-
Handel w Metarverse. Czy to ma przyszłość?
... m.in. na szerokie możliwości, jakie niesie za sobą metawersum, podkreślając rolę, jaką może ono odegrać np. w handlu. Jak mogą wyglądać zakupy w nowym wymiarze? Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Czy Metaverse będzie mieć zastosowanie w handlu detalicznym? Jaki wpływ na handel w Metaverse będą ...
-
Dla kogo praca w Polsce jest opłacalna?
... względem 2021 roku widać, że inflacja jeszcze bardziej pogłębiła istniejące dysproporcje. Dla przykładu w Ukrainie, jeszcze dwa lata temu na podstawowe zakupy spożywcze trzeba było pracować 1,8 dnia, a dziś już 3 dni. Podobnie w Mołdawii, gdzie wartość ta wzrosła z 2 dni do 2,7 dnia. Wartość koszyka zakupowego ...
-
System kaucyjny w Polsce - czy warto go wprowadzić?
... się na raport przeprowadzony przez producenta butelkomatów Tomra, nawet 93 proc. klientów, którzy oddają butelki w konkretnej placówce, decyduje się na zakupy w tym samym miejscu. W interesie retailerów powinno być zatem uświadamianie klientów o możliwości i sposobach skorzystania z systemu kaucyjnego oraz jego pozytywnym wpływie na ...
-
Ceny jajek rosły bardziej niż ceny mieszkań
... korzystamy. Okazuje się, że inflacja wyliczona dla wielkanocnego koszyka byłaby nawet blisko dwukrotnie wyższa. Efekt jest taki, że za świąteczne zakupy będziemy musieli zapłacić rekordowo dużo. Co prawda najnowsze dane GUS pochodzą z lutego, ale już z nich wynika, że produkty, które zwykliśmy ...
-
Polacy chętnie zapłacą więcej za produkty energooszczędne
... – wyjaśnia Dominika Grusznic-Drobińska, director marketing & consumer intelligence w GfK. Oszczędzamy energię w trosce o portfele Priorytetem nabywców są nie tyle najtańsze zakupy, co możliwie najkorzystniejsze pod względem finansowym. Polacy coraz częściej planują długofalowe oszczędności, które mają zabezpieczyć ich finanse także w przyszłości ...
-
Allianz Trade: niewypłacalność firm wyraźnie wzrośnie
Wysokie koszty obsługi kredytów, rosnące koszty pracy, brak zamówień oraz ograniczone zakupy konsumentów to niektóre z powodów, dla których sytuacja wielu przedsiębiorstw przedstawia się dzisiaj dość kiepsko. I wprawdzie na przestrzeni minionych 12 miesięcy ...
-
W Katowicach powstanie Fabryka Park
... wykorzystać bogate doświadczenie w realizacji projektów deweloperskich, by zapewnić wszystkim okolicznym mieszkańcom kompleksową infrastrukturę handlowo-usługową, dzięki której zrobią wygodnie zakupy i poczują oszczędność czasu. Obiekt będzie wyróżniał się wysokim standardem, nowoczesnym formatem i przemyślanym tenant-mixem. Wierzymy, że te walory ...
-
Rynek nieruchomości komercyjnych w Polsce z zadyszką w I kw. 2023
... oraz tych zlokalizowanych w zachodniej Polsce. Wszystkie transakcje w sektorze biurowym miały z kolei miejsce w Warszawie. W sektorze handlowym dominowały oportunistyczne zakupy centrów handlowych. Najbardziej aktywni pozostają inwestorzy z USA i regionu Europy Środkowej i Wschodniej, którzy koncentrują się na produktach magazynowych i biurowych ...
-
Najlepsi pracodawcy w Polsce, czyli YouGov Reputation 2023
... wizerunkowymi. O badaniu YouGov BrandIndex YouGov BrandIndex to jedyne w Polsce badanie kondycji marek realizowane w czasie rzeczywistym. Kluczowe wskaźniki obejmują komunikację, wizerunek i zakupy. Obecnie monitorujemy w Polsce blisko 400 marek; w rankingach porównujemy skumulowane wyniki z danego okresu.
