-
Klienci polecają Dialog
Według badania TNS Telecoms Index, realizowanego co miesiąc przez TNS OBOP, w czerwcu br. na pierwszym miejscu pod względem rekomendacji operatora telefonii stacjonarnej wśród własnych abonentów ...
-
Mapa Rynku Pracy - Lipiec 2004
... , poprawiła się także ich sytuacja finansowa. Dane te idą w parze z dobrymi prognozami dla tego sektora gospodarki pochodzącymi z raportu Hudson Job Index na sierpień-wrzesień. Wg niego małe przedsiębiorstwa pozostają ciągle najbardziej optymistycznie nastawionymi na przyszłość firmami. Wg danych GUS-u nadal obserwujemy rozwój ...
-
Raport Polski Konsument
... SMG/KRC Millward Brown Company wprowadza na rynek raport na temat trendów konsumenckich. W ciągu ostatniego pół roku socjologowie z departamentu Target Group Index z SMG/KRC przeanalizowali 15 światowych trendów konsumenckich opisanych przez F. Popocorn w The Popocorn Report i porównali je z polskimi wskaźnikami konsumenckimi. Na tej podstawie ...
-
Tele2 umacnia pozycję
... ciągu ostatnich 12 miesięcy o 32 punkty procentowe wzrosła znajomość wspomagana Tele2 - wynika z badania TNS Telecoms Index, przeprowadzonego w październiku 2004 r. przez TNS OBOP. Obecnie wynosi ona 76%. Zdaniem Beaty Durki, szefa działu Telecoms w TNS OBOP – „Wzrost wskaźników ...
-
Bezrobocie w Polsce 2004
... płci, wieku i grup specjalnego ryzyka. Przedstawiono również tendencje rozwoju rynku pracy. W klasyfikacji Raportu opartej o Wskaźnik Rozwoju Społecznego (Human Development Index - HDI) odzwierciedlający trzy podstawowe sfery życia: poziom rozwoju ekonomicznego, status zdrowotny oraz wykształcenie, pozycja Polski przesunęła się - po wielu latach ...
-
Sylwester bez paszportu
... mogli wkroczyć w nowy rok na takich samych prawach, co ich koledzy z krajów Unii Europejskiej - mówi Sebastian Kamiński dyrektor ds. Marketingu INDEX s.c., firmy-właściciela Internetowego Biura Podróży Travello.pl - Zauważamy, że w tym roku jest nieco większe zainteresowanie wyjazdami zagranicznymi niż w latach ubiegłych - dodaje ...
-
Ulubione komórki Polaków
Nokia jest częściej wybierana przez mężczyzn, Motorola przez najmłodszych, zaś Siemens przez osoby stanu wolnego - wynika z badania TNS Telecoms Index zrealizowanego w grudniu 2004 roku. Na polskim rynku aparatów telefonów komórkowych niekwestionowanym liderem pozostaje Nokia. Z badań TNS OBOP wynika, że w grudniu ...
-
Polska nieprzyjazna dla biznesu
... 2005, przeprowadzonego przez sieć badawczą TNS (w Polsce TNS OBOP). Wykorzystując moduł TRI*M (narzędzie służące zarządzaniu satysfakcją klientów) Reputation Index, TNS sprawdził jak mieszkańcy poszczególnych krajów oceniają działalność państwa i przedsiębiorstw w następujących obszarach: opieka medyczna, bankowość, supermarkety, telekomunikacja ...
-
Nokia najbardziej znana
Telefony Nokia to najczęściej rozpoznawane telefony komórkowe w Polsce - wynika z badania TNS Telecoms Index, przeprowadzonego w styczniu 2005 roku przez TNS OBOP. Nokia nie tylko tradycyjnie cieszy się dużą popularnością wśród ludzi młodych - w wieku 15-29 ...
-
Nowe technologie w Europie
... - wynika z nowego raportu JupiterResearch. Niestety, analiza uwzględnia tylko kraje Europy Zachodniej. Przygotowany przez specjalistów z JupiterResearch raport “European Digital Life Index” porównuje 40 różnych czynników związanych z adopcją nowych technologii w 17 krajach Europy Zachodniej. Lista wskaźników obejmuje m.in. rozwój infrastruktury ...
-
Spam pornograficzny triumfuje
Ostatni raport Spam Index firmy Clearswift, podsumowujący tendencje i tematykę spamu w lutym 2005 roku, potwierdza wzrost liczby wiadomości o treściach pornograficznych. W lutym tego roku ilość wiadomości ...
-
UMTS czas zacząć
... czwarta osoba (27%) była zainteresowana korzystaniem z usług UMTS, dwa lata później odsetek ten wzrósł do 34% - wynika z badania TNS Telecoms Index przeprowadzonego przez TNS OBOP. Operatorzy nie śpieszą się z uruchomieniem UMTS - nowego standardu telefonii komórkowej. Najbardziej zawansowana w swoich pracach jest Era ...
