-
6 błędów, które popełniasz w marketingu mobilnym
... z siły rażenia kanału mobile. Z ostatniego raportu platformy SerwerSMS.pl. „Komunikacja SMS w Polsce” wynika, że już 3 na 4 reprezentantów mniejszych lub większych firm stosuje ... realizacji działania, wysyłają SMS-y do zbyt szerokiej grupy odbiorców (np. wszystkie kobiety z bazy, a nie tylko te w określonej grupie wiekowej), wśród której niekoniecznie ...
-
Lenovo prezentuje nowe komputery Legion
... z nich oczekiwało właśnie takiego designu” – dodaje. Z badania przeprowadzonego w lipcu 2018 roku przez instytut badawczy Norstat wynika, że 62% graczy w Polsce stanowią mężczyźni, a 38% kobiety. W wolnych chwilach i wieczorami – gdy mają dla siebie trochę czasu między rolami profesjonalistów, partnerów, rodziców – budzą swoje wirtualne persony ...
-
Jak pracownicy oceniają systemy premiowania?
... ich do dodatkowego wysiłku. Warto zaznaczyć, że nieznacznie częściej taką opinię prezentują kobiety (76%) niż mężczyźni (71%). O czym świadczą te wyniki? Oczywisty wydaje ... czy zyskowność systemu premiowana jest standardem w dobrze zarządzanych firmach na świecie. W Polsce, mimo dużych zmian gospodarczych, rozwiązania takie należą do rzadkości. A ...
-
Nie ma kto dbać o cyberbezpieczeństwo
... liczbę – zwraca uwagę Jolanta Malak, regionalna dyrektor Fortinet w Polsce. Zmagania z luką kwalifikacyjną Powodem, dla którego zainteresowanie kwestiami cyberbezpieczeństwa ... tym obszarze kobiet – 90% kandydatów powracających na rynek pracy to właśnie kobiety, a w branży cyberbezpieczeństwa jest ich ogółem tylko 11%. Eksperci Fortinet zachęcają ...
-
Wolny zawód: wysokie zarobki i niska emerytura
... badania Deutsche Bank wynika, że 46 proc. osób wykonujących wolny zawód w Polsce jest świadomych tego zagrożenia i deklaruje samodzielne oszczędzanie na emeryturę, ... zabezpiecza 14 proc. profesjonalistów. Co ciekawe, na fundusze inwestycyjne chętniej decydują się kobiety prowadzące własną działalność. Wybiera je już co piąta Polka wykonująca ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 45/2018
... Ministerstwo cyfryzacji przedstawiło założenia do strategii sztucznej inteligencji w Polsce. Główny kierunek to przede wszystkim kształcenie tak specjalistów tworzących ... święta zamierzają przeznaczyć 719 zł. Mężczyźni deklarują, że wydadzą nieco więcej niż kobiety, natomiast jest to niewielka różnica, około 20 zł – wskazuje w rozmowie z agencją ...
-
Kochamy promocje, ale nie na zabój
... zł miesięcznie. Rozrzutne Polki i rozważni Polacy? Wśród łowców okazji największe grono stanowią kobiety - 32 proc. w porównaniu do 16 proc. mężczyzn. To one znacznie częściej ... mieszkające w miastach powyżej 500 tys. osób (28 proc.). Wśród posiadaczy kart kredytowych w Polsce zaczynają przeważać osoby młode: ma je co czwarty dwudziestolatek i co ...
-
Edelman Trust Barometer 2019: oczy zwrócone na pracodawców
... kobiet. Analitycy wskazują, że to jeden z efektów akcji #MeToo - kobiety coraz częściej udostępniają i dzielą się w internecie różnego rodzaju raportami. „W ... Partner w firmie Lighthouse, która jest wyłącznym przedstawicielem sieci Edelman w Polsce – Ludzie oczekują, że w tych trudnych i niepewnych zarówno politycznie, jak i gospodarczo czasach ...
-
Jak zakłady bukmacherskie napędzają stacje telewizyjne?
... godzin, czyli 5 godzin dziennie. Chodzi tu głównie o mężczyzn, ponieważ stwierdzenie, że kobiety nie są najwierniejszymi fankami sportu sprawdza się tu dość dobrze - ... niż przychody z biletów wstępu oraz z praw telewizyjnych w tym sporcie. W Polsce funkcjonuje 16 legalnych organizatorów zakładów bukmacherskich. Gruntowne zmiany w polskim prawie ...
