-
Jak 2. fala pandemii wpływa na zachowania konsumenckie?
... miesiąca to spadek o 7 pp., a od końca maja aż o 12 pp., do 13 proc. Coraz mniej jest także osób, które czują się bezpiecznie w restauracjach. Odpowiedziało tak 41 proc. osób, o 3 pp. mniej niż w sierpniu. Choć, trzeba przyznać, że to daleki wynik od tego z końca maja, ...
-
Zachowania konsumentów: obawy na rekordowym poziomie, tniemy wydatki
... To kolejna edycja badania, w której Polacy deklarują zmniejszenie planowanych wydatków na odzież. Większe wydatki na ten cel planuje w kolejnym miesiącu tylko 16 proc. ankietowanych. Miesiąc temu odpowiedziało tak ... spory, dotyczy zakupów w sieci elektroniki. To też kategoria, którą najczęściej kupujemy online. Odpowiedziało tak aż 42 proc. naszych ...
-
3 trendy technologiczne z czasów pandemii
... . Metody płatności można jednak wdrożyć także bezpośrednio na stronie sklepu. Tak zwany Panel on-site umożliwia klientom szybką płatność BLIKIEM i\lub kartą. ... Tendencja ta utrzymywała się podczas całej pandemii i będzie nadal rosnącym trendem. Dotyczy to w szczególności partnerstw, skupiających się na rozwiązaniach problemów biznesu, który bardzo ...
-
10 trendów w e-commerce w 2021 roku
... się sprzedają Od dawna mówiło się, że pustki w lodówce będziemy uzupełniać online tak samo jak półki z książkami i szafy z ubraniami. Predykcjom tym towarzyszyło ... się jeszcze droższe od tych bardziej ekologicznych, tak jak to dzieje się już w Niemczech. Zachęci to sprzedawców do odpowiednich wdrożeń, a konsumentów do bardziej świadomych zakupów ...
-
Sektor MŚP: jesień lepsza niż wiosna
... sprzedaży. W drugiej edycji, zrealizowanej we wrześniu i październiku było to 52 proc. badanych. Poprawiły się ... to w odpowiedziach przedsiębiorców widać, że ich zdaniem sytuacja się poprawiła. Podczas kiedy wiosną 69 proc. badanych przedsiębiorców deklarowało spadek sprzedaży w porównaniu do analogicznego okresu w 2019 r., jesienią odpowiedziała tak ...
-
CEO Study: liczą się talenty, nowe technologie i partnerstwo
... miejsca jest głównym wyzwaniem dla przywództwa w ciągu najbliższych kilku lat. Dla porównania to samo powiedziało 25% ankietowanych z firm, które osiągnęły gorsze wyniki, z grupy 20% ... generowania wyników biznesowych; tylko około połowa prezesów osiągających słabsze wyniki powiedziało tak samo. Opierając się na wynikach tego badania, IBM stawia tezę, ...
-
Wyprzedaże noworoczne: najlepsze oferty pod koniec stycznia
... Narodzenia, tym obniżki były głębsze. I tak 7 i 15 stycznia ok. 30 proc. produktów miało cenę niższą niż w listopadzie, 22 stycznia było to 34 proc., a 29 stycznia już ... by znaleźć te naprawdę atrakcyjne. Dotyczy to ponad połowy analizowanych zabawek, których ceny pod koniec stycznia zostały podniesione. I tak zestaw Lego Friends Domek Na drzewie ...
-
Polski rynek kosmetyków w 2021 roku wróci na ścieżkę wzrostu?
... większość eksportu z Polski odpowiadają podmioty zależne globalnych koncernów, w ich przypadku eksport to nawet 80-90% przychodów. Udział ten jest dużo niższy w przypadku producentów ... pielęgnacyjną. Trendy na kolejny rok – on-line i marki celebrytów Polski rynek kosmetyków, tak jak wiele innych sektorów, musi zmierzyć się ze zmianami w ...
-
Cyberprzestępczość przechodzi metamorfozę. Oto aktualne zagrożenia
... odpowiadał zdefiniowanym wcześniej wskaźnikom ataku. Istnieją również dowody na to, że cyberprzestępczość wybrała także inne instytucje jako cel swoich ... techniki cyberprzestępców w trzech grupach obejmujących rozpoznanie, przygotowanie i próba uzyskania dostępu, tak FortiGuard Labs wykorzystuje ten model do opisania w dokumencie Global Threat ...
