-
Portale dla rodziców odwiedzają głównie kobiety
Strony internetowe dla rodziców są odwiedzane głównie przez kobiety - wynika z analizy danych z badania Mediapanel, przygotowanej przez Gemius i PBI. Najpopularniejszą stroną w kategorii "Rodzicielstwo" jest edziecko.pl. Gemius i PBI przeanalizowali strony i aplikacje z kategorii „Rodzicielstwo” w kwietniu 2023. Jak wynika z danych, aż 63% ...
-
79% Polaków robi zakupy online, social commerce mniej popularny
Najświeższa odsłona raportu „E-commerce w Polsce 2023”, którego partnerami merytorycznymi są Polskie Badania Internetu oraz Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska, potwierdza, że zakupy online cieszą się wśród Polaków rosnącą popularnością. Przez internet kupuje już blisko 80% badanych. Rośnie również rzesza osób decydujących się na ...
-
Liderzy polityczni w trakcie kampanii wyborczej 2023 - kto najcenniejszy medialnie?
Mateusz Morawiecki, Donald Tusk i Jarosław Kaczyński byli najdroższymi medialnie politykami w polskim internecie w czasie kampanii wyborczej. Wartość przekazów z ich udziałem wyniosła odpowiednio 450 mln zł, 421 mln zł i 339 mln zł - podaje Instytut Przywództwa. Ekwiwalent reklamowy to kwota, jaką należałoby zapłacić za publikacje, gdyby były one ...
-
Okres świąteczny - czego szukali internauci?
W okresie okołoświątecznym, czyli od 23.12.2023 do 6.01.2024 ruch w internecie był mniejszy, choć oczywiście niektóre kategorie odnotowały wzrost liczby internautów - wynika z badania Mediapanel realizowanego przez firmy Polskie Badania Internetu i Gemius. W okolicach Bożego Narodzenia były to serwisy o tematyce kulinarnej i teologiczno-religijnej ...
-
Telefon komórkowy Bemi TOK bez dostępu do internetu
Na polskim rynku debiutuje nowy telefon komórkowy dla najmłodszych dzieci bez dostępu do internetu - Bemi TOK. Urządzenie zostało wyposażony w aplikacje edukacyjne i gry odpowiednie dla dzieci, a także podwójny aparat fotograficzny z funkcją wideo, odtwarzacz multimediów oraz kalkulator, dyktafon oraz budzik. Polskim dystrybutorem urządzeń marki ...
-
Patenty 2023. 10 proc. wzrost zgłoszeń z Polski
W 2023 roku Polacy dokonali 671 zgłoszeń do Europejskiego Urzędu Patentowego. To o 10,5% więcej niż przed rokiem. Najwięcej polskich zgłoszeń dokonano w obszarze technologii medycznych, farmaceutyków i inżynierii lądowej. Najczęściej patenty zgłaszały uczelnie i instytuty badawcze. Globalnie liczba zgłoszeń do EPO wzrosła o 2,9% - wynika EPO ...
-
Jakie strony internetowe popularne w Wielkanoc?
PBI oraz Gemius przedstawiają kolejną już analizę danych z badania Mediapanel, która poświęcona została internetowej aktywności Polaków podczas tegorocznej Wielkanocy. Pod lupę wzięto okres od 1 marca do 2 kwietnia 2024. Oto, co udało się ustalić autorom badania. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Czy Wielkanoc była dla Polaków okazją do surfowania ...
-
Politycy w social mediach: posłowie czy już influencerzy?
Jeszcze do niedawna kampanie wyborcze bazowały w głównej mierze na ulotkach, banerach i rozmowach z potencjalnym elektoratem. Nie jest jednak dużym zaskoczeniem, że w dobie internetu polem intensywnych działań kampanijnych są media społecznościowe. Agencja doradcza PRCN postanowiła przyjrzeć się najbardziej aktywnym politykom Instagrama i X. Z ...
-
Euro 2024, czyli wielka piłka i etyczne rozterki
Start Euro 2024 już za nami, ale to nie koniec dużych wydarzeń sportowych w tym roku. Już pod koniec lipca czeka nas otwarcie Igrzysk Olimpijskich, a za niespełna dwa tygodnie - Tour de France. Sport to emocje, ale – jak dowodzi badanie zrealizowane przez dział badań agencji Havas Media Network – także dylematy natury etycznej. Z tego tekstu ...
