-
Rosną zapasy gotówki, a z nimi niewypłacalność
... staje się one coraz bardziej dotkliwa. Mogą mieć one znaczny pośredni wpływ na dostawców w całym łańcuchu dostaw. Przykładowo niewypłacalności w sektorze handlu detalicznego w USA i Wielkiej Brytanii mogą wpłynąć na sektor elektroniczny, przetwórczy i włókienniczy na całym świecie. Gromadzenie gotówki Nadmiar oszczędności osiągnął nową rekordową ...
-
Sprzedaż detaliczna będzie rosnąć o 3 proc. rocznie
... firmy Zebra są liderami handlu detalicznego i rozwijają się szybciej, koncentrując się na kluczowych technologiach oraz inwestując więcej w technologie informatyczne (IT) aniżeli szeroko pojęty rynek — wszystko po to, aby uczynić zakupy wygodniejszymi oraz aby zwiększyć wydajność operacyjną. Liderzy rynku detalicznego inwestują w transformację IT ...
-
Polscy konsumenci i zakupy online
... w wieku 15-75 lat. Zastosowana metoda badawcza to wspomagany komputerowo wywiad za pomocą strony www (CAWI). Badanie obejmowało pięć kategorii produktowych handlu detalicznego. Wartość badanych kategorii stanowi ponad 80% wartości całego rynku handlu detalicznego.
-
Handel chce zatrudniać nowych pracowników
... . Jednocześnie praca zdalna wymusiła na nas przystosowanie mieszkań do potrzeb domowego biura, co również nie było bez znaczenia dla sektora handlu detalicznego i hurtowego. W związku z rozpoczęciem remontów w wielu polskich domach, bardzo wysokie wzrosty zanotowała w czasie pandemii na przykład sprzedaż sprzętów AGD – komentuje Dominik ...
-
Które sektory gospodarki najbardziej wrażliwe na rosnące koszty finansowania?
... ten stan. Sektor detaliczny był najmniej rentowny ze wszystkich sektorów, z 10-letnią historyczną średnią marżą operacyjną na poziomie 4,2% dla handlu detalicznego towarami pierwszej potrzeby i 7,5% dla handlu detalicznego dobrami luksusowymi (w porównaniu ze średnią globalną dla wszystkich branż wynoszącą 15,9%). I nie ma oznak poprawy: z jednej ...
-
Polskie sklepy internetowe 2007
... , które dopiero zamierzają rozpocząć działalność w sieci. Charakterystyczne, że sprzedaż AGD, RTV i foto oraz komputerów i sprzętu elektronicznego to dwa najważniejsze działy handlu detalicznego on-line. Wartościowy udział tych dwóch pierwszych wynosi ponad 30%, podczas gdy na komputery przypada niecałe 15%. Tak popularne pod względem ...
-
Fundusze private equity w 2012 r.
... niestabilność finansową; Francja i kraje Beneluksu również będą mogły odczuć skutki kryzysu. Badania wykazały, że sektor farmaceutyczny, ochrony zdrowia, dóbr konsumpcyjnych i handlu detalicznego, logistyki oraz usług dla biznesu będą z pewnością stanowić obiekt zainteresowań dla inwestorów należących do PE. Równocześnie z badań wynika, że duże ...
-
Dobra i usługi konsumpcyjne: 7 kluczowych trendów i ich wpływ na rynek pracy
... detalicznego jest trendem obecnym na rynku światowym od kilku lat. W Polsce również możemy robić zakupy w sklepach autonomicznych, które wykorzystują rozwiązania oparte na kamerach, komputerową wizję i uczenie maszynowe. W naszej opinii, zautomatyzowane sklepy autonomiczne przejmą część zapotrzebowania na kasjerów i obsługę handlu detalicznego ...
-
Branża IT najatrakcyjniejszym miejscem pracy wg Polaków
... handlu detalicznego oraz utrzymania czystości, a za przyjazną atmosferę pracy – branżę ochrony. Atrakcyjność branż z perspektywy różnych pokoleń Na ocenę sektorów ma też wpływ wiek pracowników. Najstarsze pokolenie powojennego wyżu demograficznego za najbardziej atrakcyjne uważa firmy działające w obszarach: IT (47 proc.), handlu detalicznego ...
