-
Siła nabywcza dla handlu detalicznego w Europie 2024. Polska na 22. miejscu
... powiatami są duże. Co ciekawe, mieszkańcy największych aglomeracji wydają zdecydowanie więcej na zakupy w sklepach, jednak procentowo w ich ogólnej sile nabywczej wydatki te stanowią ... to część ogólnej siły nabywczej GfK, którą konsumenci mogą wydać na zakupy w sektorze detalicznym. Siła nabywcza jest miarą dochodu rozporządzalnego po odliczeniu ...
-
10 trendów, które w 2025 roku zmienią polski e-commerce
... usług cyfrowych – od platform streamingowych po treści edukacyjne. 9. Rozwój marketplace'ów Platformy marketplace w 2025 roku będą łączyć zakupy online z mediami społecznościowymi, umożliwiając klientom zakupy bez opuszczania ulubionych aplikacji. Firmy zyskają szansę na dotarcie do nowych grup odbiorców dzięki lokalnym platformom i wykorzystaniu ...
Tematy: e-commerce w Polsce, e-commerce, rynek e-commerce, zakupy online, sprzedaż internetowa, handel internetowy, sklepy internetowe, handel transgraniczny, cross-border shopping, influencer marketing, AI, chatboty, automatyzacja, omnichannel, SEO, content marketing, CRM, sprzedaż subskrypcyjna, platforma marketplace, rok 2025 -
7 nowych trendów na rynku płatności online i e-commerce w 2025 r.
... pobranie. Pokazuje to, że zarówno branża jak i sami konsumenci chcą uczynić zakupy internetowe coraz prostszymi i wygodniejszymi. Choć rok 2024 nie zrobił w tym obszarze rewolucji ... osób. Jednak pewną nowością obserwowaną u coraz większej liczby klientów jest oczekiwanie, że zakupy online można zrobić wygodnie także na urządzeniu mobilnym. 88 proc. ...
-
Wydatki wielkanocne wpędzają w długi?
... wieku 45 lat i więcej, wśród których jedynie 3 proc. myśli o zaciąganiu pożyczek na zakupy wielkanocne. Dane pokazują, że samo posiadanie zobowiązań finansowych nie skłania - także ... prasowa B2 Impact. Czy święta pogłębiają długi? Większość ankietowanych deklaruje, że świąteczne zakupy nie wpływają na ich decyzje finansowe. Co ciekawe, już 27 ...
-
Nie tylko transmisje sprzedażowe na żywo. Gdzie podąża social commerce?
... handlu online, a marki zaczęły traktować go jako realne źródło przychodów. Zakupy w rytmie scrollowania W Polsce z mediów społecznościowych korzysta dziś regularnie ponad 29 ... stronę. To płynna integracja zakupów z codziennym korzystaniem z mediów społecznościowych – zakupy dzieją się „przy okazji”. Jak sprzedają właściciele sklepów internetowych ...
-
Jak kupują Polacy - online, offline, a może hybrydowo?
... 24%), informacje o dostępności produktów w czasie rzeczywistym (23%). Konsumenci oczekują płynnych, zintegrowanych doświadczeń zakupowych oraz swobody poruszania się między kanałami sprzedaży. Zakupy stacjonarne jako doświadczenie Dla 34% Polaków sama obecność w sklepie to za mało – oczekują dodatkowych wrażeń, takich jak: wirtualna lub rozszerzona ...
-
Kasy samoobsługowe, click & collect i BLIK. Tak kupują młode pokolenia
... , które oferują im możliwość zrobienia zakupów w systemie click & collect, który łączy zakupy online z odbiorem w sklepie stacjonarnym. Z kolei usługa scan & go polegająca na ... technologia jest obecna w niemalże każdym aspekcie codzienności młodych konsumentów – od płatności przez zakupy aż po gastronomię. A fakt, że tak duża część tej grupy wiekowej ...
-
A jednak kupują online
... online wzrosła o 30 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem. Sezon na bożonarodzeniowe zakupy rozpoczyna się w USA tradycyjnie w piątek po Święcie Dziękczynienia ... rozpoczęli zakupy w internecie. W zeszły piątek zanotowano 18 proc. wzrost liczby transakcji w sklepach internetowych w porównaniu z pozostałymi dniami tygodnia. Tylko w piątek na zakupy ...