-
Spam finansowy wzrósł o 700%
... kwietniu 2005 roku, osiągając ilość 39 procent ogółu wszystkich wiadomości uznanych za spam i przeanalizowanych przez firmę Clearswift w comiesięcznym badaniu "Spam Index". Prawie połowa niechcianych wiadomości e-mail w kwietniu zawierała wskazówki dla prywatnych inwestorów giełdowych. W listach tych spamerzy obiecywali wysokie zyski tym inwestorom ...
-
Rynek mediów i reklamy VII 2005
Wskaźnik koniunktury na rynku komunikacji marketingowej - BriefIndex obniżył się o jeden punkt i obecnie wynosi 74,25 punktów. Badanie zostało przeprowadzone przez MillwardBrown SMG/KRC na zlecenie magazynu "Brief" w lipcu br. Poziom BriefIndexu spadł z 75,25 do 74,25 jednak koniunkturę na rynku reklamowym można uznać za stabilną. Nadal rośnie ...
-
Skąd mamy telefony
Zaledwie co drugi (52%) telefon komórkowy w Polsce został zakupiony wraz z aktywacją od operatora - wynika z badania TNS Telecoms Index & Interbus prowadzonego przez TNS OBOP. Skąd w takim razie pochodzą pozostałe aparaty telefoniczne? 13% badanych wskazało, że swój aktualnie użytkowany telefon ...
-
Odżywianie i zdrowie Polaków
... wagę ciała za odpowiednią. Tylko 2 proc. Polaków uznaje się za otyłych, podczas gdy międzynarodowy wskaźnik masy ciała BMI (Body Mass Index) - obliczony na podstawie podawanej przez respondentów wagi i wzrostu - wskazuje, że w rzeczywistości otyłych jest aż 14 proc. Polaków. Choć statystyczny Polak ...
-
Tydzień 2/2006 (09-15.01.2006)
... zgody polskiego rządu. Według Komisji Europejskiej jesteśmy w Unii na 21 miejscu w inwestycjach w procesy innowacyjne. W ocenie zastosowano syntetyczny wskaźnik Summary Innovation Index (SII), w którym zawarta jest ważona suma wielu innych wskaźników, w tym liczba absolwentów szkół wyższych, wydatki budżetowe i firmowe na badania i innowacje ...
-
Rynek mediów i reklamy I 2006
Według najnowszej fali badania BriefIndex, wskaźnik koniunktury na rynku mediów i reklamy wynosi 81,0 punktów i wzrósł w stosunku do poprzedniej fali badania o 0,25 (w październiku 2005 r. wynosił 80,75). Badanie zostało przeprowadzone przez MillwardBrown SMG/KRC na zlecenie Magazynu "Brief" w styczniu br. Utrzymujący się od kilku miesięcy wysoki ...
-
Najpopularniejsze marki odzieżowe
... Interaktywny Instytut Badań Rynkowych, najbardziej popularnymi markami odzieżowymi wśród młodych ludzi są marki sportowe. W rankingu popularności marek odzieżowych (Brand Popularity Index), powstałym na podstawie wskaźników znajomości i zakupów marek, na pierwszym miejscu znalazły się Adidas, Puma i Nike. Ich znajomość deklaruje ponad 90 ...
-
Indeks zaufania do Internetu 2006
Firma RSA Security poinformowała o opracowaniu pierwszego indeksu zaufania do Internetu (Internet Confidence Index), który pokazuje zmiany poziomu zaufania klientów indywidualnych i firm w Stanach Zjednoczonych i Europie do bezpieczeństwa transakcji zawieranych online. Indeks będzie publikowany corocznie ...
-
Public relations dla banku
... wzrost potrzeby samookreślenia firm w kontekście etyki i sposobu działania. Rosnące znaczenie pojęcia "wartości korporacyjnych" w PR potwierdzają wyniki badań. Z raportu Corporate Values Index 2004 ogłoszonego w ubiegłym roku przez francuskie biuro ECCO Network wynika np., że 1/3 francuskich firm zdefiniowała własne wartości dopiero w ciągu ...
-
Optymizm w biznesie strefy euro
... ” 2 proc. Francuski i holenderski wskaźnik zaufania polepszył się znacząco w tym miesiącu, według krajowych biur statystycznych. Indeks nastroju w biznesie (business climate index) zwiększył się z powrotem do poziomu z kwietnia, najwyższego od marca 2001 roku. Wskaźnik zaufania wśród holenderskich producentów dotyczący perspektyw na przyszłość ...
-
Sieci rozproszone w biznesie VI 2006
Firma Oracle przedstawiła wyniki czwartych badań Oracle Grid Index dotyczących upowszechniania się na świecie modelu przetwarzania w sieciach grid, związanych z nim problemów technicznych oraz jego wpływu na gospodarkę. Badania potwierdziły, ...
-
Tydzień 30/2006 (24-30.07.2006)
... inflacja na koniec br. ma wynieść 1,5%). Należy tu zaznaczyć, że istnieje różnica między stosowaną przez Eurostat miarą inflacji HICP (harmonised index of consumer prices) która jest międzynarodowym wskaźnikiem pomiaru inflacji, dającym możliwość porównania jej poziomu pomiędzy poszczególnymi krajami UE, a która według ...
