-
10 pytań o sens deglomeracji urzędów w Polsce
... oszczędności? Raczej nie. Przenoszenie urzędów generuje znaczne koszty rekrutacji nowych pracowników i zakłóceń pracy. Stałym kosztem są podróże służbowe pomiędzy rozproszonymi urzędami. Źródłem oszczędności mogą być niższe koszty powierzchni biurowych, ale pod warunkiem sprzedaży lub wynajmu wcześniej zajmowanych budynków. Pracownicy bardzo ...
Tematy: deglomeracja, urzędy -
Polskie firmy w Niemczech. Bolą podatki, cieszy kondycja
... utrzymanie bądź zwiększenie sprzedaży, zatrudnienia oraz inwestycji. Badani wskazują, że atutem prowadzenia firmy w Niemczech jest m.in. rozwinięta infrastruktura, dyscyplina płatnicza kontrahentów oraz duża przewidywalność sytuacji gospodarczej Niemiec; wśród minusów wymieniają niską dostępność kadr oraz wygórowane koszty pracy i podatki. Niemal ...
-
Jakie nieruchomości komercyjne w centrum zainteresowania inwestorów w 2023 roku?
... handlowych w Polsce także może zostać w tym roku schłodzona przez niekorzystne zjawiska gospodarcze oraz wysokie koszty finansowania projektów. Zagrożeniem dla sektora jest mniejsza dynamika sprzedaży detalicznej, a także rosnące koszty eksploatacji obiektów. W tym roku również na rynku handlowym przewidywane jest zwolnienie tempa realizacji nowych ...
-
Moda w e-commerce: zwroty wyzwaniem dla logistyki
... operatora decydują przy tym często o procencie towaru, który nadaje się do ponownej sprzedaży. W naszych lokalizacjach odrzucanych jest zaledwie 3% zwrotów. To produkty, których ... stawia duży udział zwrotów obok głównych czynników wpływających na rosnące koszty pozyskiwania klienta i ogólną rentowność e-handlu. Firma wylicza, że jeszcze w 2013 r. ...
-
Magazyny w Polsce, czyli stabilny rynek z potencjałem rozwojowym
... duży udział odnawiania dotychczasowych umów najmu. Najemcy dokładnie kalkulują koszty przeprowadzki i przeniesienia działalności do nowego obiektu, czego wynikiem bardzo często ... generuje ponad miliard euro rocznie z przychodów ze sprzedaży używanych przedmiotów. Tak prężnie rozwijający się rynek sprzedaży z drugiej ręki wymagać będzie zupełnie ...
-
Integracja działań BTL online i offline
... , którzy są lojalni wobec firmy. Dzięki rozszerzeniu formuły konkursu o internet możemy zmniejszyć koszty związane z pozyskaniem informacji o klientach. W dobie oszczędności na budżetach reklamowych konkursy organizowane w sieci mogą być szansą na zwiększenie sprzedaży w krótkim okresie. Tak więc internet jest tym medium, które może uatrakcyjnić ...
Tematy: -
Perfect nagrodzony za Internet
... muzyki dystrybuowanej online. Dystrybucja nagrań muzycznych poprzez Internet eliminuje bowiem znaczące koszty związane z tradycyjnymi formami sprzedaży muzyki, takie jak marże detalistów, koszty tłoczenia, fizycznej dystrybucji i koszty administracyjne. - Oczywiście zamierzamy sprzedawać muzykę przez Internet - zdradza dalsze zamierzenia Jacek ...
-
Jak pozyskać i zatrzymać klienta w Internecie?
... często okazuje się, że duża liczba odwiedzających wcale nie musi oznaczać dużej sprzedaży. Zatem oprócz minimalnego czasu ładowania stron, ich przejrzystości i funkcjonalności, wśród ... zysków, dlatego też należy zwracać uwagę nie tylko na przychody, ale i na koszty obsługi segmentu rynku. Utrzymywanie stałych klientów ma bardzo korzystny wpływ na ...
-
Wyniki biur i domów maklerskich 2004
... do 2003 r.) i stanowiły 60,3% przychodów ogółem. Koszty działalności maklerskiej zwiększyły się o 9,2% - do 659,0 mln zł, natomiast koszty finansowe - o 40,5% - do 33,3 mln zł. Suma kosztów z instrumentów finansowych: przeznaczonych do obrotu, utrzymywanych do terminu zapadalności i dostępnych do sprzedaży wyniosła 45,4 mln zł i była mniejsza ...
