-
Ceny produktów rolnych VI 2016
... . W czerwcu 2016 r. wzrosły ceny pszenicy w skupie w porównaniu z poprzednim miesiącem do 63,36 zł/dt, tj. o 1,3%, ale obniżyły się w odniesieniu do czerwca 2014 r. - o 2,7%. Na targowiskach za 1 dt pszenicy płacono 75,07 zł, tj. mniej o 0,3% niż w maju br., ale o 2,9% więcej niż w czerwcu 2015 r. Za ...
-
E-commerce w Polsce: w Lublinie kupuje się sukienki, w Bydgoszczy garnitury
... mobilne odgrywają coraz większe znaczenie wśród konsumentów. Liczba wizyt na naszej stronie przez urządzenia mobilne wynosi obecnie 62%, a od końca 2014 roku do wiosny 2016 wykorzystanie kanałów mobilnych wzrosło o prawie 50%. W Katowicach oficjalnie, w Lublinie w sukienkach Aż 72% e-konsumentów (Raport „E-commerce w Polsce ...
-
Android dręczony przez ransomware
... pozbycie się zainfekowanej aplikacji może stać się utrudnione. Według badań firmy ESET, liczba zagrożeń atakujących smartfony i tablety z Androidem od kwietnia 2014 roku stale rośnie. Tylko dla ostatniego roku, dane dostarczone przez system wczesnego ostrzegania ESET LiveGrid wskazują, że liczba detekcji zagrożeń ...
-
Programy lojalnościowe faktycznie działają
... efektywnie porównywać ceny różnych produktów i w różnych sklepach, 36 proc. deklaruje, że zawsze lub często bierze udział w programach lojalnościowych. W porównaniu z rokiem 2014 odsetek ten wzrósł w 2016 roku o 8 punktów procentowych.” O badaniu Powyższe analizy powstały na podstawie danych pochodzących z: 1. Prowadzonego od ponad 20 lat ...
-
Obligacje korporacyjne i kupony czy dywidendy? Co lepsze?
... akcje, jak i obligacje. Bieżące oprocentowanie notowanych obligacji tej spółki waha się od 5 do 6,8 proc. Akcje spółki zadebiutowały na giełdzie w czerwcu 2014 r., a więc ok. 3 lata temu. Cena emisyjna wynosiła 33 zł, a pod koniec kwietnia 2017 r. cena akcji wynosiła ok. 85 zł. Warto ...
-
KE: zagraniczne zakupy przez internet coraz popularniejsze
... wyników z 2015 r. konsumenci są bardziej świadomi swoich praw. Średnio 13 proc. konsumentów w pełni zna swoje podstawowe prawa (wzrost o 3,6 proc. od 2014 r.). Warunki dla konsumentów są jednak ogólnie lepsze dla konsumentów w krajach północnej i zachodniej UE w porównaniu ze wschodem i południem. Przykładowo w razie problemów ...
-
Luksus kocha dzieci
... „Luxury Products for Kids Market: Global Industry Analysis and Opportunity Assessment 2014–2020” wskazuje, że rynek towarów luksusowych składa się z trzech typów konsumentów ... że produkty i usługi dla dzieci stanowiły ok. 7,2 proc. rynku dóbr luksusowych w 2014 r. Polski rynek dóbr luksusowych jest dużo skromniejszy, choć również rośnie w siłę. ...
-
Inspiracja czy wierna kopia? Naśladownictwo marki w rozkwicie
... na półce sklepowej. Dzięki temu, klienci wyrabiają sobie prawidłowe i bezpieczne nawyki podejmowania decyzji – dodaje profesor Falkowski. Informacje o badaniu Badanie zrealizowano w 2014 roku. Autorzy: prof. dr hab. Andrzej Falkowski (kierownik), dr Justyna Olszewska, Uniwersytet SWPS i University of Wisconsin, dr Joanna Ulatowska, Akademia ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 23/2018
... stadionów. Pozostałe pieniądze przeznaczono przede wszystkim na budowę i przebudowę dróg oraz lotnisk, a także infrastrukturę technologiczną, Warto przypomnieć, że mundial w Brazylii w 2014 kosztował ok. 13 miliardów dolarów, a zwróciły się jedynie 4 mld USD, mistrzostwa w 2010 roku w Republice Południowej Afryki tylko ok. 6 mld USD ...
