-
CV niedopasowane do oferty pracy
... kompetencje, umiejętności i doświadczenie zawodowe. To prawie co piąty kandydat do pracy, zatem wynik całkiem niezły, oznacza bowiem, że dość duża grupa kandydatów do pracy rozumie znaczenie dokumentów rekrutacyjnych i ich rolę w procesie rekrutacji. Michał Filipkiewicz z Praca.pl porównuje wysyłanie CV do wysyłania ...
-
Inflacja III 2011
Ceny towarów i usług konsumpcyjnych w marcu 2011 r., w stosunku do poprzedniego miesiąca, wzrosły o 0,9%. W poszczególnych grupach towarów i usług konsumpcyjnych odnotowano zróżnicowaną dynamikę cen. Największy wpływ na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem miał w tym okresie wzrost cen żywności (o 2,2%), towarów i usług związanych z ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 15/2011
... wpadnięcia gospodarek krajów rozwiniętych w ponowną recesję. światowa gospodarka rozwija się w dwóch prędkościach, kraje rozwijające mają wzrost gospodarczy znacznie wyższy niż grupa krajów rozwiniętych. poważnym problemem jest w dalszym ciągu bezrobocie, a tempo wzrostu gospodarczego w krajach rozwiniętych jest zbyt małe, aby można było liczyć ...
-
Polacy a firmy farmaceutyczne
... firm najczęściej wskazywaną jest Polfa (33%). Na kolejnych miejscach znalazły się Bayer oraz Polpharma z wynikiem odpowiednio 25% i 17%. Jednocześnie, duża grupa respondentów - bo aż 44% - deklaruje, że nie zna żadnej firmy farmaceutycznej (czy raczej nie przychodzi im na myśl nazwa żadnej ...
-
Kondycja przedsiębiorstw - I kw. i prognoza II kw. 2011
... spłaty zobowiązań handlowych. Jednocześnie pogorszyła się zdolność do spłaty kredytów bankowych, choć problemy z regulowaniem zobowiązań wobec banków ma relatywnie niewielka grupa przedsiębiorstw. Trudności te dotykają częściej grupy mniejszych podmiotów. 10. Najczęściej wymienianym źródłem trudności w I kw. okazał się wspomniany już wcześniej ...
-
UKE a rynek telekomunikacyjny 2006-2011
... ponad 4,8 mld zł. Usługi szerokopasmowego dostępu do sieci dostarcza kilkunastu znaczących operatorów telekomunikacyjnych. Oprócz największych dostawców Internetu istniała także duża grupa mniejszych ISP posiadających ok. 15,8% udziału w detalicznym rynku usług szerokopasmowych. Dzięki ich aktywności konsumenci mają możliwość uzyskania dostępu do ...
-
Bezrobocie w Polsce III 2011
... in minus o 1,3 punktu procentowego) oraz w grupie 55 lat i więcej (różnica in plus o 1,3 punktu procentowego). Podobnie jak w poprzednich okresach, największa grupa bezrobotnych posiadała wykształcenie zasadnicze zawodowe – 28,4% oraz gimnazjalne i niższe – 28,3% ogółu zarejestrowanych w urzędach pracy. Świadectwem ukończenia szkół policealnych ...
-
Solaris Center w Toruniu
Firma IGI (Irlandzka Grupa Inwestycyjna) posiada prawomocne pozwolenie na budowę nowoczesnego centrum handlowo-rozrywkowego Solaris Center. W IV kwartale bieżącego roku ruszą prace budowlane. Obiekt, o łącznej ...
-
Galeria Dekada w Sieradzu
... wykonały warszawskie pracownie architektoniczne Air Project i Studio Architektoniczne Atelier.Com, a generalnym wykonawcą robót jest firma IDS–BUD Sp. z o.o. Inwestorem jest Grupa Foren. W realizację projektu w Sieradzu zaangażowane są spółki wchodzące w skład Grupy The Blue Ocean Investment Group: za najem odpowiada BOIG Property ...
