-
Eksport: należy wesprzeć małe firmy
... na eksport części przedsiębiorstw, przede wszystkim firm małych, i tych firm, których eksport nie wymaga importu. Ponadto dla firm małych koszty związane z utrzymaniem się na ... nas rynkach, bowiem koszty jej utrzymania przez poszczególne przedsiębiorstwa konkurencyjność tę będą ograniczać – podkreślają analitycy z PKPP Lewiatan. Jeśli nie uda się ...
-
Sektor MSP a Internetowa Rewolucja
... „Dostarczamy rozwiązania internetowe dla firm, które mogą skutecznie przyśpieszyć ich rozwój i zwiększyć konkurencyjność. Internetowa Rewolucja umożliwia wypróbowanie szerokiej gamy e-usług w pełnym zakresie funkcjonalnym i bez zobowiązań. To unikalna szansa dla przedsiębiorców by dołączyć do grona innowacyjnych firm i umocnić swoją pozycję rynkową ...
-
Sektor MŚP a nowe technologie
... aktywnie działający przedsiębiorcy podnoszą jej konkurencyjność. Właściciele polskich małych i średnich wierzą w znaczenie ich działalności w skali całej gospodarki. Przedstawiciele aż 88% z nich zgadzają się, że małe i średnie przedsiębiorstwa stanowią fundament gospodarki. Co więcej, znaczna większość właścicieli firm z sektora MSP, bo aż 77 ...
-
Kondycja przedsiębiorstw - IV kw. 2014 i prognoza I kw. 2015
... powyżej długookresowej średniej wskaźnik prognoz trwałego komponentu popytu. Eksport i import. Konkurencyjność cenowa oraz opłacalność eksportu utrzymują się na bardzo wysokim ... Zdolność przedsiębiorstw do obsługi zadłużenia kredytowego pozostaje wysoka – odsetek firm niemających problemów z regulowaniem zobowiązań wobec banków od połowy 2013 r. ...
-
Internet Rzeczy to fikcja?
... , co pozwoli nam zwiększyć konkurencyjność w stosunku do azjatyckich gospodarek. - Choć informatyzacja przedsiębiorstw postępuje, to jest to powolny proces. Z systemów ERP wspierających zarządzanie, korzystała w ubiegłym roku co piąta firma, co plasuje nas na jednym z ostatnich miejsc w Europie, a liczba firm pozbawionych dostępu do bardziej ...
-
Polskie firmy wczoraj i dziś. Sukcesy i wyzwania
... ten sektor w ostatnich latach oraz wylicza czynniki odpowiadające za konkurencyjność przedsiębiorstw. Polskie firmy prywatne – fundament gospodarki - Za sukcesami, ... uważa Jacek Kędzior. Niestety niewielki odsetek polskich firm prowadzi działalność innowacyjną. Nakłady polskich firm na badania i rozwój (B+R) w relacji do PKB były w 2015 r. znacząco ...
-
Jak postęp technologiczny zmienia rynek pracy?
... siły poprzez przekwalifikowanie pracowników Jak uważa 88% firm, w najbliższych latach kluczowe dla firm staną się programy ukierunkowane na przekwalifikowanie pracowników w ... będą daleko w tyle za wymaganiami firm, może się okazać, że rozwój polskiej gospodarki przyhamuje. Aby utrzymać konkurencyjność na rynku przekształcanym przez technologie, ...
-
Innowacyjność i AI. Tego potrzeba do budowy Customer Experience
... są tak samo ważne jak jej produkty i usługi. Działania firm ukierunkowane na szerokie segmenty klientów powoli odchodzą w przeszłość, gdyż dziś ... 2018 r.).Innowacyjność ma szczególne znaczenie dla nabywców biznesowych, których zakupy mogą mieć wpływ na konkurencyjność ich przedsiębiorstw. 70% nabywców B2B zapłaci więcej za produkty wyróżniające ...
-
Upadłość firmy 2019. Wzrost PKB nie poprawia sytuacji
... wzrost o 6% r/r (po 11 miesiącach - za GUS) potwierdza, że potrafimy utrzymać konkurencyjność na arenie międzynarodowej, nawet bez tak ewidentnego atutu niskich kosztów pracy ... tylko i wyłącznie o tych wąskich kategoriach, a nie koniecznie o kondycji finansowej firm budowlanych… Podobnie w skali całej gospodarki – rosnące obroty nie są synonimem ...
