-
Komunikacja mobilna. Co było, co nas czeka?
Miniony rok przyniósł branży komunikacji mobilnej wiele interesujących wydarzeń. Jedną z najważniejszych kwestii było wejście w życie ustawy antyterrorystycznej, która zaowocowała m.in. koniecznością rejestracji przedpłaconych kart SIM. W mediach społecznościowych pojawiły się czatboty przeznaczone do komunikacji z urzędem, a UKE i GUS informowały ...
-
6 kwestii istotnych dla e-commerce
E-commerce to dynamicznie rozwijająca się branża polskiej gospodarki, której wartość do 2020 roku ma wzrosnąć do 63 mld zł. Dziś niemal każdy może bardzo niskim kosztem stworzyć własny sklep internetowy i samodzielnie prowadzić skuteczne kampanie marketingowe, aby dotrzeć do klientów. Aby utrzymać tendencję wzrostową w 2018 roku polscy ...
-
E-commerce w świetle cyberataków. Mały ma się czego bać
Wydawać by się mogło, że mała firma jest w mniejszym stopniu narażona na ataki ze strony cyberprzestępców niż przedsiębiorstwo działające na szeroką, międzynarodową skalę. Tymczasem okazuje się, że realia przedstawiają się zgoła inaczej. Już od lat widoczny jest trend, który pokazuje, że to właśnie firmy, w których pracuje mniej niż 250 ...
-
Magazynowy potencjał Polski tkwi w e-commerce
Polski rynek magazynowy zakończył miniony rok rekordami i wszystko wskazuje na to, że nadchodzące miesiące wcale nie okażą się gorsze. Jak donosi opracowany przez CBRE „Poland Industrial MarketView”, w konstrukcji znajduje się obecnie aż 1,4 mln mkw. powierzchni przemysłowo-logistycznej, z czego na 1/3 nie podpisano jeszcze umów najmu. Oznacza to, ...
-
Komu powinien podziękować rynek magazynowy?
Sytuacja na polskim rynku powierzchni magazynowych jest co najmniej dobra. Z najnowszego podsumowania firmy JLL wynika, że odnotowany na przestrzeni minionego roku popyt brutto osiągnął 3,9 mln mkw., za co w znacznej mierze można podziękować sektorowi e-commerce. Okazale zaprezentowała się również nowa podaż (2,3 mln mkw.). W budowie znajduje się ...
-
MŚP i e-commerce napędzają rozwój Polski i regionu
Kim są „Nowe Tygrysy Europy”? Odpowiedzi na to pytanie dostarcza tak właśnie zatytułowany raport PayPal i Deloitte. Z jego treści wynika, że na przestrzeni ostatnich lat we wschodniej części naszego kontynentu umocnił się szczególnie region leżący pomiędzy Bałtykiem a Morzem Śródziemnym. Skąd ten sukces? Zdaniem autorów publikacji jest on przede ...
Tematy: rozwój gospodarczy, Europa Wschodnia -
Aplikacje zakupowe. Popularne czy jeszcze nie?
OLX.pl, Allegro oraz AliExpress. To liderzy stworzonego przez Spicy Mobile zestawienia najbardziej popularnych w naszym kraju aplikacji m-commerce. Na szczególną uwagę zasługuje również aplikacja marki Rossmann, której wystarczyło zaledwie 12 miesięcy, aby z debiutantki stać się pełnoprawną konkurentką rynkowych gigantów. Mamy powody do ...
-
Zapowiada się rekordowy rok w nieruchomościach komercyjnych
Przed nami wyniki najnowszego „EMEA Investor Intentions Survey 2018” autorstwa CBRE. Czego dowodzi opracowanie? Okazuje się, że pod względem inwestycji w nieruchomości komercyjne bieżący rok zapowiada się jeszcze lepiej niż jego poprzednik. Już niemal 8 na 10 inwestorów (78%) jest przekonanych, że działać będą tak samo lub jeszcze intensywniej niż ...
-
Handel detaliczny w Polsce, czyli ciągle niewielki interwencjonizm
Zakaz handlu w niedziele, a także inne, zwiększające się regulacje nie pozostaną bez wpływu na polski handel detaliczny, w tym również na branżę FMCG, która ma zyskiwać coraz to większy udział w rynku e-commerce. Jak jednak podkreśla opracowany przez DNB Bank Polska i firmę doradczą PwC raport „Kierunki 2018. Ingerencja państwa w wybranych ...