-
Raport bankowość w roku 2015
... usług przyczynią się do przyszłego wzrostu w wyniku indywidualizowania oferty produktów. Z perspektywy banków, zwiększy się potencjał sprzedaży krzyżowej oraz wzrosną pożyczki dla klientów. Zmniejszą się natomiast koszty utrzymania kont oraz ryzyko operacyjne, ponieważ dostępnych będzie więcej szczegółowych informacji na temat każdego z klientów ...
-
Polskie banki: jak obniżyć skutki kryzysu?
... czynności nieprzynoszących wartości, automatyzowaniu obsługi oraz racjonalizacji sprzedaży. Równolegle banki coraz bardziej będą przyglądały się rentowności swoich klientów. W celu jej maksymalizacji Deloitte spodziewa się inwestycji w narzędzia umożliwiające wycenę produktów uwzględniającą koszty operacyjne i ryzyka, co na rynku będzie widoczne ...
-
Wyniki finansowe SKOK-ów I 2008-VI 2009
... sprzedaży i zrównane z nimi, których wartość zwiększyła się z 950 mln zł do 1 221 mln zł (o 28,6%). W połowie br. kasy uzyskały przychody z całokształtu działalności na poziomie 807 mln zł (o 32,7% więcej niż na koniec czerwca 2008 r.). Koszty ...
-
Upadłości firm w Polsce w 2009 r.
... dotknęło to firmy, gdzie duży udział w sprzedaży stanowił hurt. Firmy o silnie rozwiniętej sprzedaży detalicznej radziły sobie nieco lepiej. Coface prognozuje, ... wartości przewozów, ograniczenie eksportu, duża konkurencja na rozdrobnionym rynku wewnętrznym, wysokie koszty stałe sprawiły, iż wiele firm z branży nie przetrwało. Należy pamiętać ...
-
Co czeka polskie firmy w 2010 r.?
... proc. tempo wzrostu kosztów (koszty będą dalej optymalizowane, firmy nie będą istotnie zwiększać zadłużenia, a zatem nie będą rosły koszty finansowe, wzrost wynagrodzeń będzie odpowiadał wzrostowi wydajności pracy, firmy w jeszcze większym stopniu będą korzystały z outsourcingu)). Dzięki temu wzrośnie rentowność sprzedaży, a wynik finansowy netto ...
-
ARSS: lokale gastronomiczne w 2009 r.
... Piwiarniach Wareckich (bary rozwijane przez Grupę Żywiec, liczba lokali: 56) i Paszteciku (punkty sprzedaży i wypiekania pasztecików, jest ich obecnie 16). Plany i zagrożenia Z planów ... gastronomiczny – dodaje Adam Wroczyński. Ile to kosztuje? ARSS podaje, iż koszty uruchomienia własnej gastronomii są dla franczyzobiorcy bardzo różne i kształtują ...
-
Kryzysowa sytuacja demograficzna
... się społeczeństwa. W Hiszpanii, której demografia jest podobna do Polskiej szacowane koszty kryzysu demograficznego są parokrotnie wyższe. Dlatego istnieje bardzo realne niebezpieczeństwo, ... nich prawie trzykrotnie wyższa niż w małych firmach, bo wynosiła ponad 60 proc. sprzedaży, podczas gdy w małych firmach poniżej 20 proc. Obecne zmiany polityczne ...
-
Zarządzanie klientami - wskaźnik CLV
... więc wskaźnik SOW na poziomie 25%). Indywidualny wskaźnik SOW oblicza się, dzieląc wartość sprzedaży (S) danej firmy klientowi w wybranej kategorii przez kwotę przeznaczaną przez tego klienta ... są następujące: Klient 1 – 21,60 USD Klient 2 – 28,40 USD Ponieważ koszty marketingu i koszty pozyskania obu klientów są takie same (wybieramy któregoś z nich ...
