-
Tydzień 41/2006 (09-15.10.2006)
... gazowych na świecie (są szacowane na min. 3,7 bln m3 gazu, a więc tyle, ile wszystkie kraje unijne zużywają w ciągu siedem lat). Chętnych do zainwestowania w ... media w radosnym tonie poinformowały o skutecznym, kapitałowym wejściu firm kontrolowanych przez PROKOM do firm wydobywczych w Azji Środkowej. Potem zasygnalizowano próby wejścia Kulczyka do ...
-
Telefonia internetowa w polskich firmach
... najlepsze rozwiązanie w zależności od tego, czy firma posiada centralę telefoniczną oraz ile telefonów VoIP chce uruchomić. Po wyborze odpowiedniego operatora, zwykle firma ... - który umożliwia właśnie telefonia internetowa VoIP. Koszt wejścia w telefonię internetową dla firm jest relatywnie niewielki. Jak podkreśla voiper.pl, telefonia VoIP to nie ...
-
Wyniki ubezpieczycieli I-VI 2008
... spadł o kilkanaście pkt proc. w porównaniu z analogicznym okresem ub. roku, ale nadal pozostał wysoki, co wynika nie tyle z potęgi kapitałowej firm ubezpieczeniowych, ile z relatywnie niskiego popytu na inne niż komunikacyjne, ubezpieczenia majątkowe. Wskaźnik zabezpieczenia wypłat odszkodowań, który w dziale I przekracza 400%, a w dziale II ...
-
Jakość obsługi klienta a pokolenie Y
... Tymczasem 32% twierdzi, że już to zrobiło. Na przykład, większość firm nie jest w stanie dotrzymać kroku zmieniającym się preferencjom przedstawicieli ... z Azji, a pozostałe 10% z innych części świata. Uczestnicy reprezentowali 19 różnych branż. Jedna trzecia firm, z których pochodzili respondenci osiągnęła roczny dochód wyższy niż miliard dolarów, ...
-
Taryfy energii a gwarancja ceny II 2009
... końca marca 2010 roku, są w wielu regionach tańsze od taryfy lokalnej. Ile kosztuje gwarancja ceny? Z analiz Verivox.pl wynika, że przy zużyciu ... . Verivox.pl podaje, że podstawowe parametry ofert sprzedaży energii można znaleźć w cennikach firm energetycznych, publikowanych na ich stronach internetowych. Dodatkowym kryterium może być jakość obsługi ...
-
Bezpieczeństwo obrotu gospodarczego II kw. 2009
... badania bezpieczeństwa w obrocie gospodarczym dostrzeżono znaczne różnice w poszczególnych ankietowanych grupach firm. Za spadek wartości wskaźnika BOG w największej mierze odpowiadają ... które notują problemy z otrzymywaniem należności na czas. O ile w sierpniu 2008 r. odsetek firm, które nie otrzymywały przynajmniej połowy wpłat w terminie wynosił ...
-
Jak radzili sobie młodzi przedsiębiorcy w 2009 r.?
... okienku. Nowy projekt ustawy o ograniczaniu barier dla obywateli i firm ma rozszerzyć zakres jednego okienka i przyspieszyć zakładanie firm. Zakłada on miedzy innymi, że osoba zakładająca firmę ... Absolwent ma szanse zrobić to wspólnie ze znajomą lub znajomym z uczelni, o ile wszyscy spełniają warunki programu. Wtedy każda z takich osób może się ...
-
ISO 9001 a konkurencyjność firmy
... . Mimo takiego zróżnicowania, większość firm (87%) wyraziła ... Ile to może trwać i dlaczego? Jak wynika z badania, powodem wystąpienia negatywnych skutków wdrożenia ISO 9001 jest długość przygotowywania się do audytu certyfikującego. I tak najwięcej ujemnych następstw zaobserwowano wśród badanych, którzy wdrażali ISO ponad dwa lata. U niemal 80% firm ...
-
Menedżer personalny skuteczny ale nielubiany?