-
Przemysł spirytusowy a gospodarka UE
... i sprzedaży napojów spirytusowych, szacuje się na 2,6 miliarda euro: Przychody z VAT-u szacuje się na 667 milionów euro. Generuje je głównie sektor handlu detalicznego. Całkowite przychody z akcyzy na napoje spirytusowe wynoszą 1,5 miliarda euro. Wpływy ze składek i podatków od dochodów w produkcji i sprzedaży wyrobów spirytusowych wynoszą ...
-
Handel i przemysł narzekają na opóźnione płatności
... dotyczy głównie handlu hurtowego uzależnionego m.in. od sklepów detalicznych, a te jak widać w statystykach Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor i BIK nie są w najlepszej formie jeśli chodzi o solidność płatniczą. – W ciągu roku kwota zaległości handlu detalicznego wobec kontrahentów i banków wzrosła o 25 proc. podczas gdy zaległości handlu hurtowego ...
-
Centra handlowe muszą się zmieniać
... w kategorii moda, która zajmuje ok. 50 proc. powierzchni handlowej w galeriach. Rynek handlu detalicznego w Polsce nie ogranicza się do centrów handlowych oraz e-commerce, które razem ... Obroty e-commerce również wzrosły, choć procentowo ich roczny udział w całości handlu detalicznego nie przekracza 10 proc. Polacy w badaniu mówią, że cenią zakupy ...
-
Najcenniejsze marki świata 2012 - handel detaliczny
... powstaje ranking najcenniejszych marek świata. Badanie to jest realizowane przez Millward Brown Optimor na zlecenie Grupy WPP. Czołowa marka sektora handlu detalicznego, Walmart, z powodzeniem poradziła sobie z wyzwaniami wynikającymi z „ucyfrowienia” konsumentów, którzy mają obecnie stały dostęp do jej rywali. Walmart zbudował swoją ofertę ...
-
Fuzje i przejęcia w Polsce w 2017 r.
... w naszym kraju i jednocześnie największa transakcja w całej historii naszego rynku detalicznego oraz najbardziej spektakularne wyjście z inwestycji poprzez fundusz private equity w Polsce. „Przejęcie Żabki było największą, ale nie jedyną transakcją na polskim rynku handlu detalicznego w Polsce. Również w tym roku Enterprise Investor w formie oferty ...
-
Omnichannel: o co w nim chodzi i dlaczego ma znaczenie
... , że klienci rozpoczną poszukiwania nowych, dogodnych sposobów na robienie zakupów w wolne od handlu niedziele, a naturalnym wyborem wielu z nich stanie się rynek e-commerce. Już teraz, w Polsce, udział rynku handlu online w całym rynku handlu detalicznego szybko rośnie, z 3,7% w 2016 roku do 4,3% w roku 2017. Sprzedawcy mają zatem przed ...
-
Zachowania konsumentów w dobie zakupów omnichannel
... w wieku 15-75 lat. Zastosowana metoda badawcza to wspomagany komputerowo wywiad za pomocą strony www (CAWI). Badanie obejmowało pięć kategorii produktowych handlu detalicznego. Wartość badanych kategorii stanowi ponad 80% wartości całego rynku handlu detalicznego.
-
Polacy polubili marki własne
... handlu detalicznego ten sektor stanowi ponad 20 procent. Średnia europejska wynosi 24 procent, a najwięcej zaufania do własnych marek mają Szwajcarzy (54 procent udziału w handlu detalicznym ... firmowe produkty Początkowo produkty własnych marek wprowadzali głównie giganci handlu detalicznego, lub ekskluzywne delikatesy. Teraz trend ten wbija się na ...
-
Ryzyko działalności gospodarczej wg branż
... inwestycje, nie mając nadziei na natychmiastową poprawę koniunktury. W Chinach podjęto działania na rzecz zmniejszenia oddziaływania bańki mieszkaniowej. W przypadku handlu detalicznego jest inaczej. Pomimo zmniejszania liczby notowanych przez ubezpieczyciela odszkodowań, sektor ten cierpi przede wszystkim wskutek spadku konsumpcji gospodarstw ...
