-
E-commerce: pandemia wzmaga działania marketingowe
... e-sprzedaż pozytywnie wpływają też programy lojalnościowe, które zachęcają klientów do ponownych zakupów w sklepie. Wpływa to na ich przywiązanie i w konsekwencji częstsze zakupy. Klienci z kolei w czasie pandemii chętnie szukali oszczędności, które zazwyczaj są korzyścią z przystąpienia do programu lojalnościowego danej marki lub sklepu. W związku ...
-
Sklepy stacjonarne wracają do łask. Jak zatrzymać klientów?
... wydają się czuć najbardziej komfortowo w tej kwestii – 81% deklaruje swoje zakupy przyjemnościowe w sklepach stacjonarnych. Jednak powrót klientów do sklepów stacjonarnych ... wirusem podczas zakupów. Ponadto 65% amerykańskich konsumentów, którzy zdecydowali się pójść na zakupy, odkąd trwa pandemia, opisuje doświadczenie klienta jako „już nie to samo ...
-
Handel 2030: czy centra handlowe usuną się w cień?
... koszty ziemi poza nimi, rozwój infrastruktury i podmiejskiego transportu oraz większa popularność pracy zdalnej. Wśród konsumentów będzie rosła potrzeba, aby podstawowe zakupy realizować szybko, wygodnie i w pobliżu miejsca zamieszkania, co wpłynie na rozwój obiektów handlowych w formule „convenience”. Szacunki CBRE wskazują, że w ciągu ostatnich ...
-
Centra handlowe: odwiedzalność i obroty rosną, ale kupujemy inaczej
... Solutions w polskim oddziale Mastercard Europe. Z analizy EY wynika, że w okresie lockdownu tzw. konwersja, czyli przełożenie wizyt w obiektach handlowych na realne zakupy, wzrosła o nawet 30% w porównaniu z początkiem roku, jednak luzowanie obostrzeń w kolejnych miesiącach spowodowało jej obniżenie, co jest szczególnie widoczne w małych miastach ...
-
E-commerce w 2021 roku: abonamenty, ekologia i nowe technologie
... towarów w czasie rzeczywistym. Ekologia kluczem do serca e-klienta W 2021 roku e-commerce będzie podążał za trendem zero-waste i umożliwiał bardziej ekologiczne zakupy. Popularne staną się dostawy do punktów odbioru, tworzenie opakowań na wymiar, stosowanie ekologicznych wypełniaczy w miejsce folii bąbelkowej, wykorzystywanie zwrotnych paczek ...
-
Jak pandemia zmieniła zwyczaje kulinarne Polaków?
... Ograniczenia związane z pandemią zmieniły również to, jak i gdzie konsumenci robią zakupy. Co trzeci z nich przyznał, że w czasie obostrzeń po raz pierwszy zdecydował się na zakupy spożywcze online. 30% ankietowanych zauważyło, że na wirtualne zakupy wydaje więcej pieniędzy niż w czasie tradycyjnej wizyty w sklepie. Jednocześnie ...
-
E-commerce ważny dla ekologii?
... trzeba dojeżdżać codziennie do pracy), możliwe są zakupy w sieci (ograniczające dojazdy autem na zakupy do galerii handlowych), możliwe jest częściowe ograniczenie konsumpcji ... spożywczych, leków oraz droższych sprzętów elektronicznych i produktów wyposażenia domu. Obecnie zakupy w tych kategoriach dla większości konsumentów nie stanowią problemu i ...
-
Pandemia napędza e-commerce. Korzystają m.in. magazyny
... realizować w sieci. Ale ograniczenia pokazały też, że jednak doświadczenia jakie dają tradycyjne zakupy nie stracą tak szybko na znaczeniu. I tak 60% internautów przewiduje, że będzie częściej ... pokazują, że w minionym roku aż 28% internautów nad Wisłą zrobiło w sieci zakupy spożywcze, co przekłada się na 65% wzrost konsumentów w tym właśnie sektorze ...
-
Praca fizyczna w cenie. Na jakie benefity pracownicze można liczyć?
... pracy, czyli dodatkowe pieniądze dla naszych pracowników czy rabat na zakupy w naszych sklepach – Agata Janaszek, Specjalista ds. Rekrutacji w Bricoman Polska Sp. z o.o. Play, jeden ... klientami Auchan!, dlatego też każdy z naszych pracowników może skorzystać z 5% zniżki na zakupy. Rozwój naszych pracowników jest dla nas bardzo ważny, dlatego też ...