... i osób zaangażowanych w edukacyjne projekty skierowane do środowiska HR. Część z firm konsekwentnie ignoruje te informacje i jedynie kolekcjonuje niczym trofea kolejne programy ... (odpowiedzi TAK i RACZEJ TAK, pytanie „Czy wykorzystuje Pani/Pan w praktyce wiedzę ze szkoleń?”). I o ile chęć po stronie podażowej jest, to po stronie popytowej widać ...
-
Co trzecia polska firma w rękach kobiet
... firmę związaną z rolnictwem (510 tys.). W następnej kolejności jest handel (203 tys. firm), a potem… długo, długo nic. Ostatecznie na trzecim miejscu pojawia się działalność ... że ok. 68 proc. właścicielek firm poświęca im przynajmniej 40 godzin w tygodniu, a zatem zdecydowana większość pracuje minimum tyle, ile osoba zatrudniona na etacie (tylko 6,6 ...
-
Media społecznościowe a wizerunek pracownika i firmy
... tej świadomość użyteczności mediów społecznościowych jest znacznie wyższa od przeciętnej. O ile firmy wciąż bardzo ostrożnie podchodzą do wykorzystywania mediów społecznościowych w budowaniu ... cieszą się również w działach HR (14%) i sprzedaży (11%). W 22% ankietowanych firm nie ma dokumentu regulującego zasady korzystania z social media, jednak 24% ...
-
Branża IT analizuje social media
... w mediach społecznościowych nieco ponad jedna czwarta (26 proc.) respondentów zadeklarowała codzienną aktywność korporacyjną na Twitterze. Nieco ponad jedna piąta ankietowanych firm IT umieszcza codziennie wpisy w swoim profilu na Facebooku. Informacje o badaniu Każdego roku Eurocom Worldwide przeprowadza badanie, w którym na pytania dotyczące ...
-
Sektor MŚP: ocena I kw. 2011 i prognoza II kw. 2011
... będzie raczej ujemny, niż pozytywny zgłasza 25,4 proc. badanych przedsiębiorstw. O ile poprzednie miesiące zostały ocenione przez większość badanych surowo i przeważnie ... +-4 proc., poziom ufności 95 proc. Próba oddaje strukturę firm sektora MŚP; badanie uwzględnia reprezentację firm mikro zatrudniających do 9 osób. W badaniu biorą udział wyłącznie ...
-
Google Plus goni Facebooka
... na FB stało się nawet już swego rodzaju modą. Nie wiadomo tylko, ile osób, które się na to zdecydowały, zechce otworzyć konto na nowym ... portal społecznościowy nowej generacji. Inżynierowie Google Plus zapewne dokładnie przeanalizowali opinie firm i internautów dotyczące Facebooka i nie będą chcieli powielać jego błędów. Google Plus – argumenty ...
-
E-mail marketing w Polsce
... turystyka to branże, które najlepiej radzą sobie w marketingu z wykorzystaniem wiadomości email. O ile branża E-marketing i E-commerce była faworytem, to już wysoki poziom branży ... a także elementy, które niemal w ogóle nie są wykorzystywane. Zdecydowana większość firm dużą uwagę przykłada do procesu budowania listy odbiorców (62%) oraz elementów ...
-
Flota samochodowa: CFM w Polsce 2011
... się ogółem 6828 klientów. Do leasingu niepełnoobsługowego 8456 klientów. O ile jednak na FSL decydują się częściej średnie i duże przedsiębiorstwa, ... z perspektywy oferentów Wynajem długoterminowy oferowało w Polsce, na koniec grudnia 2011 ok. 45 firm. W badaniu Keralla Research udział wzięło 38 dostawców, którzy obsługują flotę stanowiącą ...
-
Kadra zarządzająca w social media IV 2012
... nowa sytuacja rodzinna będzie miała na prowadzone przez Solorza interesy. Na ile „atrakcyjne” medialnie było to wydarzenie świadczy fakt, że w momencie opublikowania doniesień o ... 3 082 materiałów z prasy i internetu, w których pojawili się prezesowie analizowanych firm ( pełna lista firm w raporcie). Raport obejmuje okres od 1 do 30 kwietnia 2012 ...
