-
Życie w kwarantannie: pora na e-commerce i usługi online
Informacje o pierwszych przypadkach zachorowania na koronawirusa w Polsce sprawiły, że sklepy spożywcze w naszym kraju przeżyły prawdziwy szturm. Gdy już przywykliśmy do izolacji, nasze interesowanie skupiło przede wszystkim na internecie. Zakupy online, streaming video oraz zdalne zajęcia fitness - to niektóre aktywności, które szczególnie ...
-
Salesforce: siłą marketingu będą dane i innowacje
Salesforce, globalny lider w dziedzinie systemów CRM, opublikował szóstą edycję swojego raportu „State of Marketing”, która pokazała, że w miarę jak technologia zwiększa oczekiwania klientów, polscy specjaliści ds. marketingu nie tylko przekazują komunikaty, lecz także angażują się w interakcje z klientami i nawiązują z nimi wartościowe relacje, ...
-
Dzień matki, czyli praca zdalna, opieka na dzieckiem i stres
Opieka nad dzieckiem, a do tego obowiązki zawodowe plus konieczność sprostania codziennym czynnościom związanym z prowadzeniem gospodarstwa domowego. Tak właśnie wygląda dzień matki w czasie pandemii. Pogodzenie życia zawodowego z prywatnym przysparza dziś Polkom sporo trudności, ale okazuje się, że na szczycie najbardziej dokuczliwych obowiązków ...
-
Polski eksport żywności 8 proc. w dół. Dawno nie widział takiego kryzysu
Od czasów wejścia do Unii Europejskiej eksport polskiej żywości miał się co najmniej dobrze. Wiele jednak wskazuje, że w tym roku czeka go pierwsze, poważne tąpnięcie - Santander Bank Polska szacuje, że spadek może sięgnąć nawet 8 proc. Szacunki MFW wskazują, że tegoroczny, światowy PKB spadnie o 3 proc. Jeszcze większe spadki czekać mają jednak ...
-
Wakacje 2020: jak pandemia zmieniła plan urlopów?
Mamy czerwiec, a spora rzesza Polaków ciągle nie jest pewna, jak i gdzie spędzi tegoroczne wakacje. Pewne jest natomiast, że plan urlopów jeszcze nigdy nie przedstawiał się tak, jak w tym roku. Potwierdzeniem tego są wyniki badania zrealizowanego przez serwis kariery InterviewMe. Okazuje się, że z powodu pandemii blisko połowa z nas (45%) zamierza ...
-
Praca sezonowa: pracownicy potrzebni od zaraz
Wybuch pandemii zmienił realia wielu rynków, nie omijając przy tym rynku pracy sezonowej. Jeżeli chodzi o zagraniczne wyjazdy do pracy, wszystko jest właściwie zamrożone. Czy to może oznaczać, że Polacy w poszukiwaniu dodatkowego zatrudnienia zaczną szturmować np. polskich sadowników i plantatorów? Niewykluczone. Tym bardziej, że na początku ...
-
PIE: w czasie pandemii śmiertelność w Polsce wcale nie rośnie
9 czerwca 2020 roku z powodu COVID-19 zmarło w naszym kraju 17 osób. Od momentu zarejestrowania pierwszego przypadku zakażenia - 1183. Z badania zrealizowanego przez Polski Instytut Ekonomiczny wynika jednak, że śmiertelność w naszym kraju nie rośnie, lecz wręcz spada. Autorzy raportu podejrzewają również, że niedoszacowanie liczby zgonów, do ...
-
Transport publiczny w odstawce: co 4. Polak w czasie pandemii wybrał rower
W dobie zagrożenia zakażeniem koronawirusem transport publiczny poszedł w odstawkę. Polacy zamienili go jednak nie tylko na własne samochody, ale również na rowery. Te ostatnie w codziennych podróżach ma zamiar wykorzystywać już co 4. z nas. Nie brakuje jednak obaw - zwolennicy jednośladów boją się przede wszystkim o swoje bezpieczeństwo na drodze ...
-
Influencerzy podczas COVID-19: zyskał Lewy, stracił kontrowersyjny reżyser
Wybuch pandemii wywarł przemożny wpływ na życie i pracę niemal wszystkich Polaków, nie omijając przy tym influencerów. Któremu z nich udało się w czasach COVID-19 poprawić wizerunek, a na czyim pojawiły się rysy? Odpowiedzi na to pytanie udziela najświeższa edycja badania Influence Power Index (IPI) autorstwa MediaCom Warszawa. Z tego tekstu ...