-
Twórcy internetowi stawiają na lifestyle i media społecznościowe
Twórcy internetowi rozwijają swoją działalność w dynamicznym tempie. Na ich sukces wpływa wiele czynników. Zabiegając o zainteresowanie odbiorców i przewagę konkurencyjną, muszą umiejętnie dopasowywać swoje strategie. Liczy się m.in. właściwy dobór tematyki kanału, medium czy rodzajów publikowanych treści. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jakie ...
-
Polski e-commerce 2004 vs 2024
Dziś Black Friday - zakupowe święto coraz popularniejsze wśród polskich konsumentów. Z tej okazji, a także z okazji 20-lecia badania Mediapanel, realizowanego przez Gemius oraz PBI, eksperci przyjrzeli się oglądalności serwisów zakupowych online na przestrzeni ostatnich dwudziestu lat. Jakie są wnioski z tej analizy? W analizie porównano dane za ...
-
Oszustwo "na inwestycję" wykorzystujące wizerunek ministry Agnieszki Dziemianowicz-Bąk
Cyberprzestępcy ponownie aktywowali kampanię, w której podszywają się pod największe media (Onet i Radio Zet) i wykorzystują wizerunek ministry Agnieszki Dziemianowicz-Bąk oraz spółek skarbu państwa (Orlen i Tauron) - ostrzegają eksperci ESET. Oszustwo „na inwestycje” ma na celu uzyskanie naszych danych, aby następnie kontaktować się i namawiać do ...
-
Czego Polki szukają w sieci?
Polskie internautki spędzają w sieci średnio 99 godzin miesięcznie, a 89% z nich wykorzystuje do tego smartfon. Najchętniej zaglądają na strony z kategorii kultura, lifestyle i publicystyka - wynika z analizy przygotowanej przez PBI i Gemius na bazie danych z Mediapanelu. PBI i Gemius prezentuje przekrojową analizę dotyczącą internautek w wieku ...
-
Smartfon Infinix HOT 50 Pro+ już dostępny w Polsce
Smartfon Infinix HOT 50 Pro+ jest już dostępny w sprzedaży w Polsce. Ma 6,8 mm grubości i waży 162 gramy. Smartfon ma zakrzywiony wyświetlacz SlimEdge chroniony szkłem Corning® Gorilla®. Jest pyłoszczelny i odporny na zachlapania zgodnie z normą IP54. Kosztuje 1099 zł. Infinix HOT 50 Pro+ ma bardzo wytrzymałą obudowę, odporną na zabrudzenia oraz ...
-
Patenty 2024 - 200 000 zgłoszeń do EPO
W 2024 roku dokonano 199 264 zgłoszeń patentowych w Europejskim Urzędzie Patentowym - wynika z opublikowanego właśnie Patent Index 2024. Liczba zgłoszeń z Polski wyniosła 692, to o 3,4% więcej niż rok temu. Najwięcej polskich zgłoszeń dokonano w obszarze technologii medycznych, inżynierii lądowej i chemii organicznej. Najczęściej patenty Z Polski ...
-
Jakie serwisy internetowe najpopularniejsze w czasie Wielkanocy i majówki 2025?
W okresie od 1 kwietnia do 4 maja 2025 roku największą popularnością cieszyły się serwisy turystyczne i pogodowe - wynika z badania Mediapanel, prowadzonego przez PBI i Gemius. Spadła natomiast liczba użytkowników w kategoriach związanych z obowiązkami i rozrywką. Kategoria „Turystyka – ogłoszenia” odnotowała skok z ok. 700 tys. do 850 tys. ...
-
Polski internet w I kwartale 2025 r.
Polscy internauci spędzają w sieci średnio 3 godziny i 46 minut dziennie i najczęściej korzystają z urządzeń mobilnych. Najbardziej popularną kategorią tematyczną jest Kultura i Rozrywka. To niektóre wnioski z raportu "Polski internet w I kwartale 2025 r." opracowanego przez Polskie Badania Internetu (PBI) na podstawie badania Mediapanel, ...
-
Wydatki na reklamę w 2003 r.
