-
Tydzień 28/2006 (10-16.07.2006)
... Ukrainie”. To cena za zachowanie niskiej ceny dostarczanego na Ukrainę gazu.Wydaje się, że ostatecznie powstanie zapowiadane juz trzy lata temu konsorcjum z udziałem Rosji i Niemiec. Rosja chce miec w tym konsorcjum 50% udziałów. Rosja wprowadziła na giełdy 19% akcji koncernu naftowego ...
-
Polska największym odbiorcą unijnych funduszy
... z priorytetami unijnymi - tworzenia miejsc pracy i wzrostu gospodarczego. Hubner mówi, że to oznacza zmianę w stosunku do priorytetowych wydatków w programie regionalnym na lata 2000 - 2006, kiedy 44 proc. funduszy strukturalnych zostało wydanych na projekty infrastrukturalne, w tym ambitne plany rozwoju dróg i kolei w Hiszpanii. Program ...
-
Biuro numerów i spis abonentów w TP SA
... książkowej i elektronicznej Książkowy spis wszystkich abonentów sieci stacjonarnych i komórkowych powinien być wydawany przez TP nie rzadziej niż raz na dwa lata, natomiast jego uaktualnienie powinno następować nie rzadziej niż raz w roku. Uaktualnienie ogólnokrajowego spisu abonentów w formie książkowej polega na wydaniu uzupełniającej ...
-
Microsoft współpracuje z Linuxem
Po latach konkurowania z Linuxem Microsoft chce pokazać, że mimo wszystko może być w dobrych stosunkach ze swoim rywalem oferującym oprogramowanie open-source. Microsoft zapowiedział partnerstwo w nadziei, że jego kolejna technologia wirtualizacji sprzętowej będzie współpracować z wersjami Linuxa, które zostały przystosowane do innej podstawy ...
-
Bezrobocie w Polsce VI 2006
... w wieku 25-34 l a t a (27,9% ogółu zarejestrowanych). Osoby w wieku do 24 lat w ogólnej liczbie bezrobotnych stanowiły 21,5%. Odsetek zarejestrowanych bezrobotnych w wieku 35-44 lata wyniósł 20,1%, 45-54 lat – 24,6%, a powyżej 54 lat – 5,9%. W stosunku do analogicznego okresu 2005 roku największe zmiany w strukturze bezrobotnych zanotowano w grupie ...
-
Strategia błękitnego oceanu
W. Chan Kim i R. Mauborgne, twórcy strategii błękitnego oceanu, przeanalizowali 150 posunięć strategicznych w latach od 1880 do 2000, w ponad trzydziestu branżach. Okazało się, że kreowanie nowego popytu jest możliwe w każdej firmie. Istnieje 6 dróg pozwalających zrekonstruować rynek i uwolnić nowe szanse. Tradycyjne podejście nakazuje definiować ...
-
Największe obawy Polaków
Z badania przeprowadzonego przez Instytut GfK Polonia na zlecenie "Rzeczpospolitej" wynika, że Polacy najbardziej obawiają się ciężkiej choroby swoich najbliższych, własnych problemów zdrowotnych oraz śmierci. Rodacy znacznie mniej niż ubiegłych latach boją się utraty pracy. 57 procent ankietowanych przyznało, że najbardziej obawia się ciężkiej ...
-
Lato sprzyja utratom danych
... , stąd też trudno je nawet policzyć. Te koszmarne wakacje Liczba przypadków trafiających do laboratorium HDLab wzrasta skokowo w trakcie upalnego lata. Dzieje się tak, ponieważ wysokie temperatury zwiększają prawdopodobieństwo wystąpienia fizycznego uszkodzenia twardych dysków zarówno w komputerach stacjonarnych jak i w notebookach, które ...