-
Handel w oczekiwaniu na pik rekrutacyjny
... obcokrajowcy. Ukraińcy zarabiający i chcący zarabiać w Polsce, w wielu przypadkach pracują dłużej niż Polacy. Średnia liczba RBH pracownika tymczasowego w przypadku osoby z Ukrainy wynosi 533 RBH, czyli o 177 RBH więcej niż w przypadku zatrudnionego tymczasowo Polaka. Zaangażowanie widać u obu płci – kobiety z Ukrainy pracują, średnio 537 RBH ...
-
Dokąd płynie setka wódki?
... tys. klientów dziennie kupuje małpkę co najmniej dwa razy w ciągu dnia. Zdaniem sprzedawców to kobiety, w różnym wieku, sięgają po małą wódkę częściej niż mężczyźni. Dlaczego tak się dzieje? Dzięki ... „Dokąd płynie mała wódka” firma Synergion zrealizowała w 2019 roku w ramach projektu badawczego dotyczącego rynku alkoholowego w Polsce, prowadzonego ...
-
Zachowania konsumentów: codzienne zakupy Polaków
... do takich wąskich grup – dodaje Szymon Lipiński, Data & Strategy Director w Wavemaker. Badanie Gemius/PBI Badanie Gemius/PBI to standard pomiaru widowni internetowej w Polsce. Dzięki niemu możliwy jest jednolity pomiar ruchu w serwisach internetowych. Wynikami badania posługują się gracze rynku internetowego: właściciele serwisów www, podmioty ...
-
Wakacje 2019: zwyczaje Polaków
... chodzi o planowanie wakacji, wychodzi na to, że mężczyźni są bardziej zorganizowani względem kobiet. Na spontaniczne wyjazdy częściej sobie pozwalają właśnie kobiety (27% do 18%). Nie zmienia to jednak faktu, że większość z nas i tak planuje wakacje z wyprzedzeniem. Ulubionym sposobem na spędzanie wakacji ...
-
Stacja paliw najlepsza na kawę na mieście
... odsłony Cafe Monitora - cyklicznego badania realizowanego przez ARC Rynek i Opinia. Rynek kawowy w Polsce ulegał w ostatnim czasie dość intensywnym przemianom. Na popularności zyskały m.in. ... dziesiąty badany robi to codziennie, zdecydowanie częściej są to mężczyźni niż kobiety. Najczęstszą przyczyną, dla której respondenci sięgają po kawę jest jej ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 29/2019
... dopiero na czwartej pozycji królowa Elżbieta II. Na liście dwudziestu kobiet przeważają kobiety ze świata show-biznesu Bill Gates utrzymał pierwsze miejsce na liście najbardziej ... Jack Ma. Ten raport wskazuje też na liderów tej klasyfikacji w innych krajach. W Polsce podziwiamy wśród kobiet Annę Dymną, a wśród mężczyzn Jerzy Owsiak. Komentarz ...
-
Pokojowy Marsz Równości w Białymstoku w mediach
... telewizji i radia. Informacji na temat Marszu Równości w Białymstoku dostarczały media w całej Polsce, przy czym za 68 proc. wszystkich przekazów odpowiadały media ogólnopolskie. ... opublikowano na Facebooku, a temat bardziej aktywizował mężczyzn (52 proc.) niż kobiety (48 proc.) Czołówkę liderów opinii w mediach społecznościowych, biorąc pod uwagę ...
-
Sezon na prezenty świąteczne już rusza
... mężczyźni, którzy planują zrobić zakupy za średnio 1720 zł, podczas gdy kobiety „tylko” za 1352 zł. Sam wybór prezentów świątecznych często nie należy ... Fly Research na próbie 9500 dorosłych osób, w sierpniu 2019 r., na 18 rynkach – Polsce, Francji, Niemczech, Austrii, Włoszech, Rosji, Hiszpanii, Szwecji, Szwajcarii, Turcji, Wielkiej Brytanii, ...
-
Wakacje na własną rękę coraz popularniejsze
... to tendencja, która umacnia się już od kilku lat i to zarówno w Polsce, jak i w innych krajach Europy. - Obserwujemy to, analizując własne dane transakcyjne - liczba ... wypoczynek. Ulubionym wyjazdowym miesiącem jest sierpień (37%) - w którym najchętniej podróżują kobiety (48%), oraz czerwiec (34%), w którym najchętniej podróżują mężczyźni (41%). ...
