-
Przemysł 4.0: z czego składa się inteligentna fabryka?
Jeszcze do niedawna Przemysł 4.0 traktowany był jako zagadnienie dotyczące przyszłości. Dziś mamy już pewność, że czwarta rewolucja przemysłowa odbywa się na naszych oczach. Zakłady produkcyjne w coraz szerszym stopniu wykorzystują takie rozwiązania jak Internet rzeczy, czy rozszerzona rzeczywistość. Nowoczesne technologie stały się czynnikiem ...
-
Benefity dla pracowników niedopasowane do potrzeb?
Benefity dla pracowników stają się standardem polskiego rynku pracy. Z najnowszego "Raportu płacowego" firmy Hays wynika, że oferuje je już 9 na 10 firm. I wprawdzie pracodawcy deklarują, że robią, co mogą, aby zagwarantować pracownikom takie świadczenia pozapłacowe, które będą spełniały ich potrzeby, to jednak okazuje się, że w tej kwestii do ...
-
Na niepotrzebne zakupy spożywcze tracimy 21 mld zł rocznie. Koronawirus nie pomoże
Analiza zachowań konsumenckich wyraźnie potwierdza, że zjawisko nieprzemyślanych zakupów i związanego z nimi marnowania żywności jest w naszym społeczeństwie dość częste. Aż 54% Polaków przyznaje, że wskutek tego traci od 200 do nawet 1000 zł miesięcznie - wynika z badania zrealizowanego na zlecenie Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor. Pewnym ...
-
Automotive: jak zadbać o ekologię i zrównoważony rozwój?
Dane Unii Europejskiej wskazują, że odpowiedzialność za blisko 30% europejskiej emisji CO2 spoczywa na transporcie, z czego 72% generuje transport drogowy. W czasach, gdy jednym z największych ekologicznych problemów stała się zmiana klimatu, branża automotive jest zmuszona przykładać szczególną wagę do kwestii związanych ze zrównoważonym rozwojem ...
-
Co geolokalizacja mówi o mobilności w czasach koronawirusa?
Akcja #ZostańWDomu przynosi zamierzone rezultaty – Polacy znacznie ograniczyli swoją mobilność, co znajduje swoje potwierdzenie w analizie przeprowadzonej przez Cloud Technologies. Spółka przyjrzała się równocześnie danym geolokalizacyjnym z Włoch i Wielkiej Brytanii, które ujawniły, że w przypadku tych krajów dyscyplina była zdecydowanie mniejsza ...
-
Koronawirus a rynek nieruchomości komercyjnych w krajach EMEA
Ekonomiści przygotowują nas, że tegoroczny, światowy wzrost gospodarczy będzie najniższym od lat. Spadków nie unikną również poszczególne regiony, w tym EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka)i. A jak radzi sobie z pandemiczną rzeczywistością tamtejszy rynek nieruchomości komercyjnych? Oto jak eksperci Cushman & Wakefield podsumowują zmiany, jakie ...
-
Skype, Zoom i inne komunikatory przykrywką dla oszustów
W czasach rozprzestrzeniającej się pandemii koronawirusa narzędzia służące do wideokonferencji i komunikacji online święcą prawdziwe triumfy popularności. Dowodem na to mogą być statystyki pobrań aplikacji Zoom, które w ostatnim miesiącu podskoczyły kilkunastokrotnie. Naiwnością byłoby sądzić, że zjawisko to umknie uwadze oszustów. Badacze firmy ...
-
Rekrutacje pracowników wcale nie zamarły. Kto potrzebuje specjalistów?
Wydawać by się mogło, że w dobie pandemii rekrutacje pracowników mogą zamierać. I rzeczywiście tak jest, ale nie we wszystkich branżach. Z obserwacji firmy Antal wynika, że procesy rekrutacyjne kontynuowane są np. w branży handlowej, która właściwie nieustannie poszukuje osób na stanowiska specjalistyczne i menedżerskie. O większych redukcjach ...
-
Ochrona środowiska: jakie działania proekologiczne podejmujemy najczęściej?
Dziś, już po raz pięćdziesiąty w historii, obchodzimy Światowy Dzień Ziemi. To dobra okazja, aby przyjrzeć się proekologicznym zachowaniom polskich konsumentów. Jak dbamy o środowisko? Jakie działania ekologiczne przychodzą nam łatwo, a o jakie jest w naszym społeczeństwie zdecydowanie trudniej? Odpowiedzi na te pytania niesie za sobą badanie ...
