-
Koniunktura gospodarcza wg MŚP II poł. 2015
Nastroje przedstawicieli sektora małych i średnich przedsiębiorstw uległy pogorszeniu. Najnowszy odczyt Busometru, cokwartalnego badania publikowanego przez Związek Pracodawców Polskich, wskazuje obecnie 46,48 pkt. To niewiele, zważywszy że o optymizmie mówi się dopiero wówczas, gdy wskaźnik ten przekracza 50 pkt. Najbardziej stabilnym okazał się ...
-
Badamy YouTube: czy długość ma znaczenie?
Polskich użytkowników serwisu YouTube liczymy już w milionach. Warto zatem poznać preferencje tak dużej rzeszy internautów. Jakie materiały wolimy oglądać? Długie czy krótkie? Odpowiedzi na to pytanie poszukiwał IQS. Jego badanie omnibusowe dowiodło m.in., że ponad połowie oglądających zdarza się wyłączać zbyt długie materiały filmowe. ...
-
Upadłości firm VII 2015
Znamy już najnowsze dane dotyczące lipcowych upadłości polskich firm. Z informacji udostępnionych przez Euler Hermes wynika, że w siódmym miesiącu tego roku z bankructwem musiało zmierzyć się 69 przedsiębiorstw. Od początku roku upadłość dotknęła 465 firm, co jest wynikiem o 6% niższym niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Analiza ...
-
NFZ: kolejki oczekujących VI-VII 2015
Wnioski płynące z najnowszego Barometru WHC, informującego o zmianach w dostępności do gwarantowanych świadczeń zdrowotnych w Polsce, nie nastrajają optymistycznie. Średni czas oczekiwania nie zmienił się i w okresie czerwiec-lipiec 2015 r. wyniósł 2,9 miesiąca. Najdłużej czeka się na świadczenia w dziedzinie ortopedii i traumatologii narządu ...
-
Branża motoryzacyjna w Polsce II kw. 2015
W pierwszym półroczu bieżącego roku produkcja sprzedana polskiego przemysłu motoryzacyjnego sięgnęła 63,3 mld zł, czyli o 9,2% (nominalnie) więcej niż w analogicznym okresie minionego roku. Siłą napędową tego wzrostu okazała się produkcja pojazdów osobowych. Wzrosty zanotowała również sprzedaż aut. W przypadku samochodów osobowych okazała się ona ...
-
Sektor MŚP: ocena II kw. 2015 i prognoza III kw. 2015
W tym kwartale pogorszyły się nastroje przedsiębiorców, a wskaźnik KERNA ilustrujący ten kierunek zmian wyniósł 62,75 na minusie. To najniższy odczyt wskaźnika od 2013 roku. Za słabe nastroje odpowiada głównie prognozowana przez firmy niższa sprzedaż w trzecim kwartale – wynika z najnowszego badania Instytutu Keralla Research, który cyklicznie ...
-
Andrzej Duda w Internecie: hejt czy fejm?
Wspólne śpiewanie (nie)zakazanych piosenek, nocne dyskusje na Twitterze, selfie z głową państwa, wideorozmowa na Facebooku – to tylko niektóre tematy, które nabrały nowego znaczenia za sprawą Andrzeja Dudy. Tylko w ciągu pierwszych 10 dni sierpnia na temat Prezydenta Polski pojawiło się ponad 73 tys. wzmianek w prasie, na portalach internetowych i ...
-
Wydatki na reklamę sieci handlowych w IIQ 2015 r.
W II kwartale 2015 roku działające w Polsce sieci handlowe wydały na promocję ponad 308 mln zł – wynika z raportu Instytutu Monitorowania Mediów. To o około 24 mln więcej, niż kwartał wcześniej, a w porównaniu do analogicznego okresu rok temu, budżety wzrosły o 36 mln zł. Tradycyjnie już na podium stanęli Lidl, Tesco i Biedronka (która tym razem ...
-
Burza w kieliszku wódki, czyli Żytnia Extra i reklamowy skandal
„Do niedawna nie wiedziałem nawet, że marka wódki 'Żytnia' jeszcze istnieje. Teraz słyszę o niej codziennie. Przypadek? Nie sądzę.” A to za sprawą jednego posta na profilu Żytniej Extra. Zgodnie z analizą Instytutu Monitorowania Mediów na temat kryzysu marki Polmos Bielsko-Biała w ostatnich trzech dniach, w okresie od 18.08 do 20.08.2015 roku, na ...
