-
Biura na rynkach regionalnych. 70% umów w 3 miastach
BNP Paribas Real Estate Poland prezentuje najnowsze podsumowanie sytuacji panującej na rynkach biurowych miast regionalnych. Okazuje się, że w II kwartale br. popyt na biura w regionach był o blisko 45 proc. wyższy od zanotowanego w analogicznym okresie poprzedniego roku. W strukturze popytu dominują renegocjacje umów. 70 proc. kontraktów ...
-
Liczy się doświadczenie zawodowe nie studia? Młodzi o rynku pracy
Młodzi Polacy nie zwlekają z aktywnością zawodową do końca studiów - wynika z opracowanego przez Pracuj.pl badania „Doświadczenie ma znaczenie”. Aż 94% przebadanych studentów i absolwentów deklaruje, że na rynku pracy pojawia się jeszcze podczas pobierania edukacji. Zdobywanie pierwszych doświadczeń zawodowych na jak najwcześniejszym etapie to o ...
-
Mikrofirmy, czyli mikro-produktywność. Dlaczego?
O tym, że siła polskiej gospodarki w dużej mierze uwarunkowana jest efektywnością przedsiębiorstw, a kluczową w tym rolę odgrywają mikrofirmy, mówi się nie od dziś. Niestety z produktywnością rodzimych mikroprzedsiębiorstw nie jest najlepiej. Dobitnym tego potwierdzeniem są doniesienia najnowszego raportu Polskiego Instytutu Ekonomicznego (PIE), z ...
-
Kobiety w kadrze zarządzającej. Tak czy nie?
Kobiety ciągle stanowią mniejszość kadry zarządzającej, chociaż ich zatrudnianie na wyższych stanowiskach zyskuje szerokie poparcie społeczne. Popiera je 2 na 3 Polaków, a blisko 8 na 10 uważa, że przy obsadzaniu posad menedżerskich płeć nie powinna mieć żadnego znaczenia. Bardzo duża jest również grupa badanych, którzy dobrze oceniają skuteczność ...
-
Tarcza Antykryzysowa uratowała firmy i gospodarkę?
Blisko 163 mld zł. Tej wysokości pomoc otrzymali polscy przedsiębiorcy w ramach rozwiązań antykryzysowych przekazanych im za pośrednictwem PFR, BGK, ZUS, MRPiT oraz ARP. Polski Instytut Ekonomiczny w raporcie zatytułowanym „Tarcza Antykryzysowa. Koło ratunkowe dla firm i gospodarki?”, przyjrzał się działaniom rządu w okresie od wybuchu pandemii w ...
-
Ubezpieczenie szkolne - czego oczekują rodzice?
Wybierając ubezpieczenie szkolne, rodzice zwracają najczęściej uwagę na to, czy przewiduje ono wypłatę świadczenia za uszczerbek na zdrowiu - wynika z badania ARC Rynek i Opinia zrealizowanego na zlecenie UNIQA Polska. Rodzice chcieliby także, aby ubezpieczenie takie zapewniało dostęp do lekarza, badań i rehabilitacji. Z badania ARC Rynek i Opinia ...
-
Subskrypcje z rosnącą rzeszą fanów. Jakie usługi najpopularniejsze?
Subskrypcje różnorakich usług internetowych zaskarbiły sobie wyraźnie sympatię Polaków. Potwierdzeniem tego są wyniki zrealizowanego przez Blue Media badania, z którego wynika, że korzysta z nich już 6 na 10 z nas. Popularność usług subskrypcyjnych jest zatem bezdyskusyjna i w błędzie jest ten, kto myśli, że chodzi tu głównie o najpopularniejszą w ...
-
Hejt w internecie spotyka co 7. z nas. Hejtujemy też sami
Hejt w internecie to zjawisko niestety nam nieobce. Badanie zrealizowane dla ciekaweliczby.pl na panelu Ariadna dowodzi, że hejtu na własnej skórze doświadczyło w ostatnim roku 15% Polaków. Okazuje się przy tym, że sami również nie stronimy od mowy nienawiści. I wprawdzie osób otwarcie przyznających się do hejtowania nie jest wiele, to i tak jest ...
-
Zakupy online: program ochrony kupujących mało popularny
Popularność zakupów online stale rośnie. Polacy są świadomi różnego rodzaju zagrożeń związanych z kupowaniem w sieci i, jak wynika z badania "Bolączki Polaków podczas zakupów online" przeprowadzonego na zlecenie PayPal, co piąta osoba spotkała się z jakimś oszustwem. A jednak niewielu konsumentów decyduje się korzystać z programów ochrony ...
