-
Rynek odzieżowy w Polsce wart 15 mld zł
Według specjalistów z PKPP Lewiatan, producenci polskiej odzieży mogą optymistycznie patrzeć w przyszłość. Rynek ten w naszym kraju rozwija się w tempie 10 proc. rocznie, firmy odzieżowe z powodzeniem rozwijają swoje marki i sieci sprzedaży. W Polsce kupują już nawet odbiorcy z Azji. Według International Service Check polski rynek odzieżowy należy ...
-
Sylwester z TV: Polsat liderem
Średnio po 3,0 mln widzów w sylwestrowy wieczór przyciągnęły przed telewizory TVP2 oraz Polsat. Transmisję TVP2 z Wrocławia obejrzało o 27 tys. osób więcej, niż na Polsacie, choć udziały tej drugiej stacji były wyższe i wyniosły 25,3% - wynika z raportu TNS OBOP. Transmitowane w trzech stacjach wieczory sylwestrowe w Warszawie (TVN), Krakowie ( ...
-
Najczęściej cytowane media XII 2007
TVN24 była najczęściej cytowaną stacją telewizyjną w grudniu - wynika z raportu Instytutu Monitorowania Mediów "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce". Na czele całego zestawienia znajduje się "Dziennik", a najczęściej cytowanym artykułem jest publikacja z dziennika "Polska". Od 1 do 31 grudnia na potrzeby raportu Instytut Monitorowania Mediów ...
-
Najczęściej cytowane media 2007
Najbardziej opiniotwórczym medium 2007 roku - jak wynika z rocznego raportu Instytutu Monitorowania Mediów "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce w 2007 roku" - została Rzeczpospolita. Liderem wśród stacji telewizyjnych jest TVN24, a radiowych - RMF FM. Od 1 stycznia do 31 grudnia 2007 r. na potrzeby raportu Instytut Monitorowania Mediów ...
-
Najczęściej cytowane media I 2008
W styczniowym raporcie Instytutu Monitorowania Mediów "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce" znalazły się aż trzy stacje radiowe, dwie telewizyjne i portal. TVN24 dogoniła peleton, Rzeczpospolita wyprzedziła Gazetę Wyborczą, a Dziennik utrzymuje pozycję lidera. Od 1 do 31 stycznia na potrzeby raportu Instytut Monitorowania Mediów ...
-
Telemarketing zbyt natarczywy wg Polaków
Telemarketing to stosunkowo rzadko stosowana forma promocji i sprzedaży produktów: polscy konsumenci znacznie częściej stykają się z reklamą telewizyjną, radiową, prasową czy zewnętrzną. Połowa Polaków uważa, że telemarketing to zbyt natarczywa forma reklamy, choć znaczny odsetek konsumentów docenia wygodę kontaktów z telefonicznymi biurami ...
-
Lewiatan: sektor małych i średnich przedsiębiorstw 2008
Popyt na dobra i usługi na rynku polskim nie jest jeszcze poważnym utrudnieniem dla małych i średnich firm - wynika z ósmej edycji badania kondycji sektora MSP, które przeprowadziła PKPP Lewiatan. Dlatego właśnie teraz, wg ekspertów, rząd i politycy powinni zrobić jak najwięcej, aby bariery o których od lat mówią mali i średni przedsiębiorcy, w ...
-
Gospodarka Polski w 2008 wg Lewiatana
Zdaniem PKPP Lewiatan obraz polskiej gospodarki rysujący się po 11 miesiącach 2008 r. nie jest jednorodny. Koniec roku w gospodarce był słabszy niż trzeci kwartał. Jednak to spowolnienie nie byłoby tak niepokojące, gdyby nie kryzys na światowych rynkach finansowych oraz bardzo silne osłabienie wzrostu gospodarczego u głównych partnerów handlowych ...
-
Najczęściej cytowane media I 2009
Najbardziej opiniotwórczym dziennikiem w styczniu jest Rzeczpospolita, najbardziej opiniotwórczą stacją radiową - RMF FM, a telewizyjną - TVN24 - wynika z najnowszego rankingu "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce", opracowywanego przez Instytut Monitorowania Mediów. W pierwszej piętnastce znalazły się aż trzy dzienniki biznesowe, w tym po raz ...