-
Młodzi Polacy o pandemii.Wnioski z badania ARC Rynek i Opinia zaskakują
Mogłoby się wydawać, że młodzi Polacy będą tą grupą, która do tematu pandemii podchodzić będzie z lekkością. Tymczasem, jak pokazują badania ARC Rynek i Opinia, to właśnie osoby pomiędzy 18. a 24. rokiem życia, pomimo że to nie im koronawirus zagraża najbardziej, są w tej kwestii bardziej ostrożne. Jak czytamy w komunikacie z badania ARC Rynek i ...
-
Ciągle pandemia, a Polacy chcieliby już wrócić do kin i na koncerty
Na czas pandemii wydarzenia kulturalne w naszym kraju praktycznie zamarły. I wprawdzie ludzie kultury i sztuki robili, ile w ich mocy, aby dać Polakom chociażby namiastkę normalności, to jednak nie zniwelowało to tęsknoty za kinami, teatrami, czy koncertami. Brak tego rodzaju aktywności towarzyszył 6 na 10 z nas - wynika z badania zrealizowanego ...
-
Coface: fali upadłości i restrukturyzacji jeszcze nie widać
Polska gospodarka hamuje, ale wyniki najnowszego raportu Coface jeszcze tego nie odzwierciedlają. W I połowie br. nie odnotowano bowiem wzrostu upadłości i restrukturyzacji. Za taki obrót spraw odpowiadają przede wszystkim skierowane do przedsiębiorców programy pomocowe, ale również fakt, że w okresie pandemii praca sądów jest w znacznym stopniu ...
-
Wakacyjny rynek pracy: najwięcej ofert pracy na wschodzie Polski
Analiza wakacyjnego rynku pracy przeprowadzona przez ManpowerGroup pokazuje, że najwięcej ofert pracy jest dostępnych w Polsce wschodniej i południowo-zachodniej, a najmniej na południu i w centrum. Jak wyglądają plany rekrutacyjne pracodawców w poszczególnych regionach Polski? Jakich pracowników będą poszukiwać? O tym poniżej. Spośród sześciu ...
-
W czasie pandemii trudno o dzień bez telefonu
Nieopłacony rachunek za telefon to jeden z powodów, dla których nazwiska Polaków trafiają na prowadzoną przez KRD listę dłużników. Jaka jest skala tego problemu? Całkiem spora. W bazie KRD widnieją obecnie personalia właścicieli długów wartych 899 mln zł, co oznacza, że tylko od wybuchu pandemii zaległości wobec telekomów wzrosły o 73 mln zł. ...
-
City break zamiast urlopu. Ile kosztuje?
W dobie pandemii city break stał się atrakcyjną alternatywą dla dłuższych wojaży, z których wielu Polaków po prostu zrezygnowało. Z sondy zrealizowanej przez Prezentmarzeń wynika, że tego rodzaju wypad zaplanowało w te wakacje aż 7 na 10 Polaków. Które lokalizacje wybieramy na city break? Ile gotowi jesteśmy wydać? Wakacje 2020 są inne niż ...
-
Smartfony realme X50 5G oraz realme C11 w Polsce
29 lipca br zadebiutują w Polsce dwa nowe smartfony - realme X50 5G oraz realme C11. X50 obsługuje sieć 5G, ma ekran 120 Hz, procesor Qualcomm Snapdragon 765G, szybie ładowanie 30 W i podwójny przedni aparat. realme C11 został wyposażony w bardzo wytrzymałą baterię o pojemności 5000mAh. realme X50 - 5G Smartfon realme X50 został wyposażony w ...
-
Program poleceń: jak nagradzać klientów, który polecają twoją markę?
Konkurs na klienta miesiąca to jedna z możliwych form programu poleceń, za sprawą którego nagradzamy i zwiększamy lojalność obecnych klientów i zwiększamy swoje szanse na powiększenie klienteli. Warto przy tym pamiętać o kilku kwestiach, jak np. o tym, że nagrody za polecenia wcale nie muszą, a nawet nie powinny być kosztowne. Siła rekomendacji ...
-
Chińskie telefony: 100% wzrostu sprzedaży w 5 lat
Chińskie telefony depczą po pietach konkurencji. Trend ten zauważalny jest zarówno w ujęciu globalnym, jak i regionalnym. Marki Państwa Środka podbijają również polski rynek - udział, jaki posiadają w nim Xiaomi i Huawei sięga już 60% - wynika z analizy przygotowanej przez komorkomat.pl. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jak zmienia się popularność ...