-
Inwestowanie a pozycja rynkowa firmy
... tle, ponieważ generuje wyjątkowo niskie koszty. Jej pracownicy nieustannie pracują nad poszerzaniem i pogłębianiem fosy, obniżając koszty pozyskiwania nowych klientów i ... w branżę odzieżową. W wyniku tych działań w 1985 roku firma osiągnęła przychody ze sprzedaży na poziomie 2,8 miliarda dolarów. W latach 1964-1985 nakłady kapitałowe spółki wyniosły ...
-
Branża mięsna notuje wzrost upadłości
... koszty, a nie pozwalało jednocześnie w wystarczającym stopniu odczuć korzyści wynikających z efektu skali tych inwestycji. Konkurenci w branży mięsnej są często już dużo bardziej skonsolidowani, skupieni na poszczególnych etapach (czy to produkcji czy sprzedaży) swojej działalności i dzięki dużej ich skali będący w stanie lepiej ograniczyć koszty ...
-
Wartość firmy - oszustwa i manipulacje
... można także zaoferować możliwość zapłaty w późniejszym terminie. W efekcie dochodzi do sprzedaży, która powinna zostać zakwalifikowana jako przychody przyszłych okresów, nie zaś ... sytuacji niż podobne podmioty o mniejszych obrotach. Oczywiście wraz z przychodami rosną koszty, jednak pozornie rosnąca skala działalności często wynagradza ubytki na ...
-
Wyniki przedsiębiorstw 2011
... 55,8% stanowiły przychody ze sprzedaży produktów (wyrobów i usług), 39,9% przychody ze sprzedaży towarów i materiałów, a 4,3% pozostałe przychody operacyjne i przychody finansowe. Z ogółu przychodów z całokształtu działalności 88,8% to przychody uzyskane przez jednostki sektora prywatnego. Koszty uzyskania przychodów z całokształtu działalności ...
-
Atrakcyjność inwestycyjna Europy Środkowo-Wschodniej
... lokalizacji kapitału zwykle biorą pod uwagę trzy czynniki– możliwość sprzedaży dóbr i usług, dostępność zasobów, które występują na danym terenie ... że najważniejszymi atutami tej grupy państw są niskie podatki i konkurencyjne koszty pracy. Poszczególne państwa wykazują jednak dużą różnorodność pod względem geopolitycznym, gospodarczym, kulturowym, ...
-
Nowa oferta T-Mobile na kartę
... traktowanie ich jako użytkowników jednej sieci, co dla klientów oznacza niższe koszty. Wraz z wprowadzeniem nowej oferty do sprzedaży trafiają nowe startery T-Mobile na kartę oraz Internet na kartę w T-Mobile ... a 50-100 zł. o 100 dni Obecni Klienci, jak również Klienci którzy zakupią dowolny starter dostępny w sieci sprzedaży mogą w każdej chwili ...
-
Polskie firmy ekspansywne
... zagranicznych rynkach będzie bardziej stabilny. Chmura z kolei pozwala zredukować koszty utrzymania infrastruktury IT i skupić na tych procesach biznesowych, które generują przychody i jednocześnie determinują dalszy rozwój firmy” – mówi Paweł Jędrusik, wiceprezes i dyrektor sprzedaży SAP Polska. Polskie firmy wśród najbardziej ekspansywnych Dla 81 ...
-
Branża motoryzacyjna a wydatki na reklamę I-IX 2013
... udziału. Z pewnością na ten trend ma wpływ cyfryzacja i z nią związane spadające koszty reklamy telewizyjnej. Na drugim miejscu znajduje się radio ze stabilnym udziałem ... że segment reklamy dilerów będzie się wzmacniać, gdyż dla niektórych z nich stagnacja sprzedaży będzie zmuszać do podjęcia wszelkich, możliwych – często bardzo kosztownych działań, ...
-
Polska motoryzacja: blaski i cienie
... wzrostu sprzedaży nowych aut w Polsce w najbliższym czasie. Na większą dynamikę sprzedaży ... sprzedaży w Exact Systems. Warto także podkreślić, że przedstawiciele sektora Automotive zapytani przez Exact Systems o to, gdzie upatrują możliwości rozwoju polskiej branży motoryzacyjnej, wskazali na jakość produktów (42% odpowiedzi) oraz niższe koszty ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 42/2014
... wraz z firmami Gazprom Nieft i Transnieft. Restrykcje dotyczą zakazu zakupu, sprzedaży, świadczenia usług inwestycyjnych lub pomocy w emisji papierów wartościowych i innych ... pozyskiwania gazu. Podkreśla, że taka sytuacja tworzy koszty osierocone, czyli różnicę pomiędzy kosztem zakupu a sprzedaży na niekorzyść PGNiG. Część z tych kosztów można ...
