-
GUS: w grudniu nastroje konsumentów pikowały
Jak prezentuje się koniunktura konsumencka w naszym kraju? Najnowsze doniesienia GUS wskazują na pogorszenie nastrojów wśród polskich konsumentów. Powodem tych spadków są m.in. gorsze oceny sytuacji ekonomicznej kraju oraz mniej optymistyczne przewidywania co do bezrobocia oraz przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego. Koniunktura ...
-
Szantaż w internecie: nowe metody twórców sextortion
Sextortion, czyli szantaż w internecie z seksualnym wątkiem w tle nie jest niczym nowym. Cyberprzestępcy uciekali się do niego już nie raz. Scenariusz jest zawsze podobny. Oszuści domagają się od swojej ofiary okupu, grożąc, że w razie niedostosowania się do ich poleceń opublikują w sieci film, który miał rzekomo zostać nagrany przez ich kamery ...
-
Jak zmieni się logistyka za sprawą technologii blockchain?
Jeszcze do niedawna technologia blockchain była kojarzona przede wszystkim z kryptowalutami. Dziś jest już pewne, że jej zastosowanie może być znacznie szersze, a z oferowanych przez nią możliwości skorzystać może m.in. logistyka. Z badań BCG wynika, że przekonanych o tym jest już 88% przedstawicieli branży logistycznej. Świadomość korzyści ...
-
Nieruchomości biurowe w 2019 z mocnym wynikiem
JLL podsumowało rok 2019 na rynku nieruchomości komercyjnych. Rynek inwestycyjny został zdominowany przez transakcje na rynku biurowym. W 2019 ich wartość przekroczyła 3,8 mld euro, było to o miliard więcej niż rok wcześniej. JLL szacuje, że wartość wszystkich transakcji inwestycyjnych na rynku nieruchomości w Polsce to 7,4 mld euro. To także ...
-
Z jednej strony OZE, z drugiej węgiel. Polski problem z energią
Jednym z najbardziej palących problemów naszego kraju staje się sposób pozyskiwania energii. Według deklaracji premiera Morawieckiego, w Polsce ma dominować tzw. nietypowy miks energetyczny. Rządzący z jednej strony mówią o utrzymaniu tradycyjnego górnictwa i likwidacji lądowych wiatraków, z drugiej wprowadzają programy promujące fotowoltaikę i ...
-
Na kryzys reputacji firmy lepiej się przygotować
O tym, że reputacja firmy wpływa na jej wyniki finansowe i stanowi parasol ochronny w razie wystąpienia sytuacji kryzysowych, przekonanych jest już większość dyrektorów komunikacji (95 proc.). Ta świadomość powinna cieszyć, tym bardziej, że kryzysu reputacji na przestrzeni najbliższych dwóch 2-3 lat spodziewa się aż 44% z nich. Reputacja firmy to ...
-
Nieruchomości komercyjne w Polsce coraz bardziej płynne
Polish Properties prezentuje najnowsze dane napływające z rynku nieruchomości komercyjnych w Polsce. Jak czytamy w komunikacie, wartość inwestycji w tym sektorze wzrasta już dziesiąty rok z rzędu, a w minionym roku udało się jej osiągnąć rekordowy poziom 7,5 mld euro. Pod względem liczby i wartości transakcji nadal dominuje rynek biurowy, ale na ...
-
Sport kobiet wychodzi z cienia. Biznes już widzi ogromne zyski
O tym, że świat profesjonalnego sportu kręci się wokół olbrzymich pieniędzy, wiadomo nie od dziś. Jak jednak czytamy w komunikacie z opracowanego przez Deloitte raportu „2020 Sports industry outlook”, obecnie, jak jeszcze nigdy w historii, oczy biznesu zwrócone są na potencjał drzemiący w sportowych rozgrywkach kobiet. Rosnąca popularność żeńskich ...
-
Wezwanie do zapłaty od Allegro? Sprawdź, czy to nie phishing
Użytkownicy Allegro powinni wzmóc swoją czujność. Z komunikatu opublikowanego przez firmę Fortinet wynika, że w ostatnim czasie na pocztę mailową Polaków wysyłane są wiadomości, w których mowa o rzekomej blokadzie ich konta Allegro ze względu na nieuregulowaną płatność. Jest to oczywiście oszustwo, przy czym - jak podkreślają eksperci - ...