-
Omnichannel: o co w nim chodzi i dlaczego ma znaczenie
... daje dużo przestrzeni do współpracy między uczestnikami rynku e-commerce. Dla przykładu, w branży fashion Zalando realizuje inicjatywę o nazwię „Integrated Commerce”, która otwiera nowe możliwości współpracy partnerskiej. Dzięki temu rozwiązaniu asortyment partnerskich sklepów stacjonarnych dostosowany jest do formatu cyfrowego i oferowany online ...
-
Rynek magazynowy. W budowie aż 56 inwestycji
Pierwszy kwartał bieżącego roku zaowocował rekordowo wręcz wysoką aktywnością najemców na rynku powierzchni magazynowych. W efekcie tego wskaźnik pustostanów spadł do najniższego poziomu w całej historii badań. Motorem napędowym popytu była branża e-commerce (24%), ale również operatorzy logistyczni (23%) oraz sieci handlowe (19%). Najważniejsze ...
-
Connected stores, czyli synergia e-commerce i tradycji
Jeszcze do niedawna mówiło się, że e-commerce może stanowić poważne zagrożenie dla handlu stacjonarnego. Dziś tego rodzaju opinie są coraz rzadsze. Na popularności zyskuje natomiast idea tzw. connected stores, a więc połączenia zalet tradycyjnego handlu z potencjałem drzemiącym w kanałach cyfrowych. Opracowany przez Deloitte Digital raport „Retail ...
-
Zachowania konsumentów: zakupy wielokanałowe
Przed nami opracowanie poświęcone zjawisku omnicommerce, czyli zakupów wielokanałowych. Jego lektura dowodzi m.in., że już 73 proc. internautów przyznaje się do kupowania produktów z tej samej kategorii w więcej niż jednym kanale zakupowym. Grupa osób, które deklarują, że w ogóle nie korzystają z urządzeń mobilnych podczas zakupów sięga dziś ...
-
Milenialsi kochają zakupy w sklepach stacjonarnych
Milenialsi kochają zakupy i choć mogłoby się wydawać, że dziś ich miłość kieruje się w stronę e-commerce, to jednak okazuje się, że w ich sercach ciągle jest sporo miejsca dla zakupów w sklepach stacjonarnych. Tego przynajmniej dowodzi najnowsze badanie L’Observatoire Cetelem BNP Paribas Personal Finance. W skrócie 57 proc. europejskich ...
-
Customer experience pomoże zarobić na zwrocie towaru?
O tym że współcześni konsumenci są coraz bardziej wymagający, wiadomo nie od dziś. Okazuje się np., że dziś już 2 na 3 klientów e-commerce jeszcze przed dokonaniem zakupu sprawdza, czy stosowana przez sklep polityka zwrotów jest dla niego korzystna. E-sklepy nie powinny jednak traktować tych rosnących wymagań w kategoriach problemów - wystarczy, ...
-
12 powodów, dla których warto stosować sms-y w e-commerce
O tym, że o relacje z klientem warto dbać, nie trzeba przekonywać już chyba nikogo. Branża e-commerce nie jest pod tym względem żadnym wyjątkiem. Dobrym pomysłem na owocną komunikację z odbiorcami może być wysyłka SMS. Oto 12 powodów, dla których warto się zastanowić nad jej wdrożeniem. Działalność handlowa a marketing mobilny – 12 razy na tak! ...
-
Relacje z klientami: jak wzbudzić miłość do marki?
Zdobycie wiernej rzeszy klientów może udać się każdej firmie niezależnie od jej rozmiarów. Nie obędzie się jednak bez starań oraz uczciwego dialogu z otoczeniem, a to wymaga zaangażowania i cierpliwości. Jak sprawić, aby klienci poczuli więź z marką? Czy mogą tego dokonać wyłącznie sklepy stacjonarne czy także e-commerce? Jakie znaczenie dla ...
-
10 przydatnych aplikacji w e-sklepie
E-commerce rozwija się w błyskawicznym tempie, a firmy działające w tej branży robią co mogą, aby dopasować się do narzuconej przez rynek dynamiki. Wiele z nich świetnie wie, w jaki sposób usprawniać swoją działalność. Potwierdzeniem tego są dane platformy Shoper, z których wynika, że e-sklepy nader chętnie pobierają aplikacje wspierające pracę ...