-
Cyfrowe platformy usług wyrównują szanse małych sklepów
... się na tanich produktach, dzięki którym wielu klientów planuje zakupy w ich sklepach. Pozostałych przyciągają coraz to bardziej wymyślnymi promocjami. W badaniu „ ... w multipartnerskim programie lojalnościowym. Program pozwala detaliście nagradzać konsumenta za lojalne zakupy w jego sklepie, a producentowi za lojalność wobec swojej marki, natomiast ...
-
Jak zaprojektować program lojalnościowy w małej firmie?
... profil klienta. Konieczne będzie ustalenie, co wyróżnia osoby, które robią u nas zakupy. Np. w sklepie sportowym będą to zwykle osoby stosunkowo młode, a przede wszystkim ... , klientów mogą zainteresować również vouchery, które będą mogli potem wykorzystać na zakupy. Ale voucher może też być bardziej zaskakujący i umożliwiać np. wizytę w kinie ...
-
Programy lojalnościowe - trendy 2022
... , czy też specjalnymi ofertami dostępnymi tylko dla uczestników programu. Ciekawym rozwiązaniem jest także przyznawanie punktów, którymi później można zapłacić za zakupy, a także wyznaczanie progów z nagrodami – mówi Michalina Gromek z serwisu NagrodyB2B.pl, który zapewnia nagrody oraz logistykę dla programów lojalnościowych. - W takim przypadku ...
-
Inflacja skłania Polaków do szukania promocji
... oszczędności. 27% Polaków z powodu wysokich cen kupuje mniej, a 19% rzadziej chodzi na zakupy. W dobie ciągle wzrastających cen produktów konsumenci wyraźnie szukają możliwości zaoszczędzenia ... koncentrują się oni na ofercie promocyjnej placówek, w których zazwyczaj robią zakupy. Na dłuższą metę wybieranie głównie produktów, które są w promocji, ...
-
Black Friday 2022. Co prognozują eksperci?
... rosnące stopy procentowe powodują, że konsumenci ograniczają spontaniczne, mniej przemyślane zakupy i jednocześnie deklarują aktywne poszukiwanie dobrych cen czy rabatów. ... świąt. Ze względu na rosnące ceny, klienci mogą chcieć zrobić zakupy już w listopadzie, by mieć wszystko przygotowane wcześniej i bez konieczności większego nadwyrężania budżetu ...
-
Polacy wierzą w promocje
... 13% w 2022 r). Wyraźnie widać, że badani starają się robić bardziej rozsądne i przemyślane zakupy oraz częściej korzystają z obniżek cen w porównaniu do lat poprzednich. Patrząc ... jednocześnie unikają robienia zapasów. Badani podkreślali, że przed inflacją ich zakupy były dużo bardziej spontaniczne i impulsywne. Teraz dużo częściej zastanawiają się, ...
-
10 zasad bezpiecznych zakupów online nie tylko w Black Friday
... adresu firmy powinien być sygnałem ostrzegawczym i wzmóc Twoją czujność. Warto czasem skorzystać z dogodnej formy kontaktu i zapytać o szczegóły kupowanego towaru. Rób zakupy online w wiarygodnych sklepach internetowych. W przypadku nowych serwisów sprawdzaj bardziej szczegółowo ich wiarygodność, historię i opinię na rynku. Jeżeli cena towaru lub ...
-
BLIX AWARDS 2022: najbardziej innowacyjne sieci handlowe w Polsce
... i dostępny niemalże we wszystkich placówkach. Do tego testujemy różne rozwiązania ułatwiające zakupy. W tym roku zaprezentowaliśmy nowy format sklepu, dedykowany szybkim misjom zakupowym i ... firmy, aby zakupy były coraz bardziej przyjemne. Dużą innowację wprowadziliśmy kilkanaście miesięcy temu, gdy uruchomiliśmy Rossmann GO, czyli zakupy z aplikacją ...
Tematy: sieci handlowe, handel, sklepy, Biedronka, Lewiatan, Auchan Hipermarket, Żabka, Rossmann, OBI, Twój Market, Maxi Zoo, innowacje, nowe technologie -
Less i zero waste pomagają przetrwać inflację?