W minionym roku wydatki na reklamę w czterech głównych mediach wyniosły ponad 10 657 984 tys. zł. Szacuje się*, ze względu na rozszerzenie monitoringu w 2003 roku, że jest to wzrost ponad +5%. Największy wzrost przychodów z reklam zanotowało Radio (+17,5% *). Stacje najwyraźniej zmniejszyły ilość kampanii własnych, gdyż łączne wpływy bez ...
Tematy: wydatki na reklamę, reklama -
Internet: do kogo dociera? Jak robimy sami sobie krzywdę!
Internet jest często przeceniany jako medium docierania do klientów, nośnik reklam czy kanał sprzedaży. Piewcami teorii o super biznesie są przede wszystkim dostawcy rozwiązań typu sklepy intenetowe, twórcy witryn WWW i innych produktów i usług z literką e na początku nazwy. Nie neguję tego, że jest to nowoczesna technologia, że jest ona ważna w ...
-
Polscy lekarze online 2005
Lekarze to jedna z najbardziej aktywnych na świecie grup zawodowych w Internecie. Według najnowszego raportu "Internet Medyczny w Polsce" przeprowadzonego przez PROMOtest 76% polskich lekarzy korzysta z Internetu. Dla porównania wspomniany wskaźnik dla całej populacji polskiej wynosi zaledwie 28%. Grupa internautów medycznych - najaktywniejszych ...
-
Branża PR w mediach II 2006
W lutowym raporcie PRoto o wizerunku branży public relations w mediach znalazło się 186 materiałów poświęconych zagadnieniom PR-owskim. To absolutny rekord! Tak duże zainteresowanie public relations zostało wywołane przede wszystkim szeroko komentowanymi 100 dniami rządów premiera Marcinkiewicza oraz raportami branżowymi. Badanie przekazów o ...
-
ARBOmedia zwiększa zasięg
Według marcowych wyników badania Megapanel PBI/Gemius, ARBOmedia Polska dociera do 10 676 090 osób (real users). Zasięg sieci wyniósł 87,06% polskich internautów. W chwili obecnej tylko sieciom reklamowym i wyszukiwarce Google.pl udało się przekroczyć magiczną liczbę 10 mln real users, nie dokonał tego jeszcze żaden z polskich portali. ...
-
Branża PR w mediach V 2006
W majowym raporcie PRoto o wizerunku branży public relations w mediach znalazły się 94 materiały poświęcone zagadnieniom PR-owskim. To o 12 przekazów mniej niż w zeszłym miesiącu. Przygotowania do sezonu turystycznego zaowocowały licznymi publikacjami dotyczącymi PR-u Polski oraz działań promocyjnych miast i regionów. Badanie przekazów o branży PR ...
-
Telefonia komórkowa w Polsce
Ericsson przedstawił wyniki tegorocznych badań konsumenckich w Polsce. Polska jest gotowa na przyjęcie nowoczesnych usług multimedialnych - taki wniosek płynie z przeprowadzonych badań. Według raportu 23% Polaków już dziś korzysta z nowoczesnych usług telefonii komórkowej. Młodzież z kolei, jest wręcz spragniona nowych usług, a jak pokazuje ...
-
Nowe telefony Samsung
Samsung Electronics przedstawił trzy nowe pozycje w linii produktów Ultra: Ultra Music, Ultra Video i Ultra Messaging. Wśród nowych modeli pojawiły się telefony Samsung Ultra Music (F300) i Samsung Ultra Messaging (i600) oraz urządzenie multimedialne Samsung Ultra Video (F500). Samsung Ultra Music (F300) to połączenie telefonu i odtwarzacza MP3. ...
-
Zagraniczne telewizje o Polsce XI 2006
Tragedia w kopalni Halemba, polskie weto w sprawie negocjacji UE z Rosją oraz wyniki wyborów samorządowych - to tematy związane z Polską, które w listopadzie br. zainteresowały zachodnie stacje telewizyjne. Z listopadowego raportu IMM "Zagraniczne telewizje o Polsce" wynika również, że zachodnie media prezentowały nasz kraj neutralnie - odnotowano ...