-
Jak uwolnić potencjał m-commerce?
... – podkreśla Marcin Glogowski, Dyrektor Zarządzający PayPal w Europie Środkowo-Wschodniej. – W Polsce tylko 12% małych i średnich przedsiębiorstw sprzedaje swoje produkty i usługi ... sklepach, a 98% indyjskich firm przyjęło płatność smartfonem w ciągu ostatnich 6 miesięcy. Kobiety wybierają zakupy mobilne: 48% kobiet woli kupować online za pomocą ...
-
Jak kupujemy RTV/AGD?
... sprzętu do domu. W poniedziałek duże akcje rabatowe organizują sklepy internetowe. W Polsce Black Friday i Cyber Monday wyglądają nieco inaczej. Specjalne ceny są oferowane ... . Jeśli przyjrzeć się zakupom w podziale na płeć, to okaże się, że kobiety znacznie częściej na pytanie o zwyczaje zakupowe odpowiadają: „Szukam informacji o sprzęcie RTV/AGD w ...
-
Branża IT: 10,5 tys. wynagrodzenia to za mało, żeby odczuwać komfort?
... kobiet i ponad 70% mężczyzn pracujących jako specjaliści IT w oparciu o kontrakt B2B zarabia w Polsce powyżej 65 zł na godzinę (netto), czyli co najmniej 10,5 tys. ... wybór projektu) - 65%; oraz komfort pracy (m.in. podróże służbowe czy lokalizacja biura) - 67%. Kobiety notują wyższy średni komfort pracy, komfort czasu pracy, komfort współpracy oraz ...
-
Konsumpcjonizm wygrywa ze zdrowym rozsądkiem?
... , aż 4 na 10 Polaków kupuje więcej niż potrzebuje. I chociaż konsumpcji w Polsce trochę jeszcze brakuje do poziomu charakterystycznego dla najbogatszych ... buty i akcesoria (7%). Co ciekawe, niepotrzebne ubrania nieco częściej przechowują mężczyźni (39%) niż kobiety (32%). Panie natomiast chętniej gromadzą nieczytane książki (16% w porównaniu do 9% u ...
-
W czasie pandemii trudno o dzień bez telefonu
... mln zł). Smartfon oknem na świat Jeszcze przed pojawieniem się wirusa SARS-CoV-2 w Polsce, spędzaliśmy dużo czasu z naszymi telefonami. Tylko co piąta osoba korzystała z ... dziennie. Nie widać za to znaczących różnic w przypadku płci. Zarówno kobiety, jak i mężczyźni w porównywalnym stopniu korzystali w swoim wolnym czasie z komórki. Telefon służy ...
-
Pandemia: nowe zwyczaje zakupowe będą się utrwalać
... zakończeniu lockdownu. Wzmożony popyt ze strony e-konsumentów zaowocował w Polsce powstaniem nowych sklepów internetowych - do końca kwietnia ich rzesza powiększyła się o ... nadal robić zakupy online w większości kategorii produktowych po zakończeniu pandemii. Kobiety przeważają jedynie w przypadku czterech kategorii: ubrania, środki higieniczne, ...
-
Work Service: obawy o utratę pracy, Polacy gotowi na przekwalifikowanie zawodowe
... osoby mające najniższe dochody. - Przez ostatnie lata pewność zatrudnienia utrzymywała się w Polsce na stabilnym, wysokim poziomie. Nadal jest wysoka, choć ostatnie miesiące ... młodsi specjaliści, a także osoby zatrudnione na niepełny etat i najmniej zarabiający. Kobiety wyrażają takie obawy znacznie częściej niż mężczyźni. Najrzadziej niepokoją się ...
-
Czy COVID-19 zmienił podejście do zmian klimatycznych?
... działania na rzecz klimatu mają znaczenie. Co więcej, 26% respondentów (głównie kobiety, rodzice oraz osoby w wieku 50–64 lat) twierdzi, że wprowadza radykalne zmiany w ... samolotem ze względu na obawy związane ze zmianą klimatu, a 53% spędziłoby wakacje w Polsce lub w kraju leżącym w pobliżu, aby zminimalizować emisję dwutlenku węgla. 19% Polaków ...
-
Jak będzie wyglądać sezon grillowy 2021?