-
PKB w Polsce i USA
Stany Zjednoczone są największą gospodarką świata pod względem wielkości Produktu Krajowego Brutto. W rankingu według PKB mierzonego parytetem siły nabywczej, czyli odniesionego do cen w danym kraju USA także znajdują się na pierwszej pozycji. W tym zestawieniu najpotężniejsze gospodarczo państwo europejskie – Niemcy – znajduje się na piątej ...
-
Polski rynek korepetycji 2015
Portal Ekorki.pl po raz kolejny przygotował raport na temat rynku korepetycji w Polsce. Raczej nie dziwi fakt, że z dodatkowej pomocy najczęściej korzystają osoby chcące podnieść swoje umiejętności językowe – głównie z języka angielskiego. Na drugim miejscu niezmiennie znajduje się matematyka. Średnia stawka za godzinę zegarową zajęć wynosi ...
-
Upadłości firm VIII 2015
Są już znane najświeższe dane dotyczące sierpniowych upadłości polskich przedsiębiorstw. Z informacji, które udostępnił właśnie Euler Hermes wynika, że w ósmym miesiącu tego roku z bankructwem musiały zmierzyć się 62 firmy, czyli tyle samo, ile w analogicznym okresie roku poprzedniego. Od początku roku upadłość dotknęła 527 przedsiębiorców, co ...
-
Lokowanie miasta. Które seriale zapewniają najlepszą promocję?
To już piąty raz, gdy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” przyjrzał się promocji, jaką dają polskim miastom najpopularniejsze seriale telewizyjne. Analiza dowiodła m.in., że największym beneficjentem pod względem wartości materiałów wyrażonej ekwiwalentem reklamowym jest Warszawa, promowana przez „M jak Miłość”, „Klan”, „Na Wspólnej”, „Barwy ...
-
Uchodźcy mile widziani? Rynek pracy nie mówi "nie"
Od stycznia do lipca bieżącego roku granice Unii Europejskiej próbowało przekroczyć ponad 340 tys. imigrantów. Bez wątpienia tak ogromny napływ ludzi to dla Europy ogromne wyzwania. Zmiany związane z tą sytuacją widoczne są również na polskim rynku pracy - w pierwszych sześciu miesiącach 2015 r. wydano o 20% więcej pozwoleń na pracę niż w ...
-
Instytucje finansowe a wydatki na reklamę II kw. 2015 r.
Rozwijanie horyzontów, spełnianie marzeń oraz mądre wybory – na takie przekazy promocyjne postawiły banki i instytucje finansowe w II kwartale 2015 roku. Jak wynika z danych admonit, aplikacji badającej emisje i wydatki reklamowe w mediach, reklamodawcy z branży finansowej wydali na promocję 437 milionów złotych. Oznacza to utrzymanie budżetów ...
-
Branża turystyczna a wydatki na reklamę I poł. 2015
Jak wynika z badania zrealizowanego przez Mondial Assistance, w bieżącym roku plany wakacyjne formułowało 16 mln Polaków, z czego niemal 1/3 zamierzało udać się za granicę. Nic zatem dziwnego, że branża turystyczna postanowiła zwiększyć budżety reklamowe. Względem analogicznego okresu roku minionego wydatki na działania promocyjne wzrosły o 16 ...
-
Na handel detaliczny wydaliśmy więcej niż inni Europejczycy
Z najnowszego badania Gfk Polonia wynika, że Polacy - bardziej niż inni Europejczycy - skłonni są do wydatków na handel detaliczny. W minionym roku udział tych wydatków w konsumpcji prywatnej sięgał 34 procent, co jest wartością wyższą od średniej europejskiej (30,9), a równocześnie identyczną z osiągniętą rok wcześniej. Tendencja, którą ...
-
Mikroprzedsiębiorstwa polskie w 2014 r.
