-
Marketerzy a reklama online
Co dla marketerów jest najważniejsze w reklamie on-line? Liczba kliknięć, interakcja z użytkownikami, czy może kluczowym elementem jest zasięg? Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska zrealizował projekt, w którym badaniu poddane zostały trzy typy reklamy online: "standard banner", "rich-media" oraz "rich-media z wideo". Grono firm ...
-
Internauci a ACTA, SOPA i PIPA
Cztery dni z ACTA w Polsce w liczbach: 11 tysięcy materiałów w sieci, po tysiąc ogólnodostępnych wpisów na Facebooku i Twitterze. Ponad tysiąc razy opublikowane hasło "Stop ACTA" kontra kilkadziesiąt informacji o Catonymous. @Palikot_Janusz proszony o pomoc, dziesiątki pytań "A co to jest ACTA?". Masowa histeria czy pospolite ruszenie w Internecie ...
-
Polscy internauci o miłości
600 tysięcy - tyle razy w Internecie pojawiły się słowa "kocham Cię" w 2011 roku. Który miesiąc sprzyja wyznaniom miłosnym, kiedy zaś przyznajemy się do tęsknoty? Kobiety czy mężczyźni - kto częściej szuka wsparcia w sieci w przypadku problemów sercowych? - te i inne kwestie związane z wyrażaniem uczuć przez internautów wyjaśnia raport Instytutu ...
-
Media a agencje ratingowe
W ostatnich dwóch kwartałach tematyka ratingów kredytowych osiągnęła szczyty. Pisze się o nich ponad dwukrotnie częściej niż wcześniej. Agencje zyskują dzięki temu jeszcze większą siłę przebicia. Eksperci starają się kontestować ich wpływ na rynek, ale media wręcz zakochały się w tego typu ocenach - wynika z raportu "PRESS-SERVICE Monitoring ...
-
Kadra zarządzająca w social media III 2012
Powołanie Grażyny Piotrowskiej-Oliwy na stanowisko prezesa PGNiG było według raportu Instytutu Monitorowania Mediów najlepiej wyeksponowanym medialnie wydarzeniem dotyczącym szefów największych polskich firm. Piotrowska-Oliwa wyprzedziła wszystkich mężczyzn i stanęła na czele zarówno spółki gazowniczej, jak i rankingu najczęściej prezentowanych i ...
-
Kadra zarządzająca w social media IV 2012
Wypowiedź Andrzeja Klesyka na temat poziomu edukacji na uczelniach wyższych była według raportu Instytutu Monitorowania Mediów najlepiej wyeksponowanym medialnie wydarzeniem dotyczącym szefów największych polskich firm w ostatnich tygodniach. „Polskie uczelnie to fabryki bezrobotnych” - ocenił szef PZU i tą opinią wywołał żywą dyskusję na temat ...
-
Polski Internet a sport
Polacy mają mistrzostwo w piłce nożnej, drugie miejsce w pływaniu i brąz w siatkówce. Koszykówka poza podium. Przynajmniej w rankingu najczęściej komentowanych sportów przez polskich internautów. W maju o piłce nożnej napisano ponad sto tysięcy razy, ale wbrew pozorom, nie były to jedynie publikacje związane z EURO 2012. Okazuje się, że EURO to ...
Tematy: internet, monitoring mediów, internauci, sport, Euro 2012, kibice, piłka nożna, kluby piłkarskie, futbol, Polacy -
Facebook a zarabianie i wydawanie pieniędzy
Zarobki to fascynujący i szeroko dyskutowany temat - o ile są to zarobki kogoś innego, z reguły od razu uznawane za zbyt wysokie i niezasłużone. O swoich zarobkach internauci rozmawiają niewiele, mimo gwarancji anonimowości w sieci. Jak twierdzą, dyskrecję w tej sprawie zachowują także w życiu. Z zapałem za to deklarują, że zarabiają za mało, ...
-
Polscy internauci a zakup auta
Wymarzone auto Polaka musi być przede wszystkim tanie jak samochód używany, ale w stanie idealnym jak prosto salonu i zakupione w drodze całkowicie bezpiecznej transakcji. Powinno być autem popularnym, żeby serwis i części nie były zbyt dla kieszeni odczuwalne, ale też musi być autem unikalnym i niepowtarzalnym, by wzbudzało podziw i zdumienie ...