-
Branża PR w mediach XII 2006
W grudniu, podobnie jak w listopadzie, najczęściej pisano o CSR, a tuż za nim w zestawieniu znalazły się PR Polski i porady PR - wynika z najnowszego raportu PRoto o wizerunku branży public relations w mediach. Świąteczna atmosfera wyraźnie udzieliła się dziennikarzom: wśród grudniowych publikacji znalazły się tematy lżejsze, np. porady dotyczące ...
-
Nowe monitory LCD Dell
Dell wprowadził na Polski rynek nowe monitory płaskoekranowe: UltraSharp 3007WFP-HC, UltraSharp 2707WFP, Dell E228WFP. Dwa pierwsze modele przeznaczone są dla graczy i entuzjastów multimediów, a ostatni - dla mniej zamożnych użytkowników domowych. UltraSharp 3007WFP-HC daje 92-procentową gamę kolorów dzięki podświetleniu W-CCFL (Wide Cold-Cathode ...
-
Nowe telefony Samsung Ultra II
Samsung przedstawił nowe telefony z serii Ultra II. Nowa gama produktów składa się z dwóch telefonów z przesuwaną klapką -U600 i U700, metalicznego telefonu z otwieraną klapką - U300 oraz posiadającego tradycyjną obudowę telefonu U100. Każde z tych urządzeń wyposażono w szereg funkcji, takich jak aparat fotograficzny/kamera o rozdzielczości 3 ...
-
Najczęściej cytowane media I 2007
Chociaż w styczniu w rankingu "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce" zwyciężyła Rzeczpospolita, to jednak największym zaskoczenim jest czwarta pozycja tygodnika Wprost, który wyprzedził Życie Warszawy. W pierwszej piętnastce znalazły się jedna stacja telewizyjna - TVN24 oraz dwie radiowe - RMF FM i PR1. Głównym tematem szczegółowym cytowań ...
-
Gemius: rynek internetowy w 2006r.
Firma Gemius SA przygotowała raport "Internet 2006" podsumowujący najważniejsze wydarzenia na polskim rynku internetowym w 2006 r. Jak wynika z badań, miniony rok upłynął pod znakiem dynamicznego rozwoju sektora e-commerce oraz reklamy internetowej. Rok 2006 to również okres konwergencji mediów tradycyjnych i Internetu, a także wzrost ...
-
Zagraniczne telewizje o Polsce II 2007
Z najnowszego raportu "Zagraniczne telewizje o Polsce" Instytutu Monitorowania Mediów wynika, że w lutym zagraniczne stacje telewizyjne mówiły o Polsce prawie czterokrotnie rzadziej niż w styczniu. O naszym kraju informowano z reguły neutralnie oraz znacznie częściej w kontekście bezpieczeństwa międzynarodowego niż spraw wewnętrznych. Lutowy ...
-
Najczęściej cytowane media II 2007
W lutowym rankingu "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce" opracowanym przez IMM, Dziennik wyprzedził Gazetę Wyborczą, zajmując tym samym drugie miejsce. Zwycięskiego miejsca na podium skutecznie broni Rzeczpospolita. W pierwszej piętnastce znalazły się dwie stacje telewizyjne - TVN24 i TVN oraz aż trzy stacje radiowe - RMF FM, PR1 i TOK FM. ...
-
Najczęściej cytowane media III 2007
W marcowym rankingu "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce", opracowanym przez IMM, Dziennik wyprzedził dotychczasowych liderów - Rzeczpospolitą i Gazetę Wyborczą. Tym samym Dziennik drugi raz w historii rankingu IMM-u zajął pierwsze miejsce. Co ciekawe, w pierwszej piętnastce znalazły się aż trzy stacje radiowe - RMF FM, PR 1 i Radio ZET. Do ...
-
MOTORAZR² - następca Motoroli RAZR
Motorola zaprezentowała nową serię telefonów komórkowych z klapką - RAZR2. Nowy RAZR2 będzie dostępny w trzech wersjach MOTORAZR V8 (GSM), MOTORAZR V9 (3G/HSDPA) i MOTORAZR V9m (EVDO CDMA) w wybranych krajach w lipcu. Motorola wprowadzi do sprzedaży również multimedialne modele MOTORIZR Z8, MOTO Q i ROKR Z6. Seria MOTORAZR2 Nowa seria RAZR ...