-
Kondycja przedsiębiorstw - IV kw. 2014 i prognoza I kw. 2015
... średniej. O dobrej kondycji przedsiębiorstw zadecydowała przede wszystkim względnie wysoka rentowność, której sprzyjały niskie ceny surowców. Niższe koszty rekompensowały bowiem firmom dość niskie tempo sprzedaży i nierosnące ceny produktów finalnych. Natomiast niekorzystny wpływ na kondycję firm nadal miało utrzymanie embarga na import żywności ...
-
Rynek magazynowy i handlowy rosną dzięki e-commerce
... , plasując się w europejskiej czołówce pod względem dynamiki wzrostu wartości rynku sprzedaży internetowej, która w latach 2009–2014 wzrastała między 15 a 30% rocznie ... koszty mogą być niższe, niż w przypadku prowadzenia całego łańcucha dostaw samodzielnie, gdyż dzięki temu sklep internetowy może skupić się na działalności podstawowej, czyli sprzedaży ...
-
Firmy rodzinne w Polsce i Europie VII 2015
... czwarte badanych patrzy w przyszłość przez różowe okulary. Dobre wyniki sprzedaży i zatrudnienia nie redukują niepewności Tegoroczna edycja badania pokazuje, że nastroje panujące ... uproszczone przepisy głównym postulatem polskich firm rodzinnych Podatki oraz pozapłacowe koszty pracy są w Polsce niezmiennie wskazywane jako czynniki hamujące wzrost. ...
-
Wakacje 2016: biuro podróży czy własny rachunek?
... obiadów (3 dania) w średniej klasy restauracji. Dane z Numbeo.com, największego światowego portalu porównującego koszty życia na świecie. Euro wg kursu 4,3 zł 4) Oferta touroperatora w serwisie ... 9 – 10 proc.). Ogromna presja na ten kierunek obserwowana była już w trakcie sprzedaży wycieczek podczas wczesnych rezerwacji. Moda na Bułgarię wciąż trwa, ...
-
Podnosimy poziom polskiej ambicji. Wywiad z prezesem PZU SA, Michałem Krupińskim
... nich zaliczyć między innymi kredyty frankowe. Niektóre kraje nie dopuściły do ich sprzedaży, bo w efekcie powstała duża ekspozycja na walutę, w której społeczeństwo nie uzyskuje dochodów. ... obniżanie kosztów i robimy to, w tym roku po raz pierwszy w historii obniżyliśmy koszty działalności o 100 mln zł, a do 2018 r. mamy je obniżyć o dalsze 400 ...
-
Firmy rodzinne w Polsce i Europie 2017
... barier napotykanych w swojej działalności rodzinni przedsiębiorcy ciągle wymieniają rosnące koszty pracy. Ich obawy budzi również polityczna niepewność oraz coraz ... miały efektywne procesy wewnętrzne, które wskazało 25% badanych, skuteczne techniki sprzedaży i dbałość o klienta (22%) oraz inteligentny marketing (21%). Duże znaczenie miały ...
-
E-rewolucja! Cyfrowe technologie a gospodarka
... eBaya, wskazują, że pierwsza negatywna opinia zmienia średni tygodniowy 8-procentowy wzrost sprzedaży użytkownika w 5-procentowy spadek; ponadto prawdopodobieństwo kolejnych złych opinii rośnie aż ... również na rozpowszechnienie wielu rozwiązań pozwalających optymalizować koszty, takich jak chociażby BlaBlaCar – platforma łącząca osoby podróżujące ...
-
Przetargi - raport VIII 2018
... miejsce wzrost sprzedaży detalicznej o 1,2 procent. W sierpniu 2018 r. przeciętne zatrudnienie w sektorze przedsiębiorstw było wyższe o 3,4 procent niż rok wcześniej i wyniosło 6 mln 229,1 tys., a przeciętne miesięczne wynagrodzenie (brutto) było wyższe o 6,8 procent niż rok temu i wyniosło 4 tys. 798,27 zł. Rosnące koszty będą musiały przełożyć ...