-
Rynek reklamy online w Polsce w 2008 r.
Wartość rynku reklamy internetowej w Polsce wyniosła w 2008 roku 1,174 mld złotych. Tym samym Internet prześcignął inne dotąd popularne kanały reklamowe: radio i outdoor, stając się drugim po telewizji nośnikiem przyciągającym największe budżety reklamowe. Autorzy badania AdEx analizującego wydatki na reklamę online - firma doradcza ...
-
Indeks biznesu PKPP Lewiatan III 2009
Indeks Biznesu PKPP Lewiatan w marcu nie zmienił się w notowaniu rocznym w stosunku do lutego, a indeks kwartalny spadł o dwa punkty zrównując się z indeksem rocznym na poziomie 40 pkt. Zrównanie indeksów rocznego i kwartalnego sugeruje, że spowolnienie osiągnęło chyba punkt kulminacyjny. Eksport styczniowy uległ redukcji o jedną czwartą, ale do ...
-
Polacy wolą rachunki elektroniczne
Aż 66% Polaków posiadających internetowe konto, chciałoby otrzymywać rachunki za prąd, gaz, telewizję, etc. w formie elektronicznej. Najlepiej, by informacje o płatnościach były dostarczane za pośrednictwem bankowości internetowej, na konto ankietowanych. Takie wnioski płyną z badań przeprowadzonych przez firmę ARC Rynek i Opinia na zlecenie ...
-
Rośnie wykorzystanie Internetu
Z roku na rok rośnie w Polsce rola Internetu jako kanału komunikacji. Już w chwili obecnej według danych Gemius Megapanel liczba internatów w wieku 7 lat+ to ok. 15 mln osób. W związku z tym OMG Digital zbadał stopień korzystania przez Polaków z Internetu, telewizji i prasy w realizacji potrzeb z zakresu najpopularniejszych zainteresowań. Coraz ...
-
Marka wysokiej reputacji 2009
18 czerwca 2009 r. TNS OBOP przedstawił listę marek nagrodzonych w 4. edycji rankingu PremiumBrand, oceniającego reputację marek i firm funkcjonujących na polskim rynku. Marką Najwyższej Reputacji w Polsce ponownie została telewizja TVN. Zdobyła ona dodatkowo nagrodę specjalną w kategorii "Marka Najbardziej Zaangażowana Społecznie". Nagrodę ...
-
Branża PR w mediach VI 2009
W czerwcu 2009 roku w prasie ogólnopolskiej oraz stacjach telewizyjnych i radiowych, w tym tych o zasięgu regionalnym, ukazało się aż 327 publikacji związanych z PR-em. To o 58 (21 proc.) publikacji więcej niż w analogicznym okresie 2008 roku i o 214 (39,5 proc.) mniej niż w poprzednim miesiącu 2009 roku. Liderami wśród mediów najczęściej ...
-
Zwyczaje żywieniowe Polaków 2009
Według raportu Ipsos "Trendy w zwyczajach żywieniowych Polaków. Edycja 2009" Polacy pozytywnie oceniają swój sposób odżywiania i wagę, gorzej stan zdrowia. Złotą zasadą zdrowego odżywiania jest niezmiennie jedzenie trzech posiłków dziennie. Wprawdzie najważniejsze produkty w naszej diecie to cukier i białe pieczywo, ale staramy się jeść więcej ...
-
Darmowa platforma cyfrowa TVP potrzebna
Aż 83 proc. Polaków popiera uruchomienie przez TVP nieodpłatnej platformy cyfrowej, a 81 proc. badanych uważa, że platforma ułatwi dostęp do telewizji cyfrowej w Polsce - wynika z badania opinii publicznej przeprowadzonego przez TNS OBOP na zlecenie Instytutu Globalizacji. Z badania wynika, że zdecydowana większość Polaków dobrze przyjęła ...