-
Targi Automechanika 2006
... świecie targi branżowe – Automechanika. Do udziału w kolejnych edycjach zgłasza się coraz więcej polskich firm motoryzacyjnych. W 2000r. było ich 17, dwa lata później – 45, w 2004 – 75. W tegorocznych targach udział weźmie około 100 polskich firm. Dla naszych wystawców przygotowaliśmy grupowy wyjazd. Zapewniamy wspólną ...
-
Kara za brak zapowiedzi
... być wdrożona z dniem wejścia w życie Prawa telekomunikacyjnego, czyli od 3 września 2004 r. Pomimo obowiązywania ustawy Telekomunikacja Polska S.A. (TP) przez prawie dwa lata nie wdrożyła bezpłatnych informacji o koszcie połączenia na numery o podwyższonej opłacie dla wszystkich taryf dla usług 0-300/0-400/0-700/0-701. Na podstawie wyników ...
-
Tydzień 30/2006 (24-30.07.2006)
... i tu praktycznie bez przerwy trwają konflikty. W ostatnich latach te konflikty to tradycja (bilanse spółki za 2000 i 2002 r. przyjęto dwa lata po terminie, a przyjęcie bilansu za 2001 r. nastąpiło w rok później. Obecnie też nie przyjęto bilansu firmy za 2005 rok, a spór ...
-
Tydzień 30/2006 (24-30.07.2006)
... także bilansu firmy za 2005 rok. W ostatnich latach te konflikty w firmie to tradycja (bilanse spółki za 2000 i 2002 r. przyjęto dwa lata po terminie, a przyjęcie bilansu za 2001 r. nastąpiło w rok później. Przychody firmy w roku ubiegłym wzrosły o 10% r/r (wyniosły 458 mln USD ...
-
Samochody używane VI 2006
... 4 do 10 lat, zwiększył się w stosunku do maja o 0,9 pkt proc do wartości 32,8 procent, natomiast samochody eksploatowane nie dłużej niż 4 lata stanowiły w czerwcu 5,8 procent wszystkich sprowadzanych aut, o 0,2 pkt proc więcej niż w maju. Największą popularnością cieszy się Volkswagen. W ciągu sześciu miesięcy bieżącego ...
-
Polacy chcą żyć na wsi
... miastach, legitymują się wyższym wykształceniem, oraz mają wyższy status zawodowy. Niechętni wsi są również ludzie młodzi w przedziale wiekowym 18 - 24 lata (28 procent). 27 procent ankietowanych twierdzi, że wybrałoby duże miasto jako miejsce zamieszkania dla swoich dzieci, 26 procent chciałoby natomiast ...
-
Wirusy i robaki VII 2006
... nie możemy się doczekać, jak sytuacja rozwinie się w sierpniu. Sierpień jest tradycyjnie miesiącem epidemii. Ewidentnym przykładem mogą być trzy ostatnie lata: rok 2003 - Lovesan, 2004 - liczne warianty Mydooma, 2005 - Mytob / Bozori (zwany znany również jako Zotob). Jednak prawie wszystkie te epidemie ...
-
Tydzień 32/2006 (07-13.08.2006)
... . Największą ilość środków przeznaczono na pomoc dla województw: warmińsko-mazurskiego, podlaskiego, lubelskiego, świętokrzyskiego i podkarpackiego. Powstaje plan informatyzacji państwa na lata 2007–2010, którego celem jest tworzenie spójnego (w ramach kraju oraz Unii) systemu usług on-line w administracji publicznej. Drogą elektroniczną mają ...
-
Samochody używane VII 2006
... od 4 do 10 lat, zwiększył się w stosunku do czerwca o 0,6 procent do wartości 33,4 proc., natomiast samochody eksploatowane nie dłużej niż 4 lata stanowiły w lipcu 5,9 procent wszystkich sprowadzanych aut, o 0,1 proc. więcej niż w czerwcu. Spośród wszystkich samochodów sprowadzonych do Polski w okresie styczeń - lipiec 2006 ...