-
Rynek reklamy w czasie pandemii. Ofensywa marketerów?
Niespodziewany wybuch pandemii sprawił, że spora rzesza Polaków pozostała w domach. To w oczywisty sposób przełożyło się na konsumpcję mediów. Które z nich dominowały? Czy w czasie przymusowej izolacji spędzamy czas przed telewizorem, czy raczej przed komputerem? Przed nami wyniki analizy opracowanej przez firmę Gemius. Jej podstawą były dane z ...
-
Polacy o wydatkach PiS: za dużo na programy socjalne, za mało na służbę zdrowia
PiS wydaje za dużo pieniędzy na programy socjalne, a za mało wspomaga służbę zdrowia - taką opinię formułuje 63% Polaków przebadanych na panelu Ariadna dla serwisu ciekaweliczby.pl. Respondentów badania poproszono również o opinie na temat pomocy udzielonej obywatelom w związku z pandemią oraz kondycji własnych finansów. Oceny formułowane przez ...
-
Salesforce: siłą marketingu będą dane i innowacje
Salesforce, globalny lider w dziedzinie systemów CRM, opublikował szóstą edycję swojego raportu „State of Marketing”, która pokazała, że w miarę jak technologia zwiększa oczekiwania klientów, polscy specjaliści ds. marketingu nie tylko przekazują komunikaty, lecz także angażują się w interakcje z klientami i nawiązują z nimi wartościowe relacje, ...
-
Co utrudnia transformację cyfrową?
Nieprzystające do współczesnych realiów technologie oraz brak koniecznych umiejętności lub wiedzy informatycznej to główne bariery udanej transformacji cyfrowej i modernizacji IT - czytamy w komunikacie z opracowanego przez Veeam raportu „Data Protection Trends”. Dziś ochrona danych wymaga wyższego poziomu inteligencji, który zagwarantuje sprawną ...
-
Hays: jak wygląda nowe oblicze normalności na rynku pracy?
Pandemia wstrząsnęła wszystkimi niemal dziedzinami życia i gospodarki, nie omijając przy tym również rynku pracy. Sytuacja wielu pracowników uległa zmianie, wzmogły się również obawy o sytuację zawodową - dziś zdradza je aż połowa zatrudnionych. Nic zatem dziwnego, że aż 74% specjalistów i menedżerów uważa, że nastał właśnie dogodny czas na ...
-
Parki handlowe i sklepy convenience przyspieszyły. To skutek pandemii?
JLL prezentuje podsumowanie sytuacji, która panowała na rynku nieruchomości handlowych w Polsce u schyłku pierwszej połowy bieżącego roku. Najnowsze dane są tym bardziej interesujące, że 2/3 badanego okresu przypadło na okres wybuchu i rozwoju pandemii w naszym kraju. Eksperci przekonują m.in., że beneficjentem "nowej rzeczywistości" mogą stać się ...
-
EY: sztuczna inteligencja oznacza wyzwania etyczne i legislacyjne
Blisko 3 na 4 firmy są zdania, że stosowane przez nie rozwiązania sztucznej inteligencji niosą za sobą rozliczne korzyści dla konsumentów oraz społeczeństwa. Tego rodzaju zapewnieniom wierzy jednak tylko 44% środowiska legislatorów, regulatorów i ekspertów. Rozbieżności w opiniach tych dwóch grup zaznaczają się również na gruncie legislacji oraz ...
-
Pandemia nas męczy: 45% Polaków odcina się od negatywnych informacji
Od pojawienia się w naszym kraju pierwszego przypadku zakażenia koronawirusem mija już blisko 5 miesięcy. Niestety wszystko na razie wskazuje na to, że pandemia zadomowiła się nad Wisłą na dobre. Nie jest zatem zaskoczeniem, że Polacy traktują ten temat poważnie. Ze zrealizowanego przez ARC Rynek i Opinia badania „Konsumpcja w cieniu koronawirusa” ...
