-
Polscy uczniowie kochają nowe technologie
... Internetu w Polsce statystycznie spędzają w sieci ponad 18 godzin w tygodniu. To tak jakbyśmy pracowali podłączeni do sieci niemal na pół etatu. Firma Librus, ekspert w dziedzinie wykorzystania nowych technologii w edukacji, postanowiła sprawdzić, w jaki sposób młodzi ludzie korzystają z dostępnych w codziennym życiu narzędzi IT, i jak ...
-
Najbardziej poszukiwane zawody 2012
... przedsiębiorców w regionie EMEA szuka kandydatów poza swoim regionem i tylko 4% rozważa poszukiwanie ich poza granicami kraju. Informacje o badaniu Na zlecenie ManpowerGroup firma Infocorp Ltd. przeprowadziła ponad 38 000 wywiadów telefonicznych w 41 krajach, w tym 750 w Polsce, z osobami odpowiedzialnymi z politykę HR w małych, średnich i dużych ...
-
Udostępnianie plików online zagrożeniem dla firm
... pracownikom bezpiecznie udostępnia pliki: Scentralizować przechowywanie i organizowanie plików w ramach zabezpieczonego systemu, który będzie dostępny z każdego urządzenia lub lokalizacji, aby firma mogła chronić dane poza murami biura. Wdrożyć kontrolę dostępu i uprawnienia, aby zabezpieczyć pliki prywatne i oddzielić je od materiałów firmowych ...
-
Czy polscy przedsiębiorcy wybiorą się na urlop?
... % badanych) preferuje także urlopy dwutygodniowe. Podczas urlopu większość przedsiębiorców (64% ankietowanych) zastępuje pracownik, natomiast 36% przyznaje, że w tym czasie ich firma po prostu nie działa. To także może być powodem krótkich, jednorazowych urlopów, szczególnie w przypadku jednoosobowych przedsiębiorców – oni szczególnie nie mogą ...
-
Pierwsza praca - na czas określony
... takich specjalistów trudniej znaleźć i zrekrutować. Jeśli kandydat posiada odpowiednie kompetencje, poszukiwane obecnie przez rynek pracy, może liczyć na to, że firma będzie chciała go zatrzymać oferując stałą umowę" - mówi Elżbieta Flasińska z Grupy Pracuj, właściciela portalu Pracuj.pl. Etat dla wybranych Jak ...
-
Audyt wewnętrzny do poprawy
... wewnętrznego z Komitetem Audytu zazwyczaj wzmacnia postrzeganie wagi rekomendacji audytu i może przyczynić się do sukcesu organizacji – dodaje Agnieszka Bryl. Informacje o badaniu Firma doradcza Ernst & Young na początku 2012 roku przeprowadziła 695 wywiadów z audytorami wewnętrznymi z dużych firm z całego świata. Większość stanowili członkowie ...
-
Świadczenia dodatkowe w 2012 roku
... ? Zdecydowana większość firm nie monitoruje programu świadczeń. Jedynie 34% przedsiębiorstw kontroluje poziom zadowolenia pracowników z oferowanych im benefitów. – Jeśli firma decyduje się na wprowadzenie systemu świadczeń pozapłacowych, bardzo ważne jest monitorowanie jego skuteczności. W pierwszej kolejności należy sprawdzić czy pracownicy ...
-
Najbardziej opiniotwórcze social media
... . „Na profilu Facebookowym możemy przeczytać, że…”, „Jak napisał poseł na Twitterze..”), a nie wzmianki dotyczące danego medium (np. „Debiut giełdowy Facebooka”, „Firma rozpoczęła kolejną akcję promocyjną na Facebooku”. Pełny opis badania można znaleźć w raportach na stronie IMM.