-
Rośnie spożycie alkoholu. Co 5. Polak pije więcej niż przed pandemią
O tym, że Polacy "za kołnierz nie wylewają", wiadomo już nie od dziś. Potwierdzeniem słuszności tego powiedzenia są wyniki badania ARC Rynek i Opinia, zrealizowanego równoległe z badaniami innych rynków, które prowadziły agencje badawcze skupione w sieci IRIS. I choć pijemy więcej niż przed pandemią, to jednak wcale nie my, ale Szwajcarzy mają ...
-
Na zakupy online najczęściej po obuwie, płacimy szybkim przelewem
Zakupy online stają się coraz popularniejsze. Ile i na co wydają w sieci polscy konsumenci? Jakie formy płatności preferują? Sprawdziła to firma Gemius. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jakie produkty kupują Polacy w sieci? Jak płacimy najczęściej za zakupy online? Jakie serwisy płatności wybierają Polacy? Z raportu "E-commerce w Polsce. 2021" ...
-
7R Park Bydgoszcz już w budowie
7R rozpoczyna budowę 7R Park Bydgoszcz. To kompleks magazynowy o powierzchni ponad 68 700 mkw, który powstanie przy ul. Wojska Polskiego. Pierwszymi najemcami są operator logistyczny Rohlig Suus Logistics oraz ogólnopolska sieć sklepów Stokrotka. W ramach 7R Park Bydgoszcz powstaną dwa budynki. Pierwszy z nich zostanie oddany do użytkowania w maju ...
-
Black Friday: co 2. Polak dostrzega manipulacje
Nadchodzi Black Friday – amerykańska tradycja zakupowa, która zdaje się zaskarbiać coraz większą sympatię polskich kupujących. Czy faktycznie? Odpowiedzi na to pytanie poszukiwali analitycy Picodi.com, którzy sprawdzili, jak zmieniało się zainteresowanie wyprzedażami Black Friday na przestrzeni ostatnich lat i przeprowadzili na ten temat ankietę ...
-
Pandemia rujnuje samopoczucie Polaków
Niespodziewany wybuch pandemii zmienił życie Polaków i choć wygląda na to, że najgorsze za nami, a z kryzysu możemy wyjść nawet silniejsi, to jednocześnie pewne jest, że społeczne konsekwencje koronawirusa odczuwać będziemy latami. Na szwank zostało wystawione m.in. zdrowie psychiczne pracowników. Prognozy zakładają, że negatywne konsekwencje ...
-
Cyfrowe platformy usług wyrównują szanse małych sklepów
Inflacja w Polsce bije rekordy. W sierpniu wskaźnik CPI przekroczył próg 5% po raz pierwszy od 20 lat, a w listopadzie przekroczył 7%. Dla porównania, NBP definiuje "stabilność cen" jako wzrost CPI o 2,5%. Dla detalistów to wielkie wyzwanie. Uwagę konsumentów coraz częściej przykuwają niskie ceny i promocje. Z październikowego badania GfK "Corona ...
-
EY: konsumenci znowu boją się o finanse
Polacy w coraz większym stopniu obawiają się o swoje finanse - wynika z najnowszej, czwartej fali badania EY Future Consumer Index. Zaniepokojenie dosięga już 3 na 4 respondentów. Dla porównania, zaledwie cztery miesiące temu odsetek ten był o 18 punktów procentowych niższy. Jest to niewątpliwie skorelowane z poczuciem niepewności co do momentu, w ...
-
Sylwester 2019 vs 2021. Co się zmieniło?
Sylwester 2019 był ostatnim, którego nie spędzaliśmy w cieniu pandemii. W minionym roku koronawirus skutecznie zatrzymał nas w domach. A jak będziemy żegnać bieżący rok? Odpowiedzi na to pytanie poszukiwała porównywarka ubezpieczeń Rankomat.pl. Okazuje się, że Polacy powoli wracają do sylwestrowego podróżowania, choć ich obecne preferencje różną ...
-
Jakie mamy zawodowe postanowienia noworoczne 2022?
Początek roku sprzyja podsumowaniom i noworocznym postanowieniom, także tym dotyczącym życia zawodowego. Z badania przeprowadzonego przez Pracuj.pl wynika, że 60% Polaków ma takie postanowienia. Najczęściej dotyczą one zmiany pracy, rozwoju zawodowego oraz równowagi między życiem osobistym i zawodowym. Rok 2022 to kolejny rok z pandemią w tle. ...
-
Nieruchomości komercyjne. Co się zmieniło od wiosny 2020?
