-
BrandZ: najcenniejsze marki odzieżowe 2019
... marka Lululemon (nr 5 w rankingu Top 10) odnotowała jeden z największych wzrostów wśród wszystkich marek detalicznych w tym roku. Lululemon, specjalizujący się w ubraniach do jogi sprzedawanych w cenach premium ... produkcji, transportu i sprzedaży produktów jednorazowego użytku. Levi’s, legendarna marka dżinsów, weszła do rankingu marek odzieżowych na ...
-
Odmrożenie HoReCa podnosi wydatki na reklamę alkoholi
... 49% swoich budżetów na telewizję, w porównaniu do 24%, które wydała przeciętna marka, z kolei 19% wydatków przypadło na reklamę zewnętrzną, w porównaniu do 5% ... ograniczającą korzystanie z kanału HoReCa, zaobserwowaliśmy większy nacisk marek na dostarczanie doświadczeń premium w domu, za pomocą mediów cyfrowych. Konsumenci są teraz o wiele bardziej ...
-
Rynek wędlin 2008: producenci nieznani
... na rynku wędliniarskim marka nie jest podstawowym czynnikiem wpływającym na decyzję zakupową, zdecydowanie najsilniejsza wizerunkowo jest w Polsce firma Sokołów – 16% kupujących wędliny wskazuje tę markę jako znaną firmę. Trójkę najlepiej znanych marek firm wędliniarskich zamykają Morliny (8%) i Krakus (5%). Zakupy w stylu Premium, Economy, Eko ...
-
Strategie marketingowe: zawężanie marki
... z segmentu premium wzrosła prawie o 30%, osiągając pułap prawie 2 mld euro. Równocześnie wzrosła konkurencyjność na rynku opon standardowych. Marka Pirelli miała z segmentu produktów Premium jedną ... . Liderzy światowej produkcji opon nie mają zamiaru rezygnować z rynku opon premium. Jednak, aby to osiągnąć, konkurenci muszą alokować swoje zasoby i ...
-
Zarządzanie tożsamością firmy
... elementy oraz ograniczoną kolorystykę, nadającą całości szlachetny wygląd, kojarzący się z monarchistycznymi korzeniami produktu. Inna marka Kompanii Piwowarskiej – piwo Lech, zaznaczyła swoją obecność w segmencie piw Premium, pokazując odświeżony, wręcz technokratyczny wizerunek piwa w zielonej butelce. Nowe wizualizacje wyznaczają nowe standardy ...
-
Kreowanie marki - maturalizm
... możliwość zaskoczenia i ekscytacji, stanów lubianych i cenionych przez dojrzałych konsumentów. Marka nie musi już mówić głosem poprawności politycznej, by zadowolić ... Maturalizm w praktyce Limitowane lody The Icecreamists to brytyjska marka lodów, pozycjonująca się jako premium. W swojej ofercie ma wiele zaskakujących smaków, jak chociażby najnowszy ...
-
Strategia rynkowa i Brand Extension
... a nie wyłącznie dyskontowaniem posiadanego wizerunku i pozycji rynkowej. Rzadko która marka w procesie rozszerzania ma zapewnione ssanie z rynku. Potrzebne są nakłady. ... i innymi działaniami wspierającymi sprzedaż. Dlatego może najłatwiej rozszerza się marki premium. Innym kryterium sukcesu rozszerzania marki, jest strategie oparta na wykorzystaniu ...
-
Marki kosmetyczne tną wydatki na reklamę. Wzrost jeszcze nie w tym roku
... ,3% swoich budżetów na reklamę w magazynach, czyli 4,3 razy więcej niż przeciętna marka, oraz 42,2% w telewizji, co stanowi 1,6 raza więcej wydatków w porównaniu ... TV, a także platformy społecznościowe takie jak Instagram i TikTok, tworzą nowe powierzchnie premium, które pozwalają skutecznie prezentować marki kosmetyczne czy produkty z kategorii dóbr ...