-
Korupcja w Polsce i na świecie 2006
Indeks Percepcji Korupcji 2006 (2006 Corruption Perceptions Index CPI), ogłoszony przez Transparency International (TI), wskazuje na silne powiązanie korupcji i ubóstwa, a kraje uboższe koncentrują się na dole rankingu. – Korupcja ...
-
Tydzień 3/2007 (15-21.01.2007)
... NBP w najbliższych dwóch latach (2007-8) należy liczyć się ze wzrostem wskaźnika CPI do poziomu 2,5-3% (wskaźnik CPI czyli Consumer Price Index, to najpopularniejsza na świecie miara inflacji, to indeks wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych, jest średnią ważoną cen towarów i usług nabywanych ...
-
(Nie)lojalność polskich klientów
... się narodowym rytuałem Polaków, co kosztuje firmy blisko 2,5 miliarda Euro - wynika z Indeksu Migracji Klientów, przygotowanego przez BMC (ang. BMC Churn Index). Badania, które posłużyły do stworzenia indeksu, wskazują, że proces ten nabiera tempa - 26% klientów zmieniło w ciągu ostatnich sześciu miesięcy bank ...
-
Elektroniczna gospodarka w Polsce 2006
... w drodze do społeczeństwa informacyjnego zgodnie z rankingiem Światowego Forum Gospodarczego, w którym Polska zajęła dopiero 94 miejsce, jest niska. Zgodnie z Network Readiness Index wśród 104 państw uczestniczących w rankingu Polska zajmuje 53 pozycję. W porównaniu z 2004 rokiem zanotowano poprawę o 19 pozycji, jednak Polska nadal zajmuje ...
-
Indeks wolności gospodarczej 2008
... świecie zasadniczo się nie zmienił w ciągu ostatniego roku, poprawę sytuacji odnotowano tylko w dwóch z pięciu badanych regionów - wynika z 14 edycji raportu "Index of Economic Freedom 2008" (Indeks wolności gospodarczej), opublikowanego przez Heritage Foundation i The Wall Street Journal. 157 państw ocenionych w nowej edycji ...
-
Komunikacja niewerbalna a różnice kulturowe
... w jednej klatce. Czwarty wymiar komunikacji to dystans do władzy. Na potrzeby badań został opracowany wskaźnik dystansu władzy (PDI — power distance index), który określa zasięg władzy danej osoby, rozkład władzy, prestiż i bogactwo w danej kulturze. PDI mierzy dystans jaki oddziela jedną grupę czy ...
-
Aparat Panasonic Lumix DMC-FX500
... który zawiera 4 soczewki asferyczne z 6 powierzchniami asferycznymi oraz wklęsłą soczewkę o nierównej grubości i wysokim współczynniku załamania światła (Extra High Refractive Index Aspherical, EA). Aparat wyposażono także w mechanizm przetwarzania obrazu Venus Engine IV oraz opóźnienie zwolnienia migawki wynoszące 0,005 sekundy. W trybie seryjnym ...
-
Wi-Fi popularne w Londynie
... za pośrednictwem technologii 3G. Powyższe dane pochodzą z corocznego raportu, opracowanego przez firmę iPass, przedstawiającego popularność telekomunikacji bezprzewodowej – iPass Mobile Broadband Index.
-
Tydzień 16/2008 (14-20.04.2008)
... 10,5%. Chińskie biuro statystyczne poinformowało, że produkt krajowy brutto Chin wzrósł w I kwartale 2008 o 10,6% r/r. Ceny konsumpcyjne (CPI - consumer price index) w USA w marcu wzrosły o 0,3% m/m i o 4% r/r. Inflacja bazowa (czyli wskaźnik, który nie uwzględnia cen paliw i żywności) wyniosła 0,2% m/m i 2,4% r/r. Inflacja w Chinach ...
-
Rynek spożywczy 2008: produkty luksusowe
... Brown-Forman Polska, Diageo Polska i Wyborowa SA. Wszystkie te firmy dystrybuują alkohole. Znaczenie na rynku luksusowych produktów żywnościowych mają North Coast, Index Food Distribution, De Care czy Tan-Viet International. Również niektórzy detaliści prowadzą import własny produktów z wyższej półki. Dystrybucja w ciągłym rozwoju Sprzedaż ...
-
Tydzień 24/2008 (09-15.06.2008)
... 60,9 mld USD (o 7,8%). Import wyniósł 216,4 mld USD (wzrost o 4,5 %), natomiast eksport 155,5 mld USD (wzrost o 3,3%). Ceny konsumpcyjne (CPI - consumer price index) w USA w maju wzrosły o 0,6 % m/m ( w poprzednim miesiącu 0,2%). Inflacja bazowa , czyli wskaźnik, który nie uwzględnia cen paliw i żywności, wyniosła 0,2%, wobec 0,1% w kwietniu ...