-
12 najciekawszych faktów finansowych nt. mundialu 2018
... tegorocznym turnieju wyniesie rekordowe 400 mln dolarów vs 358 mln w 2014 roku. Samo uczestnictwo w imprezie jest opłacalne z finansowego punkty widzenia. Każdy z 32. ... ekspertów kwota, którą zapłaciły powyższe firmy za sponsoring jest zbliżona do tej z 2014 w Brazylii, tj. 1,6 miliarda dolarów. Firmy wydadzą globalnie na reklamę związaną w sposób ...
-
Polacy porzucili hipermarkety, teraz liczą się dyskonty?
... nadal nie jest wystarczająca – mówi Agnieszka Górnicka, prezeska firmy Inquiry. O badaniu Badanie zostało zrealizowane w październiku 2023 r. na reprezentatywnej próbie odpowiednio 2014 dorosłych Polaków metodą CAWI (sondaż online na panelu YouGov).
-
Tydzień 47/2008 (17-23.11.2008)
... zakładzie w tym samym czasie). Uchwalono nowelizację Kodeksu Pracy wydłużając urlopy macierzyńskie (w części obligatoryjnej - 20 tygodni - i fakultatywnej, która docelowo, w 2014 r. ma wynieść 6 tygodni) i wprowadzając urlopy dla ojców (2 tygodnie). Podwyższono też zasiłki macierzyńskie dla rolników(do czterokrotności najniższej emerytury rolniczej ...
-
Nawigacja satelitarna ma potencjał
... sygnału. Ogromny potencjał nawigacji W Europie GPS znalazło zastosowanie głównie w nawigacji samochodowej, obecnie korzysta z niej niecałe 30% kierowców, liczba ta w roku 2014 może wzrosnąć do 80%. Usługi lokalizacyjne wykorzystujące przede wszystkim telefony komórkowe to kolejny obszar zastosowań nawigacji satelitarnych. Rynek ten do ...
-
Biurowiec Green Day we Wrocławiu
... naziemnego parkingu dla rowerów wraz z przebieralniami i prysznicami dla rowerzystów. Zakończenie rozpoczętej właśnie budowy planowane jest na pierwszy kwartał 2014 r. Projekt architektoniczny budynku, którego generalnym wykonawcą będzie Skanska S.A., przygotowała Maćków Pracownia Projektowa z Wrocławia. Architekci współpracowali już ze Skanska ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 48/2012
... , że wzrost gospodarczy w USA wyniesie 2,2% w 2012 roku i 2,0% w 2013 roku, natomiast strefa euro odnotuje w tym okresie spadek PKB - odpowiednio o 0,4% i 0,1%. Według OECD w 2014 roku wzrost PKB wyniesie 2,8% w USA i 1,3% w strefie euro. Produkcja przemysłowa w Japonii w październiku 2012 r. wzrosła o 1,8 proc.m/m (we wrześniu spadła o 4,1 proc ...
-
Sektor MŚP: ocena I kw. 2013 i prognoza II kw. 2013
... finał w 2015 lub później. Wcześniej takie oceny wyrażało jedynie 14,2 proc., a maksymalnie 22 proc. badanych. W tym samym czasie nawet rok 2014 okazał się być dla wąskiej grupy przedsiębiorców realny jako kres problemów gospodarek światowych. Spadek takich ocen do 24 proc. z 72 ...
-
marcredo Center Zawiercie
... gastronomicznej i rozrywkowej. marcredo Center Zawiercie stanie się ważnym miejscem na mapie całego powiatu. Otwarcie centrum zaplanowane jest na IV kwartał 2014 r. lub I kwartał 2015 r.
