-
Pandemia wzmogła przemoc wobec kobiet
Niespodziewany wybuch pandemii wstrząsnął europejskimi gospodarkami, nie pozostając oczywiście bez wpływu na kondycję ich obywateli. Z okazji Międzynarodowego Dnia Kobiet Parlament Europejski postanowił przyjrzeć się, jak wpływ koronawirusa na różne aspekty codziennego życia oceniają kobiety. Wnioski płynące z badania nie napawają niestety ...
-
Branża motoryzacyjna: jakie skutki wojny w Ukrainie?
Motoryzacja to niewątpliwie jedna z ofiar negatywnych skutków wybuchu pandemii. Pojawienie się koronawirusa przyniosło za sobą m.in. spadek produkcji sprzedanej branży i eksportu. Gdy już wydawało się, że sektor powoli wychodzi na prostą, karta niespodziewanie się odwróciła - wstrząsające wieści zza wschodniej granicy mają bowiem również swój ...
-
Jak pandemia zmieniła centra handlowe i konsumentów?
Efektem związanego z pandemią zamknięcia sklepów w centrach handlowych była znacznie obniżona ich odwiedzalność. Handel stacjonarny okazał się jedną z najbardziej doświadczonych przez koronawirusa branż. Co się zmieniło na przestrzeni ostatnich dwóch lat? Odpowiedzi na to i inne pytania udziela opracowany przez Inquiry i firmę doradczą Knight ...
-
Co polscy turyści mówią w Internecie o wakacjach?
SentiOne sprawdził, jakie tematy poruszane są przez polskich internautów w kontekście tegorocznych wakacji. Okazuje się, że dyskusje zostały zdominowane przez rosnące ceny, przede wszystkim paliw. Turyści rozmawiają także o koronawirusie, rosyjskich turystach i pogodzie. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: O jakich biurach podróży rozmawiają Polacy w ...
-
Dobra luksusowe: czas na strategię cyfrową i zrównoważony rozwój
W okresie przypadającym przed pandemią właściwie każdy rok przynosił branży mody i dóbr luksusowych wzrosty. Pojawienie się koronawirusa nadwątliło kondycję marek luksusowych, co przełożyło się na ponad 10-procentowe spadki zarówno dla dóbr osobistych, jak i innych kategorii. W minionym roku było już lepiej. Jakie wnioski wyciągnęli producenci ...
-
E-commerce: jak robimy zakupy online w nowej rzeczywistości?
Wybuch pandemii doprowadził do istotnych wzrostów w obszarze e-commerce. Okazuje się jednak, że przyspieszenie to miało charakter jednorazowy i obecnie rynek wrócił do dynamiki, jaka notowana była przed pojawieniem się koronawirusa. E-handel przeżywa obecnie etap "back to great normal", czyli powrót do atrakcyjnej teraźniejszości - czytamy w ...
-
Sprzedaż detaliczna: ile zarobiły największe sieci handlowe?
Koronawirus odbił swoje piętno na wielu sektorach gospodarki, nie oszczędzając przy tym handlu detalicznego. Dziś po obostrzeniach związanych z pandemią nie ma już właściwie śladu, a sieci handlowe wracają na kurs obrany przed jej niespodziewanym wybuchem. Jak sobie radzą w nowej rzeczywistości? Odpowiedzi na to pytanie przynosi opracowany przez ...
-
Praca zdalna: minimum 1 raz w tygodniu i zza granicy
Praca zdalna rozkwitła w czasach pandemii. Obecnie, już po zniesieniu ograniczeń związanych z rozprzestrzeniającym się koronawirusem, to rozwiązanie nie traci na popularności. Potwierdzeniem tego są doniesienia płynące z opracowanego przez Deloitte raportu Global Remote Work Survey. Opracowanie wskazuje m.in., że ze względu na oczekiwania ...
-
Hotele w Polsce: większy ruch, a co z zyskami?
Hotele w Polsce nie miały ostatnio najlepszej passy. Droga powrotu na ścieżkę wzrostu po niespodziewanym wybuchu pandemii i kolejnych lockdownach okazała się dość wyboista. Dane pochodzące z najnowszego raportu Emmerson Evaluation - „Rynek hoteli i condohoteli w Polsce” wskazują, że sytuacja powoli zaczyna się normalizować, ale na huraoptymizm ...
-
Pieniądze i work-life balance to nie wszystko. Jakie benefity są w cenie?
Stwierdzenie, że pandemia dokonała rewolucji w kulturze zatrudnienia, nie jest żadną przesadą. Wraz z koronawirusem upowszechnił się model pracy zdalnej i hybrydowej, a dostęp do nowoczesnych narzędzi teleinformatycznych stał się standardem. Istotną zmianą jest również kładzenie coraz większego nacisku na dobrostan, zdrowie psychiczne pracowników ...
-
Zachowania konsumentów: liczy się zdrowie psychiczne i doświadczenia
Ostatnia odsłona cyklicznego raportu EY Future Consumer Index 2023 po raz kolejny rzuca światło na aktualne zachowania konsumentów, dowodząc m.in., że spora ich rzesza postanowiła wynagrodzić sobie miesiące ograniczeń związanych z koronawirusem i rzucić się w wir niedozwolonych wówczas aktywności. Okazuje się również, że zdrowie i dobre ...
-
Galerie handlowe odżyły, są nowe trendy
Wybuch pandemii i kolejne lockdowny sprawiły, że centra handlowe opustoszały, a pesymiści wieszczyli, że tradyjny handel już nigdy nie będzie taki sam. Najczarniejsze scenariusze nie doczekały się jednak realizacji - klienci wrócili do galerii, a odwiedzalność osiąga dziś poziomy wskazujące unormowanie się sytuacji. Na to, że handel nie dał się ...