Tematy: sklepy internetowe, zakupy online -
Europa Zachodnia w Sieci
... , że Internet jest coraz silniej obecny w życiu mieszkańców Europy. Prawie połowa badanych przegląda w Internecie oferty pracy, a tradycyjne zakupy coraz częściej są wypierane przez... zakupy "biurowe". Jedna trzecia ankietowanych przyznała bowiem, że podczas pracy korzysta z usług sklepów Internetowych. Podobny procent Internautów szuka w trakcie ...
Tematy: badania internautów -
Czym jest CRM?
... tego jeszcze dodatkowo zachęcić akcjami marketingowymi. Można również podzielić klientów według ich wartości dla firmy; inna jest wartość klienta robiącego zakupy tylko w trakcie promocji, a inna jest wartość klienta stale kupującego towary firmy i jednocześnie przyprowadzającego trzech kolejnych odbiorców. Informacje o upodobaniach klienta mogą ...
Tematy: -
Jak projektować sklep internetowy
... podstrony, które zadecydują czy po wyborze produktu transakcja będzie zrealizowana. W istniejących obecnie sklepach internetowych spotykamy się z różnego rodzaju koszykami na zakupy i procedurami realizacji transakcji. Tradycyjne modele to takie, w których proces sprzedaży wydaje się dość długi. Świetnym przykładem będzie tutaj system prezentowany ...
-
Najbardziej perspektywiczni polscy konsumenci
... większość. Kupują zwykle w hipermarketach wydając całkiem spore kwoty na tygodniowe zakupy - 50% wydaje więcej niż 150 zł. Mają własne rachunki oraz konta bankowe ... częste promocje i szeroki asortyment to najważniejsze kryteria wyboru sklepu, w którym robię codzienne zakupy. Uważnie porównuję ceny różnych producentów zanim coś kupię. Dane pochodzą z ...
-
Polski e-commerce idzie w górę
... raz dokonali zakupu przez internet, zamierza w przyszłości kupować częściej niż dotychczas, zaś prawie połowa (46 proc.) – tak samo często. Rzadsze zakupy deklaruje jedynie 1 proc. badanych! Mimo optymistycznych prognoz, przedsiębiorcy powinni jeszcze lepiej zadbać o jakość oferowanych usług i cenową konkurencyjność asortymentu. Niebagatelny wpływ ...
-
Turystyka w Polsce 2005
... wskazywano sprawy zawodowe lub służbowe (27 proc.), turystykę (25 proc.), odwiedziny u krewnych lub znajomych (18 proc.) oraz tranzyt (13 proc.) i zakupy (7 proc.). Do krajów o największym, bo ponad 30-procentowym udziale przyjazdów w celach turystyczno-wypoczynkowych należą: Izrael, Czechy, Węgry, Słowacja, Włochy, Francja, Szwecja, Holandia ...
-
Polski rynek e-commerce wzrośnie o 300%
... korzystać 50 proc. Polaków. Spośród Polaków korzystających z internetu, 33 proc. robi zakupy w sieci. W Wielkiej Brytanii odsetek ten wynosi 71 proc., ale we Włoszech - 25 ... w 2006 - już 54,6 proc. Odsetek osób, które przynajmniej kilka razy w roku robiły zakupy w internecie, wzrósł od 2005 r. z 30,8 proc. do 37,8 proc (w grupie kupujących w ...
-
eMarketer: Europa wybiera handel elektroniczny
... Wielka Brytania i Francja. Liderem będzie zdecydowanie Wielka Brytania. W tym roku brytyjscy konsumenci na zakupy w sieci wydadzą 84 mld dol., czyli o 39 proc. więcej niż w ... sieci. Francja przegrywa zarówno z Wielką Brytanią, jak i Niemcami. Ma 14 mln konsumentów robiących zakupy online i wyda w tym roku w sieci 12,5 mld dol. Polska nie znajdzie się ...
-
Internet i komputery w Polsce - raport 2007
... elektroniczną i uruchamia serwisy internetowe przeznaczone do obsługi handlu elektronicznego. Zakupy on-line stają się coraz bardziej popularne w Polsce. W 2003 r. przez ... miliarda złotych, tak więc przeciętnie na jedną osobę korzystającą z handlu internetowego przypadały zakupy o wartości 980 zł, a na mieszkańca Polski w wieku 16-74 lata - ponad ...