-
marcredo Center Krosno
... gastronomicznej i rozrywkowej. marcredo Center Krosno stanie się ważnym miejscem na mapie całego powiatu. Otwarcie centrum zaplanowane jest na IV kwartał 2014 r. / I kwartał 2015 r.
-
Świat: wydarzenia tygodnia 38/2013
... Handlu (WTO) tegoroczny wzrost globalnej wymiany dóbr i usług wyniesie tylko 2,5 proc. (prognoza z kwietnia to 3,3 proc.). Jednocześnie WTO obniżyła prognozę wzrostu w 2014 roku z 5,0 proc. do 4,5 proc. Azerska państwowa firma SOCAR poinformowało o podpisaniu z europejskimi kontrahentami kontrakty na dostawy gazu w ramach projektu Szah Deniz ...
-
Kupony rabatowe zdobywają polski rynek
... klientom kupony zniżkowe Gazety są najpopularniejszym źródłem zdobywania kuponów - 79%. E-mail - 59%. Strony internetowe - 33% Z 12.3 (2010 r.) do 53.2 milionów (2014 r.). O tyle wzrośnie liczba klientów korzystających z kuponów mobilnych w USA 470 milardów dolarów. Tyle warte były kupony dostępne w USA w 2011 r. Matki 2x ...
-
Rezerwacje wakacji przez Internet XI 2013
... do Egiptu czy Grecji nie tylko z myślą o wyjeździe zimowym, w tym na święta i Sylwestra, ale domykają już plany urlopowe na lato 2014. Ta ostatnia grupa to aż 36 proc. klientów, którzy dokonali 38 proc. rezerwacji, a na zakup wakacji wyprzedzeniem decydują się przede ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 50/2013
... . Termin na ogłoszenie i uchwalenie zmian do krajowego prawa upływa dziś, 13 grudnia. Przepisy wejdą w życie za pół roku – 13 czerwca 2014 r. Do tego czasu sprzedawcy muszą zmienić swoje systemy i regulaminy. – Przepisy nakładają na przedsiębiorców cały szereg obowiązków o charakterze przede wszystkim informacyjnym ...
-
Ubezpieczenie na narty - bezpieczeństwo za 64 zł
... z AIG. Ile należy zapłacić, żeby móc zimą wyjechać na urlop i czuć się bezpiecznie? Średni koszt, jaki ponieśli turyści wyjeżdżający w styczniu 2014 to 64 PLN za całą podróż, rok wcześniej było to 59,90 PLN. Stała stawka jeżeli chodzi o dzień pobytu w jednym ...
-
Zawodna kopia bezpieczeństwa
... zamiaru wykonywać kopii bezpieczeństwa, przyznawali, że powstrzymuje ich przede wszystkim kwestia czasu, jaki trzeba na to poświęcić (na taki powód w 2014 roku wskazywało 49 procent badanych, a w 2013 roku – 55 procent). Drugim w kolejności powodem, wymienionym przez 27 procent badanych, były koszty rozwiązań ...
-
Galeria Dębiec w Poznaniu na finiszu
... instalacyjne (sieć kanalizacji deszczowej i trasy kablowe). Niebawem rozpocznie się montaż stalowej konstrukcji dachu. Otwarcie galerii zaplanowane jest na koniec września 2014 roku. Inwestorem Galerii Dębiec jest firma RED - Real Estate Development. To międzynarodowy deweloper, który zrealizował wiele oryginalnych inwestycji komercyjnych ...
-
Jak postrzegamy marki własne?
... wizerunek, a nie były postrzegane jako np. tani zamiennik dobrych produktów. Metodologia badania Badanie zostało przeprowadzone w dniach 18.12.2013 - 6.01.2014 metodą internetowych zestandaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych (CAWI). Próba badawcza miała charakter celowy. Do badania zaproszono osoby w wieku od 18 do 68 ...