-
Znamy wyniki BrandZ. Oto najcenniejsze marki świata 2017
... USD. Adidas był najszybciej rosnącą marką pod względem procentowym (w górę o 58%, do 8,3 mld USD), a za nim uplasowała się chińska marka alkoholi typu premium Moutai (wzrost o 48%, do 17 mld USD). Ranking BrandZ jest największą i najbardziej miarodajną platformą odzwierciedlającą dynamikę marek na całym ...
-
Co shopper ma w koszyku?
... jego produkt może dostarczać; decyzja przed półką zapada również w przypadku takich kategorii, gdzie marka ma po prostu mniejsze znaczenie. W naszej polskiej kulturze nadal mamy wiele ... tym uwagę na to, że zakupy impulsowe często dotyczą marek z segmentu premium. Ich zakup jest silnie skorelowany z promocjami, najczęściej cenowymi. Okazuje się, że w ...
-
Rynek ciastek rośnie w siłę
... zakładów decyduje się na wprowadzenie do swojej oferty ciastek klasy premium. - Wchodzimy w sprzedaż produktów wysokiej jakości. Zdążyliśmy już zauważyć, ... sekretarza generalnego Stowarzyszenia Polskich Producentów Wyrobów Czekoladowych i Cukierniczych POLBISCO Marka Przeździaka, najwięcej kłopotów przysparza firmom produkującym ciastka podatek VAT. ...
-
Dania gotowe: rynek zwolnił
... czy plastikowe kubki, ale przede wszystkim o nowe produkty. Jak zapewnia prezes Nowakowski, marka Stoczek notuje kilkuprocentowy wzrost sprzedaży dań gotowych, ale wynika to przede wszystkim ... kategoria na kryzysie nie ucierpi. Można zaobserwować małe przesuniecie z kategorii premium do tzw. mainstreamu, ale to wszystko. Nasza sprzedaż plastrów pod ...
-
Skuteczna strategia marketingowa
... , zrozumieć, zareagować Każda marka w każdej kategorii – niezależnie od tego, czy mówimy o usłudze/produkcie, czy też mamy na myśli segment premium, czy mówimy o małej czy dużej ... aktach. A jak już, to zazwyczaj nie opowiadamy jej serio. Natomiast jeśli marka Nike zaangażowała się globalnie w promocję biegania, to oni naprawdę biegają, mówią o tym i ...
-
Internetowy Samochód Roku 2010
... podium. Teoretycznie bezkonkurencyjny pod tym względem był ponownie Volkswagen, która to marka aż osiem razy zajmowała pierwsze miejsce, a czterokrotnie była druga w miesięcznych ... wspomniana już Dacia oraz Hyundai. Tak jak i rok wcześniej jedyną marką z segmentu premium było Audi, wyprzedzając dosyć wyraźnie w tej klasie aut Mercedesa i BMW. ...
-
Architektura marek i strategie portfolio ofertowego
... zależności i powiązania z marką korporacyjną i innymi ofertami pozycjonowanymi jako Premium. Celem budowania opracowań architektury portfolio jest podniesienie skuteczności i ... pojęciem strategii architektury portfolio? Architektura marki to sposób, w jak marka firmy i wszystkie ofertowe marki, submarki, linie ofertowe i asortymenty, którymi ...
-
Polski Internet a wody mineralne
... jej temat jedynie 170 wzmianek. Ciekawie wygląda również sytuacja w segmencie marek Premium, który w naszym kraju rozwija się w ostatnim czasie najszybciej. W Polsce w tym ... – 1080). Zupełnie inaczej jest w przypadku Vody Naturalnej. Ta młoda marka nie wydała znaczących środków na reklamę (137 tys. złotych), osiągnęła mniejsze zainteresowanie ...
-
Dealerzy samochodów na Facebooku
... sposób. - Aktywne i dobre profile Facebookowe może prowadzić dealer posiadający w swojej ofercie marki premium, jak również ten, który sprzedaje tzw. auta budżetowe - uważa Marcin Szczupak, ... tle konkurencji (856). Druga pod kątem wzbudzanego zaangażowania okazała się marka Seat, a trzecia - Skoda. Wśród marek wyróżniali się także dealerzy Renault, ...