-
Roszada na rynku. E-sklepy i dyskonty wypierają hipermarkety?
... on prawie 150 placówek. Dynamika wartości handlu internetowego sięga kilkunastu procent. Natomiast w kategorii hipermarketów widać wyraźnie zahamowanie tendencji wzrostowej. Wspomniane tendencje rynkowe bez wątpienia będą mieć istotny wpływ na kształtowanie się rynku handlu detalicznego w najbliższej przyszłości. Zmiany, których skutki uwidocznią ...
-
Jaki rynek pracy przyniesie nowy rok?
... firm jest widoczny w czterech z siedmiu sektorów. Największy, o 9 pp., dotyczy restauracji i hoteli. Mniej niż w ubiegłym kwartale pracowników będą poszukiwać przedsiębiorstwa z handlu detalicznego i hurtowego (spadek o 3 pp.) oraz budownictwa (2 pp.). Wynik dla innych obszarów produkcji oraz finansów i usług dla biznesu pozostaje na relatywnie ...
-
Duty free: dlaczego nie chcemy kupować w sklepie bezcłowym?
... wysokiej inflacji. Zebrane dane pokazują jednak, że istotnym powodem takiej zmiany może być również rozdźwięk między oczekiwaniami klientów, a obecnym modelem handlu detalicznego. Młodsze generacje zmieniają zasady Konkurencyjność cenowa była jak dotąd kluczowym elementem propozycji wartości firm segmentu travel retail. Badanie Kearney ujawniło ...
-
Perswazja w biznesie
... perswazji. (…) Strategie perswazji, które nie poddały się upałom W jednym z wcześniejszych rozdziałów pisałem o Stanley Marcusie, geniuszu biznesu, który stworzył imperium handlu detalicznego Neiman Marcus. W pewnym momencie podczas budowania swojej firmy, zdał sobie sprawę, że stoi przed poważnym problemem: zawsze w okresie niezwykle gorącego ...
-
Tablety napędzą ruch w Internecie
... o raporcie Adobe Digital Index Adobe Digital Index raporty dotyczące różnych aspektów marketingu cyfrowego, których celem jest dostarczanie dyrektorom ds. marketingu, handlu elektronicznego i handlu detalicznego wartościowych informacji opartych na danych liczbowych.
-
Marki odzieżowe: rośnie sprzedaż online
... Handel detaliczny odzieżą i obuwiem w Polsce 2012), wiodącymi graczami na rynku handlu detalicznego odzieżą i obuwiem w Polsce są: sieć sprzedaży LPP (właściciel takich marek, jak Reserved, ... przyczyny. Kupując w sklepie tradycyjnym, klienci nie zawsze mają taką możliwość. – W handlu tradycyjnym takiej możliwości nie mamy, jesteśmy zdani na łaskę bądź ...
-
Powierzchnie magazynowe w Polsce I-III 2013
... dużych powierzchni logistycznych, Warszawa jest atrakcyjna przede wszystkim dla mniejszych najemców, takich jak firmy oferujące usługi dla biznesu, a także operatorów handlu detalicznego i dostawców sektora dóbr szybkozbywalnych (FMCG). Stawki wyjściowe czynszów w Warszawie wynoszą 4,30 – 5,00 euro/m.kw./miesiąc, a stawki efektywne to 3,90 – 4,00 ...
-
Najcenniejsze marki świata 2015
... wie też, jak zarabiać pieniądze na swoich platformach i jak prowadzić cross-selling. E-commerce podnosi wartość marki z branży handlu detalicznego – Alibaba wchodzi do rankingu i wyprzedza Amazon. Chiński lider handlu elektronicznego Alibaba wszedł do rankingu przedsiębiorstw z branży detalicznej z wartością swojej marki na poziomie 66,4 mld USD ...
-
5 powodów, dla których retail potrzebuje Big Data
... na reklamy internetowe, są cennym źródłem informacji dla branży handlu detalicznego. W ostatnim czasie coraz więcej firm decyduje się na zbieranie danych o ... połączeniu odpowiednich metod zbierania i analizowania zgromadzanych informacji, firmy z branży handlu detalicznego z dużym prawdopodobieństwem mogą określać, co kupią klienci, odwiedzając dany ...
