-
Cyfryzacja: nowe technologie to już wymóg, a nie wybór
... rozwój sprzedaży e-commerce tworzą zupełnie nowe możliwości wzrostu i poprawy efektywności zarówno dla dużych, jak i małych przedsiębiorstw” – mówi Paweł Borys. Główne wnioski z raportu Aż 93 proc. kierowników, 88 proc. pracowników firm oraz 67 proc. Polaków 15+ przyznaje, że pandemia przyspieszyła cyfrową transformację ...
-
Rynek pracy: czy kryzys tnie zatrudnienie i wzmaga bezrobocie?
... małych (10-49 pracowników). Pogorszenie w największym stopniu dotyka najmniejsze biznesy, handel i usługi, w najmniejszym - sektor publiczny oraz produkcję. To niektóre wnioski, do których prowadzi najnowszy Barometr Rynku Pracy Work Service. Prezentowana w badaniu skala i struktura zatrudnienia odzwierciedla kondycję rynku i poszczególnych branż ...
-
Wideokonferencje. Czy pracownicy pogodzili się z nową codziennością?
... wynika z badania, ponad połowa respondentów uczestniczących w wideokonferencjach uważa je za mniej efektywną formę pracy zespołowej niż spotkania na żywo. Te wnioski są szczególnie interesujące w świetle innych ustaleń badaczy. Zgodnie z nimi aż 67% respondentów pracujących zdalnie uważa, że podczas pracy w domu są ...
-
Influencerzy bez pracy? Jaki będzie influencer marketing 2021?
... części rynku marketingowego, oczywiście jeśli nie nastąpi jakiś dramatyczny zwrot akcji w całym otoczeniu rynkowym, związany z pandemią. Nawiasem mówiąc dane i wnioski z naszego badania pokrywają się z trendami i prognozami globalnymi. Według raportu Influencer Marketing Benchmark Report 2021, pomimo pandemii wartość branży influencer marketingowej ...
-
Rynek dóbr luksusowych w Polsce dotknięty przez pandemię
... na segmencie luksusowych hoteli i SPA, który skurczył się o połowę. Przed negatywnymi skutkami pandemii obroniły się samochody luksusowe i premium. Jakie jeszcze wnioski płyną z raportu KPMG "Rynek dóbr luksusowych w Polsce. Edycja XI"? Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Ile zarabiają bogaci Polacy? Ilu milionerów ...
-
Pandemia COVID-19 a rynek pracy w Polsce
... zlecenie Work Service wynika, że miała ona negatywny wpływ na sytuację zawodową 57% Polaków. Kryzys odczuło 40% firm. Jakie jeszcze wnioski płyną z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia? Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jak pandemia wpłynęła na rynek pracy? Czy Polacy ...
-
Na opóźnienia w płatnościach skarży się co trzecia firma
... się obecnie przedsiębiorcy? Co trzeci skarży się na opóźnienia w płatnościach, a 71 proc. na dodatkowe koszty ponoszone w związku z epidemią. Jakie jeszcze wnioski płyną z badania "KoronaBilans MŚP" przeprowadzonego na zlecenie Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej? Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jak pandemia ...
-
75% wzrost niewypłacalności. Małe firmy rodzinne dotknięte najbardziej
... kwartale ubiegłego roku. Po złych wynikach, w zawsze najlepszym dla handlu ostatnim kwartale roku zarządzający nimi nie czekali i składali do sądów wnioski o ochronę przed wierzycielami – lub też to oni wnioskowali o upadłość dłużników. Zwłaszcza małych, ale stabilnych dotychczas firm rodzinnych, obecnych na rynku ...
-
Najszybsze mobilne strony internetowe. Kto w czołówce?
... dają użytkownikom najlepsze doświadczenia. Analizą objęto nie tylko szybkość ich ładowania, ale również interaktywność oraz stabilność wizualną. Jakie płyną z niej wnioski? Niezbyt optymistyczne – okazuje się, że wystarczająco szybkie jest jedynie 27% polskich stron mobilnych. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Które polskie ...