Główny Urząd Statystyczny po raz kolejny przyjrzał się najmniejszym firmom. Okazuje się, że liczba polskich mikroprzedsiębiorstw nieznacznie wzrosła. W 2014 roku tego rodzaju działalność gospodarczą prowadziło o 4,1 % więcej przedsiębiorstw niż w roku poprzednim. Zwiększyły się również ich przychody (+19,8%), a także ilość osób w nich ...
-
Rynek pracy specjalistów w III kw. 2015
W III kwartale bieżącego roku w serwisie Pracuj.pl opublikowano nieco ponad 111 tysięcy ofert pracy, co w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku oznacza wzrost o 12,45%. To bardzo dobry wynik i trzeci kwartał z rzędu, w którym liczba ogłoszeń przekroczyła 100 tys. Najwięcej ofert pracy tradycyjnie już skierowanych było do specjalistów ...
-
Ewa Kopacz vs Beata Szydło: internauci bezlitośni
Na polityczne starcie kandydatek na fotel premiera internauci wyczekiwali z przejęciem już od momentu podania informacji do wiadomości publicznej. W ciągu ostatnich dni, w okresie od 16 do 20 października w odniesieniu do hasła „debata” pojawiło się ponad 53 tys. informacji, z czego prawie 31 tys. w dniu samej debaty przedwyborczej – 19 ...
Tematy: Ewa Kopacz, Beata Szydło, debata, wybory 2015, wybory parlamentarne, PiS, PO, monitoring mediów -
Wydawnictwa literackie i ich wizerunek w mediach
Na rynku wydawniczym w centrum uwagi jest przede wszystkim książka i jej autor. Wydawnictwo literackie natomiast, które umożliwia wydostanie się treści z przysłowiowej ‘szuflady’, stoi nieco w cieniu za głównymi bohaterami. Analiza przeprowadzona przez Instytut Monitorowania Mediów wskazuje jednak, że być może trzeba będzie obalić tę tezę. Na ...
-
Bezrobocie w Polsce IX 2015
Dobre wieści z rynku pracy. Jak wynika z najświeższych danych opublikowanych przez Główny Urząd Statystyczny, we wrześniu doświadczyliśmy kolejnego spadku liczby osób pozostających bez zatrudnienia. Największą stopę bezrobocia, niemal tradycyjnie, odnotowano w województwie warmińsko-mazurskim, najniższą - w wielkopolskim. W urzędach pracy pojawiło ...
-
Upadłości polskich firm w I połowie 2015 r.
W pierwszych sześciu miesiącach bieżącego roku w Polsce upadło zaledwie 376 przedsiębiorstw. To o 48 przypadków mniej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Najwięcej bankructw (91) odnotowano na terenie województwa mazowieckiego. Najczęściej w kłopoty popadały firmy produkcyjne - podaje najnowsza edycja raportu "Procesy upadłościowe ...
-
Monitor Rynku Pracy X 2015
Najnowsza, 21 już fala realizowanego przez Instytut Badawczy Randstad Monitora Rynku Pracy pokazuje, że sytuacja na rynku jest obecnie bardzo dynamiczna. Przede wszystkim dość mocno zarysowuje się wysoka fluktuacja kadr, a także otwartość pracowników na zmiany. Badanie uwidoczniło również ciemną stronę polskiego rynku pracy - pomimo wielu zabiegów ...
-
Wybory parlamentarne: o wynikach zdecydowała aktywność w social media?
25 października 2015r. był gorącym dniem nie tylko pod względem politycznym. Zwycięstwo Prawa i Sprawiedliwości w niedzielnych wyborach podniosło także temperaturę dyskusji wśród marketingowców i PR-owców. Dlaczego? J.F. Kennedy już w 1960 r. jako kandydat na prezydenta Stanów Zjednoczonych dostrzegł, jaką potęgą są nowe media. Do swojej kampanii ...
-
Monitor PHILIPS 275C5QHGSW z podstawą Ambiglow
Firma MMD wprowadza na polski rynek nowy model monitora marki Philips – 27-calowy 275C5QHGSW. Jego cechą wyróżniającą jest podstawa Ambiglow, której procesor analizuje pojawiające się na monitorze obrazy i automatycznie dostosowuje do nich kolor i jasność światła. Matryca AH-IPS oraz technologie Philipsa gwarantują wysoką jakość obrazu, a funkcja ...
-
Jak wygląda informatyzacja sektora MSP?