-
Sektor MŚP zmierza w stronę cloud computing
... oprogramowania informatycznego to kolejny wniosek, który płynie z badania. O ile badanie nie wykazało statystycznie istotnych różnic w zakresie wykorzystania podstawowych ... proc., poziom ufności 95 proc. Próba oddaje strukturę firm sektora MŚP. Badanie uwzględnia reprezentację firm mikro – zatrudniających do 9 osób. W badaniu wzięły udział wyłącznie ...
-
Jakie samochody firmowe w Polsce?
... wygląda polska flota firmowa. Im większa firma, tym większa flota… Większość polskich firm z sektora mikro i MŚP wykorzystuje nie więcej niż 5 pojazdów (64%). Jednocześnie ... które kosztują więcej niż 100 tys. zł są użytkowane tylko przez 9% badanych firm. Ponadto, większość przedsiębiorstw decyduje się na zakup samochodu z rynku pierwotnego (64%). ...
-
Komunikacja zunifikowana: trendy technologiczne 2013
... regionalny na rynek Europy Środkowej i Wschodniej w Interactive Intelligence. – „Coraz więcej firm decyduje się na wprowadzenie polityki BYOD (Bring Your Own Device), ... platform sprzętowych. Aktualnie około 50% ankietowanych przez Frost & Sullivan firm wykorzystuje w komunikacji wiele słabo zintegrowanych aplikacji od różnych dostawców. W 2014 ...
-
Polskie firmy a windykacja należności
... firm posiada problem z dłużnikami? Ile z nich zdecydowało się na współpracę z firmą windykacyjną? Jaki procent ... wybieraną usługą jest windykacja wierzytelności – zdecydowało się na nią aż 92% ankietowanych klientów firm windykacyjnych, 13% skorzystało także z możliwości sprzedaży wierzytelności. Przedsiębiorcy reagują zbyt późno i nieskutecznie ...
-
Badania i rozwój: potrzebne większe zachęty
... wyniósł 75 proc. Podobny wynik uzyskano w przypadku odpowiedzi na pytanie, ile respondenci zamierzają wydać na ten cel w ciągu kolejnych trzech - pięciu lat. ... i z obawy przed biurokracją (25 proc.). Niepokoi również fakt, że niecałe 5 proc. polskich firm jest bardziej zainteresowanych finansowaniem zwrotnym niż dotacjami. Chociaż jest to i ...
-
Nowoczesna Gospodarka: zatrudnienie w I kw. 2013
... zmianami w kwartałach poprzedzających wyraźnie wskazuje, iż następuje wyhamowanie wzrostu. O ile teraz zatrudnienie wzrosło o 3,36 proc. (vs I kw. 2012 r.), przed rokiem ... pomiędzy przedsiębiorstwami. Próba badawcza to ponad 100 firm korzystających z usług ADP Polska, w tym 1/3 firm produkcyjnych, 2/3 firm usługowych oraz ok. 100 tys. obsługiwanych ...
-
Branża motoryzacyjna: zwolnień nie będzie
... też produkcja aut elektrycznych. Najmniejszy entuzjazm budzi produkcja „polskiego” samochodu – w tym obszarze potencjał rozwoju widzi tylko 16% przedstawicieli firm działających na rynku motoryzacyjnym. O ile dwa pierwsze czynniki takie jak jakość i koszty rzeczywiście decydują o wyborze Polski jako partnera inwestycyjnego już od kilkunastu lat ...
-
Technologie mobilne a bezpieczeństwo IT
... , która w pełni mogłaby się poświęcić zapobieganiu zagrożeń. Odsetek tych odpowiedzi wynosi odpowiednio 65% i 50%. Cyberprzestępczość jest obecnie największym zagrożeniem dla firm. O ile budżety na innowacje w zakresie bezpieczeństwa informacji powoli rosną, a firmy mogą alokować coraz więcej zasobów w celu ochrony przed największą niewiadomą ...
-
Firmy nie są gotowe na model BYOD
... dobór narzędzi, za pomocą, których wprowadzenie BYOD będzie realizowane. O ile zakup oprogramowania Mobile Device Management - odpowiedzialnego za zarządzanie flotą ... wreszcie zdalnie usunąć poufne dane. Urządzenie przenośne włączone do środowiska IT firm stanowią kompilację korporacyjnych aplikacji i danych i w tym jeszcze prywatnych zasobów. ...