-
Polscy kibice a Facebook
Kibicować na Facebooku można na kilka sposobów - z dumą i szacunkiem dla godła i flagi, skrupulatnie analizując wyniki rozgrywek lub niezmiennie wspierając "naszych". Na śmiertelnie poważnie, czyli "po kibolsku" i zupełnie niepoważnie. A gdy wynik czy dyscyplina nie ma znaczenia - ważni są sportowcy. Instytut Monitorowania Mediów w ramach raportu ...
Tematy: Euro 2012, kibice, piłka nożna, kluby piłkarskie, futbol, media społecznościowe, Facebook, Polacy -
Oglądalność TV: Euro 2012 zjednoczyło widzów
Analiza domu mediowego PanMedia Western jednoznacznie wskazuje, że mecze rozgrywane w ramach Euro 2012 - znacznie chętniej niż inne programy - oglądaliśmy w gronie rodziny lub znajomych. Jeszcze bardziej przed telewizorami "zjednoczyły" nas sportowe zmagania polskiej reprezentacji. Dom mediowy PanMedia Western przeanalizował te trendy w czterech ...
-
Najpopularniejsze dyscypliny sportowe VII 2012
Siatkarska Liga Światowa, pojedynek Agnieszki Radwańskiej z Sereną Williams w finale Wimbledonu, Tour de Pologne i Igrzyska Olimpijskie w Londynie – lipiec był miesiącem sportowych wrażeń na najwyższym poziomie. Piłka nożna mimo wszystko nadal jest sportem narodowym, ale pierwszy raz konkurencja tak wyraźnie depcze jej po piętach. Igrzyska ...
Tematy: Euro 2012, kibice, piłka nożna, kluby piłkarskie, futbol, sport, internet, monitoring mediów -
Najpopularniejsze dyscypliny sportowe IX 2012
Polska reprezentacja pojechała do Londynu na Igrzyska Paraolimpijskie bez sponsorów i relacji w telewizji publicznej, ale wróciła z medalami, oczekiwana przez tłum kibiców na lotnisku. Pod względem liczby publikacji w ciągu miesiąca paraolimpiada minimalnie przegrała z piłkarską Ligą Mistrzów, lecz pod względem wywołanych emocji i wzruszeń - ...
Tematy: Euro 2012, kibice, piłka nożna, kluby piłkarskie, futbol, sport, internet, monitoring mediów -
Kadra zarządzająca w social media X 2012
Kolejny miesiąc pod znakiem energetyki, kolejny energetyczny boss na czele zestawienia - w październiku palmę pierwszeństwa Grażynie Piotrowskiej-Oliwie odebrał Krzysztof Kilian z PGE. Do TOP 10 powrócili przedstawiciele branży telekomunikacyjnej, Maciej Witucki od razu na drugie miejsce - informuje Instytut Monitorowania Mediów w najnowszym ...
-
Odnawialne źródła energii w mediach
W ciągu ostatnich sześciu miesięcy nie było dnia bez publikacji prasowej na temat odnawialnych źródeł energii. W Internecie średnia dzienna porcja artykułów o OZE w tym okresie wynosiła 75 - wynika z analizy przeprowadzonej przez Instytut Monitorowania Mediów we współpracy z Gazetą Finansową. Trudno się dziwić mediom - OZE to poważne nadzieje i ...
-
Branża budowlana w mediach
Rok 2012 był szczególny dla branży budowlanej - paradoksalnie był to rok jednocześnie dużych inwestycji związanych z EURO 2012 i wynikających z tych inwestycji bankructw wykonawców i podwykonawców. Instytut Monitorowania Mediów przyjrzał się firmom z branży budowlanej, których walka o przetrwanie - mniej lub bardziej skuteczna - wzbudziła w ...
-
Polskie media a gotowanie w domu
Gotowanie w domu - moda, sposób na zdrowie, szczupłą sylwetkę czy skuteczne odciążenie domowego budżetu? A jeśli ktoś się z talentem i umiejętnościami nie urodził, gdzie może nadrobić braki? U mamy, Makłowicza, Okrasy czy Pascala? - odpowiedzi na te pytania szukał Instytut Monitorowania Mediów w ramach projektu Kompas Social Media. W lipcu 2012 ...