Druga fala badań przeprowadzonych w ramach cyklu raportów Orange Insights poświęcona została podejściu polskiego biznesu do informatyzacji. Tym razem małe i średnie przedsiębiorstwa zostały zapytane m.in. o najważniejsze tendencje, stan zaplecza informatycznego oraz zabezpieczenia IT. Poniżej prezentujemy kluczowe wnioski z badania. W bieżącej ...
-
Rozwój zawodowy, a nie wygoda. Tego chcą polscy pracownicy
Polscy pracownicy i wygodnictwo? Z opracowanego przez Pracuj.pl raportu „Wygoda kontra rozwój” wynika, że te dwa terminy zupełnie do siebie nie pasują - aż 80 procent aktywnych zawodowo Polaków deklaruje, że w pracy najbardziej cenią sobie rozwój, a nie wygodę. Jednocześnie 70 procent badanych jest przeciwnych rutynie w pracy. Okazuje się jednak, ...
-
7 grzechów głównych internauty
W ciągu zaledwie 10 lat, liczba internautów w Polsce wzrosła, aż o 43 procent. Niestety, duża część użytkowników sieci nie zważa na swoje bezpieczeństwo, będąc nieświadoma potencjalnych zagrożeń. Lekkomyślne udostępnianie danych osobowych, ustawianie łatwych do złamania haseł, otwieranie nieznanych linków – to tylko niektóre grzechy, wyliczają ...
-
Podróże służbowe: jeździmy na podbój rynków
Jak wynika z badania, które Instytut Badań Rynkowych i Społecznych zrealizował na zlecenie Diners Club Polska, podróże służbowe to narzędzie pracy wykorzystywane już przez ponad połowę firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Tendencja ta będzie się nasilać - nadchodzący rok dla 61% firm ma być okresem zdobywania nowych klientów. Rynek ...
-
Jak czytamy e-booki?
Kim jest czytelnik e-booków? Odpowiedzi na to pytanie poszukiwał dystrybutor książek elektronicznych Virtualo. Z jego analizy wynika, że nabywcy elektronicznej literatury to w przeważającej mierze osoby w wieku 25-44 lat, mieszkańcy Mazowsza, Małopolski, Śląska oraz Wielkopolski, którzy najczęściej legitymują się dyplomem wyższej uczelni, a w ...
-
Specjaliści IT nie chcą pracy za granicą?
Antal przedstawił wyniki drugiej edycji badania „IT@PL - Rynek pracy IT w Polsce”. Jak możemy się z niego dowiedzieć, obecnie 9% respondentów pracuje za granicą, z kolei w swoim życiowym dorobku takie doświadczenie ma 33% ankietowanych. Głównym powodem, dla którego specjaliści i menadżerowie IT decydują się na wyjazd, jest wyższe wynagrodzenie, ...
-
Osoby zajmujące się domem bez emerytury?
Osobom, których głównym zajęciem jest opieka nad domem, emerytury nie kojarzą się zbyt dobrze. Z Ankiety Przygotowania Emerytalnego Aegon 2015 wynika, że dla wielu z nich jesień życia oznacza przede wszystkim biedę i zależność od rodziny. Niepokojąco wypadają tu Polacy - jesteśmy jednym z narodów, które cechuje największy pesymizm w odniesieniu do ...
-
Smog i jakość powietrza w Polsce: alarmujący raport
Europejska Agencja Środowiska (EEA) opublikowała coroczny raport informujący o jakości powietrza w Europie – „Air Quality in Europe”. Dane zebrane dla 39 europejskich krajów są bardzo niepokojące – niestety, Polska często wymieniana jest wśród tych państw, w których stężenie niebezpiecznych substancji przekracza dopuszczalną normę. Stanowi to ...
-
Mikołajki, czyli zakupy czas zacząć. Co planują Polacy?
Święta tuż tuż. Przedświąteczny maraton rozpoczynają Mikołajki. Jak wynika z badania zrealizowanego przez PAYBACK Opinion Poll (POP) prezenty na 6 grudnia przygotowuje 83% badanych. Jednocześnie okazuje się, że Polacy postanowili ciąć budżet przy bożonarodzeniowych zakupach. Chociaż badani deklarują, że nadchodzące święta upłyną im pod znakiem ...