... aż 92% respondentów PAYBACK, którzy zgodzili się, że bardziej świadome zakupy czy ograniczenie zużycia prądu to realna ulga dla ich portfeli. ... produktów, według której robi potem zakupy. Dotyczy to również nadchodzącego Bożego Narodzenia – aż 94% respondentów zadeklarowało, że robi wtedy przemyślane zakupy i nie wyrzuca jedzenia po świętach ...
-
Boże Narodzenie 2022 skromniejsze dla prawie połowy Polaków
... na organizację świąt. W tym roku upominki zamówimy przede wszystkim w sieci Zakupy przez Internet znów zyskały na popularności. Największa grupa badanych deklaruje, że ... formy zakupu powiązany jest z wiekiem. Im starsza grupa wiekowa, tym częstsze zakupy w sklepach stacjonarnych - Przeniesienie się do wirtualnych galerii handlowych, może wynikać ...
-
Sprzedaż internetowa w branży beauty: Polska na czele
... w branży beauty Najważniejszymi słowami kluczowymi w 2023 r., w oparciu o które internauci wyszukiwali interesujące ich produkty, były „korzyści” i „inteligentne zakupy”. Jak wynika z danych Admitad, zakupy kuponowe i cashback cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie. Duży udział w całkowitej liczbie zamówień mają również rekomendacje ...
-
(R)ecommerce podbija e-handel
... drugiej ręki”, często zachowane w bardzo dobrym stanie. Jak wskazuje przytaczany w raporcie sondaż CBOS, w 2022 roku 84% Polaków zdecydowało się na zakupy w internecie, ale tylko 46% deklarowało zbycie produktu online w tym czasie. Rosnący udział w społeczeństwie przedstawicieli Generacji Y i Z, coraz głośniejsze dyskusje o kwestiach środowiskowych ...
-
Siła nabywcza w Polsce 2023: pogłębiają się różnice regionalne
... to, że mieszkańcy powiatu mają do dyspozycji o 38% mniej funduszy na zakupy, czynsz, prąd i oszczędności niż przeciętny Polak. Ranking GfK pokazuje, że ... żywność, mieszkania, usługi, koszty energii, prywatne emerytury, ubezpieczenia, wakacje, mobilność i zakupy konsumenckie. W przeliczeniu na mieszkańca oznacza to 5,8 proc. wzrostu w porównaniu ze ...
-
Boże Narodzenie 2023: kiedy, ile i na co wydajemy?
... bliskich. Oto wnioski z badania przeprowadzonego przez Minds & Roses. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Ile Polacy wydadzą na świąteczne zakupy w tym roku? Kiedy robimy zakupy świąteczne? Jakie prezenty znajdą się w tym roku pod choinką? Spontanicznie czy pod kontrolą? Polacy o świątecznych wydatkach. Jak pokazują ...
-
E-commerce w Polsce w 2023 r., czyli 3 debiuty i wielkie pożegnanie
... zaufanie polskich oraz ukraińskich klientów przebywających w Polsce. Produkt polski – Wszystko.pl Zakupy na Wszystko.pl, platformie sprzedażowej Comarchu, klienci mogą robić od 29 ... Shopee dotrzeć ze swoim przekazem do ponad 30 proc. Polaków, to na zakupy na platformie decydowało się znacznie mniej. W szczytowym miesiącu, listopadzie 2022 r., było ...
-
Sklepy na lekkim minusie w 2023 roku. Hipermarkety z największym spadkiem ruchu
... Spadki we wszystkich formatach mogą być wynikiem zmniejszenia się liczby osób chodzących na zakupy w ramach jednego gospodarstwa domowego i usług dowozu zakupów. Hipermarkety wypadają pod tym względem ... między rokiem 2022 a 2023 pozostaje znikoma. – Przeciętny klient uczęszcza na zakupy co 2-3 dni i spędza tam średnio 15 minut. Są to wartości, które ...
-
Parki wypierają centra handlowe?
... blisko 9%. Pozytywną informacją był wzrost średniej odwiedzalności w centrach handlowych, którą bada Polska Izba Centrów Handlowych. W październiku wyniósł on 2 proc. r/r. Zakupy tradycyjne w handlu detalicznym przeplatają się z zakupami online. Udział sprzedaży przez Internet w grudniu 2023 roku wyniósł 9,4% – jest to poziom obserwowany przed ...
-
Czego szuka Polak na zakupach i czy to dostaje?
