-
Apple najcenniejszą marką świata 2024
... na zmieniające się zachowania konsumentów zapewniły doskonałe wyniki markom takim jak Lowe’s, Aldi czy TJ Maxx oraz regionalnym gigantom branży e commerce: Pinduoduo i Mercado Libre.
Tematy: najlepsza marka, ranking najcenniejszych marek, ranking marek, marki, rok 2024, Apple, Google, Amazon, Microsoft -
Jak technologia i nauka kreują doświadczenia zakupowe?
Handel detaliczny ewoluuje, a wraz z nim przeobrażeniom ulegają zachowania konsumentów. Znaczny wpływ na to ma intensywny rozwój e-commerce, który może stanowić dla sklepów stacjonarnych swoistego rodzaju inspiracje. Niektóre strategie stosowane w środowisku online można bowiem wdrażać również w fizycznych sklepach tak, aby te ostatnie stawały się ...
-
Robisz zakupy online? Uważaj na chińskie platformy zakupowe
O tym, że zakupy online cieszą się nieustannym wzrostem popularności, nie trzeba przekonywać już chyba nikogo. Systematycznie rozszerza się również gama produktów, które wkładamy do cyfrowych koszyków oraz grono przedsiębiorców, od których kupujemy w internecie. Coraz częściej też decydujemy się na zakupy transgraniczne. Przemawia za nimi zarówno ...
-
Logistyka kontraktowa podąża za PKB. Nowe prognozy na 2024 rok
Dobre wiadomości dla logistyki kontraktowej przynoszą bieżące analizy sektorowe oraz najnowsze prognozy dla światowej gospodarki i e-commerce. Rynek kontraktowy przyspieszy w tym roku do 4,2%, ale świat, a zwłaszcza Azja odjeżdża Europie. Dystans powiększa się na polu wzrostu PKB, przychodów z sektora kontraktowego i rozwoju e-handlu. Standardowo ...
-
Cross-border napędza polski e-commerce
Polscy e-sprzedawcy coraz śmielej spoglądają w kierunku zagranicznych rynków i to nie tylko tych zupełnie oczywistych, ale tez zupełnie egzotycznych. Nie jest to jednak dużym zaskoczeniem, skoro - jak wynika z opublikowanego przez platformę IdoSell "Raportu Cross-border z Polski" - konsumenci z zagranicy są wyraźnie zainteresowani ofertą naszego ...
-
4 kluczowe trendy w e-commerce. Czym stoi e-handel?
E-commerce to branża, która ulega nieustannym wręcz przeobrażeniom. Dowodem na to są chociażby zmieniające się dynamicznie trendy. Ten rok upływa w e-handlu pod znakiem sztucznej inteligencji, ale istotnych tendencji jest zdecydowanie więcej. Czym żyje świat wirtualnej sprzedaży? Oto cztery kluczowe zjawiska. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jakie ...
-
Są najnowsze dane o e-commerce w Polsce
Już jest - najnowszy raport „E-commerce w Polsce 2024” właśnie ujrzał światło dzienne. Opracowanie przygotowane przez firmę Gemius we współpracy z Polskimi Badaniami Internetu oraz IAB Polska rzuca światło na rynek handlu internetowego, panujące na nim zwyczaje oraz najbardziej typowe zachowania konsumentów. Oto główne wnioski, do których prowadzi ...
-
Cross-border: polski marketing nie na obcy rynek e-commerce?
Polski e-commerce rozwija się w dynamicznym tempie, czego dobitnym dowodem jest chociażby coraz większa liczba e-sprzedawców podbijających zagraniczne rynki. W sprzedaży cross-border nie można zapominać o marketingu. Warto mieć przy tym na uwadze, że działania marketingowe, które sprawdzają się na polskim rynku, mogą niekoniecznie trafiać w gusta ...
-
Black Friday - jak sklepy kuszą klientów?
Z perspektywy polskiego handlu Black Friday to wstęp do najgorętszego okresu związanego ze Świętami Bożego Narodzenia. Można powiedzieć, że przedświąteczny ruch napędzają nie tylko same Święta, ale i Black Friday. Z punktu widzenia marketingu w większości przypadków pod tym hasłem kryją się klasyczne zabiegi związane z promocją sprzedaży. ...
Tematy: Black Friday, promocja, promocje, akcje promocyjne, promocje cenowe, obniżki cen, wyprzedaże, zakupy, Omnibus -
Jak kupujemy świąteczne prezenty w internecie?