... takiej imprezie w ciągu najbliższego miesiąca. Plany związane z grillem deklarują zarówno kobiety jak i mężczyźni, osoby mieszkające w mieście (bez względu na wielkość) i ... co daje wzrost o 7 p.p. od ubiegłego roku). Dino jest szczególnie popularne w Polsce północno-zachodniej (32%) oraz południowo-zachodniej (40%). Wśród produktów, które Polacy ...
-
Social media po polsku: czego szukamy w mediach społecznościowych?
... rodzaju dyskusje najczęściej toczą się na Twitterze? Jak dużą popularność zyskuje Alibcla? W Polsce z mediów społecznościowych korzysta 25,9 mln osób, a więc blisko 70 proc. populacji naszego ... wypowiadających się na ich temat rozkłada się mniej więcej po równo między kobiety i mężczyzn, tak w tym wypadku ponad 70 proc. stanowią mężczyźni. Jest to ...
-
Czy po pandemii do biur powrócił dress code?
... w przypadku Pań. O ile bowiem 61% badanych uważa, że większość kobiet w Polsce ubiera się wystarczająco modnie i schludnie do pracy, o tyle podobne zdanie na temat ... kwestii wpływającej na nasz obraz jako profesjonalistów wyraźnie najczęściej jest wyrażana przez kobiety (62%) oraz – co ciekawe – osoby po 45 roku życia (60%) i Generację Z (57%) ...
-
Hejt w internecie spotyka co 7. z nas. Hejtujemy też sami
... , poniżania, wyśmiewania lub zniesławiania. Stosunkowo częściej są to mężczyźni (19%) niż kobiety (11%). Najwięcej osób, które doświadczyły hejtu w Internecie, jest w grupie wiekowej 18-24 ... często i jej bliskim. Hejt może też zabić. Od kilku lat obserwujemy w Polsce wzrost liczby prób samobójczych. Niestety hejt jest jednym z czynników, które ...
-
Mało chętnych na pracę w handlu. Jakie powody?
... mężczyzn jest więcej w centrach dystrybucyjnych sieci handlowych. Co więcej, to kobiety odpowiadają częściej na ogłoszenia dot. rekrutacji do pracy w handlu – zaznacza Joanna ... Dargiewicz. Co więcej, jak wynika z danych Grupy Progres – obcokrajowcy pracujący w Polsce tymczasowo (również w sektorze handlowym) na wykonywanie swoich obowiązków poświęcają ...
-
Pracownicy z Ukrainy: czy specjaliści i menedżerowie mają szansę na etat?
... klienta czy pracowników administracyjnych. Dodatkowo wiele z tych funkcji z łatwością mogą obejmować kobiety, również te opiekujące się dziećmi ze względu na większe możliwości ... się zaaklimatyzować na polskim rynku, to jeszcze wzmocni potencjał firm w Polsce, które borykają się z niedoborami kadrowymi. Globalizacja procesów i zwiększone możliwości ...
-
Praca w IT: rotacja pracowników i kilka tysięcy podwyżki
... o 2,9 tys. zł. Co niepokojące, specjalistki IT oczekują niższego wzrostu pensji niż specjaliści. Kobiety chcą teraz zarabiać przeciętnie 2,2 tys. zł więcej, a mężczyźni oczekują 3 tys. zł podwyżki. ... wyższa niż 4 tys. netto. Warto dodać, że obecne zarobki specjalistów branży IT w Polsce wahają się od 9 tys. zł do nawet 25 tys. zł netto miesięcznie. ...
-
Wypalenie zawodowe nie z powodu pandemii
... zamierzonych rezultatów, pomimo dużego wysiłku wkładanego w działanie – tłumaczy ekspertka ADP. – W Polsce wciąż dużo uwagi poświęca się efektywności pracy. Z tego też ... sprawiało mu przyjemność. Badania pokazują, że na wypalenie zawodowe częściej narażone są kobiety. Wynika to przede wszystkim z ich natury i intensywniejszego odczuwania stresu oraz ...
-
Co 4. Polak myśli o pracy w IT. Dlaczego?
... naszej firmy. Jesteśmy bardzo zadowoleni z tej współpracy, dlatego cały czas szukamy nowych talentów w Polsce. Poza tym, że zatrudniamy głównie doświadczonych inżynierów, dajemy szansę również tym, którzy ... . W badaniu udział wzięło 1001 osób, z czego 52,35 proc. to kobiety, a 47,65 proc. mężczyźni. Osoby w wieku 56+ stanowiły 38,36 proc. osób ...