-
1/3 Polaków planuje remont mieszkania. Co 5. wyda ponad 20 tys. zł
... w sklepach tej marki) z limitem nawet do 20 tys. zł na dowolne produkty. Remontowe sprawunki pokryje również kredyt celowy, dzięki któremu zakupy w internecie w wybranych sklepach na kwotę od 100 do 50 tys. zł załatwimy sprawnie i wygodnie lub kredyt Równoratka z okrągłą, stałą ratą ...
-
Rynek turystyki odżywa, podróże służbowe także
... decydować się na zakup „doświadczeń” (obejmujące wydatki turystów w restauracjach, kasynach, klubach, barach i innych miejscach rozrywki) niż „rzeczy” (obejmujących zakupy turystów podczas wyjazdów turystycznych i służbowych np. żywność w sklepach spożywczych, odzież, kosmetyki, pamiątki). Globalnie, wydatki na doświadczenia w 2022 r. wzrosły ...
-
Ochrona zdrowia w aplikacjach mobilnych - przyszłość pacjenta?
... . tych osób, które na razie nie korzystają z aplikacji mobilnych służących zdrowiu i samopoczuciu. Najbardziej pożądanymi aplikacjami zdrowotnymi są te umożliwiające zakupy w aptekach. Jednym z weryfikowanych w ramach ankiety obszarów była skłonność potencjalnych użytkowników do dokonywania opłat za korzystanie z aplikacji mobilnych. Odsetek osób ...
-
Czy smartfony i aplikacje rządzą życiem młodych Polaków?
... ze specjalnych aplikacji wyszukujących im promocje. Jednocześnie warto dodać, że w grupie wiekowej 21-25 lat, przeszło 30 proc. respondentów robi częściej zakupy w tym samym sklepie, aby później skorzystać z bonusów. Zainteresowanie taką formułą oszczędzania u wielu młodych ludzi to doskonały moment dla firm, by ...
-
Czy inflacja i wysokie ceny powstrzymują przed marnowaniem żywności?
... niższych cen. 42 proc. respondentów wskazało, że śledzi gazetki sieci handlowych, by kupić produkty spożywcze w atrakcyjnej cenie, a 32 proc. robi zakupy wyłącznie w tańszych supermarketach i dyskontach. Staramy się także mniej marnować: 36 proc. badanych gotuje tak, by danie wystarczyło na dłużej niż ...
-
Czy sektor TSL powinien bać się ESG?
... Massachusetts Institute of Technology (MIT). Centrum zbadało, jak 2 187 przedstawicieli przedsiębiorstw z całego świata, odpowiedzialnych m.in. za logistykę, dostawy, zakupy, magazynowanie, transport lub planowanie, ocenia cele ich własnych firm, wyznaczonych w obszarze zrównoważonego łańcucha dostaw w relacji do nakładów finansowych, niezbędnych ...
-
Wyższe ceny i marże. Tak polskie firmy szukają rentowności
Utrzymanie rentowności biznesu po szoku związanym z pandemią i agresją Rosji na Ukrainę to dla wielu firm nie lada wyzwanie. Jednym z zasadniczych wskaźników wykorzystywanych w analizach rentowności przedsiębiorstw jest marża, rozumiana jako stosunek zysku do obrotów firmy. Dyskusja na temat marż, zwłaszcza w czasach wysokiej inflacji, trwa już od ...
-
Dobra i usługi konsumpcyjne: 7 kluczowych trendów i ich wpływ na rynek pracy
... oraz optymalizacją procesów. Automatyzacja handlu detalicznego jest trendem obecnym na rynku światowym od kilku lat. W Polsce również możemy robić zakupy w sklepach autonomicznych, które wykorzystują rozwiązania oparte na kamerach, komputerową wizję i uczenie maszynowe. W naszej opinii, zautomatyzowane sklepy autonomiczne przejmą część ...
-
Logistyka kontraktowa przebiła oczekiwania na 2023 r.
... bowiem, że w 2022 r. 96% mieszkańców Unii w wieku 16-29 lat korzystało z internetu codziennie, a 87% konsumentów w wieku 25-34 lata zrobiło w ciągu roku zakupy w sieci. Powyżej 80% aktywnych e-konsumentów pochodziło także z przedziału wiekowego 16-24 oraz 35-44 lata. Bardzo dobrze wyglądają przy tym dane dla ...