-
Dobra konsumpcyjne: największe wyzwania branży
... modeli dystrybucji. Niestety, obecnie tylko połowa ankietowanych przez Salesforce zarządów uważa, że ich firmy efektywnie rozwijają nowe produkty… Wyzwania handlu detalicznego: rywalizacja z markami własnymi i lepsze lokowanie środków na promocję w sklepach Kolejnym wyzwaniem dla B2C jest konieczność doskonalenia strategii promocji i marketingowych ...
-
Monitor Rynku Pracy: wyraźne obawy o bezrobocie i likwidację firmy
... , wynosi dla nich odpowiednio 16%, 17% i 18%. Jeśli chodzi o branże, to największe obawy o utrzymanie zatrudnienia wskazują pracownicy hotelarstwa i gastronomii (42%), handlu detalicznego i hurtowego (34%) oraz branży finansowej i ubezpieczeniowej (30%). Najmniejszy odsetek osób, które boją się stracić pracę, występuje natomiast w budownictwie (18 ...
-
BrandZ: Amazon ponownie najcenniejszą marką świata, Google poza podium
... . Sektor handlu detalicznego ... handlu detalicznego Amazon, Alibaba oraz JD (+24%, nr 52, wartość: 25,5 mld USD) w trudnych czasach wykazały się innowacyjnością i zwinnością, podobnie jak bardziej tradycyjne marki z tego sektora, jak np. Walmart (+24%, nr 27, wartość: 45,8 mld USD), który zainwestował w budowanie swojego potencjału w kanale handlu ...
-
Mapa Rynku Pracy - Maj 2003
... (wzrost z 7,1% do 10,7%), która przeżywa renesans w związku z rozpoczęciem letniego sezonu turystycznego. Ruch w biznesie turystycznym ma zbawienny wpływ również na kondycję handlu detalicznego - firmy należące do tej branży odnotowały prawie 10% udział w rynku ogłoszeń, co jest bardzo dobrym wynikiem. Optymistycznie nastawieni w maju pracodawcy ...
Tematy: -
Mapa Rynku Pracy - Sierpień 2003
... branży spadła do 15,3%. Nie zmieniła się pozycja branż FMCG i handlu detalicznego – ich udział w rynku ogłoszeń, podobnie jak w lipcu wyniósł po 11%. Na polskim rynku ciągle rośnie sprzedaż detaliczna, dlatego sytuacja branży handlu detalicznego będzie zapewne coraz lepsza. W sierpniu wzrosła ilość ogłoszeń pochodzących z sektora ...
Tematy: -
Satysfakcjonująca praca
... firm zajmujących się consultingiem i doradztwem (84,1 proc.), natomiast najniższy – wśród pracujących w firmach z sektora produkcji przemysłowej (69,7 proc.) oraz handlu hurtowego i detalicznego (69,5 proc.). Rys.1. Odsetek pracowników deklarujących zadowolenie z własnej pracy w podziale na branże Źródło: IIBR, Pracuj.pl: „Satysfakcja pracowników ...
-
Spożywczy rynek hurtowy w 2008 r.
... współpracy z segmentem detalicznym, co ma głównie na celu zagwarantowanie hurtownikom stabilizację części przychodów ze sprzedaży” – komentuje Patrycja Nalepa, analityk handlu detalicznego w PMR. Odbywa się to zarówno poprzez przejęcia już istniejących struktur, jak i poprzez zakładanie i rozwijanie sieci w sposób organiczny, na przykład ...
-
Firmy węgierskie w fatalnej kondycji
... upadłości, jaki odnotowano w 2006 r., w 2007 r. nastąpił stosunkowo niewielki wzrost bankructw o niecałe 3%. Najwięcej upadłości dotyczyło wciąż branży budowlanej i handlu detalicznego. Dalszą konsolidację obserwowano głównie pośród mniejszych spółek branży spożywczej. Poprawiła się natomiast w 2007 r. sytuacja producentów samochodów oraz firm ...