-
Rynek poligraficzny w Polsce 2015
... ” jest już piątą edycją publikacji prezentującej analizę rynku poligraficznego w Polsce. Raport powstał we współpracy firmy doradczej KPMG w Polsce z Polskim Bractwem Kawalerów Gutenberga. Analiza opiera się na 300 wywiadach zrealizowanych wśród zarządzających polskimi firmami poligraficznymi. Badanie przeprowadzono przy użyciu dwóch metod: CATI ...
-
Fuzje i przejęcia w Polsce w III kw. 2016 r.
... Sprzedaż Cedoka jest częścią inwestycyjnej strategii Odiena polegającej na wyjściu z działalności touroperatorskiej i przekierowaniu inwestycji na infrastrukturę hotelową. W 2015 r. obrót Itaki wyniósł 1,66 mld PLN, przy zysku na ...
-
Koniunktura przemysłowa III 2017
... na poziomie plus 18,5 (przed miesiącem plus 16,4). Poprawę koniunktury odnotowuje 23,3% badanych firm, a jej pogorszenie – 4,9% (w lutym odpowiednio 22,1% i 5,7%). Pozostałe jednostki uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie. Bieżący popyt, sprzedaż ... są lepsze od zgłaszanych przed miesiącem. Również firmy o liczbie pracujących do 9 osób oceniają ...
-
Koniunktura przemysłowa V 2017
... na poziomie plus 11,3 (przed miesiącem plus 12,0). Poprawę koniunktury odnotowuje 18,3% badanych firm, a jej pogorszenie – 7,1% (w kwietniu odpowiednio 19,8% i 7,8%). Pozostałe jednostki uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie. Zarówno bieżący popyt, sprzedaż ... optymistycznie – najlepsze opinie formułują firmy duże (o liczbie pracujących 250 i ...
-
Chińskie telefony: 100% wzrostu sprzedaży w 5 lat
... 7 pochodzi z Chin. Sprzedaż chińskich telefonów powiększyła się w ciągu 5 lat ponad dwukrotnie - pisze komorkomat.pl. chińskie telefony - sprzedaż w 2015: 336,7 mln sztuk chińskie telefony - sprzedaż w 2019: 683,3 mln sztuk Xiaomi i Huawei mają niemal 60% polskiego rynku smartfonów Firmy z Chin świetnie radzą sobie również na polskim rynku ...
Tematy: smartfony, telefony komórkowe -
Atradius: w transakcjach B2B króluje kredyt kupiecki
... 27 proc. przyznało, że zrobiło to, aby podtrzymać sprzedaż krajową i utrzymać konkurencyjność na rynku – zaznacza Paweł Szczepankowski. W przeciwieństwie do wzrostu całkowitej ... na egzekwowanie zapłaty zaległych faktur (35%) oraz zamrożenie zatrudnienia (32%) – zauważa Paweł Szczepankowski. Wśród wyzwań na przyszły rok, firmy najczęściej wskazują na ...
-
TinyCheck od Kaspersky ochroni twoją prywatność
... i Analiz (GReAT) firmy Kaspersky. Raiu dokonał analizy aplikacji wykorzystujących technologię firmy X-Mode umożliwiającą śledzenie i sprzedaż danych lokalizacyjnych użytkowników ... wykorzystywanie ich danych bez ich wiedzy nie powinno mieć miejsca bez względu na przyczynę. Dzięki zintegrowaniu w narzędziu TinyCheck listy oznak naruszenia prywatności ...
-
Co czeka e-commerce w 2023 roku?
... na kilka sposobów. Pierwszy z nich to sprzedaż produktów w tzw. outletach lub serwisach z używanymi rzeczami. Drugi to sprzedaż rzeczy z drugiej ręki, powiązanie z ekologią i zrównoważonym rozwojem. W związku z tym, że na świecie nie ma dobrej sytuacji makroekonomicznej, konsumenci mają mniejsze fundusze na ...
-
Tydzień 22/2003 (26.05-01.06.2003)
... z drugą połową kwietnia. Analitycy prognozują inflację w maju na poziomie 0,5%, ... sprzedaż wzrosła o 4,5% r/r i uległy poprawie nastroje konsumenckie. Wyniki finansowe firm po podsumowaniu pierwszego kwartału są najlepsze od pięciu lat. Według GUS około 70% firm poprawiło swoją rentowność w stosunku do wyników sprzed roku. Zatem można mówić, że firmy ...
