-
Ekologia w polskich szafach. Jak kupujemy odzież?
... tyle, ile przeciętny człowiek wypije w ciągu 2,5 roku. Niewątpliwie dobrym nawykiem Polaków i przejawem dbałości o środowisko jest odwiedzanie second-handów. W ciągu ostatniego roku produkty odzieżowe i obuwnicze kupiło w nich 38% Polaków. Ten sposób zakupów wpisuje się w koncepcję obiegu zamkniętego i wpływa na przedłużenie cyklu życia odzieży ...
-
Zachowania konsumentów: obawy na rekordowym poziomie, tniemy wydatki
... .) konsumentów marek własnych sieci handlowych. 21 proc. (-3 pp.) wybiera tańsze produkty, ponieważ nie mogą sobie pozwolić na zakup droższych marek. ... ponad jedna trzecia z nas. Od ostatniego badania na podobnym poziomie utrzymują się produkty, które polscy konsumenci zdecydowanie wolą kupować w sklepach stacjonarnych. W tych kategoriach niezmiennie ...
-
Strefy wolnego handlu. Nowe możliwości dla polskiego eksportu
... w kontekście eksportu do Korei Płd. znajdują się artykuły rolno-spożywcze, kosmetyki, wyroby przemysłu stoczniowego oraz maszynowego, a także gry komputerowe, produkty medyczne oraz usługi technologiczne w obszarze ochrony środowiska. Z kolei Polska jest atrakcyjnym rynkiem dla koreańskich firm inwestujących w produkcję sprzętu elektronicznego ...
-
Handel w Metarverse. Czy to ma przyszłość?
... również wykorzystane do budowania wartości dodanej dla klientów. Na przykład, sklep detaliczny może stworzyć wirtualne środowisko, w którym klienci mogą przeglądać produkty w bardziej interaktywny sposób, ale również mogą uczestniczyć w grach i zabawach, co poprawi ich doświadczenia zakupowe i zacieśni ich więź z marką. Badania W ostatnich ...
-
Jaką rolę pełni refurbishing elektroniki użytkowej?
... aż 14% - wszystkich e-odpadów generowanych przez obywateli UE1. Dzieje się tak dlatego, że produkty elektroniczne spełniają obecnie bardzo ważne funkcje związane z pracą zawodową, nauką, spędzaniem ... komórkowych czy telewizorów. Są to jednak sprzęty, które jak wszystkie inne produkty po pewnym czasie starzeją się i psują. Dlatego Parlament Europejski ...
-
5 kluczowych trendów w e-commerce. Bez nich zginiesz na rynku
... również wymagane przez prawo. Europejscy sprzedawcy e-commerce będą musieli udostępnić swoje produkty i usługi osobom niepełnosprawnym do 28 czerwca 2025 roku na mocy Europejskiego ... PwC, ponad 70 proc. kupujących jest gotowych zapłacić więcej za produkty wyprodukowane w sposób zrównoważony. Marki, które priorytetowo traktują etyczne i przyjazne dla ...
-
Marki odzieżowe vs moda na Temu i Shein: jakie strategie przyjmują?
... w utrzymaniu lojalności klientów w bardziej wrażliwych na ceny segmentach. Równoważenie wartości i produkty premium – strategia CCC CCC, dominujący gracz na polskim rynku obuwniczym, ... na rynku, gdzie rosnące wynagrodzenia tworzą popyt zarówno na luksusowe produkty, jak i przystępne cenowo opcje. Ta dualistyczna strategia skierowana do obu segmentów ...
-
Polska w TOP 10 centrów handlowych przyszłości
... nad kompatybilnością i powiązaniami gospodarek wymaga trochę czasu. W przypadku wojny handlowej na pełną skalę (czyli spodziewanych w tym scenariuszu 60% ceł na produkty z Chin i 10% z reszty świata, w tym z Meksyku i Kanady), koszty tych regulacji wzrosłyby do 2,4 punktu procentowego nominalnego wzrostu światowego handlu, a najbardziej dotknięte ...