-
Tablet MODECOM FreeTAB 1331 HD X2
Firma MODECOM – producent tabletów multimedialnych zaprezentowała swój najnowszy produkt – tablet MODECOM FreeTAB 1331 HD X2 wyposażony w duży ekran o przekątnej 13,3”. Urządzenie to przeznaczone jest do użycia w charakterze tablicy multimedialnej w miejscach użyteczności publicznej lub w nowoczesnych gospodarstwach domowych. Jedną z kluczowych ...
-
Wydatki na reklamę w I kw. 2013 r.
Pomimo, iż analizy Kantar Media prezentujące wydatki reklamowe w okresie 1Q 2103 (w stosunku do 1Q 2012) wskazują na lekki - 3 % - wzrost, prawdziwy obraz sytuacji w mediach i zbliżające się ograniczenia wydatków są pesymistyczne. Z analizy wydatków reklamowych w poszczególnych sektorach, dokonanych przez ekspertów Equinox Polska, wyraźnie wynika, ...
-
Sieci komórkowe: media a wydatki na reklamę
Z danych reklamowych admonit wynika, że sieci komórkowe od początku 2013 roku wydały na reklamę około 800 mln złotych. Z tego prawie 40 proc. to wydatki poniesione przez Grupę Orange. Instytut Monitorowania Mediów przeanalizował sytuację medialną wybranych sieci komórkowych oraz ich wydatki reklamowe. Zaskoczyła sytuacja najnowszych na rynku marek ...
-
Polski Internet a festiwale muzyczne 2013
Koniec sezonu festiwalowego. Pola namiotowe opustoszały, ostatnie dźwięki wybrzmiały ze scen, a fani rozjechali się do domów. Burn Selector Festival zamknął w miniony weekend tegoroczny cykl najważniejszych, największych i najgłośniejszych imprez muzycznych w kraju. Z roku na rok oferta koncertowa w Polsce jest coraz bardziej atrakcyjna - od ...
-
Wydatki na reklamę spadną o 6 procent
Wydatki netto na reklamę w Polsce będą w 2013 roku niższe od ubiegłorocznych o 6%, a wartość rynku reklamowego wyniesie na koniec roku 6,341 mld złotych – prognozuje dom mediowy ZenithOptimedia. Globalne wydatki reklamowe wzrosną w tym roku o 3,5%. „Nieznacznie, bo zaledwie o 0,1 p.p., skorygowaliśmy naszą poprzednią prognozę, mówiącą o obniżeniu ...
-
Przetargi medyczne w Polsce 2012-2013
W ujętych kwartałach 2012 roku, w branży medycznej ogłoszono 27 338 postępowań przetargowych, z czego najwięcej przypadło na listopad, najmniej natomiast ogłoszono w miesiącu wrześniu. Analogicznie w 2013 roku branża medyczna ogłosiła 18 187 przetargów – najwięcej w miesiącu kwietniu, najmniej w sierpniu - podaje raport przygotowany przez ...
-
Gender Słowem Roku 2013
Naukowcy z Uniwersytetu Warszawskiego i Fundacji Języka Polskiego z udziałem internautów wybrali Słowo Roku 2013, a PRESS-SERVICE Monitoring Mediów i widzialni.pl przebadali medialność i popularność zwycięskiego słowa oraz wszystkich wyróżnionych w plebiscycie. Naukowcy z Uniwersytetu Warszawskiego i Fundacji Języka Polskiego z udziałem ...
-
Sieci handlowe w mediach I kw. 2014
Lidl i Biedronka to w pierwszym kwartale bieżącego roku czołówka najbardziej medialnych sieci handlowych - podaje raport sporządzony przez Instytut Monitorowania Mediów. Również te marki wydały na reklamę najwięcej, przy czym trzeba zwrócić uwagę, że Lidl wydał na promocję niemal dwa razy więcej niż drugi z liderów. W pierwszych miesiącach ...
-
Wydatki na reklamę w Polsce i na świecie 2014
W bieżącym roku wydatki na reklamę w naszym kraju mają być o 1,8 procenta wyższe niż w roku minionym - prognozuje dom mediowy ZenithOptimedia Group. Ich łączna wartość ma sięgnąć nawet 6,5 miliarda złotych. Z kolei globalne wydatki mają wspiąć się o 5,4 procenta, sięgając 524 miliardów dolarów. Za taki wzrost w znacznej mierze odpowiedzialny jest ...