... Reels) – aż 47% kupujących sięgnęło po tę formę contentu. Na drugim miejscu znalazło się wyszukiwanie wizualne (45%), a podium zamknęło social commerce (23%). Badanie pokazuje, że również narzędzia oparte na sztucznej inteligencji, takie jak chatboty na stronach marek, zyskują na popularności (18 ...
-
Ile kosztują e-commerce zmiany w prawie?
E-izba przedstawia wyniki raportu "e-Accurate 2024: wydatki sektora e-commerce na dostosowanie do zmian prawnych". Nie jest zaskoczeniem, że dostosowanie e-biznesu do nowych regulacji sporo kosztuje, jednak okazuje się, że koszty nie są tu jedynym wyzwaniem. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Czemu służyć mają zmiany prawne (RODO, dyrektywa Omnibus, ...
-
Trendy w e-commerce na 2025 rok
Rok 2025 zapowiada się jako przełomowy w branży e-commerce. Dynamiczny rozwój technologii i rosnące oczekiwania klientów wyznaczają nowe standardy w tym sektorze. Nowoczesne procesy płatności, cross-border, automatyzacja procesów i personalizacja to tylko niektóre z trendów, które zmienią sposób, w jaki kupujemy online. Jakie trendy zdominują ...
-
10 trendów, które w 2025 roku zmienią polski e-commerce
Sztuczna inteligencja w obsłudze klienta, rozwój marketplace'ów oraz ekspansja zagraniczna wyznaczą główne kierunki rozwoju polskiego e-commerce w 2025 roku. Czego jeszcze możemy spodziewać się w 2025 roku? Eksperci Grupy Shoper prezentują 10 kluczowych trendów, które zmienią oblicze handlu internetowego. Nadchodzący rok zapowiada istotne trendy w ...
Tematy: e-commerce w Polsce, e-commerce, rynek e-commerce, zakupy online, sprzedaż internetowa, handel internetowy, sklepy internetowe, handel transgraniczny, cross-border shopping, influencer marketing, AI, chatboty, automatyzacja, omnichannel, SEO, content marketing, CRM, sprzedaż subskrypcyjna, platforma marketplace, rok 2025 -
7 nowych trendów na rynku płatności online i e-commerce w 2025 r.
E-commerce rozkwitł w czasach pandemii, a potem nieco spowolnił. Eksperci Autopay przekonują jednak, że nadchodzące miesiące przynieść mogą kolejne ożywienie. A wszystko za sprawą rozwoju rozwiązań płatniczych, które w ostatnim czasie istotnie zyskały na popularności. Jakie metody płatności dadzą znać o swojej obecności w 2025 roku? Odpowiedź na ...
-
Czyje rekomendacje wpływają na decyzje konsumentów?
Media społecznościowe już od dawna stanowią nieodłączny element życia wielu Polaków, ale ich rola na przestrzeni lat wyraźnie się zmieniła. Kiedyś służyły głównie do komunikacji, dziś są także kluczową częścią procesu zakupowego. Potwierdzeniem tego są chociażby wyniki opublikowanego przez Santander Consumer Bank raportu "Doświadczenia e-commerce ...
-
Szybka strona internetowa - dlaczego ma znaczenie?
Prędkość ładowania strony internetowej to jeden z kluczowych elementów sukcesu w internecie. Wpływa na niemal każdy aspekt działania witryny: od zadowolenia użytkowników, przez pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania, aż po współczynnik konwersji. Nie bez powodu giganci branży e-commerce, tacy jak Amazon czy Google, inwestują ogromne środki w ...
-
Zakupy online: dlaczego nie finalizujemy transakcji w sklepach internetowych?
Zakupy online to już codzienność. Polacy coraz częściej odwiedzają sklepy internetowe, zapełniają koszyki zakupowe, a potem...rezygnują z finalizacji transakcji. Do takiej praktyki, jak wynika z najnowszego badania Santander Consumer Banku "Doświadczenia e-commerce", przyznaje się blisko co 4. kupujący. To duże wyzwanie dla e-sprzedawców. Jakie ...
-
Utraty danych boi się co trzecia firma w Polsce
Tegoroczny Dzień Ochrony Danych Osobowych w Polsce obchodzony będzie w tle styczniowego cyberataku, w wyniku którego przestępcy uzyskali dostęp do danych obywateli. Należy spodziewać się, że w kolejnych latach tego typu ataki ransomware na przedsiębiorstwa w kraju będą się nasilać. Wraz z rozwojem branży e-commerce czy postępującą digitalizacją ...