-
Jesienna chandra rujnuje nastrój i nadwyręża budżet domowy
... pogorszenia nastroju. W celu zwalczenia jesiennej chandry Polacy sięgają najczęściej po produkty spożywcze, zwłaszcza słodycze (46 proc.), które kojarzą się z komfortem. Kolejne miejsca ... poprawiających samopoczucie poprzez wyrzut endorfiny. Kluczową rolę odgrywają produkty sezonowe – od artykułów spożywczych, przez menu w restauracjach, po odzież i ...
-
Kradzież pieniędzy online coraz częstsza
... finansowych, którym cyberkradzież może wyrządzić szkody zarówno pieniężne, jak i związane z utratą reputacji. Z danych Kaspersky Security Network wynika, że w 2013 r. produkty Kaspersky Lab ochroniły około 1,9 mln użytkowników przed szkodliwym oprogramowaniem zdolnym do kradzieży pieniędzy online. Co więcej, liczba cyberzagrożeń finansowych ...
-
Ekologia w biznesie - od biura po logistykę
... gdzieś przechowywać oraz w jakiś sposób dostarczyć do punktów sprzedaży. To właśnie tutaj najłatwiej zauważyć, jak bardzo ekologia łączy się z ekonomią. Produkty zapakowane w pudełka niedopasowane do zawartości (za duże), będą zajmowały więcej miejsca na półce w magazynie – a większa powierzchnia to także wyższe koszty ...
-
Szczepienia przeciwko COVID-19: jak przekonać sceptyków?
... poglądów oraz zachowań. Czy jeśli mamy obawy dotyczące składników szczepionki i ich potencjalnej szkodliwości dla zdrowia, to czy z równą troską wybieramy produkty żywnościowe? Polacy w swoich deklaracjach są świadomymi konsumentami. Czytają etykiety, starają się wybierać zdrową żywność. - Gdyby deklarowane procenty wskazań miały przełożenie ...
-
Wywiad gospodarczy w warunkach wojen ekonomicznych
... zdobywanym legalnie, w sposób etyczny informacjom, przedsiębiorstwo wygrywa tę walkę. Jest w stanie produkować i dostarczać na rynek doskonalsze pod względem technologicznym i tańsze produkty. Tak jest, a właściwie tak powinno być w ideale. A jak wygląda praktyka? W praktyce nierzadkie są przypadki nieuczciwej walki konkurencyjnej, kiedy podczas ...
-
Wejście Ukrainy do UE to wzrost PKB Polski
... tylko nieznaczne ograniczenie produkcji w innych krajach UE, w tym w Polsce. Ponadto, w scenariuszu szybkiej konwergencji popyt gospodarstw domowych na usługi i produkty przetwórstwa przemysłowego mógłby wzrosnąć nawet o ponad 25%, szczególnie w obszarach: budownictwa, transportu (lądowego, wodnego i lotniczego), sprzedaży pojazdów, produktów ...
-
Rynek LCD w górę
... . Wpływ na zwiększenie dochodów będzie też miała zmiana preferencji użytkowników, którzy coraz chętniej wybierają produkty o większych przekątnych a także wyświetlacze wielkoformatowe, które mają wyższą średnią cenę sprzedaży, niż produkty o mniejszych przekątnych. Choć w 2003r. ponad 67% dochodów branży LCD będzie pochodziło ze sprzedaży monitorów ...
Tematy: sprzedaż monitorów -
Jaki jest polski konsument
... (14% i 18%). W odniesieniu do postulowanych przez konsumentów ograniczeń w reklamowaniu produktów różnego typu, towary można podzielić na trzy grupy. Pierwszą stanowią produkty, których reklamy powinny być – zdaniem badanych – dozwolone; tu mieszczą się między innymi lekarstwa i witaminy. Średni poziom akceptacji przez konsumentów dotyczy ...
-
Polskie zachwalali, wielu przekonali
... " pochodzenia produktu jako kryterium wyboru przy codziennych zakupach. Kryteria wyboru produktów przy codziennych zakupach – przed i po kampanii "Kupując polskie produkty dajesz pracę" (odp. spontaniczne) Podstawa N=1004: wszyscy badani, w % Najważniejszymi kryteriami decyzji konsumenckich przy codziennych zakupach pozostają jednak: cena, data ...