Tematy: -
Tydzień 35/2003 (25-31.08.2003
... PKB w I półroczu 2003 roku może zbliżyć się do 3%. Według GUS sprzedaż detaliczna wzrosła w lipcu o 3,8% m/m i o 5,4% r/r. W czerwcu wzrosła o 8,1% r/r. Według GUS nakłady ... pewnego czasu rynek oczekiwał nowych inicjatyw tej firmy. Nie udała się Orlenowi koncepcja zdobycia monopolistycznej pozycji na rynku polskim. Przegrana kilkuletnia batalia o ...
Tematy: -
Tydzień 32/2004 (02-08.08.2004)
... zysk operacyjny o 37,6%, obroty o 30,2%, oraz wydobycie 11%. Ceny ropy na londyńskiej giełdzie wzrosły do 40 USD za baryłkę. W pierwszym półroczu Audi uzyskało najlepsze w swojej historii wyniki finansowe. Sprzedaż wzrosła o 7,7%, a zysk firmy o 16,3% Komentarz do wydarzeń gospodarczych JAK PODWYŻSZAĆ KONKURENCYJNOŚĆ? TRZEBA PRACOWAĆ DŁUŻEJ ...
Tematy: -
Tydzień 3/2006 (16-22.01.2006)
... na eksport. Sprzedaż za granicę dała wpływy o 18% większe niż w roku poprzednim. Średnia cena kontraktowa w 2005 roku wyniosła 53 USD/b. Niemcy przyjęli ustawę, która ma zachęcić małe i średnie firmy do inwestowania. Będą mogły korzystniej rozliczać amortyzację fabryk i urządzeń w kosztach firmy ...
-
Bankructwa firm w Polsce 2007
... sprzedaż detaliczna, która stanowi 10% wszystkich upadłości. W tym sektorze najgorsza sytuacja była w sprzedaży usług transportowych (25) i instalatorskich (15). „Spojrzenie na upadłości w podziale na ... skuteczniej konkurować o klienta oraz korzystać z efektu skali, z drugiej zaś - firmy małe starają się znaleźć i zagospodarować nisze, pozwalające im ...
-
Rozwija się rynek suplementów diety
... na jeszcze jeden fakt. Coraz bardziej znaczącym, stanowiącym udogodnienie dla odbiorców, kanałem dystrybucji jest sprzedaż wysyłkowa oraz internetowa - zauważa. Około 80 proc. wszystkich artykułów sprzedawanych w aptekach to suplementy diety. Obecnie jest boom na ... - mówi przedstawicielka firmy Alter Medica. Z funkcjonowaniem na rynku związane jest ...
-
Sektor MSP i strategie wyjścia z kryzysu
... udało się również utrzymać, a nawet zwiększyć sprzedaż na eksport. Jednak nie umiały, tak jak firmy duże, zapanować nad kosztami i w efekcie zysk netto w sektorze ... na 2010 r. są bardziej ostrożne niż firmy duże – niewiele ponad 40 proc. MSP zakłada wzrost sprzedaży (56 proc. firm dużych). Mniejszy niż w 2009 r. odsetek MSP uważa, że ich sprzedaż na ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 10/2013
... przedsiębiorstwa przepłacają za niższej jakości audyty prowadzone przez te firmy. Jednak przyznała, że nie znalazła dowodów na zmowę pomiędzy tymi firmami. Kolejne kłopoty ... Z raportu FAS wynika, że jednym z warunków jest sprzedaż części stacji paliw w siedmiu regionach federacji z uwagi na przekroczenie progu 50 proc. udziału w ich rynkach ...
-
Sektor TMT 2017: sztuczna inteligencja, biometria i co jeszcze?
... na najważniejszych trendach z zakresu technologii, mediów i telekomunikacji, które na przestrzeni nadchodzących lat wywierać będą największy wpływ na rynek. Z badania wynika, że w bieżącym roku sprzedaż ... roku. Elastyczne modele biznesowe oparte na modelu „As-a-Service” spowodują, że w 2018 roku firmy przeznaczą na nie ponad jedną trzecią wszystkich ...