-
Dziś Dzień Długu Ekologicznego
... proc. respondentów odpowiedziało, że stara się naprawiać zniszczone sprzęty, jeśli to tylko możliwe. Ponad połowa (55 proc.) Polaków dokładnie planuje zakupy spożywcze, aby nie marnować jedzenia. Co druga osoba, która wzięła udział w badaniu (51 proc.), kupuje ubrania tylko wtedy, kiedy naprawdę ...
-
Gazetki promocyjne bez promocji
... RTV-AGD mogły najmocniej odczuć zmiany na rynku, ze względu na swój charakter biznesowy. Ich klienci w dużej mierze przestawili się na zakupy online. Do tego zaczęli traktować placówki z takim sprzętem jako wystawę z towarem. Oglądają go na miejscu, ale kupują przez Internet. To ...
-
Liczy się już tylko park handlowy? Wyraźne zmiany na rynku powierzchni handlowych
... z tradycyjnymi centrami handlowymi, dlatego chętnych do lokowania w nich biznesu nie brakuje. Dla konsumentów są natomiast atrakcyjne z uwagi na to, że zakupy codziennej potrzeby można w nich zrobić szybko, wchodząc do sklepów wprost z parkingu. Popularność formatu podbijają placówki gastronomiczne znanych, sieciowych marek oraz ...
-
Dlaczego port USB na lotnisku lepiej omijać szerokim łukiem?
... wyłudzić od nas dane takie jak numer PESEL. Jednocześnie usypiając naszą czujność powołując się na naszą lokalizację, płeć czy ostatnie zakupy. Czasami nawet choroby, gdy uda im się pozyskać dane z Internetowego Konta Pacjenta – tłumaczy Bartłomiej Drozd.
-
REIT-y na inflację. Dlaczego nie inwestujemy w nieruchomości komercyjne?
... jest kupowanych w celach inwestycyjnych. W 2022 roku w tym celu nabyto aż 7 na 10 zakupionych lokali mieszkalnych. Tylko 30 proc. stanowiły więc zakupy na własne potrzeby. Co więcej, znaczący udział (oscylujący wokół 50 proc.) w transakcjach mieli klienci gotówkowi i ci z przewagą środków własnych. Inwestycję ...
-
Wzrost cen największą bolączką branży spożywczej w Europie Środkowej
... hamującymi wzrost, z którymi zmierzy się e-commerce. I to pomimo powiększenia udziału w rynku w Europie Środkowej o 0,2 pp. (2022/2021). 35% respondentów planuje ograniczyć zakupy online w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Zniechęca ich koszt dostawy i wyższe ceny w sklepach internetowych. Będą starannie wybierać najlepsze oferty, przebierając między ...
-
Moda w e-commerce: zwroty wyzwaniem dla logistyki
... ) będzie rósł w średnim tempie 9,8% rocznie, osiągając w 2027 r. wartość 162,2 mld dolarów. Za cztery lata udział mody w unijnych przychodach generowanych przez zakupy detaliczne w internecie wzrośnie z niecałych 27,9% do ponad 28,5%, a branża modowa pozostanie najpopularniejszą grupą wśród unijnych e-konsumentów. Nieco inaczej prezentują dane ...
-
Od miedzianych monet po sztuczną inteligencję. Jak zmieniały się programy lojalnościowe?
... detaliczna. W latach 90. XX wieku detaliści zaczęli wprowadzać takie programy, by lepiej zarządzać relacjami z klientami sklepów. Dzięki nim mogli monitorować zakupy konsumentów, personalizować oferty i dbać o utrzymanie lojalności. Początek XXI wieku: Aplikacje i równowaga Popularne w latach 90. programy lojalnościowe opierały się na fizycznych ...
-
Mniej chętnych na kosmetyki ekologiczne. Wartość rynku spadła o 9 proc.
... analitycy Consumer Panel Services GfK odnotowali spadek aż o 12 proc. Główną przyczyną tych spadków jest fakt, że konsumenci rzadziej robią zakupy, a podczas jednej wizyty w sklepie kupują mniej wolumenowo – mówi Magdalena Pac-Pomarnacka, konsultant w Consumer Panel Services GfK. – Jest to dość zaskakujący trend ...