Tematy: polska marka, polscy producenci -
Motorola prezentuje nowości
... treningowa Motoroli, podróżująca przez stolice Europy dotarła do Warszawy. W środę 27 października na lotnisku Bemowo, Motorola zaprezentowała w niej najnowsze produkty i trendy w telekomunikacji. Gośćmi spotkania byli partnerzy biznesowi firmy - przedstawiciele operatorów GSM oraz sieci dealerskich. "Szukamy nowych form dotarcia z informacją ...
-
Rosnące ceny żywności zmieniają rynek
... zauważyć można oznaki rosnących cen żywności. Zmianom ulegają trendy konsumenckie: ludzie wybierają bardziej dostępne marki własne, produkty dyskontowe oraz zakupy w sklepach detalicznych oferujących produkty tanie. Obecna sytuacja może również zniechęcić klientów od odwiedzania restauracji i barów – jak w przypadku ostatniej bessy. W krajach ...
-
Telefony muzyczne: Samsung najdroższy
... który pojawił się w zestawieniu. Na próżno by również szukać urządzeń firmy LG. Produkty Sony Ericssona mają znaczną przewagę w całym rankingu i nieznacznie ustępują urządzeniom firmy ... telefonem muzycznym firmy Nokia jest Nokia 5800 XpressMusic. Zdeklasowała ona pozostałe produkty fińskiego producenta, ponieważ jej udział wynosi 77,85 proc. Z kolei ...
-
Rośnie sprzedaż FMCG na wsi
... coraz rzadziej produkują żywność na własne potrzeby, a dynamika wzrostu wydatków na produkty spożywcze jest na wsi znacząco wyższa (78 proc.) niż w miastach ... (średnio o 13 proc.). Coraz większą popularność zdobywają na wsi nowoczesne, łatwe w przyrządzaniu produkty spożywcze a także rozmaite przekąski i słodkie napoje. Wraz z rosnącą potrzebą ...
-
Konkurencyjność branży w wymiarze lokalnym
... z tym mogą korzystać ze swoich szeroko pojętych zasobów i umiejętności. Międzynarodowy sukces danej branży może pociągnąć za sobą wzrost zapotrzebowania na produkty i usługi komplementarne, a więc poprawić pozycję branży pokrewnej na rynku międzynarodowym. Przewaga konkurencyjna w branżach dostawców oznacza potencjalne źródło przewagi dla branż ...
-
Najdroższe i najtańsze telefony IX 2010
... HD mini, a także HTC Hero. W tym samym rankingu można znaleźć zaledwie 3 produkty fińskiego producenta. Na 7 miejscu znajduje się flagowy produkt firmy, czyli Nokia N8 ... Jeśli chodzi o fińskiego producenta telefonów komórkowych to w kategorii najtańszych urządzeń znajdziemy zaledwie 3 produkty firmy. Nokia 1208 kosztuje średnio 119,79 zł, Nokia 1661 ...
-
Wpływ emocji na decyzje konsumenckie
... się na swój ulubiony napój, niezależnie od ceny jaką opisane były produkty. Dodatkowo w trakcie podejmowania decyzji obserwowany był mózg badanych co ukazało, ... posiadaniu jesteśmy. Efekt ten jest szczególnie wykorzystywany w handlu, gdzie firmy dają klientom produkty do testowania. Przedmioty które wchodzą w nasze posiadanie stają się nam bliższe, a ...
-
Jakość żywności: soki i nektary w II kw. 2010 r.
... jakości handlowej soków i nektarów oraz deklaracją producenta. ZAKRES KONTROLI Kontrolę przeprowadzono w 21 podmiotach gospodarczych, w tym w 3 przetwórniach skontrolowano produkty ekologiczne. Działania kontrolne objęły: w zakresie oceny organoleptycznej oraz oznaczania parametrów fizykochemicznych - 42 partie, o łącznej objętości prawie 874 tys ...
-
Fabryka 3M Poland we Wrocławiu
8 listopada 2010 r. oficjalnie ruszyła budowa nowej fabryki 3M we Wrocławiu. Kamień węgielny pod jej budowę wspólnie z Tonym Stokes - Wice Prezydentem 3M Company Sektora Motoryzacyjnego 3M - wmurowali przedstawiciele władz miasta oraz Wałbrzyskiej Strefy Ekonomicznej. Koncern zainwestuje w ten projekt ponad 60 mln PLN. Jest to kolejna inwestycja ...