-
Koniunktura przemysłowa VII 2017
... na poziomie plus 8,3 (plus 8,4 w czerwcu). Poprawę koniunktury sygnalizuje 16,2% badanych przedsiębiorstw, pogorszenie – 7,9% (przed miesiącem odpowiednio 16,9% i 8,5%). Pozostałe podmioty uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie. Bieżąca sprzedaż ... na poziomie 8,2% (przed rokiem 8,0%). Największe trudności wskazywane przez firmy zgłaszające bariery ...
-
Koniunktura przemysłowa VIII 2017
... na poziomie plus 9,4 (plus 8,3 w lipcu). Poprawę koniunktury sygnalizuje 16,8% badanych przedsiębiorstw, pogorszenie – 7,5% (przed miesiącem odpowiednio 16,2% i 7,9%). Pozostałe podmioty uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie. Bieżąca sprzedaż ... na poziomie 11,5% (przed rokiem 10,8%). Największe trudności sygnalizowane przez firmy zgłaszające ...
-
Koniunktura przemysłowa IX 2017
... na poziomie 8,8% (przed rokiem 7,7%). Największe trudności wskazywane przez firmy zgłaszające ... na poziomie plus 5,1 (przed miesiącem plus 14,7). Poprawę koniunktury odnotowuje 15,8% badanych firm, a jej pogorszenie – 10,7% (w sierpniu odpowiednio 20,3% i 5,7%). Pozostałe jednostki uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie. Bieżący popyt, sprzedaż ...
-
Inwestycje w e-commerce to konieczność. Co warto zrobić?
... się m.in.: Na co mogą i na co powinny pójść pieniądze, które płyną do sektora e-commerce? Czy inwestować w User Experience? Do czego prowadzi lepsza analityka w sklepie internetowym Tuż na początku pandemii prognozowano (dane Forrester Research), że budżety, jakie amerykańskie firmy przeznaczą na technologie wspierające sprzedaż, będą rosnąć ...
-
Tydzień 45/2002 (04-10.11.2002)
... MG z Anglii do Polski. Samochody te będą sprzedawane w punktach Rovera na całym świecie. Sprzedaż nowych aut osobowych spadła od początku 2002 roku do końca października ... to firmy obsługujące kompleksowo mieszkania i domy, osiedla, miasta Starają się zapewnić obsługę mieszkańców, poczynając od dostaw energii elektrycznej, ciepła, wody, a kończąc na ...
Tematy: -
Nowe punkty serwisowe OKI
... na polskim rynku IT firm świadczących usługi serwisu sprzętu komputerowego. Oferta obejmuje serwis notebooków, komputerów PC, drukarek, oraz sprzedaż części i akcesoriów do komputerów. RAM-SERWIS współpracuje z największymi na ...
-
Tydzień 24/2003 (09-15.06.2003)
... na poziomie 1,1% (w maju 0,5%). Co prawda w tym miesiącu ceny nie wzrosną, ale w czerwcu ubiegłego roku była deflacja (0,4%), stąd taki wzrost inflacji liczony r/r. Według firmy Samar w pierwszych pięciu miesiącach roku na polskim rynku sprzedano więcej o 14,6% r/r nowych samochodów. Jednak w maju sprzedaż ...
Tematy: -
Komórkowy boom?
... kwartału 2003. Perspektywy firmy są jednak dobre, bo udział Nokii w rynku jest wyższy niż w pierwszym kwartale 2004 – firma szybko zareagowała na osłabienie sprzedaży i ... jednak, że wkrótce będzie musiała je oddać wciąż zwiększającemu sprzedaż Samsungowi. Łącznie w pierwszym półroczu na całym świecie sprzedano ponad 300 mln telefonów komórkowych. ...
-
Bluetooth dla motocyklisty
... starcza na 5 godzin rozmowy i 100 godzin czuwania. Przystawka współpracuje ze wszystkimi modelami telefonów posiadających moduł Bluetooth – nie tylko produktami Motoroli. Sprzedaż rozpocznie się na początku przyszłego roku. Cena kasku nie została jak dotąd ujawniona, jednak z pewnością nie będzie niska – produkty włoskiej firmy nie należą ...