-
Regionalizacja e-commerce. Gdzie sklep internetowy jest rzadkością?
Sklep internetowy to rodzaj działalności, dla której lokalizacja ma zupełnie drugoplanowe znaczenie. Praktyka pokazuje jednak, że są w Polsce zarówno regiony, które brylują w branży e-commerce, jak i takie, gdzie tego rodzaju działalność jest rzadkością. Z analizy przeprowadzonej przez platformę Shoper wynika, że połowa polskich e-sklepów działa w ...
-
Jakie metody płatności wybieramy przy zakupach online?
Szybki przelew, przelew tradycyjny oraz karta płatnicza. To sposoby płatności, z których korzystamy najczęściej, dokonując zakupów przez internet - wynika z opracowanego przez e-Izbę raportu „Omnicommerce. Kupuję wygodnie”. Wybiera je średnio co trzeci kupujący. Z wymienionych we wstępie metod płatności korzysta odpowiednio 33, 32 i 31 proc. ...
-
Za zakupy online płacimy tyle co za stacjonarne
Zakupy online zaskarbiły sobie przychylność Polaków. A ile na nie wydajemy? Czy jesteśmy mniej czy bardziej rozrzutni niż podczas zakupów w sklepach stacjonarnych? Odpowiedzi na te pytania przynosi raport e-Izby – „Omnicommerce. Kupuję wygodnie”. Okazuje się, że już 2 na 3 polskich konsumentów deklaruje, że ich e-koszyk wart jest tyle samo lub ...
-
Nawyki zakupowe Pokolenia Z
Pokolenie Z to już niemal 1/4 populacji naszego kraju i coraz bardziej licząca się rzesza konsumentów. Przede wszystkim należy pamiętać, że są to ludzie, którzy nie wyobrażają sobie życia bez nowych technologii i jako grupa konsumencka różnią się od innych niemal wszystkim - od procesu wyszukiwania produktu począwszy, na jego konsumpcji ...
-
Rynek dóbr luksusowych: czołowe marki 2018
W 2014 roku sektor dóbr luksusowych oparł się z powodzeniem spowolnieniu gospodarczemu, wypracowując wynik sprzedaży na poziomie 172 miliardów dolarów. W minionym roku obrotowym (zakończonym maksymalnie 30 czerwca 2017 r.) 100 największych firm z sektora wypracowało już 217 mld dolarów, a więc o 5 mld dolarów więcej niż u schyłku poprzedniego roku ...
-
Powierzchnie handlowe w pogoni za najwyższą formą
Zlokalizowane nad Wisłą powierzchnie handlowe nie mogły w ostatnim czasie narzekać na brak zainteresowania ze strony inwestorów. Na rynku wiele się działo, jednak - jak wskazują eksperci BNP Paribas Real Estate Poland - erę bicia rekordów najprawdopodobniej mamy już za sobą. Taki obrót spraw to efekt ograniczenia popytu, rosnącej konkurencji, ...
-
E-commerce, czyli handel internetowy z długami w realu
Grono Polaków, którzy decydują się na zakupy przez Internet, rośnie z roku na rok. Branży e-commerce sprzyjają nie tylko zmieniające się nawyki konsumentów, ale teraz również zakaz handlu w niedziele. Wydawać by się zatem mogło, że e-sklepy nie powinny mieć większych powodów do narzekań. Tymczasem okazuje się, że i wśród nich nie brakuje podmiotów ...
-
E-commerce vs handel tradycyjny, czyli kurczący się dystans
Tempo, w którym rozwija się branża e-commerce, godne jet pozazdroszczenia. Szacunki Boston Consulting Group wskazują, że do 2022 roku handel internetowy w Europie i USA wzrośnie o kolejne 76%. W tym samym czasie jego tradycyjny odpowiednik ma zyskać jedynie 16%. Podobne tendencje zauważalne są również na polskim rynku, gdzie kurczy się nie tylko ...