-
Kariera zawodowa kobiet. Jakie oczekiwania mają Polki?
... . Czynnikiem sprzyjającym tego rodzaju decyzjom jest jednak odpowiednia motywacja. I tak np., polowa respondentek przebadanych na potrzeby opracowanego przez ManpowerGroup i ... , takich jak Hotelarstwo/Restauracje (59% pracowników tego sektora na świecie to kobiety) czy Sztuka i Rozrywka (63% ) – potwierdzają dane przygotowane przez International ...
-
Wypalenie zawodowe w pierwszych latach pracy?
... dalszy rozwój jest demotywujące i zwiększa ryzyko doświadczenia kryzysu zawodowego. Zaskoczeniem jest jednak to, że dla ankietowanych wysokość zarobków okazała się praktycznie tak samo ważna, jak możliwość wykonywania ciekawej pracy. Zatem pieniądze to jednak nie wszystko. - zauważa Wojciech Martyński, ekspert kariery w InterviewMe. Badanie "Czy ...
-
10 kluczowych zmian w e-commerce, które przyniosła pandemia
... W kolejnych miesiącach wzrost sprzedaży nie był tak spektakularny, ale sporo osób, które przekonało się do kupowania online tamtej wiosny, robi to do dziś. 3. Płacimy ... Tak jednak się nie stało. Domowy tryb życia kupujących okazał się ułatwieniem dla kurierów i choć terminy dostaw niektórych sklepów wydłużyły się przejściowo o ponad tydzień, to ...
-
E-commerce: co zrobić, żeby boom na zakupy online nie był przejściowy?
... pytanie, czy tak pozostanie, gdy już gospodarka zostanie odblokowana i konsumenci będą mogli dowolnie wybierać kanał zakupowy. Wydaje się, że zależy to od tego ... 49% z nich chciałoby, aby również to ostatnie kliknięcie dokonało się automatycznie. 34% chciałoby traktowania vip-owskiego, jeśli ich wydatki tak ich zaklasyfikują. Przez indywidualne ...
-
Trojan udający aplikację Clubhouse w natarciu
... platform streamingowych – skąd bardzo blisko do uzyskania danych bankowych. Złośliwa strona to przykład dobrze wykonanej kopii legalnej witryny Clubhouse. Gdy jednak użytkownik ... cyberbezpieczeństwa ESET. Czujni użytkownicy z pewnością dostrzegą, że coś jest nie tak – pierwsza oznaka to połączenie ze stroną, które nie jest szyfrowane (HTTP zamiast ...
-
Jaka będzie Wielkanoc 2021? Ile wydamy? Jak ją spędzimy?
... na prezenty wielkanocne wyda więcej niż dotychczas. PAYBACK Opinion Poll To badanie zostało przeprowadzone na uczestnikach Programu PAYBACK w dniach 03-10 marca 2021 r. metodą ankiety online na grupie 430 osób. Grupa badawcza w wieku 18-65 lat dobrana została tak, aby odpowiadać strukturze demograficznej kraju.
-
Turystyka w Europie: bez szans na ożywienie w ciągu kolejnych 2 lat
... zaszczepionych, a zwłaszcza osób, które jeszcze nie zostały zaszczepione. To również może utrudnić ożywienie turystyki. W przypadku Chin i Republiki Południowej Afryki, ... zrekompensuje to jednak strat związanych z bardziej dochodowymi podróżami międzynarodowymi i biznesowymi, które mogą występować aż do 2023 r. Turyści krajowi zwykle nie wydają tak ...
-
Pandemia podnosi innowacyjność biznesu. Na czym skupiać innowacje?
... innowacyjnych firm, które najlepiej odpowiadają na nowe warunki rynkowe. Są to: Cyfrowa zwinność: nadążanie za coraz szybszą cyfryzacją i reagowanie na wymagania klientów ... definicję innowacyjności, a firmy zastanowić się, czy mogą nadal wprowadzać zmiany w tak szybkim tempie – mówi Alex Clemente, dyrektor zarządzający Harvard Business Review ...