-
Firmy poligraficzne nie boją się zagranicznej konkurencji
... to właśnie przedstawiciele branży poligraficznej czują się najbardziej konkurencyjni w porównaniu do przedsiębiorstw zagranicznych. 12 proc. firm uważa, że ich możliwości sprzętowe zapewniają im większą konkurencyjność względem podmiotów zagranicznych (w przypadku branży spożywczej to 6 proc., obróbki metali 4 proc., tworzyw sztucznych 7 proc ...
-
Czy sektor TSL powinien bać się ESG?
... w opinii ekspertów ignorowanie wyzwań ESG nie może być już akceptowane w zarządach firm chcących nie tylko minimalizować ryzyko w łańcuchu dostaw, ale także budować ... że ignorowanie kwestii zrównoważonego rozwoju może wpłynąć na ich konkurencyjność, a w skrajnych przypadkach nawet zadecydować o współpracy z partnerami. Kontrahenci i zleceniodawcy w ...
-
Polskie firmy bez narzędzi ERP, CRM i BI?
... danych (BI), których wykorzystanie we wszystkich grupach przedsiębiorstw jest w Polsce wyraźnie niższe niż średnia UE. Może to negatywnie wpływać na konkurencyjność polskich firm w modelu gospodarczym, w coraz większym stopniu opartym na zdolnościach przedsiębiorstw do przetwarzania dużej ilości danych.
-
Tydzień 47/2006 (20-26.11.2006)
... pracy, istotnie zmniejsza jego efektywność, może też znacznie obniżyć konkurencyjność zespołu. Można też powiedzieć, że wszyscy uczestnicy tej swoistej „gry o ... netto wyniosła 4,7 % (w tym samym okresie 2005 roku była na poziomie 4,2%). Zyskowność wykazało 74,2% firm. Chociaż poprawia się ich płynność finansowa (rosną zasoby gotówki i środków na ...
-
Bezpieczeństwo i awarie systemów IT 2007
... podstawowych negatywnych skutków awarii. Są to: wpływ na produktywność pracowników (72%), lojalność klientów (70%), reputację marki (64%), konkurencyjność (46%) i zmniejszenie zysków (40%). 62% firm w Polsce zakłada, że ich dostawcy dysponują wystarczającymi planami awaryjnymi. Jest to największy odsetek spośród wszystkich badanych krajów. Potrzeba ...
-
Ochrona danych a urządzenia przenośne
... ma aż połowa badanych. Najmniej zagrożone czują się firmy z Austrii i Anglii (14%). Większość firm, która doświadczyła takiego ataku potwierdziła, że miały one ujemny wpływ na konkurencyjność przedsiębiorstwa. Zdaniem Symantec w przeszłości szpiegostwo przemysłowe zakładało wykorzystanie miniaturowych aparatów fotograficznych, natomiast obecnie ...
-
Firmy energetyczne i chemiczne a wartości korporacyjne
... energetycznym oraz chemicznym jest wciąż rzadko praktykowane. Jedynie jedna trzecia firm (29%) z branży na polskim rynku definiuje własny system wartości. W większości są ... własnego systemu wartości może być zarówno wyzwaniem, jak i szansą, na wyższą konkurencyjność oraz biznesowy sukces. Poznając wartości korporacyjne istotne dla przedsiębiorstw ...
-
Firmy farmaceutyczne a zmiana ustawy refundacyjnej
... będą w stanie nadal utrzymać konkurencyjność rynkową i cenową leku nawet przy braku jego refundacji. Ważne będzie także aktywne poszukiwanie przewidzianych w nowych przepisach możliwości negocjowania indywidualnych, szczególnych warunków refundacji i ustalania cen. W naszej ocenie nie nastąpi jednak masowy odwrót firm od refundacji”- ocenia Adam ...
-
Sektor BPO w Polsce zyskuje coraz większe znaczenie
... , który wzmaga popyt na efektywność i konkurencyjność, a przez to na zaawansowane usługi biznesowe – dodaje Łukasz Gajewski. Dobre, bo polskie Znajomość lokalnych uwarunkowań w połączeniu ze standardami korporacyjnymi i dostępem do najnowszych technologii, to główne atuty naszych rodzimych firm outsourcingowych. O sile ich kompetencji świadczy ...