-
Zagraniczny handel elektroniczny w UE
... którzy robią zagraniczne zakupy to grupa składająca się z młodych, wykształconych ludzi, wysoko sytuowanych, z dostępem do Internetu w domu. Zakupy zagraniczne wciąż jeszcze ... z zagranicy. Klienci z dostępem do Internetu w domu wydają więcej pieniędzy na zagraniczne zakupy; 878 euro średnio rocznie, w porównaniu do 439 euro wydawanych średnio przez ...
Tematy: -
Konsument w UE ufa reklamom
... swoich krajowych rynków detalicznych. Ponadto są oni mniej przywiązani do jednego sprzedawcy i bardziej otwarci na „alternatywy”. Okazało się także, iż zakupy on-line są istotnym sposobem zaopatrywania się w takie produkty jak: narzędzia technologii informacyjnej i komunikacyjnej, inne urządzenia gospodarstwa domowego, wyroby związane z rozrywką ...
-
Recesja zmienia zachowania zakupowe
... aby płacić za nie trochę więcej. Drobne przyjemności – Spadły wydatki na duże zakupy, ale Europejczycy nadal wydają pieniądze na drobne, niedrogie przyjemności, dzięki którym ... większość konsumentów weryfikuje swoje zwyczaje sprawdzając, czy dokonywane przez nich zakupy są niezbędne i opłacalne, a unika robienia zakupów pod wpływem chwilowego impulsu. ...
-
Hipermarket Real już nie chce być tani
... zachowałby ten tytuł także w sierpniu. Ale Carrefour podnosi jeszcze poprzeczkę dla konkurentów, sierpniowe zakupy Handel-netu stają się tu tańsze o prawie dwa złote. Imponujący wynik 113,73 ... z naszej listy zbliża cenowo Carrefoura do najtańszych sklepów typy dyskontowego. W Lidlu zakupy takie jak w Carrefourze są tańsze tylko o około 4,5 zł. ...
-
Zwyczaje zakupowe Polaków
... przygotowanego na potrzeby 3. edycji Plebiscytu Mistrz Handlu i Usług wynika, że spożywcze zakupy najczęściej robimy w Biedronce, którą w ciągu ostatniego półrocza odwiedziło aż ... Nie wyobrażają sobie życia bez takich udogodnień, jak: szatnia, koszyk na zakupy, czytniki cen, duża liczba przymierzalni, możliwość wypróbowania produktu/kosmetyku, krótki ...
-
Handel detaliczny w Polsce ma się dobrze
... ofertę za rozsądną cenę. Do dyskontów klienci idą w poszukiwaniu niższych cen, natomiast zakupy w sklepach takich jak Żabka zapewniają większą kontrolę wydatków. To wszystko sprawia, że ... liczą pieniądze i analizują nie tylko każdy większy wydatek, ale także codzienne zakupy, co zdecydowanie wpływa na wzrost konkurencji na rynku. Mniejsze sieci i ...
-
Konsumpcja w Polsce po 1989r: wnioski na przyszłość
... ludzie mieli co kupować. Były to zazwyczaj artykuły o wyższym standardzie techniczno-użytkowym niż posiadane dotąd przez gospodarstwa domowe, co dodatkowo stymulowało zakupy. Efektem wystąpienia obu tych zespołów przyczyn był znaczący wzrost sprzedaży detalicznej. W drugiej połowie lat dziewięćdziesiątych następuje stabilizacja wskaźnika skłonności ...
-
Bezpieczne surfowanie
... mniej na czatowaniu i grach. Poczta elektroniczna nadal jest najpopularniejszym środkiem komunikacji wśród dorosłych. Poza tym, około 2/3 dorosłych internautów robi zakupy i rezerwuje wakacje przez Internet, podczas gdy jedna trzecia z nich regularnie wykonuje transakcje bankowe online. Magicznym progiem dla popularności portali społecznościowych ...
-
Rośnie polska klasa średnia
... z badanych (43%) używa kart do płatności za codzienne zakupy, a co dziesiąty do płatności za zakupy online. Przedstawiciele polskiej klasy średniej w optymistycznych barwach widzą też ... średniej deklaruje, że korzysta z tego medium częściej niż rok wcześniej. Robią zakupy przez internet, korzystając z takich stron, jak: Allegro.pl, czy porównywarek ...