-
Ochrona klimatu: ruszyła kampania MŚ
W sobotę, 28 listopada 2009 r. odbyła się premiera spotów telewizyjnych z udziałem gwiazd polskiego świata show biznesu i sportu, emitowanych w ramach kampanii edukacyjnej Ministerstwa Środowiska "Zmień nawyki na dobre. Zmień klimat na lepszy". W trzech spotach reklamowych Szymon Majewski, Otylia Jędrzejczak i Edyta Górniak przekonują Polaków jak ...
-
Najczęściej cytowane media X 2009
"Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce" opracowane przez Instytut Monitorowania Mediów jednogłośnie zdominowane zostały przez Rzeczpospolitą, która zdeklasowała konkurencję i kolejny miesiąc z rzędu potwierdziła swoją silną pozycję. W zestawieniu obejmującym pierwszą piętnastkę najczęściej powoływanych tytułów znalazły się cztery dzienniki, ...
-
Polskie domy bogate w nowe technologie
W ciągu ostatniego roku podwoiła się liczba gospodarstw domowych posiadających telewizor HD/ HDReady. O połowę wzrosła też liczba laptopów, a mobilny dostęp do Internetu dostarczany przez operatorów telefonii komórkowej ma już co dziesiąty polski internauta - to dwukrotnie więcej niż w roku ubiegłym. Takie wyniki przynosi ostatnie badanie D-Link ...
-
Najczęściej cytowane media XI 2009
Badanie "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce" opracowane przez Instytut Monitorowania Mediów ponownie udowadnia, że miano najczęściej powoływanego tytułu mediowego utrzymuje Rzeczpospolita, kolejny miesiąc niezagrożona działaniem konkurencji. W zestawieniu piętnastu najczęściej cytowanych mediów znalazły się cztery dzienniki, trzy tygodniki ...
-
Co czeka polskie firmy w 2010 r.?
Rok 2010 będzie rokiem bardzo dużych szans - i dla przedsiębiorstw już na rynku obecnych od dawna i tych nowo zakładanych. To czy je wykorzystamy, zależy od nas samych. Ale także od rządu i polityków - podała Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan. Lewiatan we wrześniu 2008 r., czyli w tym samym czasie, gdy upadał Lehman Brothers, ...
-
Najczęściej cytowane media XII 2009
"Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce" opracowywane cyklicznie przez Instytut Monitorowania Mediów i tym razem udowadniają, że największą siłę w kształtowaniu opinii społeczeństwa mają Rzeczpospolita, Gazeta Wyborcza i Dziennik Gazeta Prawna. W zestawieniu obejmującym pierwszą piętnastkę najczęściej powoływanych tytułów znalazły się cztery ...
-
Branża PR w mediach I 2010
W styczniu 2010 roku w prasie ogólnopolskiej oraz stacjach telewizyjnych i radiowych, w tym tych o zasięgu regionalnym, ukazały się 244 publikacje związane z PR-em. To o 33 proc. publikacji mniej niż w styczniu 2009 roku. W opisywanym miesiącu, najczęściej poruszanym tematem był PR polityczny, o którym pisano 125 razy - wynika z raportu PRoto. ...
-
Sytuacja materialna Polaków 2010
Mimo zalewu informacji o kryzysie Polacy oceniają swoją sytuację finansową i perspektywy lepiej, niż w minionym roku - wynika z badania MoneyTrack, dotyczącego postaw Polaków wobec pieniędzy oraz instytucji i instrumentów finansowych. Wyniki badania pokazują, iż więcej ankietowanych ocenia swoją sytuację materialną pozytywnie (36,3%) niż ...
-
Branża PR w mediach II 2010
W lutym 2010 roku w prasie ogólnopolskiej oraz stacjach telewizyjnych i radiowych, w tym tych o zasięgu regionalnym, ukazało się 210 publikacji związanych z PR-em. To o 52 proc. publikacji mniej niż w lutym 2009 roku. W opisywanym miesiącu, najczęściej poruszanym tematem był PR polityczny, o którym pisano 92 razy - wynika z raportu PRoto. Analiza ...
