-
Inflacja niweczy eko-zachowania konsumentów?
... konsumentów to szansa rynkowa, której wartość wycenia się na 991 mld USD – jest to szansa dla tych firm z branży FMCG, ... to, że konsumenci wrócili do poszukiwania wygody, a nie przedmiotów pozbawionych plastiku – ludzie kupują mniej opakowań uzupełniających, w mniejszym stopniu unikają plastiku i częściej kupują napoje w plastikowych butelkach, co ...
-
Polacy polubili marki własne
... za ponad 65 procent sprzedaży. Jest to zresztą cecha charakterystyczna tej ... FMCG. Mniej trzeba wyłożyć na promocję pozytywnego wizerunku sieci, na którym ma się opierać sprzedaż sygnowanych przez nią produktów, niż na kampanię konkretnego wyrobu. Innym sposobem na zyskanie uznania klientów jest ... raczej nie dogonimy, ale co trzeci towar w koszyku ...
-
Ceny w sklepach w górę w czerwcu: gdzie zrobimy najtańsze zakupy?
... a najdroższym koszykiem w czerwcu 2025 r. wyniosła 149,26 zł i jest ona o 4,94 zł wyższa niż w maju br ... To realne wsparcie konsumentów, które pozwala porównywać ceny koszyków zakupowych na podstawie rzeczywistych danych, zbieranych co ... Badanie ASM SFA obejmuje porównanie cen analogicznych produktów FMCG (tych samych marek i o tych samych gramaturach) ...
-
Rynek e-commerce w Polsce i na świecie
... jest naturalnym miejscem, w którym sprawnie się poruszają i realizują większość swoich aktywności i potrzeb – w tym także zakupowych. To oni odpowiadają ze rozwój kanału e-commerce. Na świecie już co trzeci konsument z obu tych grup kupuje produkty FMCG ... lojalność wobec marki jest ważna, a okres ich używania w domu jest długi i przewidywalny (co daje ...
-
Rynek detaliczny: kryzys uszczuplił zyski
... sektorze FMCG, obejmującym supermarkety ... Jest to związane ze względnym nasyceniem rynku dużych miast i ograniczoną pulą nowych lokalizacji pod budowę punktów sprzedaży. Klienci także oczekują sklepów w pobliżu miejsc zamieszkania. Już w 2008 r. największy wzrost podaży powierzchni handlowych zanotowano w średnich miastach - ponad 230 tys. m kw. - co ...
-
Powierzchnie magazynowe w Polsce I-III 2013
... obiektach klasy B. W fazie planowania lub budowy jest obecnie sześć obiektów o łącznej powierzchni ok. 100.000 m.kw., co obejmuje zarówno nowe projekty, jak ... i telekomunikacji, jak również firmy z branży dóbr szybkozbywalnych (FMCG). Choć zasoby powierzchni logistycznej to tylko 80.000 m.kw, ponad dwa razy tyle jest już na etapie planowania, a ...
-
Reklamodawcy w TV: farmacja i długo długo nic
... Director, Codemedia. Jeżeli chodzi o przedstawicieli sektora FMCG to w zestawieniu obejmującym pierwsze półrocze 2017 roku znaleźli się: Unilever, Nestle, Ferrero oraz Procter & Gamble i PepsiCo. Większość reklamodawców przesunęło się w rankingu o jedną pozycję w górę lub w dół, co jest efektem niewielkich zmian w ilości wygenerowanych przez ich ...
-
Fuzje i przejęcia w Polsce w IV kw. 2019 r. Głównie TMT
... FMCG (10%). Najliczniejszą grupą występującą w roli sprzedających pozostają inwestorzy prywatni, pomimo odnotowanej wzmożonej aktywność funduszy PE w Polsce. „Struktura sektorowa uczestników rynku fuzji i przejęć w Polsce w czwartym kwartale 2019 jest ... w regionie CEE, optymizm co do dalszego rozwoju rynku ... a łączna suma transakcji to ok. 562 ...