-
Sektor MSP: sprzedaż i zyski w górę w 2011
... wzrostu zatrudnienia i wynagrodzeń). Nastąpi silne spowolnienie inwestycji – przede wszystkim zwiększających majątek trwały firm. MSP będą realizowały inwestycje modernizacyjne na ograniczoną skalę – głównym czynnikiem budującym ich konkurencyjność jest bowiem jakość produktów i usług. Wzrost zatrudnienia istotnie osłabnie. Mikrofirmy mogą nawet ...
-
Marketing usług
... telefonicznymi. Wzbogacając swoje produkty o ofertę usługową, masz szansę zwiększyć ich konkurencyjność. Najważniejsi są ludzie, wizerunek i wysoka jakość Guru marketingu ... poczucia misji już na poziomie marketingu wewnętrznego. Misją jednej z polskich firm ubezpieczeniowych jest oferowanie ubezpieczeń dla małych i średnich przedsiębiorstw. ...
-
Sektor MSP a finansowanie innowacji
... – Wzrasta świadomość faktu, że dzięki nowoczesnym rozwiązaniom, firma może zwiększyć swoją konkurencyjność na rynku. Przedsiębiorcy wiedzą, że bez innowacji nie będą w stanie rozwijać ... łatwe Zdecydowana większość (79 procent respondentów) spośród małych i średnich firm twierdzi, iż najbardziej zniechęcające w pozyskiwaniu funduszy zewnętrznych na ...
-
Produkcja stawia na innowacje
... większy nacisk na innowacyjność i nowe produkty. W ten sposób chcą sprostać nowym wyzwaniom, ale też wzmocnić swoją pozycję rynkową i konkurencyjność. Niemal 3/4 przedstawicieli firm produkcyjnych deklaruje, że na przestrzeni najbliższych dwóch lat przeznaczy na badania i rozwój oraz pracę nad innowacjami minimum 4% swoich rocznych ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 42/2016
... z prawem Unii Europejskiej". Jego zdaniem ogranicza swobodny przepływ towarów i konkurencyjność. Co na to polski rząd?... Niedobór informatyków w UE. Wg Komisji ... . Ekspansja polskich firm za granicą Ogólnobranżowe statystki nadal pokazują, że o wiele więcej zagranicznych firm inwestuje w Polsce, niż rodzimych firm za granicą. Przykładem są ...
-
W FMCG liczy się jakość produktu oraz customer experience
... coraz większą elastyczność i konkurencyjność. Nie inaczej jest w przypadku sektora dóbr konsumpcyjnych. Z badania zrealizowanego przez KPMG we ... dzisiejszym świecie ciężko już mówić o długotrwałej przewadze strategicznej. Obecnie największym wyzwaniem dla zarządów firm operujących na rynkach FMCG – niezależnie od tego czy są to producenci, ...
-
10 prognoz na 2018 rok. Co czeka nas w technologii i biznesie?
... branży. Organizacje, które nie przyspieszą digitalizacji, będą systematycznie tracić swoją konkurencyjność. Jak prognozuje IDC, kluczowa dla ich rynkowej pozycji będzie zdolność ... i integracja informacji z wielu platform chmurowych stanie się kluczowym celem dla firm w ich transformacyjnej „podróży”. Nakłady inwestycyjne na powiększenie swoich ...
-
Transport i produkcja postawiły na leasing
... rozwojem swoich pracowników, a kupione środki trwałe zwiększają wartość firmy i jej konkurencyjność – podkreśla Radosław Kuczyński, prezes EFL. TOP3 zewnętrznych narzędzi finansowych ... proc.). Informacje o badaniu: Barometr EFL jest syntetycznym wskaźnikiem informującym o skłonności firm z sektora MŚP do wzrostu (tj. rozwoju rozumianego, jako ...