-
50 proc. pracowników źle ocenia zarządzanie i kulturę organizacyjną w IT
... Gojtkowska, ekspertka branży HR. – Są to osoby z kilkuletnim doświadczeniem w branży i nierzadko też kilkuletnim stażem w jednej organizacji, więc łatwiej mogą wyciągać wnioski na temat tego, czy styl i sposób komunikacji w firmie pomaga im sprawnie działać czy obniża ich efektywność.
-
Coface: wzrost liczby niewypłacalności w I kw. 2021 o 122 proc. r/r
Coface zaprezentował wnioski z raportu na temat niewypłacalności przedsiębiorstw w Polsce w I kwartale 2021 roku. Niestety w porównaniu z analogicznym okresem 2020 roku liczba niewypłacalności jest wyższa aż o ...
-
Praca zdalna? Polacy mówią "tak, ale..."
... grupie osób. Modelem, na który Polacy przystaliby najchętniej jest praca hybrydowa, a więc dzielenie czasu pracy na zdalny i stacjonarny. To niektóre wnioski, do których prowadzi zrealizowane przez Pracuj.pl badanie „Rok nowej normalności”. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Czy chcemy, aby praca ...
-
Za jakimi trendami podążać będą startupy? Liczy się nie tylko technologia
... działalność gospodarczą od stosunkowo niedawna (w tym tzw. startupów), Agencja postanowiła spojrzeć na nich z perspektywy „Mapy trendów”, opracowanej przez infuture.institute. Wnioski z badania pozwolą ulepszyć ofertę PARP adresowaną do firm w przyszłości. Działalność w parze z trendami W badaniu uwzględniono 35 z 54 trendów, które odgrywają ...
-
Rynek pracy wciąż w cieniu pandemii
... spoglądamy na możliwość znalezienia nowej posady. Ci, którzy pracują zdalnie, częściej wykonują swoje obowiązki poza standardowym czasem pracy. To niektóre wnioski z najnowszego 43. Monitora Rynku Pracy, badania Randstad i Instytutu Badań Pollster. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jak pandemia wpływa na czas ...
-
Rosną zaległości i ryzyko upadłości firm
... klienci stają się groźni i mogą popchnąć do upadłości – mówi Halina Kochalska, ekspert BIG InfoMonitor. – Firmy transportowe zaczęły już z tego wyciągać wnioski i coraz szybciej zgłaszają swoich niesolidnych klientów do rejestru dłużników. Wcześniej zwykle się ociągały, mimo że podmioty świadczący usługi na ich ...
-
3 zasady cyberbezpieczeństwa dla firm na 2021 rok
... i wzrostu ryzyka w sposób maksymalnie korzystny i ekonomiczny. A w dalszej perspektywie, aby nadążać za rosnącą ilością danych i nadal wyciągać z nich użyteczne wnioski, przedsiębiorstwa będą musiały zainwestować w narzędzia oparte na uczeniu maszynowym (ML) i sztucznej inteligencji (AI) w celu przyspieszenia procesów ekstrakcji i analizy danych ...
-
Handel elektroniczny: ogromne wzrosty sprzedaży
... poziom sprzed pandemii i stanowi nieznaczny wzrost w porównaniu z IV kwartałem (43%). Jakie kategorie najbardziej zyskiwały w Q1 2021, a jakie najbardziej traciły? Wnioski wcale nie są takie oczywiste. Kategorie produktów o największej dynamice wzrostu w I kwartale r/r: Sprzęt sportowy (101%) Urządzenia gospodarstwa domowego (96%) Luksusowe ...
-
Polacy o pandemii, fake newsach i demokracji
... , uważają, że fake newsy są ogromnym problem i zagrożeniem dla demokracji, a walkę z pandemią oceniają lepiej na szczeblu unijnym i lokalnym - to niektóre wnioski z najnowszego badania Eurobarometr, przeprowadzonego przez firmę Kantar Polska na zlecenie Komisji Europejskiej. Jak Polacy oceniają walkę z pandemią COVID-19? Z badania wynika ...
-
Czy branża FMCG będzie inwestować w reklamę?
