozpędzony, że właściwie trudno wyobrazić sobie jakąkolwiek siłę, która mogłaby go powstrzymać. Coraz większy wpływ na nasze życie wywiera również sztuczna inteligencja. Ostatnie badania Salesforce dowodzą, że wykorzystanie tej ostatniej w rozwiązaniach wspomagających sprzedaż, obsługę klienta i marketing ...
-
6 sposobów na usprawnienie customer experience
W I kwartale br. aż 3/4 zakupów online nie doczekało się finalizacji, co oznacza, że swojego koszyka nie porzucił tylko co czwarty e-konsument. Każdego roku firmy tracą z tego powodu 4 biliony dolarów. Powodów, dla którego klienci nie finalizują swoich transakcji jest co najmniej kilka. Wymienić można tu np. zawieszanie się systemów, konieczność ...
-
Największe sieci handlowe na świecie 2018
Wal-Mart, Costco, Kroger, Schwarz Unternehmens Treuhand oraz Walgreens Boots Alliance to liderzy tegorocznego, opracowanego przez Deloitte, zestawienia największych detalistów na świecie. Autorzy raportu podkreślają, że miarą sukcesu w handlu jest w dzisiejszych czasach sprawne połączenie tradycyjnej sprzedaży z możliwościami, które daje ...
-
Connected stores, czyli synergia e-commerce i tradycji
Jeszcze do niedawna mówiło się, że e-commerce może stanowić poważne zagrożenie dla handlu stacjonarnego. Dziś tego rodzaju opinie są coraz rzadsze. Na popularności zyskuje natomiast idea tzw. connected stores, a więc połączenia zalet tradycyjnego handlu z potencjałem drzemiącym w kanałach cyfrowych. Opracowany przez Deloitte Digital raport „Retail ...
-
Jak zbudować trwałe relacje z klientami. Podstawy CRM, cz. 1
Coraz większa rzesza firm jest przekonana o korzyściach wynikających z zastosowania narzędzi ułatwiających zarządzanie relacjami z klientem. Grand View Research informuje, że do 2025 roku wartość światowego rynku CRM dosięgnie poziomu 82 mld dolarów, czyli będzie niemal trzykrotnie wyższa niż przed rokiem. Kluczowa dla tych wzrostów jest mobilność ...
-
Czy pandemia zmieniła marki luksusowe?
Sektor dóbr luksusowych zakończył rok 2020 wynikiem lepszym niż rok 2019. Przychody ze sprzedaży wyniosły 281 mld dolarów, o 8% więcej niż w roku poprzednim. Z raportu "Global Powers of Luxury Goods 2020. The new age of fashion and luxury" autorstwa Deloitte wynika, że liderem rynku pozostaje francuski koncern LVMH. Czy pandemia zmieniła rynek ...
-
Jak dostosować e-commerce do wymogów B2B?
Zainteresowanie e-commerce wśród konsumentów już od dawna znajdowało się na bardzo wysokim poziomie, a wybuch pandemii unaocznił nam tę popularność jeszcze wyraźniej. E-handel to także efektywny i skuteczny sposób zakupu produktów i usług korporacyjnych. Potwierdzeniem tego są chociażby dane napływające zza oceanu – tylko w minionym roku sprzedaż ...
-
Moda w e-commerce: zwroty wyzwaniem dla logistyki
Na modzie sprzedanej w tym roku przez internet w Unii Europejskiej będzie można zarobić 111,6 mld dolarów, a za cztery lata nawet 162,2 mld. Nie obędzie się jednak bez problemów, ponieważ produkty z tej grupy generują najwyższy udział zwrotów spośród wszystkich kategorii produktowych, zarówno w unijnym, jak i globalnym e-commerce. W UE wyniesie on ...
1 2