-
Rynek reklamy w I poł. 2014 r.
Na kaszel, ból głowy, przeziębienia, grypę, chrypkę, stawy i wzmocnienie odporności. W pierwszym półroczu 2014 roku rynek reklamowy w mediach zdominowały reklamy promujące leki i inne produkty, po które sięgamy chcąc podreperować swoje zdrowie. Jak wynika z danych Instytutu Monitorowania Mediów i aplikacji Admonit, od stycznia do czerwca firmy ...
-
Zakupy świąteczne: o jakich prezentach huczą social media?
Grudzień to okres wzmożonych, przedświątecznych zakupów. W tym czasie nie tylko sklepy internetowe odnotowują rosnące zainteresowanie swoimi produktami, ale także zwiększa się aktywność internautów dyskutujących o prezentach. Bazując na danych, udostępnionych przez Allegro, Instytut Monitorowania Mediów poddał analizie publikacje w social mediach ...
-
Monitoring mediów: cytowania 2014
W podsumowującym 2014 rok Rankingu Cytowań i Informacji NEWTON Media liderem pod względem ilości cytowań pozostaje Gazeta Wyborcza (2442). Drugie miejsce przypada w udziale tygodnikowi Wprost (1980), a brązowy medal wędruje do Rzeczpospolitej (1787). Z nie najgorszym wynikiem, chociaż poza podium kończą rok Polityka (654) oraz Dziennik Gazeta ...
-
Sieci handlowe w mediach IV kw. 2014
W czwartym kwartale 2014 roku działające w Polsce sieci dyskontów, sklepów wielkopowierzchniowych i convenience, przeznaczyły na płatną promocję w mediach ponad 327 mln zł - wynika z najnowszego raportu Instytutu Monitorowania Mediów. Oznacza to wzrost o 18 proc. wobec analogicznego okresu ubiegłego roku oraz o 30 proc. wobec poprzedniego kwartału ...
-
Sport i odchudzanie - gorące tematy noworoczne
Rozpoczęcie nowego roku to czas realizacji postanowień i wprowadzania życiowych zmian. Wyjątkowo popularnym tematem wśród Polaków, w tym poświątecznym okresie, jest dbanie o sylwetkę. Z badania Instytutu Monitorowania Mediów, przeprowadzonego na podstawie publikacji z internetu i social mediów wynika, że wielu internautów znajduje źródło motywacji ...
-
Małaszyński najpopularniejszy, Żmijewski najdroższy
Paweł Małaszyński, Jakub Wesołowski oraz Artur Żmijewski to zdaniem czytelniczek portalu Polki.pl czołówka najbardziej lubianych i najprzystojniejszych polskich aktorów serialowych 2014. PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” postanowi sprawdzić, jak bardzo ich obecność zaznacza się w mediach. Z opublikowanego raportu wynika, że topowa "10" polskich ...
-
Instytucje finansowe a wydatki na reklamę IV kw. 2014 r.
Czwarty kwartał 2014 r. charakteryzował się dużymi wydatkami reklamowymi jakie poniosły banki, firmy pożyczkowe oraz inne instytucje finansowe – wynika z danych Instytutu Monitorowania Mediów. Koszt emisji materiałów promocyjnych w mediach wyniósł łącznie prawie 433 mln zł. W porównaniu do III kwartału jest to aż o 97 mln zł więcej. Nie powinno to ...
-
Szczepienia dzieci: szczepić na odrę czy nie szczepić? Wojna w social media
W ostatnim tygodniu lutego ponad 174 tysiące osób zachorowało w Polsce na grypę, lecz problematyka zdrowotna w mediach skupiona była wokół innego tematu. W tym samym czasie dotarły do nas bowiem pierwsze raporty o zwiększonej liczbie zachorowań na odrę w Niemczech. Internauci nad Wisłą zareagowali szybko. Rozgorzała dyskusja o rzeczywistym ...
-
Agata Duda bardziej medialna niż Anna Komorowska
„PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” przyjrzał się, jak kształtowała się w maju medialna popularność żony prezydenta elekta Agaty Dudy oraz żony obecnego prezydenta – Anny Komorowskiej. Na temat pierwszej z pań pojawiło się 2077 informacji, na temat drugiej – 1286. Agata Duda zdobiła 75 okładek prasowych, a ekwiwalent reklamowy publikacji z jej ...