-
Rynek pracy specjalistów 2016
... 22%) objął branżę FMCG. Liczba ogłoszeń skierowanych ... to szczególnie programistów aplikacji mobilnych. Coraz częściej przeglądając Internet korzystamy nie tyle z przeglądarek, co aplikacji mobilnych – dlatego większość firm potrzebuje specjalistów którzy będą takie aplikacje tworzyć oraz nimi zarządzać. Kolejnym obszarem zyskującym na znaczeniu jest ...
-
Mapa Rynku Pracy - Kwiecień 2004
... się sektor dóbr szybkozbywalnych (FMCG) z 9% udziałem w liczbie ogłoszeń. W porównaniu z poprzednim miesiącem jest to wynik lepszy ... to moment roku w którym sprzedaje się więcej produktów, co pociąga za sobą dynamiczny rozwój przedsiębiorstw Zaczyna się ożywienie w budownictwie, które zimą było pogrążone w typowym dla siebie "śnie zimowym". Jest to ...
-
Konsumenci i rozwój technologii zmieniają oblicze handlu
... miejscu i czasie. Jest to niezwykle ważne zwłaszcza w procesach sprzedażowych, w których klienci nie kierują się codzienną rutyną – czyli co do zasady w przypadku ... system jest od zeszłego roku wprowadzony już w na rynku amerykańskim – dodaje Maciej Szatkowski, starszy menedżer w dziale usług doradczych w zespole doradczym dla sektora FMCG w KPMG w ...
-
Produkcja opakowań, czyli recykling, ceny energii i inne wyzwania
... na środowisko. Są stosowane głównie w gastronomii i sektorze FMCG jako alternatywa dla jednorazowych opakowań plastikowych, ... firm wprowadza modele ponownego napełniania opakowań, co pozwala na ograniczenie produkcji jednorazowych odpadów. ... jakości powietrza, informują o warunkach przechowywania. Jest to szczególnie istotne w branży farmaceutycznej i ...
-
Wzrasta rola HR w firmach
... pełni rolę Strategicznego Partnera dla Biznesu, natomiast 14% działów przypisywana jest rola Agenta Zmiany. „Z każdym rokiem możemy obserwować postępującą ewolucję funkcji ... gdy w zeszłorocznym badaniu była to branża FMCG. dwukrotnie wzrósł także poziom wskaźnika wykorzystania pracy czasowej. Z tej formy korzystała co druga firma biorąca udział ...
-
Praca w branży PR IX 2011
... Jest to także drugi ... Co ciekawe, w porównaniu z sierpniem zmalała liczba ofert pracy w województwie mazowieckim, a przede wszystkim w Warszawie. We wrześniu ogłoszenia z Mazowsza stanowiły jedynie 56 proc. ogółu ofert (odnotowaliśmy 103), wobec 68 proc. w sierpniu (z województwa mazowieckiego było wtedy 118 ofert). Wzrosła za to ... FMCG, IT, sportowej, ...
-
Rynek pracy specjalistów IV 2016
... co jest wynikiem o 1/5 wyższym od osiągniętego w analogicznym okresie ubiegłego roku. Wysokie zapotrzebowanie na pracowników zgłosiły również bankowość/finanse/ubezpieczenia (5 591 ogłoszeń) oraz przemysł ciężki (3 841 ogłoszeń). Znaczące wzrosty opublikowanych ogłoszeń odnotowano również w branżach FMCG ... poszukiwani przez pracodawców to osoby ...
-
Najbardziej Pożądany Pracodawca w Polsce. Ranking Antal
... FMCG, nieruchomościach, produkcji, marketingu, PR i reklamie oraz e-commerce. To już dziewiąta edycja rankingu Najbardziej Pożądany Pracodawca, który powstaje na podstawie opinii kandydatów, pracowników i ekspertów HR. Klarującym się na przestrzeni ostatnich lat korzystnym trendem na rynku pracy jest ...
-
Rynek makaronów w Polsce rośnie
... co decydujący wpływ ma ich niższa cena. Liderem na rynku makaronów jest ... FMCG ...
-
Rynek pracy specjalistów w III kw. 2016 r.
... Inne znaczące wzrosty odnotowane w omawianym okresie to wzrost zapotrzebowania na pracowników w branży produkcja dóbr szybkozbywalnych – FMCG o 25% rok do roku, oraz branży IT o ... się znaczące, bo ponad 12% wzrosty zapotrzebowania na specjalistów HR – co jest wynikiem systematycznych wzrostów rynku pracy. Pracodawcy częściej sięgają po pracowników ...