-
Co determinuje kupno mieszkania?
... tego 49% osób badanych. Jedynie o 3 pp. mniejszy jest udział osób, które kupują mieszkanie aby polepszyć swoje warunki mieszkaniowe. Najmniej liczna grupa decyduje się natomiast za zamianę mieszkania na gorsze. Dla co dwudziestego nabywcy może być to sposób na zdobycie dodatkowych środków ...
-
Ranking najcenniejszych marek 2011
... o rosnącej sile nabywczej ludności tych krajów. Wiele spośród tych marek czerpie swoją siłę z lokalnej bazy nabywców, ale jest też spora grupa marek o ambicjach międzynarodowych, jak np. Petrobras z Brazylii (nr 61 w rankingu, wartość marki – 13,4 mld USD), ICICI Bank w Indiach (nr 53 ...
-
Portret własny Polaków
... był homoseksualista. Taki obraz polskiego społeczeństwa wyłania się z badań zrealizowanych na zlecenie Hoop Polska, producenta marki Hoop Cola, przez IIBR (Grupa Gemius) na reprezentatywnej próbie Polaków. Jak zapewnia Hoop Cola, jej misją jest otwieranie Polaków na siebie oraz budowa kapitału społecznego ...
-
Rynek nieruchomości w Europie I kw. 2011
... , Bliskiego Wschodu oraz Afryki stanowił w 1 kw. niemal 35% rynku, co oznacza wzrost o 31% w stosunku do ostatniego kwartału ubiegłego roku. Ta grupa nabywców stała się ważnym źródłem dodatkowego popytu w niektórych krajach, przyczyniając się do odwrócenia spadkowej tendencji w poziomie aktywności między czwartym i pierwszym ...
-
Praca w kraju czy za granicą ?
... . Kraj, do którego Polacy najchętniej by się wybrali ? Holandia. Niestety wyniki sondy są jednoznaczne i wskazują definitywnie na to, że duża grupa Polaków chce uciekać z kraju, nie widząc tu żadnych perspektyw na zdobycie godnego wynagrodzenia oraz ciekawej pracy. Skąd się bierze ten ...
-
ESET: zagrożenia internetowe IV 2011
... mógł okazać się tak naiwny, aby nabrać się na oszustwo nigeryjskie. Specjaliści z laboratoriów antywirusowych ESET przypominają jednak, że istnieje ogromna grupa użytkowników sieci, która nie odróżnia wirusa od konia trojańskiego oraz nie wierzy, aby atak za pośrednictwem Internetu był w ogóle możliwy ...
-
Nowe zagrożenia w Android Markecie
... nim a najnowszym incydentem można dopatrzyć się kilku podobieństw: zarówno za marcową, jak i majową serią zagrożeń stoi prawdopodobnie chiński cyberprzestępca (lub grupa cyberprzestępców); w obu przypadkach w Android Markecie jednocześnie pojawiło się kilka szkodliwych programów. Nowy szkodliwy program, występujący pod postacią różnych aplikacji ...
-
Inflacja IV 2011
Ceny towarów i usług konsumpcyjnych w kwietniu 2011 r., w stosunku do poprzedniego miesiąca, wzrosły o 0,5%. W poszczególnych grupach towarów i usług konsumpcyjnych odnotowano zróżnicowaną dynamikę cen. Największy wpływ na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem miały w tym okresie podwyżki cen żywności (o 0,9%) oraz towarów i usług ...
-
Młodzież świadoma zagrożeń w sieci
... nikt nie przygotował do tego, by profesjonalnie poprowadzić zajęcia poświęcone unikaniu niebezpieczeństw w Internecie. – Nie można bagatelizować tego tematu, bo największa grupa młodych internautów ma dostęp do sieci właśnie w szkole. Jeśli tam nie odbiorą lekcji samoobrony przed całkiem realnymi zagrożeniami płynącymi z wirtualnego ...