-
Firmy ubezpieczeniowe a standardy rachunkowości
... do oczekiwanych korzyści. Eksperci Deloitte przekonują jednak, że istnieją również zalety posiadania jednolitych standardów rachunkowości i warto nad nimi pracować. – Firma ubezpieczeniowa może zyskać w wyniku większej przejrzystości i wprowadzenia jednolitych globalnych standardów sprawozdawczości – uważa Renata Onisk. – Nowe standardy stworzą ...
-
Polskie firmy nie dbają o dane w chmurze
Firmy magazynujące swoje dane w coraz popularniejszej chmurze nie troszczą się o procedury awaryjne w przypadku ich utraty. Jak wynika z najnowszego badania ekspertów odzyskiwania danych Kroll Ontrack, tylko co trzecie przedsiębiorstwo regularnie testuje zabezpieczenia na wypadek braku dostępu do gromadzonych w chmurze informacji, tymczasem do ich ...
-
Plany polskich pracodawców VIII 2012
... specjaliści z wyższym wykształceniem (41%). Co prawda większość pracodawców nie miało problemów ze znalezieniem pracowników o odpowiednich kwalifikacjach (62%), jednak co szósta firma była zmuszona zatrudnić mniejszą liczbę pracowników (17%), również co szósta musiała zmienić swoje wymagania odnośnie kandydatów (17%). Agnieszka Bulik zauważa ...
-
Zmiana pracy niepopularna
... rynku pracy i nieustannie motywować swoich podwładnych, a szczególnie tych, których nie chcą stracić. Aby pomóc szefom w zatrzymaniu tych najbardziej utalentowanych firma Deloitte zaleca skoncentrowanie się na wykorzystaniu i rozwijaniu umiejętności pracowników, dobre wynagradzanie prawdziwych liderów (którzy pomimo trudnej sytuacji gospodarczej na ...
-
Kobiety i władza w biznesie
... stwierdzenie, że najlepiej wykonywana praca, to ta realizowana w zgodzie ze swoimi przekonaniami, co do sposobu, w jaki buduje się relacje w pracy. Firma, w której reprezentowane są zarówno taktyki wykorzystywane przez kobiety jak i te, których częściej używają mężczyźni buduje wartość w organizacji oraz pozwala lepiej ...
-
Zarządzanie firmą w czasach kryzysu to wyzwanie
... największej zagranicznej transakcji w historii polskiego biznesu, a mianowicie przejęcia kanadyjskiej spółki Quandra FNX. Rewolucja cyfrowa na dobre zmieniła sposób w jaki firma komunikuje się z inwestorami, pracownikami czy swoimi klientami. Takie platformy jak Facebook czy Twitter w ciągu sekundy mogą zniszczyć reputację nawet najlepszej ...
-
Małe firmy - prognozy 2013
... w swojej firmie zamierzają podnieść, utrzymać czy obniżyć ceny sprzedawanych dóbr i usług Pozostałe dwa pytania mają znaczenie pomocnicze – pozwalają ustalić czy firma działa w produkcji czy w sektorze usług i ilu pracowników zatrudnia. Zaletą badania prowadzonego przez Idea Bank i Tax Care jest również to, że ...
-
Najlepsi pracodawcy wg menedżerów 2012
... Antal International ranking jest oceną wystawioną pracodawcom przez potencjalnych kandydatów, dlatego obecność w nim jest ważnym wyróżnieniem. Dowodzi, że wskazana firma jest pożądana przez pracowników pełniących często strategiczne funkcje w organizacji” – komentuje Artur Skiba, dyrektor zarządzający Antal International i wiceprezes Stowarzyszenia ...
-
Wolontariat w Polsce
... mają wysoko rozwinięte poczucie odpowiedzialności i świadomość problemów będących udziałem dużej części polskiego społeczeństwa. Ponadto warto podkreślić fakt, że jako jedyna firma przeprowadziliśmy takie badanie wśród naszych wolontariuszy. Wynika to przede wszystkim z tego, że chcemy ich poznać, wiedzieć, co nimi kieruje, być ...