-
70 proc. Polaków wydaje na subskrypcje do 100 zł miesięcznie
Polacy chętnie korzystają z różnego rodzaju subskrypcji. Do posiadania przynajmniej jednej przyznaje się 62 proc. rodaków - wynika z raportu Santander Consumer Banku "Doświadczenia e-commerce". Najwięcej badanych wydaje na nie między 51 a 100 zł miesięcznie. Najczęściej korzystamy z serwisów streamingowych i usług dostaw produktów, a także ...
-
Jak zabezpieczyć sklep internetowy przed różnymi rodzajami cyberataków?
W kontekście oszustw i wyłudzeń w e-commerce najczęściej mówi się o rozlicznych zagrożeniach czyhających w sieci na kupujących. Sprawy oczywiście nie należy bagatelizować, ale warto podkreślić, że narażona na cyberzagrożenia jest również druga strona transakcji. Tym bardziej, że ogrom posiadanych przez sprzedających danych to łakomy kąsek dla ...
-
Logistyka rynku mody zagrożona wojną celną Chiny-USA
... odchodzenie od importu z Państwa Środka, co zajmie lata, a Unia planuje pewne kroki ograniczające handel, jak zniesienie zwolnienia celnego dla przesyłek e commerce o niskiej wartości, spośród których aż 91% pochodzi z Chin, to na razie nie ma mowy o nałożeniu drakońskich ceł na artykuły modowe ...
Tematy: rynek mody, branża modowa, odzież, import odzieży, moda, rynek odzieżowy, logistyka, cło, cła, wojna celna -
Influencer marketing krytykowany, ale ciągle skuteczny
Wprawdzie coraz częściej dobiegają nas głosy dotyczące zmęczenia obecnością influencerów i prowadzonymi przez nich akcjami reklamowymi, to jednak duży wpływ tej grupy na wyniki sprzedaży w e-commerce pozostaje faktem. Kolejnym tego potwierdzeniem jest najnowsze badanie zrealizowane przez Takefluence. Wynika z niego m.in., że w minionym roku liczba ...
-
Zakupy z AI lepsze niż z przyjaciółką?
... była wskazywana jako główny czynnik wzrostu w 2025 roku – dodaje Matouš Michněvič, Country Manager CEE w Adyen. Nie tylko AI – Unified Commerce również ma znaczenie Choć inwestycje w nowe technologie rosną, jedynie 39 proc. firm w Polsce umożliwia klientom wygodne zakupy i płatności między kanałami ...
-
Second hand w Polsce: ponad 60% Polaków kupuje używane produkty
... zakupów z drugiej ręki - aż 6 na 10 konsumentów wybiera używane produkty, a naprawa i wymiana rzeczy stają się coraz powszechniejsze. Według raportu Havas Commerce, Polacy są wyjątkowo wrażliwi na cenę i chętnie korzystają z platform cyfrowych oraz opinii innych użytkowników. Rynek second hand w Polsce ma ogromny ...
-
Porzucone koszyki bolączką polskiego e-commerce. Ile tracą firmy?
... sprzedaży. Problem w tym, że w działaniach tych często brakuje spójności. Choć 87 proc. firm deklaruje, że działa zgodnie ze strategią Unified Commerce, tylko 39 proc. faktycznie ją wdrożyło. Dla pozostałych oznacza to rozproszone dane z kanałów online i offline oraz brak płynnej obsługi klienta ...
-
SEO w branży modowej: co naprawdę decyduje o sukcesie w Google?
Jakie marki modowe przyciągają dziś największy ruch z Google? Jak wypadają polskie sklepy w zestawieniu z globalnymi graczami? I dlaczego SEO w modzie to dziś znacznie więcej niż pozycje w TOP10? Najnowsze dane zebrane w raporcie „SEO w e-commerce fashion 2025” pokazują, że gra o uwagę użytkownika w wyszukiwarce nabrała nowej dynamiki. Ruch ...
Tematy: SEO, e-commerce, fashion, ranking sklepów, branża modowa, moda, sklepy internetowe, marki modowe -
Konsumenci wybrali: Amazon, Snapchat i TikTok potrafią robić reklamy
... znalazła się na szarym końcu zestawienia. Jeśli zapytać marketerów o plany inwestycyjne, to wymieniają oni przede wszystkim influencerów, streaming oraz social commerce. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Które platformy reklamowe są dziś najbardziej preferowane przez konsumentów i marketerów? Dlaczego Amazon i jego marki zajmują ...