-
Polacy odpowiadają na przypadkowe oferty pracy
... można wywnioskować, że połowa kandydatów traktuje swoje zakłady pracy jako miejsca, z którymi nie chcą wiązać się na dłużej. Jest to grupa najaktywniej poszukująca nowego zatrudnienia. Natomiast 25 proc. ankietowanych odpowiedziała, że chciałaby zostać w swojej obecnej firmie na kilka lat. Z kolei po ...
-
Polacy a satysfakcja z pracy
... zawodowej zadowolony jest tylko co trzeci Polak. Co czwarty z nas nie odczuwa takiej satysfakcji. Warto również zauważyć, że bardzo duża grupa badanych nie potrafiła jednoznacznie wypowiedzieć się w wielu kwestiach dotyczących ich pracy. Zdaniem autorów badania, wskazuje to na ambiwalentne postawy wobec ...
-
Budownictwo inżynieryjne napędza sektor budowlany
... 4% zniżki w 2009 r., w II połowie 2010 roku znacznie przyspieszyło, kończąc rok na plusie. Poza obiektami komercyjnymi znaczącą siłą w 2010 r. była grupa budynków użyteczności publicznej, której znaczenie w najbliższych latach może jednak osłabnąć w związku z ograniczeniami w dalszym zadłużaniu się samorządów. Jednak dzięki poprawie sytuacji ...
-
Prowadzenie sklepu internetowego - logistyka
... z dostawą do ostatecznego klienta, czyli z procesem, który jest najbardziej skomplikowany i kosztowny w całym łańcuchu dostaw. Klienci e-sklepów to bardzo specyficzna i wymagająca grupa. Powołuje się na badania TNS OBOP. Choć cena jest najważniejsza dla klientów sklepów internetowych (61% respondentów), to aż 58% badanych ...
-
Zaciągnięcie kredytu nie dla mikrofirmy
... do jego użyteczności podzielone. Z badań PARP wynika, że prawie połowa przedsiębiorców uważa kredyt za zwyczajne narzędzie finansowania działalności, a niewiele mniejsza grupa deklaruje, że zdecydowałaby zadłużyć się w banku tylko w wypadku dużych kłopotów finansowych. Do tego wielu przedsiębiorców jest zdania, że kredyt służy ...
-
Samochód służbowy w sektorze MSP
... AC (6,4 proc.). Jedynie 2 proc. wskazuje, że zamierza podjąć działania edukacyjno-szkoleniowe dla kierowców, aby obniżyć szkodowość w firmie. Równie nieliczna jest grupa firm, w których planuje się obcią-żać kierowców kosztami szkód. Stanowią zaledwie 1,4 proc. badanych. Wśród innych działań będących skutkiem podwyżek ubezpieczeń samochodów ...
-
Czy zakupy spożywcze online mają przyszłość?
... pół roku, 13% rzadziej niż raz na pół roku, 31% raz na 2-3 miesiące), ale też znacząca jest już w Polsce grupa osób (40% ankietowanych) kupujących w sieci stosunkowo często: 21% raz w miesiącu, 14% raz na 2-3 tygodnie i 5% raz w tygodniu. Najczęściej kupujemy przez ...
-
W co chcą inwestować Polacy?
... wierzy w tradycyjną siłę złota (ponad 2-krotnie więcej wskazań w grupie 60-70 lat, niż wśród 30-tolatków). Z kolei młodsi i lepiej wykształceni to największa grupa wśród tych, którzy wybrali fundusze inwestycyjne. Złoto dla…. ostrożnych Cena złota rośnie niemal nieprzerwanie od prawie dekady. Czy faktycznie można ...
-
Shopping clubs przyszłością e-handlu?