-
E-commerce, czyli niewykorzystany potencjał sąsiadów
Handel transgraniczny to ciekawa opcja dla przedstawicieli rodzimego e-commerce. Interesująco przedstawia się zwłaszcza potencjał rynków sąsiadujących z Polską, gdzie nasycenie sklepami internetowymi i aktywność światowych gigantów ciągle są stosunkowo niewielkie. Okazuje się jednak, że na rynki ościenne swoje towary wysyła jedynie 7% polskich ...
-
41% ruchu w sieci pochodzi spoza Polski. To szansa dla e-commerce
W naszym kraju za ruch w sieci w znacznej mierze odpowiadają oczywiście internauci z Polski, ale odsetek odsłon spoza naszego terytorium także przedstawia się całkiem imponująco. Z analizy 1 miliarda zapytań przychodzących na serwery spółki nazwa.pl wynika, że aż 41% z nich generują użytkownicy zagraniczni. Te wyniki rzucają zupełnie nowe światło ...
-
Jeszcze centra handlowe, czy już centra doświadczeń?
O customer experience, a więc o wrażeniach, które warto zagwarantować klientom, mówi się dość sporo m.in. w kontekście e-commerce. Sfer, których może dotyczyć to zagadnienie, jest jednak znacznie więcej, a jedną z nich są nieruchomości handlowe. Eksperci JLL wraz z agencją Freebee przyjrzeli się, jakich trendów UX możemy spodziewać się w galeriach ...
-
6 grzechów głównych w marketingu e-commerce
Grzeszki zdarzają się wprawdzie każdemu, ale w biznesie ich konsekwencje bywają o tyle poważne, że mogą negatywnie zaważyć na wizerunku i wyniku finansowym firmy. Czego powinniśmy wystrzegać się w handlu internetowym, aby osiągać zyski i nie dać się konkurentom? Oto 6 grzechów głównych w marketingu e-commerce. 1. Brak informacji o promocjach ...
-
Jak się ma cyberbezpieczeństwo w polskim e-commerce?
Jak przedstawia się cyberbezpieczeństwo w polskim e-commerce? Z badania zrealizowanego przez TestArmy CyberForces wynika, że sklepom internetowym należy się co najmniej reprymenda. Okazuje się bowiem, że ofiarą ataku ze strony cyberprzestępczego półświatka padło już 80 proc. z nich. Tymczasem podnoszące poziom bezpieczeństwa testy penetracyjne ...
-
Polska zaściankiem e-commerce?
Jeszcze kilkanaście lat temu sprzedaż detaliczna odbywała się za pośrednictwem jednego, tradycyjnego kanału sprzedaży, czyli sklepów stacjonarnych. Wraz z rozwojem nowych technologii, zwłaszcza tych wykorzystujących Internet, sytuacja zmieniła się diametralnie. Dziś można powiedzieć, że oba kanały się skutecznie przenikają – online czerpie z ...
-
Czy e-commerce „zabije” handel tradycyjny?
Czy e-commerce „zabije” handel tradycyjny? Z opublikowanego przez Colliers International raportu odnośnie sytuacji w sektorze logistycznym i handlowym pt. „Survival of the fittest” („Przetrwają najsilniejsi”) wynika, że póki co jest to mało prawdopodobny scenariusz. Prognozy krótko i średnioterminowe dla regionu CEE-6 wskazują, że sprzedaż ...
Tematy: e-commerce, handel tradycyjny -
Jak osiągnąć świąteczny sukces w e-commerce?
W tym roku pod choinką królować będą kosmetyki, perfumy, elektronika i książki. I choć w prezenty najczęściej zaopatrujemy się w sklepach stacjonarnych, to jednocześnie z roku na rok maleje dystans pomiędzy świątecznymi zakupami off i online. Ci ze sprzedawców, którzy liczą na świąteczny sukces w e-commerce, powinni zwrócić uwagę na 3 czynniki. ...
-
Sieci handlowe muszą zmienić modele biznesowe
W strukturze sprzedaży produktów spożywczych coraz silniej zaznacza się rosnąca rola kanału e-commerce. W Stanach Zjednoczonych za pośrednictwem sieci kupuje już 48% klientów, a w nadchodzącym roku odsetek ten ma podskoczyć do 59%. Za tak pokaźnym wzrostem kryje się zarówno szybki rozwój i upowszechnienie technologii cyfrowych, jak i rozbudowa ...


Chińskie auta: Od niskiej jakości do globalnego lidera. Co pokazuje raport EFL?