-
Ceny żywności wzrosną przed świętami
... m.in. poziom dochodów, a raczej nie należy spodziewać się podwyżek zarobków. Dodała, że jeżeli produkty podrożałyby za dużo, to spadnie eksport, a to zwiększy podaż na krajowym rynku i w ... zostanie z 7 procent do 5 procent. Obejmie ona m.in.: chleb, nabiał, przetwory mięsne, produkty zbożowe (mąka, kasza, makaron) oraz soki. Natomiast VAT na ...
-
Zagrożenia internetowe III kw. 2010
... zawiera cztery nowe luki: dwie zostały wykryte w produktach Adobe Flash Player, jedna w Adobe Reader oraz jedna w produktach Microsoft Office. Ponieważ produkty firmy Microsoft i Adobe są bardzo popularne, aż dziewięć z dziesięciu najczęściej wykorzystywanych luk zostało wykrytych w programach tych producentów: pięć w produktach Microsoftu ...
-
Kaspersky Lab: szkodliwe programy XII 2010
... firmy po raz kolejny odnotowali wysoki poziom szkodliwej aktywności. W grudniu 2010 roku produkty firmy Kaspersky Lab zablokowały ponad 209 milionów ataków sieciowych, zapobiegły ... fałszywej oferty pobrania zarchiwizowanych informacji: Fałszywe archiwa są wykrywane przez produkty firmy Kaspersky Lab jako warianty rodziny Hoax.Win32.ArchSMS. ArchSMS ...
-
Polski rynek pracy specjalistów IT 2010
... dedykowanych było programistom obeznanym z tajnikami platformy .NET. Bardzo duża liczba propozycji skierowana jest także do osób znających systemy ERP, a w szczególności produkty firmy SAP, a także różnego rodzaju administratorów – tu najczęściej poszukiwani są administratorzy systemów i baz danych. Powstaje coraz więcej aplikacji z przeznaczeniem ...
-
Seniorzy a zakupy w Internecie
Seniorzy kupujący w sieci to zdecydowanie najmniejsza grupa e-konsumentów pod względem wieku. Według badania przeprowadzonego przez Ceneo.pl osoby powyżej 55 roku życia stanowią 4,2% użytkowników porównywarki. Serwis przeprowadził na swoich stronach ankietę, w której udział wzięło 500 osób ze wskazanej grupy wiekowej. Najstarsi użytkownicy Ceneo. ...
-
Polacy a zdrowe odżywianie
... kojarzących zdrowe odżywianie z żywnością ekologiczną czy niskokaloryczną. Jednocześnie, przy zakupach produktów spożywczych coraz ważniejsze staje się dla nas, aby kupowane produkty były wygodne w użyciu oraz wyprodukowane w Polsce. Czym jest dla Polaków zdrowe odżywianie? Polacy wysoko oceniają własny sposób odżywiania się. Większość ...
-
Kaspersky Lab: szkodliwe programy IX 2011
... użytkowników oraz w Internecie. We wrześniu 2011 r. produkty firmy Kaspersky Lab zablokowały niemal 214 milionów ataków sieciowych, zapobiegły ponad 80 ... F-Secure wykryli nowy szkodliwy program przeznaczony dla systemu Mac OS X (identyfikowany przez produkty Kaspersky Lab jako Backdoor.OSX.Imuler.a). Backdoor ten może otrzymywać zdalne polecenia, ...
-
Internauci a konsumpcja mediów i reklamy
... zaangażowania do marki. Analiza wyników pokazała interesujące rezultaty z perspektywy marketingowej, zarówno w zakresie zaangażowania w markę, jak i w kontekście synergii obydwu mediów. Badane produkty i usługi były lepiej oceniane przez tych, którzy deklarowali, że spotkali się z ich kampaniami. Osoby, które nie miały kontaktu z żadną z kreacji ...
-
Silver economy
... i zachowań. W marketingu pojawiła się nawet definicja „zawiłości wiekowej” (age complexity). Zawiłości – ponieważ coraz trudniej jest przyporządkować zachowania rynkowe czy typowe produkty do określonej grupy wiekowej i nie dotyczy to wyłącznie dojrzałych” konsumentów. Najbardziej widoczne jest to w trzech grupach wiekowych: wśród dzieci, młodych ...