Tematy: smartfony, telefony komórkowe -
Euler Hermes: nadchodzi fala niewypłacalności
Euler Hermes spodziewa się, że skutkiem wybuchu pandemii będzie rosnąca fala niewypłacalności firm. W przypadku większości krajów kłopotów należy oczekiwać jeszcze w tym roku. Polska, wraz z Francją, Niemcami i Wielką Brytanią, znalazła się w grupie państw, które boleśniej odczują je dopiero w 2021 roku. Eksperci przestrzegają, że kłopoty mogą ...
-
Wakacje 2020: płatności kartą pokazują, gdzie i jak odpoczywają Polacy
Wprawdzie wakacje 2020 są zupełnie inne niż dotychczasowe, to jednak okazuje się, że Polacy nie zrezygnowali z urlopów. Świadczyć o tym może najnowsza analiza dokonywanych przez klientów Santander Bank Polska płatności kartą*, która wskazuje na wyraźny wzrost wydatków w punktach gastronomicznych usytuowanych w popularnych miejscowościach ...
-
Rozmowa kwalifikacyjna: dlaczego i na jaki temat kłamiemy najczęściej?
Doniesienia napływające z rynku pracy wyraźnie dowodzą, że koloryzowanie podczas rozmowy kwalifikacyjnej nie jest nam obce. Dlaczego kłamiemy i do jakich kłamstw się posuwamy? Odpowiedzi na te pytania udziela badanie zrealizowane przez serwis kariery LiveCareer Polska. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Dlaczego ludzie kłamią na rozmowach ...
-
Maseczki na twarz! A co sądzą Polacy na temat nakazów i obostrzeń?
"Maseczki na twarz!" - zalecają ostatnio rządzący, choć na przestrzeni czasu ich opinie w tej sprawie ulegały zmianie. Jak do tego nakazu podchodzą Polacy? Z badania zrealizowanego przez agencję badawczą SW Research wynika, że sprawy traktujemy dość poważnie. Większość Polaków z niechęcią odnosi się do rodaków, którzy ignorują zalecenia zakrywania ...
-
Pandemia nas męczy: 45% Polaków odcina się od negatywnych informacji
Od pojawienia się w naszym kraju pierwszego przypadku zakażenia koronawirusem mija już blisko 5 miesięcy. Niestety wszystko na razie wskazuje na to, że pandemia zadomowiła się nad Wisłą na dobre. Nie jest zatem zaskoczeniem, że Polacy traktują ten temat poważnie. Ze zrealizowanego przez ARC Rynek i Opinia badania „Konsumpcja w cieniu koronawirusa” ...
-
Zmiana pracy: dlaczego specjalista IT decyduje się na odejście?
Rynek pracy w branży IT nie od dziś uchodzi za stabilny i odporny na wszelkie rynkowe zawirowania. Nie oznacza to jednak, że nie dotyczy go problem rotacji kadr. Przeciwnie - ze zrealizowanego przez No Fluff Jobs badania „OFFBOARDING W IT” wynika, że statystyczny specjalista IT pracę zmienia co najmniej raz na dwa lata. Powodem odejścia od ...
-
Nieruchomości komercyjne: Polska przyciąga nowych inwestorów
Pierwsze półrocze tego roku zapisało się absolutnie rekordowym wynikiem w historii polskiego rynku inwestycyjnego w segmencie magazynowym. Dla sektora biurowego było to natomiast drugie najlepsze co do wartości transakcji sześć miesięcy w historii. Pomimo zawirowań spowodowanych przez COVID-19, całkowita wartość wolumenu transakcyjnego w sektorze ...
-
PIE: Polska najsilniej rosnącą gospodarką Trójmorza
5,3 proc. Tyle wyniosło w latach 2004-2019 średnie tempo rozwoju gospodarczego Polski, najszybciej rosnącej gospodarki Trójmorza, które w 2018 roku odpowiadało za wygenerowanie aż blisko 1/5 PKB Unii Europejskiej. Na przestrzeni ostatnich 15 lat, 11 na 12 należących do inicjatywy krajów rozwijało się co najmniej trzy razy szybkiej niż średnia ...
-
Small talk: nie lubi go 30% Polaków, czy rozmowa o niczym jest potrzebna?