-
Smartfony to już phablety. Przekątna ekranu ciągle rośnie
... jest zarówno dosłownie, jak i w przenośni, największym z highlightów tegorocznych targów. W Berlinie swoimi najnowszymi modelami pochwaliła się także marka Sony, prezentująca dwie wersje Xperii Z5. W wersji Premium smartfon wyposażony został w ekran o przekątnej 5,5 cala. Użytkownicy wybrać mogą także „kompaktowy” wariant. Mimo to 4,6-calowy ekran ...
-
Najcenniejsze marki świata 2016
... Under Armour (nowość) wypuszczają na rynek specjalistyczne serie w segmencie premium, łącząc odzież sportową z rozwiązaniami technologicznymi (np. monitorowanie pracy serca), a także ... , gdzie – doskonaląc funkcjonalność i marketing – również podbijają nowe regiony. Chińska marka Huawei (nr 50, +22%) błyskawicznie się zglobalizowała i odebrała część ...
-
Centra handlowe zdobywają małe miasta
... modową z segmentu premium – Tallinder, Carrefour rozwija koncept supermarketu premium – Market, a sieć Media Markt wypracowała nowy format mniejszych sklepów dopasowany do rozwoju tego operatora na małych rynkach. W I poł. 2016 r. na polskim rynku zadebiutowali m.in. Skechers, NYX Cosmetics, U.S. Polo Assn. oraz niemiecka marka dziecięca Kanz ...
-
Jak Chińczycy zmieniają globalny rynek FMCG?
... 7,4 proc. Wzrost skłonności do zakupów produktów dobrej jakości, traktowanych jako premium, po wyższych cenach – kategorie produktów postrzeganych jako zdrowie notują wysokie ... nasycił się już zagranicznymi produktami i nie wystarczy już sama globalna marka by przyciągnąć coraz bardziej wymagającego chińskiego konsumenta. Rodzimi producenci znają ...
-
Jak pozycjonować cenowo swój produkt wśród konkurencji?
... producent ma szansę nawiązać długoterminową relację z klientem. Podręcznikowym przykładem jest marka Apple, której produkty nie należą do najtańszych, a sprzedają się świetnie ... jednak porównując resztę oferty, wcale nie miała poczucia zakupu produktu premium. Spójna polityka cenowa Dobre relacje z partnerami na pewno są argumentem przemawiającym ...
-
Centra handlowe: nowa fala otwarć w Polsce
... marka modowa Nissa zostały otwarte z kolei w Arkadii. A w Galerii Wileńskiej, po kilku latach nieobecności na polskim rynku, otworzono sklep włoskiej marki Carpisa, producenta damskich torebek i dodatków. Do Wrocławia wszedł szwedzki koncept restauracyjny Max Premium ...
-
Branża transportowa w 2017 i plany na 2018 rok
... właściciele firm transportowych coraz częściej sięgają po ogumienie klasy premium, ze względu na ich jakość, stosowane technologie i rozwiązania. Przewoźnicy ... niskopodłogowych wzbogaciliśmy linię Goodyear KMAX, nowe rozmiary zyskało portfolio Dunlop SP246, a marka SAVA wprowadziła Cargo 4 HL, umożliwiającą zwiększenie ładowności użytkowej pojazdów ...
-
Wakacje 2018: sprzedaż (chwilowo?) wyhamowała
... odbyła się VIII edycja Wielkiej Gali "Luksusowa Marka Roku 2017". Jedną z nagród w postaci statuetki „Luksusowa Marka Roku 2017” odebrało biuro podróży RejsClub. ... cenowych oferują TUI Poland i Exim Tours, podczas gdy w ofercie premium (5*) zdecydowanym liderem pozostaje biuro Itaka. Najwięcej atrakcyjnych cenowo ofert na kierunkach egipskich ...
-
Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych II 2018
... asortyment, wiele produktów markowych, a nawet (jak na polskie standardy) na poziomie premium. W organizowaniu akcji promocyjnych Lidl zostawił daleko w tyle handlowy peleton, z Biedronką na ... : click and collect, food-court czy SENS (nowy system znakowania żywności). Francuska marka jest obecna we wszystkich formatach, ale okazuje się, że jej ...