Tematy: reklama, działania marketingowe, marketing, social media, Amazon, Snapchat, TikTok, Prime Video, YouTube, Instagram, Google, Netflix -
E-commerce: sztuczna inteligencja, zakupy mobilne i nowe wyzwania dla sklepów online
Czy AI naprawdę zmienia sposób, w jaki robimy zakupy online? Najnowszy raport „E-commerce w Polsce 2025” pokazuje wprawdzie, że ponad połowa konsumentów korzysta z narzędzi sztucznej inteligencji, ale to kontakt z człowiekiem liczy się najbardziej. O ile zakupy przez social media nie zdobyły popularności, o tyle już smartfony stały się w e-handlu ...
-
Jak sprawić, by AI mówiło o Twoim e-sklepie? Raport TrustMate o rewolucji w e-commerce
Sztuczna inteligencja zmienia fundamenty widoczności e-commerce, powodując spadek dotychczasowego ruchu tradycyjnych sklepów internetowych. Nowoczesne modele AI, takie jak ChatGPT, Gemini czy Claude, nie funkcjonują już jako klasyczne wyszukiwarki, lecz jako zaawansowane systemy analizujące i syntetyzujące informacje o markach na podstawie ...
-
Jak kupuje pokolenie Alfa? Nowe nawyki i trendy wśród najmłodszych konsumentów
Nie mają jeszcze własnych kart płatniczych, ale i bez tego potrafią zainspirować rodziców do zakupu nowego smartfona czy bluzy od influencera. Pokolenie Alfa – najmłodsza generacja konsumentów – już dziś wyznacza trendy w e-commerce. Ich decyzje są szybkie, emocjonalne i często podejmowane w rytmie TikToka. Przygotowany przez CSA i Havas Market ...
-
Sektor logistyczny wpadł w objęcia geopolityki
... które wskazuje 15,2% logistyków oraz Indie (14,2%). W dalszej kolejności wymieniane są kraje Azji Płd.-Wsch. (13,3%). Swoje zdolności logistyczne w obszarze e¬ commerce w Ameryce Płn. chce powiększać 12,2% ankietowanych i tylko 7,6% w Europie. Spełnienie marzeń o relokacji nie jest łatwe i rodzi poważne ryzyka Do takiego stanowiska ...
-
Łódź umacnia pozycję logistycznego serca Polski. Strategiczna inwestycja Panattoni dla Media Expert
Łódź umacnia pozycję logistycznego serca Polski – Panattoni rusza z budową nowego centrum dystrybucyjnego dla Media Expert. Obiekt o powierzchni 208 000 m² za 500 mln zł stanie się jednym z największych magazynów w kraju i kluczowym ogniwem w rozwoju e-commerce. Inwestycja połączy zrównoważone technologie, innowacyjną logistykę i strategiczne ...
-
Zakupy online dobrodziejstwem sieci? Mamy wyniki badania "Internet marzeń"
Zakupy online to największe dobrodziejstwo internetu - uważa większość Polaków. Nowe badanie "Internet marzeń" pokazuje, że e-commerce jest dziś synonimem wygody i zaufania, a zakupy w sieci są dla ponad połowy z nas głównym powodem korzystania z internetu. Jednak pod powierzchnią pozytywnych ocen rosną wyzwania - coraz częściej użytkownicy ...
-
Zakupy online zamiast kolejek. Świąteczny e-commerce bije rekordy popularności
Świąteczne zakupy w sieci to już nie trend, lecz codzienność milionów Polaków. Z raportu Santander Consumer Banku wynika, że 70 proc. kupujących wybiera prezenty online, a niemal połowa planuje część wydatków wcześniej. Jednocześnie 67 proc. badanych narzeka, że świąteczne reklamy pojawiają się za wcześnie. Polacy cenią e-commerce za wygodę, brak ...
-
Zakupy online w Polsce: konsumenci coraz bardziej ostrożni i ekologiczni
Polscy konsumenci coraz bardziej świadomie podejmują decyzje zakupowe, łącząc pragmatyzm z dbałością o środowisko i bezpieczeństwo danych. Z najnowszego raportu „Odpowiedzialny e-Commerce 2025” wynika, że aż 56% internautów rozumie ideę zrównoważonego rozwoju, a większość uznaje działania proekologiczne i społecznie odpowiedzialne za kluczowe dla ...


Chińskie auta: Od niskiej jakości do globalnego lidera. Co pokazuje raport EFL?