-
Centra handlowe popularnym miejscem zakupów
... , statystyczny Polak z dużego miasta 12,3 razy w roku chodzi na niespożywcze zakupy do centrum handlowego. Raz na dwa, trzy tygodnie chodzi tam co dziesiąty ankietowany, ... obuwie. 57 proc. wybiera na tego rodzaju zakupy właśnie centrum handlowe. Alternatywą są sklepy poza galeriami, w których zakupy robi 36 proc. ankietowanych, oraz hipermarkety z ...
-
Nastolatki to wytrawne konsumentki
... zapisuje się na listy mailingowe informujące o podobnych wydarzeniach na całym rynku. Robiąc zakupy ze swoją siostrą lub najlepszą przyjaciółką, nastolatka wydaje średnio o 23% więcej niż podczas zakupów z grupą dwóch lub więcej koleżanek. Tymczasem robiąc zakupy ze swoim chłopakiem, nastolatka wydaje zaledwie 43% kwoty, którą wydałaby na ...
-
Delikatesy w VII 2010
... nie tak drogimi sklepami, jak się powszechnie uważa, zwłaszcza, jeśli chodzi o podstawowe zakupy. Takie są właśnie produkty wybrane do porównania cen Handel-Net.pl - nie ... jest Alma24.pl w kategorii zakupów internetowych - na zakupy online wydaliśmy tydzień temu w Almie 134,47 zł). O 9 zł więcej za zakupy zapłacimy u Piotra i Pawła, a o ponad 20 ...
-
Marketing: strategie wzrostu
... zwiększa ilość oraz częstotliwość zakupów. Wszystkie kluby książek de facto wymuszają zakupy, nasilają je dodatkowe przywileje za powtarzalne korzystanie z usług. Czemu z ... i wrzucającego nasze zakupy na taśmę kasjera – a wszystko po to, by móc „powybierać”. Ciekawym przeciwstawnym wariantem oferty „buszowania po hipermarkecie” są zakupy z dostawą ...
-
Hala Selgros w Łodzi
... z otwarciem Selgros dla swoich klientów przygotował szereg atrakcji. W hali Łódź-Pabianicka w dniu otwarcia, czyli 26 października, co setne zakupy były gratis, a co pięćdziesiąte zakupy premiowano atrakcyjnymi nagrodami rzeczowymi, takimi jak: netbooki, iPody nano, kamery oraz aparaty cyfrowe, odkurzacze i inne. Podobną promocje przygotowano ...
-
Przetargi - raport X 2010
... oddech i już pod koniec pierwszego kwartału 2010 ponownie ruszyły publiczne zakupy oraz inwestycje. W tle jednak ciągle pozostaje pytanie o perspektywy na najbliższe miesiące ... będzie więc dysponował coraz mniejszymi środkami do wydawania na bieżące zakupy i inwestycje. Polska raczej nie będzie wyjątkiem. Usługi i dostawy towarów w górę W ...
-
Polska liderem handlu detalicznego
... całym kontynencie. Nasze społeczeństwo stale się bogaci i wydajemy coraz więcej na zakupy, zwłaszcza na te wykraczające poza codzienne potrzeby. W naszych przyzwyczajeniach zakupowych ... Polsce w roku 2009 odnotowaliśmy 22 procentowy wzrost branży. W 2009 roku na zakupy internetowe Polacy wydali 13,43 miliarda złotych. Przewiduje się, że w przyszłych ...
-
Sektor MŚP: ocena III kw. 2010 i prognoza IV kw. 2010
... inwestycji w meble i wyposażenie. Od roku zakupy w tym obszarze są mrożone przez małe i średnie firmy (-85,52 pkt.). Na zakupy natomiast mogą liczyć firmy szkoleniowe. W ... (-59,11) oraz zakup samochodu firmowego (-57,63). Warto dodać że zakupy samochodów zanotowały wartość wskaźnika właściwą dla 4 kw. (vide rok 2009). Decyzje zakupowe przyspieszono ...
-
Polski e-konsument 2010
... z kategorii książki i multimedia, w tym płyty, filmy itp. Prawie 60% deklaruje też zakupy artykułów elektronicznych np. komputerów, laptopów. Połowa badanych kupuje artykuły RTV i ... banków). Tylko co trzeci e-konsument (36,4%) dokonuje ich zakupu przez Internet. Zakupy przez Internet tych usług deklarują częściej mężczyźni (40,1%) niż kobiety ( ...