-
Euler Hermes: 7 barier globalnego wzrostu gospodarczego
... w USA i Europie? Stosowana przez wiele krajów ekspansywna mieszanka polityk gospodarczych. To właśnie kryć się ma pod dostrzeganym już wzrostem gospodarczym - uważają ... 5: Wąskie gardła w globalnym łańcuchu dostaw Wąskie gardła w globalnym łańcuchu dostaw są tak duże, jak podczas szczytu pandemii i powinny w II kwartale doprowadzić globalny handel ...
-
Które produkty spożywcze są polskie?
... czy margaryna. Okazuje się, że w przypadku mlek możemy wybierać tak naprawdę głównie z polskich produktów. Jest to kategoria, w której królują krajowi giganci, jak Mlekovita (największa ... swojskie Ptasie Mleczko, batonik Pawełek, Prince Polo czy Delicje Szampańskie, które tak naprawdę nie są już w posiadaniu rodzimych firm. Zostały wykupione przez ...
-
Na wakacje 2021 wyjedzie więcej Polaków niż rok temu
... pytany deklaruje, że na wakacje nie pojedzie, to jest to wyraźnie mniejszy odsetek niż rok temu, gdy mówiło tak blisko 30 proc. ankietowanych. Poza tym, ... BIG InfoMonitor wynika, że deklaruje tak 75 proc. ankietowanych. Co czwarta badana osoba planuje wyjazd zagraniczny. Bardzo wysoka popularność urlopów w Polsce to po części efekt uboczny pandemii. ...
-
Zakupy online tracą klientów. Polacy wracają do centrów handlowych?
... poprzedniej edycji), żywność pakowaną (51% osób, podczas gdy w październiku 2020 r. było to 24%) a nawet produkty z obszaru uroda i kosmetyki (27,5% respondentów w porównaniu do ... kosmetyki i to centra handlowe były wskazywane jako miejsce, w którym najchętniej robimy zakupy. Czy pandemia pociągnie za sobą zmianę preferencji konsumentów, którzy tak ...
-
Polacy boją się o zdrowie rodziny najbardziej w Europie
... p.p. mniej niż miesiąc temu. To wciąż najwyższy wynik wśród europejskich państw, niemniej Polacy przestają być europejskim liderem w tej materii, bo tak samo odpowiedziało również ... nie potrzebuje, jeśli trafi na atrakcyjną cenę. To wzrost o 4 p.p. od początku kwietnia, kiedy odpowiedziało tak najmniej polskich ankietowanych w historii badania. Do ...
-
Długi weekend czerwcowy spędzimy w kraju
... nie wiedzą, czy wyjadą. Tak wskazało 67 proc. respondentów. Główne powody to przede wszystkim: brak pieniędzy oraz obawa przed tłumami po ponownym otwarciu hoteli i pensjonatów, na co wskazuje co czwarty badany. Strach przed koronawirusem znalazł się na trzecim miejscu, we wskazaniach niecałych 17 proc. Niemal tak ...
-
Hotele w Polsce: pandemia przyniosła "przemeblowanie"
... zatrudnienie. Część ze zwolnionych osób przebranżowiła się z obawy przed pracą w tak niepewnej branży. W momencie, gdy rynek wróci do normalności, wyzwaniem może ... przez pewien okres mogły przyjmować gości będących na wyjazdach służbowych, to świeciły pustkami. Segment hoteli konferencyjnych może wychodzić z kryzysu nawet dłużej. Szybko nie wrócą ...
-
Rynek magazynowy w I półroczu 2021 bije kolejne rekordy
... tak samo dużo jak buduje W połowie 2021 roku poziom powierzchni magazynowej w budowie wyniósł ponad 3,1 mln mkw. i jest to ...
-
Europejskie ligi piłkarskie z niższymi przychodami na skutek pandemii
... to o 3,7 mld EUR mniej niż rok wcześniej. Z kolei łączne przychody Premier League, La Ligi, Bundesligi, Serie A i Ligue 1 (posiadających łącznie 60-proc. udział w europejskich piłkarskich finansach) spadły o 11 proc., do 15,1 mld EUR. Liderem pod względem przychodów pozostaje Premier League. Ale i tak ... . To, co wyraźnie widzimy, to stosunkowo ...