... widownia kanałów cyfrowych, a także inwestycje w e-commerce. W 2023 roku ogólne wydatki na reklamę mają osiągnąć poziom notowany przed pandemią. To niektóre wnioski, do jakich prowadzi opublikowany przez agencję mediową Zenith raport Business Intelligence - FMCG Food and Drink. Z tego tekstu dowiesz się m.in ...
-
Phishing atakuje. Skąd przychodzi zagrożenie?
... , przez które przechodzą wiadomości. Badanie tych danych pozwoliło na poznanie drogi, jaką przebywa phishingowy e-mail między nadawcą a odbiorcą. Szczegóły - 3 kluczowe wnioski: 1. E-maile phishingowe częściej mają trasy wiodące przez wiele krajów Ponad 80% bezpiecznych wiadomości e-mail jest kierowanych przez dwa lub mniej ...
-
Zakupy online w czasie pandemii - jak kupujemy odzież i obuwie?
... Zalando. Obuwie Polacy najchętniej kupowali w CCC (21%), Allegro (20%) i Eobuwie.pl (19%). Najmłodsza grupa wskazywała najczęściej eobuwie.pl (24%). Główne wnioski z badania dotyczące Polaków w wieku –18-65 lat korzystających z internetu: Kupowanie odzieży 73% badanych kupowało w trakcie pandemii odzież online Odsetek osób kupujących ...
-
Jak rok z koronawirusem wpłynął na polskich konsumentów?
... szybko wróci do normalności. Metotologia badania Badanie Koronabus zostało zrealizowane techniką CAWI na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie dorosłych Polaków (N=1000). Zawiera wnioski wynikające z porównania 6 kolejnych fal badania realizowanych na przestrzeni roku od marca 2020.
-
Social media służbowo. Czy w pracy korzystamy z mediów społecznościowych?
... społecznościowych ulega przeobrażeniu. Jednocześnie jednak ponad 1/3 pracodawców nie godzi się, aby pracownicy w godzinach pracy korzystali z portali społecznościowych. To niektóre wnioski, jakie płyną z opracowanego przez Pracuj.pl raportu "Cyfrowa ewolucja kariery". Co jeszcze udało się ustalić jego autorom? Z tego tekstu dowiesz ...
-
Biurowce w Warszawie: mniej nowości, więcej rewitalizacji?
... rynku. Wola wciąż na prowadzeniu W poprzedniej edycji badania – Warsaw Crane Survey 2020 – podkreślono dominujący trend lokowania inwestycji biurowych na Woli. Wnioski płynące z najnowszego raportu tylko to potwierdziły. Oba pozwolenia na budowę, których udzielono w 2020 roku dotyczą budynków właśnie w tej dzielnicy (The ...
-
Poglądy polityczne. Czy rozmawiać o nich w pracy?
... komentuje Marta Rojewska, ekspertka kariery InterviewMe.pl. W badaniu „Czy i jak Polacy rozmawiają w pracy o polityce?” znalazły się również inne ciekawe wnioski. Oto niektóre z nich: mężczyznom bardziej przeszkadzają współpracownicy o innych poglądach politycznych (24% w porównaniu do 17% kobiet) badanych najczęściej dyskryminowali współpracownicy ...
-
Kiedy strefa euro pozbędzie się długu publicznego związanego z COVID-19?
... i Allianz Research próbują odpowiedzieć na pytanie, ile czasu zajmie państwom strefy euro pozbycie się obciążenia dłużnego związanego z pandemią Covid-19. Oto wnioski płynące z najnowszego raportu Euler Hermes i Allianz Research: (Prawie) wszyscy jesteśmy dziś Włochami… Obraz zadłużenia w Europie nigdy nie był bardziej niejednorodny ...
-
Rosną wydatki na reklamę. Rynek już wraca do formy?
... tak nerwowa jak na początku pandemii. Z jednej strony rządzący bali się efektów ekonomicznych ponownego zamknięcia gospodarek, z drugiej strony zostały wyciągnięte wnioski z pierwszej fali pandemii. Jeśli chodzi o konsumentów i rynek reklamy, można powiedzieć, iż nastąpiło pewne oswojenie z nową sytuacją. Trzecia fala pandemii pomimo ...