-
Pozycjonowanie stron bez pułapek
... sieci. Przed podjęciem współpracy warto porównać oferty kilku firm pozycjonerskich. Należy dowiedzieć się, czy potencjalny partner ... firm SEO. Podążamy jednak coraz częściej za modą idącą z zachodu gdzie podstawowym modelem rozliczeń za usługi SEO jest płatności abonamentowa. Wspomniana metoda jest przejrzysta, ponieważ umowa jasno określa za co, ile ...
-
Rynek pracy: generacja Y zyskuje na sile
... „Trendy HR - jak przyciągnąć i utrzymać nowych pracowników” 60 proc. firm zrewidowało, albo aktualnie rewiduje i reorganizuje strategie pozyskiwania talentów. Następne 27 proc ... w artykułach "Time'a" skurczyła się z 4,5 tysięcy do 2,8 tysięcy. Podobnie w przypadku radia - o ile w 1965 roku długość nadawanej reklamy wynosiła 42 sekundy, obecnie ...
-
Sektor MSP gotowy bronić kraju
... ile nie niemożliwe – powiedział Prezes ZPP, Cezary Kaźmierczak. Najbardziej waleczni są właściciele małych firm ...
-
Dyrektorzy IT wspierają innowacyjność
... , liderzy IT mogą wiele zyskać współpracując ściśle z CEO. Co ciekawe, o ile globalnie istotnym zagadnieniem okazało się kształtowanie relacji liderów IT z osobami pełniącymi ... , czy też chcą odegrać aktywną i ważną rolą w rozwoju swoich firm” – podsumowuje Stanisław Bochnak. Informacje o badaniu/ metodologia: Respondentami drugiej edycji badania CIO ...
-
LinkedIn i GoldenLine skutecznie sprzedają
... i większe firmy, które chcą swoim potencjalnym klientom przekazać wartościowe treści. O ile użytkownicy GoldenLine to przede wszystkim osoby prywatne, potencjalni klienci poszukujący porad o tyle na LinkedIn znajdują się specjaliści z dużych i mniejszy firm, którzy stawiają na wartościowy content. Zdecydowana różnica pomiędzy odbiorcami serwisów ...
-
Działania marketingowe i PR w polskich firmach w 2015 roku
... firm deklarujących włączenie wszystkich działań marketingowych i PR w sprzedaż (z 74% do 40%). Wydaje się więc, że po czasach kryzysu, kiedy to strategie ekspansji zostały zamienione na strategie przetrwania, działy marketingu, zaangażowane głównie w sprzedaż, zaczynają wracać do swojej poprzedniej roli. O ile ... . Aż 71% firm (wzrost o 8% w porównaniu ...
-
Cisco: bezpieczeństwo w Internecie 2016
... ich przypadku poziom zabezpieczeń przed zagrożeniami systematycznie maleje. Na przykład w latach 2014-2015 liczba firm MSP, które stosują narzędzia do ochrony systemów webowych zmniejszyła się ... . Najnowszy raport Cisco Annual Security Report potwierdza, że coraz więcej firm dostrzega to wyzwanie, a jednocześnie rośnie wśród nich świadmość braków, ...
-
E-administracja daleko od popularności. Polski biznes ciągle analogowy
... do przesyłania wypełnionych formularzy – w roku 2014 z tej możliwości korzystało 91,6% firm, o 9% więcej niż rok wcześniej. Ale tylko 56% zadeklarowało, że wykorzystuje ... można to rozwiązanie wziąć pod uwagę również i w przypadku osób nieprowadzących firm, o ile oczywiście zdecydują się na korzystanie z rachunku bankowego przy załatwianiu spraw ...
-
3 główne trendy na rynku CRM
... należy brać także datę ostatniego zakupu lub odwiedzin w sklepie oraz to ile dany klient wydaje podczas jednej transakcji lub w skali miesiąca. Umiejętne wykorzystanie ... czasie. Jak wynika z Econsultancy’s Measurement and Analytics Raport, zaledwie 30 proc. firm uważa, że zastosowana przez nie struktura danych umożliwia personalizację. Mniej niż ...