-
Mastercard SpendingPulse. Wydatki w Europie głównie na doświadczenia
... Węgrzech (+26,4% r/r), w Hiszpanii (+9,4% r/r), Czechach (+7,8% r/r) i Wielkiej Brytanii (+5,5% r/r), podczas gdy we Włoszech odnotowano bardziej umiarkowany wzrost (+3,7% r/r). Zakupy online kontra te w sklepach stacjonarnych: łączna sprzedaż detaliczna została zwiększona przez rosnący handel elektroniczny w krajach takich jak Polska (+15,5% r/r ...
-
Zrównoważony rozwój: czy tego chcą klienci i firmy e-commerce?
... w przypadku mebli i różnych artykułów dekoracyjnych. Jeśli te udogodnienia znajda się w e-sklepie, jest duża szansa, że e-klienci z nich skorzystają, a ich zakupy będą bardziej świadome i odpowiedzialne. Co na to e-biznes? Wśród badanych menedżerów znajomość pojęć związanych ze zrównoważonym rozwojem i odpowiedzialnym prowadzeniem e-biznesu ...
-
Parki handlowe i centra convenience: 2023 rok z nowym rekordem?
O tym, że parki handlowe i centra convenience zaczynają dzierżyć palmę pierwszeństwa na rynku handlowym, mówi się nie od dziś. Potwierdzeniem tego są doniesienia najnowszego raportu JLL i Trei Real Estate Poland, z którego wynika m.in., że blisko 70% powierzchni handlowej oddanej do użytkowania I półroczu br. stanowiły właśnie wspomniane formaty. ...
-
Inwestycje w nieruchomości komercyjne - duża aktywność i mała skala
... korekcie. Banki bardzo selektywnie podchodzą do finansowania projektów, podejmując obecnie głównie działania refinansujące. W związku z tym, jeśli chodzi o nowe zakupy, inwestorzy gotówkowi mają bardzo silną przewagę i możliwość zawarcia bardzo dobrych transakcji. Dostrzegamy również zwiększoną aktywność kapitału krajowego. W 2024 r. będziemy ...
-
Polacy a ekonomia współdzielenia. Mieć czy płacić za używanie?
... się na nie otwieramy. Z tego rozwiązania skorzystało 17 proc. ankietowanych. Większość Polaków deklaruje, że regularnie brakuje im pieniędzy na podstawowe zakupy i bieżące zobowiązania*. Rozwiązaniem jest cięcie wydatków, ale także sprzedaż zbędnych rzeczy. A według badania „Polacy a ekonomia współdzielenia” 45 proc. respondentów deklaruje ...
-
Mastercard SpendingPulse. Wydatki Polaków na restauracje wzrosną nawet o 21,6 proc. r/r
... zachowania konsumentów, kierując ich w stronę e-commerce. Mastercard SpendingPulse przewiduje, że w tym roku będzie dominować podejście hybrydowe, tj. wizyty w sklepach stacjonarnych i zakupy online. Trend powrotu do tradycyjnych sklepów będzie szczególnie widoczny we Francji (+7,9 proc. r/r), Hiszpanii (+7,5 proc. r/r) i Włoszech (+6,6 proc. r/r ...
-
Odzież, obuwie, rozrywka i energia elektryczna. Na tym oszczędzają Polacy
... finansowo-gospodarczych oszczędności poszukiwaliśmy gdzie indziej, niekoniecznie wokół celebracji najważniejszych momentów w roku. Teraz badani deklarują dużą ostrożność i zapowiadają rozsądne zakupy, jednak przyczyna takiego stanu rzeczy nie jest do końca oczywista. Zamiast aspektu finansowego jako główny powód mniejszych zakupów wskazujemy chęć ...
-
5 sposobów na ochronę danych w Black Friday
... Friday, kiedy to dzienna liczba operacji często wzrasta. Utrudnia to identyfikacje ew. podejrzanych aktywności na koncie. 4. Sprawdzanie stron internetowych Zakupy w niesprawdzonych sklepach internetowych wiążą się z ryzykiem, związanym nie tylko z nieoryginalnymi produktami, ale nawet utratą pieniędzy z konta. Cyberprzestępcy stawiają fałszywe ...