-
Tydzień 47/2004 (15-21.11.2004)
... indywidualne średnio z 26,5 do 22%. Od czterech miesięcy spada sprzedaż samochodów na europejskim rynku. W październiku spadek w krajach Europy zachodniej wyniósł 3,5%. największy spadek ... Alitalia będzie prywatyzowana. Przewiduje sie, że w trakcie obecnego etapu sanacji firmy rząd zmniejszy swoje udziały w niej z 62,3% do poniżej 50%. Teraz ...
-
Google otwiera "wirtualny supermarket"
... Pomysł polega na tym, żeby umożliwić tym grupom supermarketów, które są mało widoczne lub w ogóle nieobecne w sieci, dostęp do nowych klientów, podczas gdy sprzedaż online ... tylko w Stanach Zjednoczonych, ale może zostać rozwinięta szerzej zgodnie z polityką firmy „wprowadź, a potem dostosuj produkt do lokalizacji”. Powiedziała, że Google nie ...
-
Przyszłość gospodarki cyfrowej
... dla korporacji oraz konwergencja pomiędzy usługami telefonii stacjonarnej i komórkowej. Elastyczność. Firmy będą w coraz większym stopniu rozdzielać różne procesy i funkcje, takie jak badania, zakupy, produkcja i sprzedaż, oraz łączyć je na nowe sposoby. ICT wspomaga rozwój elastycznych procesów biznesowych. Wszechobecność technologii. Nastąpi ...
-
Polski rynek pracy III-XII 2008
... ofert udziału większego niż 10%. Z badania wynika, że na czele plasują się finanse i bankowość oraz handel (rozumiany jako firmy zajmujące się handlem przede wszystkim detalicznym) z 10% udziałem w rynku ogłoszeń. Na trzeciej pozycji znajduje się sprzedaż (rozumiana jako firmy świadczące usługi dla innych podmiotów gospodarczych) – 9%. Brak ...
-
Metale nieżelazne odczują kryzys
... piecem obrotowo-uchylnym firmy BJ Industries. Realizowane wfirmie inwestycje mają na celu zwiększenie wydajności, redukcję kosztów, a także redukcję oddziaływania na środowisko. Swej strategii nie zmienia Grupa Kęty SA. Spółka ma w planach inwestycje, liczy na zamówienia w branży automotive. Ponadto zamierza zwiększać sprzedaż wysokoprzetworzonych ...
-
Mleczarnie inwestują w kampanie reklamowe
... na dotarcie do konsumenta, wyróżnienie produktu na tle konkurencji, a także wzbudzenie zainteresowania konsumenta - mówi Edward Bajko, prezes SM Spomlek. Kampanie reklamowe dzielą się na produktowe, które mają szybko podnieść sprzedaż danego produktu, oraz na wizerunkowe, które nastawione są na ...
-
Wartość finansowa marki
... na otrzymaniu pozwolenia – zgodnie z zawartą umową kontraktową – na używanie marki innej firmy w zamian za opłatę. Taka taktyka działania pozwala przedsiębiorstwu wejść na ... Zakup / sprzedaż marki Sposób zakupu lub sprzedaży marki zależy od celów marketingowych i finansowych przedsiębiorstwa. Transakcje dokonywane na markach oraz na pojedynczych ...
-
Akwizycje a strategia marki
... fuzji na rynku i wobec klientów: sprzedaż ilościowa i ... firmy. Wyróżnienie i odporność na naśladowanie to cechy niezbędne dla sukcesu. Strategia marki wymaga odpowiedzi na następujące pytania: Czy nowa firma i jej składowe stworzą organizację spójną czy wieloczłonową? Czy obraz firmy będzie dla otoczenia prosty czy skomplikowany? Czy struktura firmy ...
-
Koniunktura przemysłowa VIII 2012
... na poziomie plus 7. Poprawę koniunktury odnotowuje 15% badanych firm, a jej pogorszenie 8% (w lipcu odpowiednio 16% i 9%). Pozostałe jednostki uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie. Bieżący popyt i sprzedaż ... . W sierpniu firmy z większości sekcji objętych badaniem sygnalizują ograniczenie popytu na usługi, najbardziej znaczące – jednostki ...