-
Rotacja pracowników coraz częstsza
... jest to wynik o 5 proc. wyższy niż w roku ubiegłym. Najczęstszymi powodami, które skłaniały nas do podjęcia decyzji o zmianie pracodawcy były pieniądze (prawie 45 proc. wskazań), wyjazd za granicę (23,44 proc.) oraz powody osobiste (18,55 proc.). To co również powodowało, że rezygnowaliśmy z dotychczasowej pracy to ... pracowników była w sektorze FMCG ...
-
Praca tymczasowa w dół, etaty w górę
... to nawet pomimo faktu, że najbardziej restrykcyjne ograniczenie długości zatrudnienia pracowników tymczasowych będzie dla pracodawców odczuwalne dopiero u schyłku tego roku. „Brak odpowiednich kandydatów do pracy wskazywany jest ... FMCG ...
-
Najlepiej oceniane sklepy internetowe 2019
... to North.pl, Aptekagemini.pl, Apteka-melissa.pl, Decathlon.pl, Taniaksiazka.pl, Sklep.sfd.pl, Ezebra.pl, Wittchen.com oraz Swiatksiazki.pl. Reprezentują one różne branże, co oznacza, że zakupy w sieci, bez względu na kategorię produktu, są coraz bardziej popularne. - W przypadku branży FMCG ... to jednak wyraźnie widać, że rynkowa pozycja laureatów jest ...
-
Zachowania konsumentów: na celowniku marki własne
... to nabywcy, którzy szukają w tego typu produktach przede wszystkim oszczędności. Są gotowi sięgać po ofertę sieci handlowej, jeśli tylko jest ...
-
Rynek pracy specjalistów III kw. 2008
... oraz w branży FMCG. Ilościowy spadek ofert zanotował także sektor budownictwa i nieruchomości, który w poprzednich kwartałach notował wzrosty. Może to potwierdzać pogłoski o ... to na Mazowszu, a nie za granicą Analiza liczby ofert pracy według województw pokazuje, że pierwsza pozycja mazowieckiego nadal jest niezagrożona. Pochodziło stąd niemal co ...
-
Rynek pracy specjalistów I 2016
... bezrobocie na poziomie 10,3%, co jest wynikiem o 1,6 pkt proc. niższym niż przed dwunastoma miesiącami. Spadek ten to wyraźny dowód na utrzymanie ... – z liczbą 3 337 ofert. Największy roczny wzrost odnotowano w przypadku produkcji dóbr szybkozbywalnych (FMCG), gdzie zapotrzebowanie na pracowników wzrosła aż o 41%. Istotne zmiany nastąpiły także ...
-
Mapa Rynku Pracy - Czerwiec 2004
... ogłoszeń pokazała wyraźnie, że dla większości pracodawców jest to czas wypoczynku i wakacji, a nie poszukiwań nowych pracowników. Ogólna ... . Po dwa punkty procentowe straciły: IT & Telecom, usługi, motoryzacja oraz FMCG. Sektor usług skorygował tym samym wzrost ofert z ubiegłego ... oraz informatyką i telekomunikacją (5%). Podobny udział procentowy co ...
-
Mapa Rynku Pracy - Lipiec 2004
... Optymizm ciągle jednak jest ... więcej ofert z branży FMCG. Było ich ... to prawie 7%. Dwukrotnie wzrosła liczba ogłoszeń dla pracowników działu HR. Pojawiło się ich 29 więcej niż w ubiegłym miesiącu. W efekcie oferty stanowiły prawie 3% wszystkich ogłoszeń. Największy spadek odnotowały stanowiska finansowe. Liczba ogłoszeń dla nich zmalała o 61, co ...
-
Polska liderem handlu detalicznego
... Europejskiej. Potwierdzają to dane Eurostatu. We wrześniu sprzedaż detaliczna w Polsce wzrosła r/r o 9,9%, co daje nam ... FMCG zgłaszają się do nas coraz częściej, by wesprzeć ich w sprzedaży zupełnie nowych na polskim rynku artykułów lub nieoferowanych wcześniej wariacji produktu – mówi Łukasz Gajewski. – Utrudnieniem dla zagranicznych koncernów jest ...