-
Żywność ekologiczna coraz popularniejsza
... . Badanie efektywności kampanii „Żywność ekologiczna gwarancją dobrego smaku” przygotowanej od strony kreatywnej i strategicznej przez Fabrykę Komunikacji Społecznej przeprowadziła firma TNS Polska na reprezentatywnej grupie Polaków. Kampania „Żywność ekologiczna gwarancją dobrego smaku” przygotowana została, by przekonać Polaków do produktów ...
-
Polskie firmy nie boją się recesji
... problemem, związanym z funkcjonowaniem firm, jest według przedsiębiorców duża konkurencja (27 proc.) oraz trudność w pozyskiwaniu nowych kontrahentów (22 proc.). Co piąta firma uznaje, że największym problemem są nieterminowe płatności od kontrahentów (dotyczy to szczególnie małych firm – 31 proc. z nich uważa, że to ...
-
Wizerunek pracodawcy w cenie
... jak przekonuje Iza Bartnicka, odpowiedzialna za projekty employer brandingowe w Grupie Pracuj: - Wizerunek pracodawcy można porównać z postrzeganiem marki produktowej przez konsumentów. Firma promuje swoje produkty, licząc na zwiększenie przychodów i utrzymanie stałej obecności na rynku. Pracodawca buduje wizerunek na rynku pracy, bo chce ...
-
Kadra zarządzająca obawia się zmiany pracy
... , dla którego prezesi decydują się na zmianą pracodawcy, choć z pewnością warunki kontraktu również muszą być dla nich satysfakcjonujące. Jak podaje firma Sedlak&Sedlak mediana wynagrodzeń na tym szczeblu zarządzania wynosi ok. 12 000 zł netto, a ¼ prezesów i dyrektorów może liczyć na zarobki powyżej ...
-
Kawiarnia jako miejsce pracy
... kusząco — bezpłatna sieć Wi-Fi, dynamiczne otoczenie i stały dostęp do pysznego cappuccino. Ale czy kawiarnia naprawdę jest idealnym miejscem do pracy? Firma Regus zadała to pytanie przedsiębiorcom z całego świata. Ankietowani zdecydowanie opowiedzieli się za tym, że praca w kawiarni nie może być standardem ...
-
Sprzedaż części przedsiębiorstwa sposobem na kryzys
Kryzys ekonomiczny, a przez to trudniejsze warunki prowadzenia biznesu, nakłaniają wielu przedsiębiorców do reorganizacji prowadzonej działalności i sprzedaży części firmy. Szacuje się, że wartość tego typu operacji w skali całego świata zwiększyła się z blisko 150 mld EUR w 2011 r. do około 290 mld EUR w 2012 r. Z badania "Czy rozstania są trudne ...
-
Małe firmy - prognozy I kw. 2013
... utrzymania obecnego tempa rozwoju gospodarczego, jego przyspieszenia czy raczej recesji gospodarczej. Pozostałe trzy pytania mają znaczenie pomocnicze – pozwalają ustalić czy firma działa w produkcji czy w sektorze usług, ilu pracowników zatrudnia i czy prowadzi działalność na rzecz jednego, czy większej liczby kontrahentów. Zaletą badania ...
-
Kadra zarządzająca w social media I-III 2013
... , jak wiele publikacji na temat Shell w badanym okresie zatytułowanych było „Shell coraz bardziej rozpycha się na rynku” można przypuszczać, że i firma, i boss zyskają na popularności. Ubezpieczenia Najczęściej cytowanym i wspominanym prezesem branży ubezpieczeniowej w I kwartale 2013 roku był Andrzej Klesyk, kierujący PZU. Zysk ...
-
Rozliczenie roczne coraz częściej przez Internet
... i składa ZUS bądź pracodawca. Badanie zostało przeprowadzone w dniach 22-25.03.2013 roku. Realizację wywiadów oraz dobór respondentów do próby zapewniła firma badawcza Norstat.