-
Czego potrzebują marki własne?
... .- komentuje Norbert Kilen, strategy director agencji social media Think Kong Metodologia badania Badanie zostało przeprowadzone w dniach 18.12.2013 - 6.01.2014 metodą internetowych zestandaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych (CAWI). Próba badawcza miała charakter celowy. Do badania zaproszono osoby w wieku od 18 do 68 ...
-
Najlepsze jakościowo marki według Polaków
... meDAL – Polska 2014/2015 zostało przeprowadzone przez szwajcarską organizację ICERTIAS - International Certification Association GmbH na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w maju 2014 r. za pomocą ankiety online i metody CAWI - DEEPMA (Wspomagany komputerowo wywiad w Internecie - dogłębna świadomość). W badaniu wzięło udział 1200 korzystających ...
-
Biedronka i Lidl - najbardziej zaufane sklepy spożywcze
Z najnowszego badania European Trusted Brands, przeprowadzonego przez Reader’s Digest wynika, że po zakupy Polacy najchętniej wybierają się do Biedronki i Lidla. Wśród marek cieszących się zaufaniem znalazły się również: Tesco, Kaufland i Auchan. Wyniki badania European Trusted Brands są w Polsce podstawą do przyznania nagród Złotego i ...
-
Zakupy online głównie na Allegro
... ankiet CAWI (ang. Computer-Assisted Web Interview) na grupie 1500 internautów powyżej 15 roku życia. Dane zebrano między 26 lutego a 7 marca 2014 roku.
-
Na wyjazd zagraniczny bez ubezpieczenia
... koszt niemal 1 000 zł. Informacje o badaniu Badanie na zlecenie Grupy Ubezpieczeniowej Europa zostało przeprowadzone przez instytut badawczy IMAS International w czerwcu 2014 r. metodą CATI, tj. telefonicznie, na próbie 600 osób w wieku 18-70 lat dobranej losowo-kwotowo. Poprzednie badanie Grupy Europa wg tych samych ...
-
NSG Group znowu inwestuje w Polsce
... Szyby Termoizolacyjne w Ostrołęce. Zakupiony park maszynowy PST wraz z zatrudnionymi pracownikami mają stworzyć nowy zakład produkcyjny. Mocą umowy zawartej 7 lipca 2014 r., Pilkington IGP – jeden z największych w Polsce producentów szyb zespolonych i szkła płaskiego dla budownictwa – kupił ostrołęckie przedsiębiorstwo Polskie Szyby Termoizolacyjne ...
-
Jak nie dać się oszukać robiąc zakupy w Internecie?
... oceniają poziom obsługi klienta, jak sklep radzi sobie z rozwiązywaniem problemów i przede wszystkim ― czy uczciwie realizuje zamówienia. Autorzy raportu „E-commerce w Polsce 2014”, wskazują, że to właśnie opinie o sklepie są najważniejszym czynnikiem wpływającym na ocenę jego wiarygodności podczas pierwszej wizyty: „Dobre pierwsze wrażenie ...
-
M-commerce: gdzie najłatwiej robić zakupy mobilne?
... aplikacji zakupowych. W przypadku polskich sklepów tak szeroki wachlarz możliwości udostępniany jest klientom przez zaledwie 8% sprzedawców. Według raportu „M-commerce w praktyce 2014” główną przeszkodą we wdrażaniu rozwiązań mobilnych przez polskich sprzedawców są wysokie koszty i czasochłonność tego rodzaju przedsięwzięcia. Mimo to z biegiem ...
-
Dobry sprzedawca według Polaków
... w dobrym kierunku- mówi Elżbieta Pełka, Prezes PNSA. Informacje o badaniu Badanie Sprzedawcy oczami konsumentów zrealizował instytut Millward Brown dla PNSA w czerwcu 2014 za pomocą sondażu CAPIBUS, ogólnopolska, losowa próba, reprezentatywna dla populacji Polaków w wieku 15-75 lat (~30 221 tys. osób).