-
Przemysł: potrzebne nowe technologie, ale nie kosztem człowieka i środowiska
Przemysł wytwórczy to jedna z gałęzi gospodarki, która w sposób szczególny została dotknięta negatywnymi skutkami COVID-19. Problemem okazały się m.in. przerwy w łańcuchach dostaw, do których doszło w wyniku zamrożenia globalnej produkcji. Eksperci DNB Bank Polska przekonują, że sposobem na przezwyciężenie kryzysowych zawirowań jest innowacyjna ...
-
Polskie firmy: lepsza płynność finansowa, większe zatrudnienie
Polskie firmy przywykły do funkcjonowania w realiach pandemii. Robią, co mogą, aby dostosować się do nowej rzeczywistości - ograniczają koszty działalności, ale też dokonują ekspansji na nowe rynki. Najwyraźniej sprawy idą w dobrym kierunku, skoro coraz większa rzesza z nich dobrze ocenia swoją płynność finansową. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: ...
-
Defintywnego powrotu z home office do biura chce tylko co 10. Polak
Wybuch pandemii doprowadził do nagłego upowszechnienia się pracy zdalnej, a coraz częściej pojawiają się również głosy, że stanie się ona standardem tzw. nowej rzeczywistości. Takim obrotem spraw Polacy nie są raczej zmartwieni - 9 na 10 z nas wprost mówi o potrzebie pracy w trybie home office. Kwestia może okazać się jednak nieco problematyczna, ...
-
Czy krytycy eko marketingu to przeciwnicy ekologii?
Eko marketing, a więc nawiązująca do ekologii promocja marek i produktów, zyskuje coraz większą popularność. Jednocześnie okazuje się jednak, że wielu konsumentów podchodzi do tego rodzaju przekazu z dość dużą dozą powściągliwości, jeśli nawet nie nieufności i irytacji. Co trzeciemu z odbiorców zdarza się powątpiewać w szczere intencje wydawców " ...
-
Warunki prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce. Trudniej jest tylko w 5 krajach
Warunki prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce nie są najłatwiejsze, o czym bez wątpienia wielu rodzimych przedsiębiorców przekonało się na własnej skórze. Potwierdzeniem tego, że biznesowi nad Wisłą bywa trudno, są wyniki raportu TMF Group, w którym eksperci porównali jurysdykcje 27 krajów, określając, w której z nich panuje najbardziej ...
-
Branża IT w pandemii: bez podwyżek i awansów
Wprawdzie branża IT w stosunkowo niewielkim stopniu odczuła negatywne konsekwencje pandemii, to jednak i ona nie uniknęła pewnych zawirowań. Wprawdzie połowa pracowników deklaruje, że w związku z koronawirusem warunki ich zatrudnienia nie uległy zmianie, to jednak równie liczna grupa (42%) mówi o zatrzymaniu podwyżek i awansów - donosi opracowany ...
-
Santander Bank Polska: jak z COVID-19 radzą sobie producenci mebli?
Wyroby polskich producentów mebli zyskały uznanie w wielu zakątkach świata. Na naszych rodzimych kanapach wylegują się tysiące zagranicznych użytkowników, a drugie tyle jada przy wyprodukowanych nad Wisłą stołach. Jeszcze przed wybuchem pandemii meblarstwo uchodziło za eksportową potęgę. Czy koronawirus coś w tej kwestii zmienił? Najnowsze dane ...
-
Zrównoważony rozwój przyciąga pracowników
Dlaczego “zielone” organizacje przyciągają młodych, ambitnych pracowników? Jakie są wyniki wielu przeprowadzonych badań? Dlaczego tak ważne jest, aby firmy i ich pracownicy wdrażali zasady zrównoważonego rozwoju? Dlaczego firmy, które traktują środowisko odpowiedzialnie, mają i będą miały przewagę na rynku pracy i będą bardziej wartościowe dla ...
-
Susza w Polsce. Problem czy nie?
Bezśnieżne zimy, deficyt wiosennych deszczy, gorące początki lata. To tylko niektóre z czynników powodujących, że susza przestaje być dla Polski tematem egzotycznym. Ten problem dostrzega już blisko połowa Polaków, choć nie brakuje i takich, którzy temu zaprzeczają. Jak jednak przekonuje BOŚ w raporcie „Barometr ekologiczny Polaków. Co robimy, aby ...