-
W MŚP narzędziem pierwszego wyboru jest leasing
... z rozwojem swoich pracowników, a kupione za nią środki trwałe zwiększają wartość firmy i jej konkurencyjność – podkreśla Radosław Kuczyński, prezes EFL. Informacje o badaniu: Barometr EFL jest syntetycznym wskaźnikiem informującym o skłonności firm z sektora MŚP do wzrostu (tj. rozwoju rozumianego, jako stawianie sobie przez przedsiębiorstwa celów ...
-
Usługi dla biznesu w Polsce rosną ilościowo i jakościowo
... muszą emigrować, mogą w kraju rozwijać swoje kariery, a nasza konkurencyjność opiera się̨ przede wszystkim na kapitale ludzkim, wiedzy i umiejętnościach ... Science. Przyszły wzrost sektora w Polsce zapowiadają̨ plany firm zrzeszonych w ABSL. 85% badanych firm ma w planach zwiększenie zatrudnienia w ciągu najbliższego roku. Jest to wynik o 2 p.p. ...
-
Największe firmy budowlane na świecie. Jak sobie radzą?
... przedstawicieli Starego Kontynentu, chociaż na próżno tu szukać polskiej spółki. Najwyżej spośród europejskich firm budowlanych uplasowały się francuskie Vinci, hiszpańskie ACS i francuskie Bouygues, odpowiednio na 5., 6., i 8. ... Rozbudowana infrastruktura przyczynia się do wzrostu PKB, co z kolei wpływa na produktywność i konkurencyjność podmiotów ...
-
PARP: cyfryzacja winduje sprzedaż w polskich firmach
... ” pokazuje również, że polskie firmy powinny mocniej skupić się na poprawie kompetencji i praktyk zarządczych menedżerów. Takie działania mogłyby poprawić konkurencyjność przedsiębiorstw. Połowa firm bowiem nie szkoli swoich pracowników w tym zakresie, a aż 2/3 pracodawców sądzi, że umiejętności ich pracowników są na odpowiednim poziomie ...
-
Praca tymczasowa i umowa B2B, czyli zatrudnienie w niepewnych czasach
... napięte budżety państw doprowadziły do sytuacji, która jest niekorzystna dla wielu firm. Wiele organizacji wstrzymało zaplanowane projekty inwestycyjne, przyjmując postawę wyczekującą. ... jeszcze kilka lat temu, teraz często stają się nieskuteczne. Aby zachować konkurencyjność, organizacje muszą być szybsze i bardziej responsywne, również w zakresie ...
-
Branża BSS: rekrutacja pracowników bez nowych miejsc pracy?
... ostatnim czasie skutkowało to wytrąceniem dynamiki przyrostu inwestycji w sektorze BSS. Wzrost płac ograniczył konkurencyjność polskiego sektora BSS Polska od kilku lat znajduje ... inwestycji, które są silnie skoncentrowane na cięciu kosztów. Zdaniem niektórych firm realizacja takich projektów na polskim rynku przynosi bowiem zbyt małe optymalizacje ...
-
Rynek telekomunikacyjny w Polsce 2004
... komórkowej i jednocześnie coraz powolniejszy wzrost gęstości stacjonarnej - ciągły i stabilny wzrost liczby użytkowników internetu, w tym internetu szerokopasmowego - kontynuacja fuzji i przejęć wśród firm działających na rynku - rosnąca konkurencyjność rynku i coraz większa jego faktyczna liberalizacja. Interesujące dane z raportu:
-
Polski rynek ERP 2005-2009 r.
... czy meblarskiej nie jest przypadkiem. Po wejściu Polski do Unii Europejskiej wiele firm z tych sektorów rozpoczęło ekspansję lub umocniło swoją pozycję na unijnych rynkach. - ... zbliżoną do rynku hiszpańskiego w roku 2004. - Do niedawna konkurencyjność polskich firm w Unii Europejskiej wynikała przede wszystkim z dobrego produktu za relatywnie ...
-
Wycieki danych w firmach w 2006r.
... , 66% incydentów naruszeń bezpieczeństwa wewnętrznego miało miejsce w prywatnych firmach. Przedsiębiorstwa ponoszą także główny ciężar strat spowodowanych takimi wyciekami, ponieważ konkurencyjność firm zależy od ich reputacji, a w przypadku wycieku informacji to właśnie reputacja firmy ucierpi w pierwszej kolejności. W 2006 roku ofiarą wycieku ...