... , podczas gdy całościowy wzrost sektora retail ma sięgnąć 75 proc. Zakupy w zgodzie z charakterem Choć informacja, że 65 proc. polskich konsumentów ... sklepach stacjonarnych. Na przykład, 32 proc. z nich chciałoby korzystać z technologii przyspieszających zakupy w sklepach stacjonarnych, a 59 proc. Polaków z tego samego powodu życzyłoby sobie ...
-
Second hand po polsku: czy chętnie kupujemy rzeczy używane?
... proc.) ankietowanych. Dodatkowo, 11 proc. respondentów dostrzega, że takie zakupy mogą być również świetnym sposobem na znalezienie oryginalnych i unikatowych przedmiotów. ... się z koniecznością zapłaty gotówką – sklepy z odzieżą używaną niejednokrotnie nie miały terminali, a zakupy online nie były tak rozpowszechnione. Często brak dostępu do innych ...
-
Jak reklamy wpływają na dzieci i czy możemy je chronić?
... grach mobilnych otworzyła przed reklamodawcami nową drogę dotarcia do dzieci. Choć te zakupy mogą początkowo wydawać się nieszkodliwe, szybko mogą doprowadzić do znacznych ... wydatków, gdzie dziecko nieświadomie wydało aż 16 tys. dolarów na zakupy w aplikacji7. Taki dodatkowy koszt może nadwyrężyć budżet rodzinny i prowadzić do lekkomyślności ...
-
3 na 4 polskich konsumentów to smart shopperzy
... te zmiany i dostosują swoje oferty, zyskają lojalnych konsumentów, którzy doceniają przemyślane zakupy. Jak widać stawka jest bardzo wysoka bo już niemal 3 na 4 ... 2022 rokiem. W poszukiwaniu tańszej oferty produktowej, 43 proc. nabywców nadkłada drogi i robi zakupy w miejscach bardziej oddalonych od swojego domu lub pracy. Warto podkreślić ...
-
Dlaczego mecze Euro 2024 oglądaliśmy jednym okiem?
... gdy został odgwizdany karny dla Polski, konsumenci wzięli głęboki oddech i odłożyli zakupy online na drugi plan. Jednak już kilka minut po tej ... zaangażowaniem, jak wcześniejsze mecze i w tym czasie przeglądali oferty sklepów internetowych, odkładając zakupy na później tylko w sytuacjach, w których padały bramki. Analizując średnią ilość odwiedzin ...
-
Ile wina można przywieźć z wakacji i jak je transportować?
... W tym miejscu sprawy się komplikują, ponieważ niektóre linie lotnicze wliczają takie zakupy do limitu bagażu podręcznego, ale są też takie, które ... legalnego źródła. Najlepiej zachować paragony, którymi w przypadku kontroli będziemy mogli potwierdzić zakupy. Powrót wina z wakacji Druga kwestia, poza przepisami, którą trzeba wziąć pod uwagę przywożąc ...
-
Black Friday - jak sklepy kuszą klientów?
... w zasadzie od początku listopada, ci drudzy mogą sobie pozwolić na większe zakupy. Obecnie takie podejście do zakupów może być także spowodowane niezbyt optymistycznymi ... obaw o dalszy wzrost cen, a tym samym niepokojem czy budżet domowy podźwignie zaplanowane zakupy świąteczne. Należy zwrócić uwagę, że Black Friday 2024 jest drugim, w którym ...
Tematy: Black Friday, promocja, promocje, akcje promocyjne, promocje cenowe, obniżki cen, wyprzedaże, zakupy, Omnibus -
Co muszą detaliści, czyli wyzwania sprzedaży detalicznej
... detaliczni na całym świecie walczą o utrzymanie rentowności, ponieważ malejące wolumeny sprzedaży i wciąż wysokie koszty operacyjne powodują erozję marż. Zakupy online pozostaną, ale odpowiedzialne zakupy schodzą na dalszy plan. Handel elektroniczny odnotował gwałtowny wzrost, a globalne przychody mają przekroczyć 6,5 bln USD do 2029 r., chociaż ...
-
Trendy w e-commerce na 2025 rok
... produktów, niż ten dostępny w ich kraju są otwarci na zagraniczne zakupy. Prognozy wskazują, że cross-border będzie rósł dwa razy szybciej niż handel ... terminowe dostawy, umożliwia prowadzącym e-sklepy skupić się na budowaniu relacji z klientami. Dodatkowo zakupy subskrypcyjne będą jednym z trendów w e-commerce w 2025 roku. Według prognoz Simple ...


2035 rok coraz mniej realny? Europa traci tempo w wyścigu o elektromobilność