-
W biurach ciągle zapominamy o myciu rąk
W dobie zagrożenia koronawirusem, o bezpieczeństwie i higienie pracy mówi się szczególnie często. Dziś szczególnego znaczenia nabiera również daleko posunięta ostrożność, w tym regularne mycie rąk, czy pozostawanie w domu w razie objawów przeziębienia. Okazuje się jednak, że niektórzy Polacy z takimi zachowaniami mają pewne problemy. ...
-
Koniunktura konsumencka III 2020. Kontynuacja gorszych nastrojów
W lutym nastroje polskich konsumentów zanotowały spadki. Z danych opublikowanych właśnie przez Główny Urząd Statystyczny wynika, że marzec przyniósł stabilizację tego trendu. Mało optymistyczne oceny dotyczą m.in. przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju oraz gospodarstwa domowego. Koniunktura konsumencka. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK ...
-
Koronawirus a zachowania konsumenckie: czy kupujemy inaczej?
O tym, że takie wydarzenia jak globalna pandemia zmieniają zachowania konsumenckie, nie trzeba przekonywać już chyba nikogo. Tego zjawiska doświadczamy właśnie na własnej skórze. Jak kupujemy w czasach koronawirusa? Co znika ze sklepowych półek najszybciej? Jakie czynniki sprawiają, że decydujemy się na robienie zapasów? Odpowiedzi na te pytania ...
-
Jak pandemia zmienia zakupowe zachowania konsumentów?
O tym, że pandemia odciska swoje piętno na wszystkich dziedzinach życia i gospodarki, nie trzeba przekonywać już chyba nikogo. W erze koronawirusa i apeli wzywających Polaków do pozostania w domach zmieniają się również zachowania konsumentów. Zupełnie nowemu podejściu do zakupów przygląda się najnowsza ankieta PAYBACK Opinion Poll. Zachowania ...
-
Polacy w dobie pandemii: obawy o polską gospodarkę, strach przed podróżami
Niemal połowa Polaków uważa, że polska gospodarka ma się dziś źle, a 73 proc. jest przekonanych, że w nadchodzących miesiącach sytuacja nie tylko się nie poprawi, ale wręcz pogorszy - wynika z badania zrealizowanego dla Santander Consumer Banku. Ten pesymizm daje się w dużym stopniu wytłumaczyć ocenami własnej kondycji finansowej - zaledwie 39 ...
-
Narodowa kwarantanna: inaczej żyjemy, inaczej wydajemy
Wybuch pandemii zmienił nawyki i zachowania konsumentów, co oczywiście nie pozostało bez znaczenia dla ogólnej sytuacji ekonomicznej naszego kraju - czytamy w najnowszym komunikacie BIG InfoMonitor. Ostatnie dane pokazują, że w szóstym tygodniu walki z koronawirusem rodzime firmy zanotowały 46-procentowy spadek sprzedaży. Nie jest on zaskoczeniem, ...
-
Bilans pandemii: zwolnienia z pracy w co 8. firmie, mają być kolejne
O tym, że pandemia negatywnie przełoży się na przychody wielu rodzimych firm, wiadomo było już na jej początku. Ostatnie badania zrealizowane przez Polski Instytut Ekonomiczny i Polski Fundusz Rozwoju tylko to potwierdzają. Na przełomie kwietnia i maja o dającym się odczuć spadku przychodów mówiło 67 proc. firm, a więc o 10 p.proc. więcej niż ...
-
Kradzież tożsamości: jak czyhają na nasze dane osobowe?
Internetowi oszuści, kradzież lub podrobienie dokumentów. Ponad połowa Polaków jest świadoma tego rodzaju niebezpieczeństw i obawia się kradzieży tożsamości. Jednocześnie co 3. z nas nie jest przekonany, czy należycie chroni swoje dane osobowe. Eksperci ChronPESEL.pl nawołują do ostrożności tym bardziej, że przestępcy stosują najróżniejsze ...
-
Pranie pieniędzy: jak walczyć z przestępczością finansową?
Co roku na świecie procederowi prania pieniędzy ulega nawet 5 proc. globalnego PKB - głosi opracowany przez Deloitte raport The global framework for fighting financial crime. Okazuje się zatem, że ogromne nakłady na przeciwdziałanie przestępczości finansowej nie wystarczają. Poszkodowani są przekonani, że największym problemem jest brak ...