-
Najpopularniejsze programy telewizyjne
Tegoroczne wakacje wyraźnie podzieliły widownię telewizyjną. Jak wynika z badań TNS OBOP każda stacja oglądana była z odmiennych powodów. Hitem tegorocznego lata był oczywiście Mundial, ale także programy informacyjne w TVN i TVP1 , filmy na Polsacie i w TVP1 oraz "Dwójkowa" biesiada i kabaret. Mistrzostwa Świata emitowane w ...
-
Fuzja Gaz de France i Suez możliwa?
... francuski do zredukowania ilości posiadanych przez niego akcji Gaz de France z 70 % do 34%. Po tym jak rząd obiecał dwa lata temu, że nie zostaną już więcej przedsięwzięte żadne kroki w sprawie prywatyzacji tej firmy, perspektywa sprzedaży akcji wywołała burzę protestów we ...
-
Reklama w internecie - irytująca i skuteczna
... podaje IAB, w 2005 roku żadne inne medium reklamowe nie uzyskało choć zbliżonej do internetu dynamiki wzrostu przychodów. Według prognoz, najbliższe lata to przede wszystkim rozwój reklamy opartej na zaawansowanych technologiach multimedialnych, jak również - co powinno ucieszyć przede wszystkim internautów - reklamy kontekstowej ...
-
Rynek wewnętrzny 2005
Jak podaje Główny Urząd Statystyczny, obserwowany w ostatnich latach wzrost znaczenia sektora usług w gospodarkach narodowych poszczególnych państw stanowi integralną część procesu rozwoju społeczno-gospodarczego. W krajach wysoko rozwiniętych sektor usług wytwarza około 3/4 wartości dodanej całej gospodarki. W 2003 roku najwyższy udział sektor ...
-
Tydzień 34/2006 (21-27.08.2006)
... w stosunku do ostatnich lat. Warto przypomnieć, że w tym samym okresie 2005 roku deficyt budżetowy był na poziomie 3,7%. Niemcy przez ostatnie 4 lata miały deficyt budżetowy na poziomie powyżej 3% PKB. Po Węgrach także Czesi mogą mieć problemy z przyjęciem w 2010 r. euro jako waluty Przeszkodą ...
-
Tydzień 34/2006 (21-27.08.2006)
... roku RPP obniżyła stopy procentowe dwukrotnie (w sumie o 0,5 pkt. proc.). Poziom bezrobocia spadł w lipcu do 15,7%. Według Strategii Zarządzania Długiem na lata 2006-2008, dług publiczny wyniesie na koniec 2006 r. ok. 52,9% PKB, a w 2007 wzrośnie do 53,2%PKB. Jednak w ocenie MF dług publiczny ...
-
USA: statystyki gazet online rosną wolniej
... przez Pew Research Center dla People and the Press. Dyrektor Pew Research Center Andrew Kohut dodaje, iż podobnie było dwa lata temu. Odsetek internautów między 18, a 24 rokiem życia, którzy szukają informacji w Internecie przynajmniej trzy razy w tygodniu, wzrósł w ciągu ostatnich sześciu ...
-
Papier i tektura falista: rośnie zużycie w Polsce
Zużycie papierów do celów opakowaniowych systematycznie w Polsce rośnie, średnio w tempie ok. 10% rocznie. Największą pozycję w tej grupie papierów stanowią papiery do produkcji tektury falistej. Tektura falista stanowi główny surowiec do produkcji opakowań zbiorczych i transportowych, a w ostatnich latach również jednostkowych (mikrofala). W ...
-
Oprogramowanie dla firm od Google
... na rynek swoją pierwszą usługę dla klientów korporacyjnych - "search appliance", która połączona z siecią firmową pozwala na wyszukiwanie wewnętrznych danych - dwa lata temu.