... ée zakończył 2010 rok z 850 mln zyskiem liczonym w euro. Nic dziwnego, że obecny boom przyciąga nowych inwestorów. Do zarządu Brandes4Friends dołączyła grupa Tengelman. Za 10% akcji zapłaciła 10 milionów euro – wynika z informacji podanych przez German-startups.de. "Mamy wielkie oczekiwania co do rozwoju ...
-
Nieterminowe płatności w branży kosmetycznej
... jest bliski kontakt i lepsza serwis sprzedażowy w porównaniu do placówek sieciowych – wyższa specjalizacja sprzedających, doradztwo dla klientek, osobista obsługa. Nadal jest grupa kupujących, dla których jest to istotny element decydujący o miejscu zakupu, jednak obecnie wiedza z tego zakresu jest dużo łatwiej dostępna niż ...
-
Biurowiec w WSSE "INVEST-PARK"
... Strefy Ekonomicznej „INVEST-PARK”, w którym uczestniczy PM Group. Firma pracowała dotychczas m.in. dla Autoliv, Colgate-Palmolive, Electrolux, NSK Steering Systems, AAM, Cadbury (Grupa Kraft Foods), Lincoln Electric Company, SCA Hygiene oraz MCC UWE.
-
Decyzje zakupowe kobiet
... różnych istot można mówić to samo i tak samo? Nie tak dawno badaliśmy opakowanie kosmetyków dla kobiet. Respondentkami była najbardziej pożądana grupa – młode (ale nie nastoletnie), piękne, wykształcone i dobrze zarabiające. Otrzymane wyniki można było tłumaczyć przeszłością społeczno‑kulturową. Długa frustracja oraz pęd ...
-
Perspektywy zatrudnienia III kw. 2011
... Budownictwo (+26%). Pracodawcy są jednak w tej kwestii znacznie mniej optymistyczni niż przed rokiem. W III kwartale 2011 r. zatrudniać planuje też istotna grupa pracodawców z sektorów Kopalnie/ Przemysł wydobywczy oraz Restauracje/ Hotele. Prognozy tu wynoszą +20%, choć w obu przypadkach są niższe niż rok temu ...
-
Rezerwacje wakacji przez Internet V 2011
... zainteresowanie wyjazdami 14-dniowymi. Warto jednak zwrócić uwagę na wspomniany wcześniej aspekt zbliżającego się wysokiego sezonu. Bowiem w porównaniu z kwietniem tego roku grupa ta zyskała aż 5 pkt. proc. Wyjazdy w innych, mniej standardowych okresach, np. na 5 lub 10 dni spadły w obrazie rocznym z 10 na ...
-
Młodzi ludzie a rynek pracy
... doświadczenia zawodowe młodzi ludzie zdobywają w różnym wieku. Polacy zwykle zaczynają pracować, gdy mają 22 lata – wynika z danych Eurostatu. Niestety w Polsce grupa osób do 24 r. ż. w dalszym ciągu stanowi jedną z najliczniejszych grup osób bezrobotnych (22 proc.) zaraz po osobach w wieku 25-34 lata. – Nie ...
-
Polacy a zagrożenia współczesnego świata
... pod wpływem alkoholu, nadmierną prędkość na drodze, rosnące koszty życia, choroby nowotworowe, atak terrorystyczny. Informacje o badaniu Badanie „Risk Index” grupa RSA zrealizowała w: Wielkiej Brytanii, Kanadzie, Szwecji, Polsce, Argentynie, Chinach i Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Dotyczyło ono poczucia ryzyka i zagrożeń życiowych, związanych ...
-
Inflacja V 2011
Ceny towarów i usług konsumpcyjnych w maju 2011 r., w stosunku do poprzedniego miesiąca, wzrosły o 0,6%. W poszczególnych grupach towarów i usług konsumpcyjnych odnotowano zróżnicowaną dynamikę cen. Największy wpływ na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem miały w tym okresie wyższe ceny żywności (o 1,3%) oraz odzieży i obuwia (o ...