-
Hays: na home office warto zadbać o rozwój zawodowy
Wybuch pandemii przeniósł nasze życie zawodowe do domów. W wielu przypadkach stało się to pretekstem do rozwijania nowych kwalifikacji. Z informacji przedstawionych przez Hays wynika, że o rozwój zawodowy w czasie home office zadbał blisko co drugi specjalista. Nie brakowało jednak i pracowników, którzy nie znaleźli na to ani czasu, ani energii. ...
-
Poczta Polska ostrzega przed oszustami. Uważaj na maile z jej logo
"Informujemy, że Twoja przesyłka dotarła do naszego biura. Nasz kurier nie mógł dostarczyć przesyłki z powodu błędnego adresu (...)". To początek maila, którego rzekomym nadawcą jest Poczta Polska. Jeżeli dostrzeżesz w swojej skrzynce tej właśnie treści wiadomość, opatrzoną dodatkowo logo państwowego operatora pocztowego, zachowaj czujność i nie ...
-
Ochrona środowiska kuleje. Polacy nie inwestują w działania proekologiczne
O tym, że ochrona środowiska jest koniecznością i to również na poziomie gospodarstw domowych, mówi się już nie od dziś. Jak do tej kwestii podchodzą Polacy? Odpowiedź na to pytanie przynosi badanie zrealizowane przez IBRiS dla Banku Ochrony Środowiska. Okazuje się, że działania proekologiczne nie są tym, co zajmowałoby nas nadmiernie. Na tego ...
-
Pandemia kosztuje miliardy. A ile wyniesie nas "zwykła" grypa?
Chociaż w kontekście zdrowotnym mówi się dziś głównie o koronawirusie, to nie można jednak pominąć milczeniem, że nie tylko on nadwyrężać będzie nasze zdrowie i budżet. Szacunki Polskiego Instytutu Ekonomicznego wskazują, że tegoroczny sezon grypowy może zwieńczyć około 2,31 mln zachorowań na grypę, a wygenerowany przez to koszt społeczny sięgnie ...
-
Zrównoważony rozwój a zachowania konsumentów
Sortujemy odpady, ograniczamy marnowanie żywności, nadajemy drugie życie przedmiotom, oszczędzamy wodę. Świadomość ekologiczna Polaków wzrasta z każdym rokiem. Większą dbałość o środowisko widać również w podejmowanych przez nas decyzjach zakupowych. Potwierdzeniem tego jest opracowany przez Instytut Badawczy Capgemini raport "Jak zrównoważony ...
-
Za jakimi trendami podążać będą startupy? Liczy się nie tylko technologia
Coraz większa świadomość konsumentów oraz odpowiedzialne kreowanie produktów to najczęściej wskazywane przez startupy bieżące trendy gospodarczo-ekonomiczne - wynika z opracowanego przez PARP oraz infuture.institute raportu "StartUp Impact". W zakresie technologii najpopularniejsza okazuje się implementacja rozwiązań sztucznej inteligencji. Młodym ...
-
Płatny serwis informacyjny? Polacy mówią "nie"
W czasach pandemii internetowy serwis informacyjny stał się jednym z głównych źródeł pozyskiwania niusów. Na popularności straciły zdecydowanie papierowe wydania dzienników i tygodników. Okazuje się jednak, że po wiadomości z internetu sięgamy chętnie, ale pod warunkiem, że są one bezpłatne. Powodów dla płacenia za treści z sieci nie znajduje 3 na ...
-
Pora na nowoczesne formy zatrudnienia. Nadchodzi era pracy tymczasowej?
Pandemia doprowadziła do potężnych roszad na rynku pracy, uwypuklając m.in. ogromne znaczenie pracy zdalnej. Hays przekonuje, że przyszłość przyniesie dalszy wzrost znaczenia elastycznych form zatrudnienia. I nie ma w tym właściwie nic zaskakującego, skoro historia już nie jeden raz pokazała, że praca tymczasowa, outsourcing procesów czy ...
-
Zmiany klimatyczne dostrzega 3/4 Polaków
Polacy są coraz bardziej świadomi zmian klimatycznych. Tak wynika z badania "Postawy ekologiczne Polek i Polaków", przeprowadzonego dla Blue Media. 3/4 Polaków jest zdania, że mamy do czynienia z kryzysem klimatycznym, a tylko 1/5 wierzy, że uporamy się z nim w ciągu kolejnych 20 lat. Świadomość kryzysu klimatycznego jest większa wśród kobiet, ...