-
3 główne problemy cyberbezpieczeństwa banków. Jak im zaradzić?
... instytucji może się to wiązać. Nasze doświadczenie pokazuje, że organizacje potrzebują biznesowego kontekstu prowadzonego monitoringu, zweryfikowanych informacji, z których mogą wyciągać wnioski i systemu, który pozwala na wykonanie konkretnych ruchów prewencyjnych. Cyber Threat Intelligence to zestaw urządzeń, narzędzi i procesów, których wspólne ...
-
Coface: gospodarka Chin w górę, mniej zaległych płatności?
... więcej niż zaledwie 44 proc. w 2020 r. Jednocześnie więcej firm przewiduje poprawę wyników sprzedaży i przepływów pieniężnych w tym roku. Niemniej jednak wnioski z badania sygnalizują narastanie ryzyka kredytowego w konkretnych sektorach, które wymaga uważnego monitorowania w najbliższych miesiącach. Udział firm z branży budowlanej i energetycznej ...
-
Firmy ubezpieczeniowe: dokąd zmierzają po pandemii?
... to bardzo prawdopodobne. Zainteresowanie firm ubezpieczeniowych przejęciami, które obserwujemy również w Polsce, napawa optymizmem, bo oznacza to, że branża wyciąga wnioski z doświadczenia zdobytego podczas pandemii i wprowadza zmiany w życie. Nowe transakcje M&A będą odzwierciedlać zmienione priorytety i strategie ubezpieczycieli, które różnią się ...
-
Nie ma cię w e-commerce, nie istniejesz. 84% Polaków robi zakupy online
... , aby kupować szybko, łatwo i wygodnie, się nie zmieniają. Ponadto z raportu wynika, że powrót do życia po pandemii tego nie zmieni. Wnioski z raportu to również wyraźny sygnał dla biznesów, gdzie należy szukać konsumenta - w e-commerce” - mówi Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej. Nowi ...
-
Ericsson: zachowania konsumentów z pandemii będą się utrwalać
... czynniki wspierające nowe zwyczaje w zakresie aktywności online, będą odgrywać kluczową rolę w budowaniu elastycznych, otwartych i równych społeczeństw przyszłości. Zachowania konsumentów: kluczowe wnioski płynące z raportu: Do 2025 roku wszelkie rutynowe aktywności będzie można realizować online: jeden na dwóch konsumentów spodziewa się skorzystać ...
-
Przedsiębiorcy planują nowe inwestycje i rekrutację pracowników
... przeciw COVID-19 dla swoich pracowników. Odsetek chętnych to zrobić spadł aż o 39,5 pp. i wynosi obecnie niewiele ponad 30 proc. Najważniejsze wnioski: 17,6 proc. firm, głównie średnich przedsiębiorców i firm z branży produkcyjnej, planuje inwestycje w ciągu najbliższych 3 miesięcy. 52,8 proc. firm, które planują inwestycje ...
-
Pracownicy fizyczni: dlaczego chcą zmiany pracy?
... ich sytuacja uległa pogorszeniu, a 9 na 10 otwarcie deklaruje gotowość zmiany pracy. Blisko połowa fachowców aktywnie poszukuje nowych możliwości. To niektóre wnioski, do jakich prowadzi opracowany przez Pracuj.pl raport „Kariera okiem fachowca”. Co jeszcze udało się ustalić? Z tego tekstu dowiesz się ...
-
5 trendów od Cisco na Światowy Dzień Wi-Fi
... oparte na lokalizacji (jak Cisco DNA Spaces) wykraczają poza łączność bezprzewodową. Wykorzystując dane pochodzące z infrastruktury bezprzewodowej, formułują na ich podstawie wnioski ułatwiające optymalizację. W świecie, w którym urządzenia i aplikacje stają się bardziej inteligentne, DNA Spaces zostało stworzone, po to, by bardziej inteligentne ...


7 pułapek i okazji - zobacz co cię czeka podczas kupna mieszkania na wynajem