-
Rośnie spożycie alkoholu wśród młodych Polaków. Już pora bić na alarm?
... , czy pije procentowe trunki. Raport powstał na kanwie specjalnego badania opinii publicznej, wykonanego na próbie ponad tysiąca ww. osób. Ta grupa wiekowa charakteryzuje się dużą aktywnością towarzyską oraz otwartością na eksperymentowanie z używkami. Niemniej uwagę zwraca stosunkowo niski odsetek osób niepijących. Abstynencja ...
-
Kim są polscy NEET, czyli młodzi poza systemem pracy i edukacji
... na przyszłości młodego pokolenia, ale także całej gospodarki. Wbrew pozorom do grupy NEET nie wpadają wyłącznie osoby leniwe czy niezaradne. Grupa NEET jest bardzo zróżnicowana. Znajdują się w niej: młodzi rodzice skupieni na opiece nad dziećmi, osoby z problemami zdrowotnymi, absolwenci mający trudności ...
-
YouTube wprowadza nowy podział widzów - co oznacza dla twórców i marek?
... nieregularnie. Stali widzowie (Regular viewers) – widzowie, którzy wracali do kanału przez co najmniej sześć miesięcy w ciągu ostatnich 12 miesięcy. To grupa uznawana przez YouTube za najbardziej zaangażowaną i lojalną. Branżowi eksperci podkreślają, że zmiana ta ma strategiczne znaczenie zarówno dla twórców, jak ...
-
Pokolenie Z w pracy: jak różnią się priorytety i oczekiwania młodych pracowników w Polsce
... myślą i czego oczekują młodzi pracownicy – mówi Magda Pietkiewicz, twórczyni platformy Enpulse. – Wnioski? Dość proste: pokolenie Z to nie jest jedna, spójna grupa z tymi samymi oczekiwaniami. Młodzi z różnych regionów Polski myślą o pracy inaczej, mają inne priorytety i co innego ich motywuje. Dlatego jeśli firma ...
-
Cyberprzestępcy testują nową technikę FileFix. Ataki phishingowe bez użycia luk w oprogramowaniu.
... po publicznym ujawnieniu techniki (23 czerwca 2025), Check Point wykrył pierwsze próby testowania FileFix przez znaną grupę cyberprzestępczą. Ta sama grupa wykorzystywała wcześniej ClickFix (metoda jest podobna, ale w mniejszym stopniu zautomatyzowana – przyp. red.) do infekowania użytkowników m.in. fałszywymi wersjami popularnych usług ...
-
Polacy unikają reklam w telewizji. Ponad 77% sięga po telefon podczas przerw
... i jednocześnie najmniej zdigitalizowane. Ten wynik prawdopodobnie nikogo więc nie zaskakuje. Według danych firmy Nielsen, osoby po 75. roku życia to grupa spędzająca przed telewizorem ponad 6 godzin dziennie. Można więc zaryzykować twierdzenie, że jest on dla seniorów w podobnym stopniu towarzyszem życia, jak ...
-
Pokolenie Z - jak cyfrowe doświadczenia budują lojalność klientów na lata
... wierna także w dojrzałym wieku - dodaje Celer. Marka na uczelni to coś więcej niż sprzedaż Co więcej, studenci to także idealna grupa testowa dla nowych technologii. Są otwarci, ciekawi świata i chętnie sprawdzają innowacje. Forbes podkreśla, że młodzi konsumenci mają naturalną zdolność przyswajania ...
-
Polacy coraz chętniej kupują marki własne. Trafia do nich już co czwarta złotówka wydana na FMCG
... 72 proc. Polaków to tzw. „Smart Shoppers” – konsumenci podejmujący racjonalne decyzje zakupowe, porównujący ceny jednostkowe, czytający etykiety i śledzący promocje. Choć grupa kupujących kierujących się wyłącznie oszczędnością nadal jest liczna, jej udział stopniowo maleje. Na znaczeniu zyskują inne motywacje: jakość, wygoda, przywiązanie ...
-
Idealne baby shower po polsku? Z mężczyznami i atrakcjami
... pamiątek, takich jak rękodzieła związane z okresem ciąży. Dużym zainteresowaniem cieszą się także kursy chustowania i nauki noszenia dziecka (25%), a równie liczna grupa respondentów preferuje przyjęcia tematyczne z elementami zabawy, np. karaoke czy konkursami tanecznymi (25%). Porady stylistyczne i spotkania z doradczynią ds. mody ciążowej są ...
-
Co zniechęca a co przyciąga pracowników do pracy w biurze?
... osobowości, wolą, aby nieformalne spotkania związane z tematyką pracy odbywały się poza biurem (62,5%). Może to być związane z tym, że ta grupa respondentów potrzebuje innego środowiska, by efektywnie przełączyć się z trybu pracy na tryb prywatny – mówi Bartosz Karasiński, Dyrektor Marketingu w firmie Nowy ...
-
Seniorzy w Polsce liderami świadomej i ekologicznej konsumpcji, nie Zetki ani Millenialsi
... , ile potrzebują, i częściej sięgają po informacje zawarte na etykietach, mimo że rzadziej wskazują kwestie ekologiczne jako kluczowe kryterium wyboru. To grupa konsumentów, która w większym stopniu opiera decyzje zakupowe na wiedzy i świadomej analizie, a nie na emocjach, przyzwyczajeniach czy sugestiach otoczenia – komentuje dr ...
-
Kasy samoobsługowe, click & collect i BLIK. Tak kupują młode pokolenia
... stopniu zrezygnowało z gotówki na rzecz nowoczesnych rozwiązań płatniczych. Co ciekawe, choć nadal sięgają oni po karty płatnicze, to jest to grupa, która wybiera je najrzadziej – komentuje Krzysztof Polończyk, prezes zarządu Fiserv Polska, właściciela marki PolCard. – Fizyczną kartą płaci 39 proc. ankietowanych ...
-
Inżynieria społeczna: rośnie liczba cyberataków wspieranych przez AI
... do profilu atakowanej branży, firmy, a nawet konkretnej osoby. Tak działa coraz więcej grup cyberprzestępców, a jedną z najskuteczniejszych jest Muddled Libra. Grupa, zamiast przeprowadzać szeroko zakrojone ataki phishingowe, namierza kluczowych pracowników i tworzy ich profile psychologiczne na podstawie publicznie dostępnych informacji. Następnie ...
-
Jak Millenialsi i generacja Z zmieniają postrzeganie dorosłości? Wyniki badania EY
... dotychczasowy model życia: ukończenie studiów, znalezienie stabilnej pracy, ślub, kupno domu, posiadania dzieci, przejście na emeryturę w ustawowo wyznaczonym wieku. To grupa pragmatycznych ludzi, którzy – jak pokazało badanie EY – podchodzi do ważnych etapów życia nie z buntem, ale ze sceptycyzmem i globalną perspektywą. Taka ...