-
Innowacyjność Polski rozczarowuje
... rankingu KE polski system innowacji najlepiej wypada w trzech kategoriach, choć i tak sytuuje się w nich za średnią unijną. Chodzi o digitalizację, stosowanie technologii informatycznych ... z nich ocenia stopień swojej innowacyjności na 4 i 5 w skali od 1 do 5. Jest to zauważalny wzrost w porównaniu z badaniem z zeszłego roku, w którym takie noty ...
-
Moda i dobra luksusowe: kryzys nie zahamował fuzji i przejęć
... to regiony, w których nastąpiła największa poprawa oczekiwań. Inwestorzy zdają sobie jednak sprawę z tego, że problemy gospodarcze nie zakończą się w 2021 roku. Przewidują natomiast, że w związku z obostrzeniami, najbardziej mogą ucierpieć hotele – tak ... tak ważna dla inwestorów Sektory uznane za najbardziej atrakcyjne przez respondentów to firmy ...
-
Event marketing: jaką wartość mają spotkania biznesowe?
... , długookresowa wartość klienta). Eventy w rozumieniu działów marketingu, sprzedaży, HR i PR to między innymi szkolenia, spotkania, meetupy, konferencje, wyjazdy integracyjne, wydarzenia CSR ... , które pompuje strategie marketingowe nieustannie wspierając siły sprzedaży, tak ważne jest monitorowanie aktywności konkurencji i bycie na bieżąco z nowymi ...
-
Ulice handlowe w czasach pandemii. Co się zmienia?
... – na najemców czeka tu 12 lokali. Zauważalne są nie tylko zamknięcia, ale też relokacje, tak jak w przypadku sieci Monnari z odzieżą damską, która przeniosła swój sklep kilka ... ulic, na których znajduje się 349 lokali, z czego 41 jest do wynajęcia - to niecałe 12% więcej niż w analogicznym okresie w 2019 roku. Dominującą branżą jest gastronomia ...
-
Praca zdalna wabikiem na kandydatów?
... aż tak duży. W ostatnim kwartale zmniejsza się wyraźnie różnica między oceną szans na znalezienie pracy określonej jako „jakakolwiek” i „tak samo dobra lub lepsza”. To ... badanych deklaruje, że zwraca na to uwagę. Co istotne, robi tak ponad połowa osób z wyższym wykształceniem. Badania potwierdzają to, co wiemy z obserwacji życia codziennego i innych ...
-
Zachowania konsumentów: tracą social media, zyskuje streaming video
... a w konsekwencji poprawy samopoczucia. Marketerzy powinni wziąć to pod uwagę przy planowaniu własnych działań. Z jednej strony wymusza to na nich zbudowanie zdolności do równoległej komunikacji w większej liczbie kanałów tak, aby docierać do różnych grup docelowych. Z drugiej, oznacza to także konieczność tworzenia wartościowych treści, które będą ...
-
Jakie trendy na rynku biurowym w 2022 roku?
... i mieszanym. Jak jednak twierdzi Artur Sutor: zorganizowanie pracy w systemie hybrydowym to o wiele bardziej skomplikowane zadanie, niż tylko ustalenie proporcji minimalnego czasu, w ... a teraz te spotkania również odbywają się przez połączenia wideo. Tak duża liczba rozmów prowadzonych w tym samym czasie, w otwartej przestrzeni, kompletnie ...
-
Bibby MSP Index: jak pandemia wpłynęła na rozwój firm?
... benefitami, ale i zaczynają rozważać krótszy tydzień pracy. Zapytaliśmy badanych o to, czy skracanie czasu pracy to pozytywny trend? Tak uznało aż 30 proc. firm. Wśród małych i ... , badani uznali też niepewność co do podatków. Tak sądzi aż 30 proc. badanych w ramach Bibby MSP Index przedsiębiorców. To niezwykle wysoki odsetek, bo stabilność prawa ...
-
Molestowanie w pracy: problem czy nie?
... to także respondenci. Aż 77% kobiet uważa, że to one najczęściej padają ofiarą molestowania. Takie same obserwacje ma 59% mężczyzn. To, że tak ...