-
Koniunktura konsumencka VIII 2006
... o 3,1 pkt. procentowego i wynosi obecnie -7,4. Jednocześnie jest to wynik o 3,2 pkt. procentowego wyższy niż przed rokiem i o 12,8 pkt. procentowego - niż dwa lata temu. Saldo ocen zmian ogólnej sytuacji ekonomicznej kraju (w ostatnich 12 miesiącach) uległo względem lipca poprawie o 0,9 pkt. procentowego, przyjmując wartość -24 ...
-
Poczta Polska: reklamacje pocztowe
W 2006 roku po raz pierwszy Urząd Komunikacji Elektronicznej wykonał badanie trybu i sposobu rozpatrywania reklamacji powszechnej usługi pocztowej w zakresie przesyłek rejestrowanych i przekazu pocztowego według nowej metodologii opartej o Polską Normę spójną z normami Unii Europejskiej. Uzyskane wyniki stanowią wyjściową bazę danych, która służyć ...
-
Polacy szukają pracy za granicą
Według sondażu PBS DGA przeprowadzonego na zlecenie "Gazety Wyborczej", co drugi młody Polak w przedziale wiekowym 18-24 lata rozważa wyjazd z kraju w poszukiwaniu pracy w ciągu dwóch najbliższych lat. Wyjazd za granicę w poszukiwaniu pracy rozważają również starsi - myśli o nim co ...
-
Kampania wizerunkowa WP
... przekazu aktualnie się znajduje. Przewodnim hasłem kampanii WP jest "Internet z widokiem na...". Kampania skierowana jest do osób w wieku 15-24 lata, pochodzących z największych aglomeracji w Polsce. W działaniach reklamowych wykorzystano takie nośniki jak lustra w przebieralniach sieci odzieżowych, drzwi wejściowe do przedziałów i zagłówki ...
-
Europejczycy zadowoleni z UE
... zła rzecz. Członkostwo w Unii Europejskiej częściej uważane jest za coś dobrego przez młodszych respondentów. Dwie trzecie (66%) osób w wieku 15-24 lata ocenia je jako coś dobrego, w porównaniu do mniej niż połowy (47%) osób w wieku 55 lub więcej lat. Również osoby lepiej ...
-
Google: dostęp do 200 lat informacji
... z daną informacją. I tak na przykład pierwsze lądowanie na Księżycu ukaże nam rok 1969 jako kluczową datę, ale wskaże także na lata, kiedy miały miejsce inne lądowania lub kiedy dany temat został zamieszczony jako news. “Zdolność do przeglądania informacji historycznych pozwala użytkownikowi ...
-
Tydzień 36/2006 (04-10.09.2006)
... wydobycie ropy z Morza Bałtyckiego u wybrzeży Litwy i Łotwy, a także podpisał kontrakt na dostawę 1 mln baryłek z Kuwait Petroleum Corporation. W polityce zaopatrzeniowej na lata 2006-2012 Lotos zakłada, że z jednego kierunku dostaw będzie kupować maksymalnie 60% surowca. Według ekspertów zasoby ropy odkryte w Bałtyku eksploatowane przez ...
-
UKE: ceny szerokopasmowego Internetu
... przy analizie horyzontów czasowych, na jakie zawierane są umowy. Żaden z analizowanych operatorów, wyłączając TP S.A., nie wymaga podpisywania umowy aż na 3 lata. Nawet umowa jaką oferuje operator dominujący na najkrótszy okres, 24 miesiące, znajduje się w regulaminie promocji tylko Netii S.A., pozostali operatorzy wymagają ...
-
SMSy, rozrywka i informacja w komórkach 2006-2010
W najbliższych latach nie-głosowe usługi bezprzewodowe dadzą przewagę dostawcom telefonii komórkowej na obecnie bardzo konkurencyjnym rynku, pełnym mobilnych usług głosowych. Telefony komórkowe zostały masowo przyjęte przez społeczeństwo. Według eMarketera, do 2010 roku ponad 95 proc. ludzi w Stanach Zjednoczonych będzie posiadać telefon komórkowy ...