-
Samorządy lokalne a komunikacja z obywatelami 2012
... Jednostek Samorządu Terytorialnego. Celem badania było poznanie sposobów informowania o sytuacjach kryzysowych oraz sprawach związanych z życiem lokalnej społeczności. Autorem badania jest firma dotOne, która rozwija nowoczesny system powiadamiania WIEM.CO, dedykowany m.in. administracji samorządowej.
-
Kraje rozwinięte społecznie: ranking 2013
... czy dane społeczeństwo czyni postępy należy patrzeć z szerszej perspektywy” – mówi prof. Michael E. Porter, pod kierunkiem którego powstał indeks. Firma doradcza Deloitte została partnerem strategicznym inicjatywy powstania indeksu. „Środowiska biznesowe odgrywają dużą rolę w kształtowaniu i budowaniu społeczeństwa przyszłości. Problemy, z którymi ...
-
Rynek ICT w 2012 r.
... podwyższony z powodu działań konsolidacyjnych. Kształt tego segmentu bowiem stale zmienia się. Dla przykładu już na początku 2013 decyzją głównego udziałowca firma chemia.com została postawiona w stan likwidacji. Wydaje się, ze to posunięcie jest przejawem szerszego trendu. Analogiczne posunięcie — inkorporacji zewnętrznej spółki ...
-
Tajemniczy klient: sklepy online
... . Należy jednak dodać, że Siódemka zrealizowała jedynie 2 dostawy, co w porównaniu z innymi firmami jest znacznie mniejszą liczbą. Najmniejszą liczbę punktów otrzymała firma K-EX, której obsługa znacznie odbiegała od swoich konkurentów. Odstąpienie od umowy i zwrot towaru Zgodnie z obowiązującym prawem, w przypadku odstąpienia od umowy ...
-
Przestępstwa gospodarcze: pracownicy świadomi
... informujących o zaobserwowanych nieprawidłowościach. Zaledwie 18% firm wprowadziło linie do raportowania nadużyć i korupcji. W efekcie co czwarty respondent wierzy, że jego firma może udzielić wsparcia osobom informującym o nadużyciach. Powyższe wyniki są jednymi z najsłabszych wśród wszystkich badanych krajów i około 15% niższe niż średnia ...
-
Polacy a kryzys gospodarczy
... brainlab przy współpracy ze spółką OSMG na ogólnopolskiej próbie 500 Internautów w wieku 18 lat i więcej. Dane wykorzystane w badaniu zebrała i dostarczyła firma OSMG posiadająca platformy odbierz.to oraz iSender.
-
Komunikacja z klientem: rośnie popyt na nowe kanały
... udzielić jasnej odpowiedzi na pytanie czy chcieliby korzystać z aplikacji mobilnych w komunikacji z firmą. To nisza rynkowa, która czeka na pierwszych zdobywców – firma, która zaoferuje swoim klientom wszechstronną i prostą w użyciu aplikację samoobsługową na smartfona, może wygrać lojalność ogromnej grupy użytkowników, którzy nie wyobrażają ...
-
Niedobór talentów problemem globalnym
... menedżerów i dyrektorów HR z całego świata, w tym także z Polski. „W trakcie spowolnienia gospodarczego pozyskiwanie najzdolniejszych pracowników jest bardzo istotne. To dzięki nim firma nie tylko przetrwa gorszą koniunkturę, ale także wzmocni swoją pozycję na rynku i przygotuje się na szybki rozwój” – komentuje te wyniki ...
-
Atrakcyjność inwestycyjna Europy 2013
... (23%). O raporcie Atrakcyjność inwestycyjna Europy 2013 Coroczny raport Atrakcyjność Inwestycyjna Europy został przygotowany przez Ernst & Young już po raz jedenasty. Firma doradcza przepytała ponad 800 decydentów z firm prowadzących działania w skali międzynarodowej. Wśród respondentów byli obecni i potencjalni inwestorzy ze wszystkich kontynentów ...


Ile kosztują tanie mieszkania w polskich metropoliach?