-
Laptopy Acer Aspire Vero oraz Acer TravelMate Vero
Acer zaprezentował nowości z serii Vero, wśród których znalazły się m.in. Acer Aspire Vero do użytku domowego oraz Acer TravelMate Vero do zastosowań biznesowych. Seria Vero jest projektowana i produkowana zgodnie z konkretnymi standardami ekologicznymi, które polegają m.in. na stosowaniu plastiku pochodzącego z recyklingu czy wysyłce gotowych ...
-
Użytkownicy Office 365 celem ataków phishingowych
Bitdefender ostrzega użytkowników Office 365 przed atakami phishingowymi. Oszuści zwracają się do odbiorców o przejrzenie rzekomo zablokowanych wiadomości spamowych. Kampania phishingowa jest szczególnie przekonująca między innymi dlatego, że napastnicy zachęcają adresatów do skorzystania z witryn quarantine[at]messaging.microsoft.com. Dodatkowo ...
-
Praca zdalna, hybrydowa czy stacjonarna? Oto plany pracodawców
W dwóch ostatnich kwartałach minionego roku aż 88% pracodawców było przekonanych, że u schyłku roku pracownicy na stałe wrócą do biur, a blisko 1 na 10 oczekiwał dominacji hybrydowego modelu pracy. Pracy zdalnej w 100% spodziewał się zaledwie co setny pracodawca. A jak jest dzisiaj? Jakie plany w tym zakresie formułują przedsiębiorcy? Odpowiedzi ...
-
Tylko zakupy online? Co 4. konsument rezygnuje ze sklepów stacjonarnych
Pandemia doprowadziła do istotnych zmian w zachowaniach i oczekiwaniach konsumentów i już dziś wiadomo, że niektóre z nich z pewnością się utrwalą. Z badania Capgemini wynika, że co czwarty kupujący jest przekonany, że w przyszłości na zakupy w sklepach stacjonarnych decydować się będzie znacznie rzadziej niż dotychczas. Czego jeszcze sprzedawcy ...
-
Dzień Ochrony Danych Osobowych: jak się chronić przed wyciekiem danych?
Dziś Dzień Ochrony Danych Osobowych. To świetna okazja, aby porozmawiać o bezpieczeństwie informacji, jakie udostępniamy przy okazji zawierania umów kredytowych czy abonamentowych. Tym bardziej, że na przestrzeni ostatnich 6 miesięcy blisko 4 na 10 Polaków zostało dotkniętych phishingiem, a 3 na 10 – oprogramowaniem ransomware. Skala ataków jest ...
-
Czy pandemia przyspieszyła automatyzację?
Jak donosi Polski Instytut Ekonomiczny, wybuch pandemii spowolnił procesy automatyzujące przemysł, ale jednocześnie przyczynił się do wzrostu świadomości odnośnie pozytywnej roli, jaką odgrywa w przedsiębiorstwach automatyzacja oraz robotyzacja. Jak wyjaśnia Ignacy Święcicki, kierownik zespołu gospodarki cyfrowej w Polskim Instytucie Ekonomicznym, ...
-
Firmy inwestują w recykling odpadów. Oto dobre przykłady z Polski
Ochrona środowiska to temat, któremu w dzisiejszych czasach poświęca się bardzo dużo miejsca. To z kolei powoduje wzrost świadomości społecznej i wrażliwości na kwestie związane z ekologią. Ten trend widoczny jest zarówno wśród osób prywatnych, jak i przedsiębiorców, którzy są coraz to bardziej kreatywni, jeżeli chodzi o rozwiązania umożliwiające ...
-
Dostałeś SMS z powiadomieniem o wiadomości na skrzynce głosowej? To może być phishing
Eksperci z firmy ESET ostrzegają przed kolejną kampanią phishingową. Cyberprzestępcy rozsyłają SMS-y informujące o nowej wiadomości w skrzynce głosowej, z linkiem prowadzącym do oczywiście fałszywej strony z konkursem, którego organizatorem jest rzekomo Amazon. Uczestnictwo w konkursie skutkuje tylko i wyłącznie utratą danych osobowych i danych ...