-
Zrównoważony rozwój a zachowania konsumentów
Sortujemy odpady, ograniczamy marnowanie żywności, nadajemy drugie życie przedmiotom, oszczędzamy wodę. Świadomość ekologiczna Polaków wzrasta z każdym rokiem. Większą dbałość o środowisko widać również w podejmowanych przez nas decyzjach zakupowych. Potwierdzeniem tego jest opracowany przez Instytut Badawczy Capgemini raport "Jak zrównoważony ...
-
Sprzedaż ratalna: co kupujemy stacjonarnie?
Wraz z wybuchem pandemii stacjonarna sprzedaż detaliczna w wielu branżach doświadczyła potężnego wyhamowania. Podobną tendencję widać było również w kredytach konsumenckich. Po pół roku pandemii i zniesieniu pierwszych obostrzeń przywykliśmy już nieco do nowej rzeczywistości, czego dowodem może być chociażby - odnotowany w niektórych sklepach ...
-
Jaki rynek pracy przyniesie nowy rok?
Jak będzie wyglądał rynek pracy w 2021 roku? Na to pytanie próbuje odpowiedzieć najnowszy raport "Barometr ManpowerGroup Perspektyw Zatrudnienia". Prognozy na pierwszy kwartał zakładają, że 6% firm będzie prowadzić rekrutacje pracowników, a 4% planuje redukcje etatów. Najwięcej pracowników będą zatrudniać - budownictwo, produkcja przemysłowa i ...
-
Kariera zawodowa kobiet. Jakie oczekiwania mają Polki?
8 marca po raz 111. obchodzić będziemy międzynarodowy dzień kobiet. Z tej okazji ManpowerGroup postanowił przyjrzeć się, czego w kryzysowej rzeczywistości oczekują od rynku pracy przedstawicielki płci pięknej. Okazuje się m.in., że trudne realia nie są czynnikiem, który powstrzymuje Polki od podejmowania zawodowych wyzwań. Aby jednak poczynić krok ...
-
Wypalenie zawodowe w pierwszych latach pracy?
Mogło by się wydawać, że wypalenie zawodowe dotyka najczęściej osób, które funkcjonują już długo na rynku pracy i są zmęczone wykonywanymi od lat obowiązkami. Jednak z badania przeprowadzonego przez serwis kariery InterviewMe wynika, że 54% ankietowanych w wieku poniżej 23 lat doświadczyło już kryzysu zawodowego. Jakie jeszcze wnioski płyną z ...
-
Wideokonferencje. Czy pracownicy pogodzili się z nową codziennością?
Pandemia gwałtownie zmieniła życie zawodowe Polaków, sprawiając m.in., że ich chlebem powszednim stały się wideokonferencje ze współpracownikami i przełożonymi. I wprawdzie całkiem spora rzesza zatrudnionych miała z nimi styczność już przed laty, to jednak równie liczna jest grupa tych, dla których była to zupełnie nowa rzeczywistość. Jak się w ...
-
Google z kolejnymi inwestycjami w Warszawie
Aktywność koncernu Google’a nad Wisłą nie powinna być obojętna zarówno inwestorom, jak i samym użytkownikom narzędzi prosto z Doliny Krzemowej. Te z kolei doczekają się kolejnej odsłony w wersji nadwiślańskiej, ponieważ już teraz przedstawiciele spółki przewidują znaczny zastrzyk środków dla warszawskiego centrum inżynieryjnego. W stolicy dojdzie ...
-
Sieć 5G i Wi-Fi 6 chce wdrożyć 98% firm
Pandemia zmieniła naszą rzeczywistość. Także przedsiębiorstwa stanęły przed nowymi wyzwaniami, a żeby im sprostać, na czele swojej listy priorytetów postawiły szybką i skuteczną łączność bezprzewodową. Z raportu Global Advanced Wireless Study przygotowanego przez firmę doradczą Deloitte wynika, że 70 proc. dyrektorów IT uważa, że pomoże im to ...
-
Ochrona środowiska: Polacy za mało zamożni na postawy proekologiczne?
Segregacja odpadów, trend zero waste, ograniczenie nadmiernej konsumpcji to zagadnienia, do których Polacy przywiązują coraz to większą wagę. Co więcej, okazuje się, że dla kształtowania się postaw proekologicznych niebagatelne znaczenie ma pandemia. Potwierdza to badanie zrealizowane przez IQS dla Gumtree Polska, z którego wynika, że 2/3 Polaków ...