-
Branża PR w mediach III 2010
W marcu 2010 roku w prasie ogólnopolskiej oraz stacjach telewizyjnych i radiowych, w tym tych o zasięgu regionalnym, ukazało się 309 publikacji związanych z PR-em. W opisywanym miesiącu, najczęściej poruszanym tematem był PR polityczny, o którym pisano 136 razy - największym zainteresowaniem dziennikarzy cieszyły się prawybory w PO - wynika z ...
-
Telewizja cyfrowa: Polacy niechętni
2013 rok - to w planach rządu termin zakończenia procesu cyfryzacji mediów w Polsce. Tymczasem, jak wynika z badań On Board PR Ecco Network i PBS DGA nadal stan wiedzy Polaków w tym zakresie jest niewielki. Blisko połowa społeczeństwa (44%) w najbliższym czasie nie zamierza przejść na odbiór telewizji cyfrowej. Z badania On Board PR Ecco Network i ...
-
Polska gospodarka: co jest siłą napędową?
Co może stać się w obecnych czasach siłą napędową polskiej gospodarki? Na to pytanie starali się odpowiedzieć eksperci z PKPP Lewiatan na ostatniej konferencji z dnia 8 czerwca 2010 r. Z zaprezentowanych przez nich danych wynika, że w tworzeniu wartości dodanej w polskiej gospodarce udział przemysłu maleje, a rośnie usług rynkowych (wzrósł z 49,8% ...
-
Polscy pracownicy doceniają swoje firmy
Polacy są zadowoleni ze swoich firm i warunków w nich panujących - wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie PKPP Lewiatan. Ponad 80 proc. ankietowanych Polaków uważa, że praca w ich firmach jest dobrze zorganizowana, zaś 90 proc. z nich podkreśla, że przestrzega się zasad bezpieczeństwa i higieny pracy. Natomiast gorzej oceniany jest klimat ...
-
Najlepsze Miejsca Pracy Polska 2011
Great Place To Work Institute Polska ogłosił Listę Najlepszych Miejsc Pracy Polska 2011. Podczas uroczystej Gali w siedzibie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie uhonorowano 15 firm w dwóch kategoriach oraz przyznano jedno wyróżnienie specjalne dla "Firmy odpowiedzialnej społecznie" - poinformował PKPP Lewiatan. Great Place to Work Institute ...
-
Polska gospodarka internetowa 2011
Opublikowany 11 maja br. raport The Boston Consulting Group, sfinansowany przez Google Polska, członka PKPP Lewiatan dowodzi, że biznes internetowy jest siłą napędową polskiej gospodarki, a prognozowany dynamiczny wzrost, dwukrotnie wyższy niż PKB, pozwoli mu już w 2015 r. osiągnąć wartość 76,6 mld zł. Wypracowany w 2009 r. wynik - 35,7 mld zł, ...
-
Wakacje Polaków najczęściej w domu
Zbliżają się wakacyjne miesiące i związane z tym planowanie urlopów. Okazuje się, że połowa Polaków ten czas spędza w domu, najchętniej oglądając telewizję. Kto pojedzie na urlop? Jak i gdzie go spędzi? Na pytania odpowiada badanie PAYBACK Consumer Monitor, przeprowadzone na zlecenie Loyalty Partner Polska, operatora Programu Bonusowego PAYBACK. ...
-
Popularność serwisów wideo
Użytkownicy Internetu w Danii znacznie chętniej oglądają telewizję online niż internauci w Polsce, Rosji i na Węgrzech. Natomiast zasięg serwisów VOD na Węgrzech jest niemal dziewięć razy wyższy niż w Danii. To kilka wniosków, które można wyciągnąć porównując wyniki badania gemiusAudience na czterech rynkach: Polski, Rosji, Danii i Węgier. Zasięg ...
-
Telewizja płatna w Polsce
Ilu jest w Polsce operatorów płatnej telewizji i jak wygląda konkurencja pomiędzy nimi? Co jest popularniejsze - antena satelitarna czy kablówka? Ile jest kanałów polskojęzycznych lub HD? Odpowiedzi na te i inne pytania przynosi najnowszy raport UOKiK. Pod koniec lat 80. zaczęły w Polsce powstawać pierwsze telewizje kablowe, a w 1990 roku pojawiła ...