Small talk, czyli niezobowiązująca, towarzyska pogawędka na niezbyt istotne tematy, to chleb powszedni każdej chyba korporacji. Jak Polacy czują się podczas tego rodzaju rozmów? Czy przyzwyczaili się do nich, czy też czują się nimi skrępowani? Odpowiedzi na te i inne pytania dostarcza badanie zlecone SW Research przez Babbel - aplikację do nauki ...
-
Czy szkoły zdały egzamin ze zdalnego nauczania?
Polskie szkoły ponownie szykują się na przyjęcie uczniów. Po miesiącach zdalnego nauczania, rządzący zapowiedzieli, że od 1 września dzieci wrócą do ławek. Jeżeli jednak sytuacja epidemiczna w danym regionie ulegnie pogorszeniu, wówczas możliwy jest powrót do lekcji przez internet lub wdrożenie trybu hybrydowego. A jak Polacy oceniają swoje ...
-
Polacy montują panele fotowoltaiczne, czy są zadowoleni?
Oszczędzanie energii, względy ekologiczne, chęć skorzystania z nowoczesnej technologii, rekomendacje znajomych. To główne powody, dla których Polacy decydują się na inwestycje w panele fotowoltaiczne. Czy są zadowoleni ze swojego wyboru? Odpowiedzi na to pytanie udziela raport opracowany przez Oferteo.pl. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Czy ...
-
BIG InfoMonitor: 1/2 sektora MŚP poradziła sobie z pandemią, co z resztą?
Wybuch pandemii i związane z nim zamrożenie gospodarki wstrząsnęły polskim biznesem. Dziś po zniesieniu ograniczeń sytuacja powoli się normuje, ale trudno jest ją określić jako jednorodną. Z badania zrealizowanego przez Keralla Research dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor wynika, że połowie firm z sektora MŚP udało się już przywrócić skalę ...
-
Automatyzacja: Czy przez pandemię zastąpią nas roboty?
Eksperci rynku pracy nie pozostawiają złudzeń: postępująca automatyzacja sprawi, że pokaźna część wykonywanych dziś zawodów odejdzie do lamusa. Scenariusz ten może zmaterializować się wcześniej niż zakładano, ponieważ okazało się, że wybuch pandemii w znacznym stopniu przyczynił się do jeszcze szybszego wdrażania nowych narzędzi technologicznych. ...
-
Czy Polacy to łowcy promocji? Są wyniki nowego badania
O tym, że Polacy lubują się w okazyjnych zakupach, mówi się nie od dziś. Czy okres pandemii zmienił zachowania konsumentów w tym zakresie? Odpowiedzi na to pytanie dostarcza najnowsza edycja Monitora Promocji ARC Rynek i Opinia. Oto, co udało się ustalić w trakcie przeprowadzonego w lipcu br. badania. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jaki stosunek ...
-
FOR: inflacja i RPP pozbawiają Polaków oszczędności
W kwietniu tego roku Adam Glapiński i Mateusz Morawiecki ostrzegali, że nad polską gospodarką krąży widmo nie inflacji, lecz deflacji. Prezes NBP powiedział: „W oczy zagląda nam groźba deflacji – inflacja jest teraz ostatnim problemem”. Z kolei premier przewidywał: „Zjawiska, które będą nam w najbliższym czasie groziły, to są zjawiska deflacyjne”. ...
-
Polacy wobec pandemii: dominują 3 różne podejścia
Od pojawienia się w naszym kraju pierwszego przypadku zakażenia koronawirusem upłynęło już ponad pół roku. Ten czas wystarczył, aby Polacy nie tylko nauczyli się żyć w czasach pandemii, ale również wyrobili sobie wobec niej postawy. Z badania ARC Rynek i Opinia "Konsumpcja w cieniu koronawirusa" wynika, że w polskim społeczeństwie funkcjonują trzy ...
-
Najważniejsza jest rodzina. Co jeszcze uzmysłowiła Polakom pandemia?
Niespodziewany wybuch pandemii to niewątpliwie lekcja, jaką przyniosło nam życie. Do jakich przemyśleń skłoniło Polaków funkcjonowanie w ciągłym zagrożeniu epidemicznym? Odpowiedzi na to pytanie dostarcza badanie zrealizowane przez SW Research dla Polskiego Funduszu Rozwoju w ramach kampanii „Solidarni Zwyciężymy”. W odpowiedzi na pytanie o ...


Ile kosztują tanie mieszkania w polskich metropoliach?