-
Motoryzacja: tego Polacy szukają w Google
... zanotowały wzrost zainteresowania na komputerach i tabletach w wysokości 7% r/r. Marka się liczy Najwięcej zapytań motoryzacyjnych związanych jest z konkretnymi markami. ... . Polacy poszukują głównie standardowych samochodów, jednak już ⅕ zapytań dotyczy ofert premium, a 2,6% aut luksusowych. Prawie połowę wyszukiwań stanowią hasła odnoszące się do ...
-
Smartfon OnePlus 11 5G już w Polsce
... „jedenastce” z technologii będzie można korzystać po pobraniu aplikacji PhysRay Wallpaper, którą marka udostępniła dla swoich użytkowników. Zawiera cztery dynamiczne tapety 3D ( ... ", które oparte są o zminiaturyzowaną technologię znaną z najlepszych laptopów premium, to z kolei dźwięk w jakości nieznanej dotąd w telefonach. „Jedenastka” obsługuje ...
-
Producenci napojów a kryzys
... , takie jak GARDEN, oraz marki oferujące produkty wysokiej jakości, np. marka Fortuna, która jesienią ubiegłego roku przeszła gruntowną zmianę wizerunku i oferty. ... z tego, że w najbliższych latach bardzo dynamicznie będzie się rozwijał segment premium, w tym kategoria soków, nektarów i napojów - mówi Iwona Jacaszek. W związku z powyższym ...
-
Rynek herbat stabilizuje się
... młodych konsumentów. Obroty Dilmah - marki kojarzącej się jednoznacznie z segmentem premium, ale jednocześnie z różnorodnością smaków i aromatów - wzrosły w ubiegłym roku o 14 proc. ... korzyści wynikające z ćwiczeń jogi i medytacji. Yogi Tee to kultowa marka w Stanach Zjednoczonych, od niedawna dostępna i zdobywająca sobie zwolenników w Polsce. Jej ...
-
Kryzys wpływa na zakup samochodu
... .). Badani, którzy chcą zakupić auto nowe są w zdecydowanej mniejszości, jest ich 23 proc. Jaka marka, ile wydać, jak zapłacić? Badani planujący zakupić nowy samochód częściej wybierają marki z segmentu premium (Mercedes, BMW), oraz marki z segmentu średniego, takie jak Opel i Toyota. Więcej niż połowa ...
-
Reklama i zmysły
... produkujące samochody, głównie te luksusowe. Każda z czterech marek segmentu premium: BMW, Mercedes, Audi, Volvo ma swój charakterystyczny zapach, który jest ... ucisku, zmianie temperatury (ciepło, zimno), możemy odczuwać ból powierzchowny lub wibrację. Marka Hei-neken, której przykład przywoływałem już w moim poprzednim artykule nt. live marketingu ...
-
Rynek herbat w Polsce nie traci rozpędu
... konsumenckich - rynek odczuwa wyraźnie rosnące zainteresowanie herbatami luksusowymi, kategorii premium. Specjaliści oczekują, że podobnie jak w Europie Zachodniej segment herbat ... skutecznym rozgrzewa. Producenci wykorzystują też sprawdzone „babcine sposoby”. Niemal każda marka oferuje herbaty z aromatem miodu, wanilii, czy owocowej konfitury ...
-
Nowy operator komórkowy. Czy Virgin Mobile zatrzęsie rynkiem?
... jak poczta głosowa, blokada połączeń z numerów zastrzeżonych (ACR), serwisy „Premium Rate”, blokadę prezentacji własnego numeru (CLIR), usługę „Zadzwoń do mnie” oraz możliwość wysyłania SMS‐ów na numery stacjonarne. Virgin Mobile to globalna marka, która powstała w 1999 r. w Wielkiej Brytanii jako pierwszy operator wirtualny ...
-
Marki w social media
... po produkty z drugiej ręki), rzadziej jakością. Dlatego marki premium mają w tej grupie internautów relatywnie mniejszy potencjał sprzedażowy. Szansą na skłonienie ‘Przebojowych egotyków’ do zakupu danego produktu z wyższej półki cenowej może być fakt, że marka jest modna lub popularna. Przedstawiciele tej grupy są ...