-
Dania gotowe mniej popularne w 2013 roku
... Przekłada się to na wydatki na poziomie 105 300 tys. zł, co oznacza 14-procentowy spadek w porównaniu ... pod uwagę miejsce zakupu pakowanych dań gotowych, widoczne jest duże i rosnące znaczenie dyskontów. W 2013 roku w ... skanerów i raportujących o dokonywanych przez siebie zakupach produktów FMCG. *Kategoria pakowanych dań gotowych zawiera dania mięsne ...
-
Polacy piją mniej jogurtów
... produktów markowych i marek własnych widoczne jest wolniejsze tempo spadku w przypadku produktów pod marką sieci handlowych, co przyczynia się do wzrostu ich udziału w ... ). Jogurty pitne dla dzieci definiowane poprzez opakowanie, które na to jednoznacznie wskazuje, to jedynie 7 proc. wartości całej kategorii. Na jogurty pitne ... zakupach produktów FMCG ...
-
IAB Polska: historyczny spadek wartości reklamy online
... spadek wartości rynku był pierwszym w całej historii badania IAB Polska/PwC AdEx. Bez wątpienia jest to efekt pandemii, zmian w planach marketingowych oraz cięć, a nawet zamrożenia ... , najmniejszy jednak (w granicach -2%) odnotował handel. Co ciekawe – podczas gdy wartość wydatków zgrupowanych branż FMCG spadła o około 15%, wydatki na dobra trwałe, ...
-
Średni koszyk zakupowy w 2022 roku podrożał o 12,5%
... na paragonach, na co z pewnością miało wpływ wprowadzenie tarczy antyinflacyjnej. Niestety nie uchroniło to przed kolejnymi ... Force Agency badanie uwzględnia najpopularniejsze artykuły FMCG podstawowych dziesięciu kategorii: chemia domowa, kosmetyki; dodatki; mięso, wędliny ... producentów choć może wzbudzać niechęć konsumentów, nie jest niedozwolona. ...
-
Mapa Rynku Pracy - Październik 2005
... Niemiecki wskaźnik Ifo jest najwyższy od pięciu lat, co jest poważnym sygnałem wychodzenia niemieckiej gospodarki z kryzysu. Analitycy przypisują to dobremu kursowi euro, ... branże. Największy spadek liczby ogłoszeń - o 186 - zanotowała branża FMCG, która w związku z tym spadła z pierwszej piątki pracodawców rekrutujących najwięcej pracowników ...
-
Polska liderem handlu detalicznego w UE
... jest zdecydowanym liderem. - Ostatnie tygodnie przyniosły oczekiwaną poprawę w wynikach handlowych - mówi Łukasz Gajewski, prezes firmy Target BPO, specjalizującej się w outsourcingu sprzedaży m.in. dla dużych koncernów branży FMCG ... okresu 2009 r. Tymczasem jesień to tradycyjnie okres zwiększonego zapotrzebowania na leki, co wróży udany rok ...
-
Sektor produkcyjny docenia atrakcyjność Polski
... jest niezwykle istotne. Taki proces budowania relacji to druga strona tego, co nazywamy negocjacjami pakietu wsparcia.” Kluczowe gałęzie sektora produkcyjnego w Polsce Rosnące koszty transportu, zmiany w poziomie i strukturze popytu, ryzyko walutowe i to wiążące się ze specyfiką funkcjonowania łańcucha dostaw, to ... 4.3%. Sektor FMCG Wielu wiodących ...
-
Inwestycje zagraniczne w Polsce głównie w sektorze produkcyjnym
... jest niezwykle istotne. Taki proces budowania relacji to druga strona tego, co nazywamy negocjacjami pakietu wsparcia. Kluczowe gałęzie produkcyjne Rosnące koszty transportu, zmiany w poziomie i strukturze popytu, ryzyko walutowe i to wiążące się ze specyfiką funkcjonowania łańcucha dostaw, to ... 4.3 proc. Sektor FMCG Wielu wiodących globalnych graczy ...