Rynek nieruchomości komercyjnych w Polsce od wiosny 2020 roku przeszedł długą drogę. Nigdy wcześniej w tak krótkim czasie nie dokonało się na nim tak wiele zmian. Adaptacja do nowych warunków okazała się najtrudniejsza dla hoteli i handlu. Dla rynku magazynowego z kolei przetasowanie sprzedaży i dostaw stało się trampoliną do serii rekordów. Biura ...
-
Premie różnych grup pracowników - w oparciu o jakie cele?
Podczas webinaru przeprowadzonego przez Sedlak & Sedlak w IV kwartale 2021 zbadano, jakie cele premiowania wykorzystują firmy w różnych działach. Badanie przeprowadzone było wśród 75 przedstawicieli HR z firm działającym w Polsce. Głównym celem badania było sprawdzenie od jakich celów w 4 działach - produkcji, administracji, sprzedaży i IT - ...
-
Rynek pracy specjalistów: podsumowanie 2021 nie wypada źle
974 294 – tyle ofert zamieścili pracodawcy na Pracuj.pl w 2021 roku. To zdecydowanie najwyższy wynik w historii serwisu, wskazujący na znaczne ożywienie rekrutacyjne w Polsce. Minione 12 miesięcy przyniosło kolejne fale COVID-19 wpływające na rynek pracy, wyjątkowe natężenie rekrutacji i rozwój nowych trendów. Wyraźnie rosło zapotrzebowanie na ...
-
Huawei P50 Pro i Huawei P50 Pocket dostępne w Polsce
Od dziś w Polsce są dostępne smartfony Huawei P50 Pro, wyróżniający się zaawansowanymi możliwościami fotograficznymi oraz składany Huawei P50 Pocket. Huawei P50 Pro Huawei P50 Pro wyposażony jest w 6,6-calowy, zakrzywiony ekran OLED obsługujący pełną gamę kolorów P3. Wysoka częstotliwość odświeżania 120 Hz zapewnia płynniejszy obraz, a ...
-
Dzień Ochrony Danych Osobowych: jak się chronić przed wyciekiem danych?
Dziś Dzień Ochrony Danych Osobowych. To świetna okazja, aby porozmawiać o bezpieczeństwie informacji, jakie udostępniamy przy okazji zawierania umów kredytowych czy abonamentowych. Tym bardziej, że na przestrzeni ostatnich 6 miesięcy blisko 4 na 10 Polaków zostało dotkniętych phishingiem, a 3 na 10 – oprogramowaniem ransomware. Skala ataków jest ...
-
PARP: jakie skutki pandemii wśród pracowników i pracodawców?
Przed nami wyniki najnowszej odsłony „Bilansu Kapitału Ludzkiego” - wspólnego badania Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) oraz Uniwersytetu Jagiellońskiego. Podstawą opracowania były badania prowadzone tuż przed pandemią COVID-19 oraz na początku jej trwania. Dowodzi ono m.in., że koronawirus nie wpłynął w dużym stopniu na ...
-
Dystrybutorzy części samochodowych na fali, gorzej producenci
Wybuch pandemii okazał się dla wielu branż prawdziwym testem na odporność. Branża motoryzacyjna nie jest pod tym względem żadnym wyjątkiem. Najnowsza edycja wspólnego badania Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych, Santander Bank Polska oraz MotoFocus.pl, wskazuje, że sytuacja automotive uległa już poprawie, choć ...
-
Polacy zwiększyli aktywność fizyczną w czasie pandemii
Z raportu Mastercard Sport Economy Index, że Polacy są bardziej aktywni fizycznie niż przed pandemią, a ich wydatki na sprzęt sportowy wzrosły. W 2022 roku aż 74% Polaków chce dopingować sportowców na żywo, a 34% planuje sportowe wakacje. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Ile Polacy wydają na sprzęt sportowy? Ilu Polaków planuje oglądać rozgrywki ...
-
Dyskryminacja ze względu na wiek ma się dobrze
Ageizm to coś, co w dzisiejszych realiach powinno być powodem, jeśli nie wstydu, to choć zakłopotania lub przynajmniej przyczynkiem do refleksji. Pod tym z angielska brzmiącym terminem kryje się nic innego, niż dyskryminacja ze względu na wiek. Dotyczy ona najczęściej, choć oczywiście nie zawsze, problemów powstających na kanwie zawodowej. W ...
-
Reklama łapie oddech, reklamodawcy nie szczędzą pieniędzy
O tym, że polski rynek reklamy dość szybko otrząsa się z koronakryzysu, Publicis Groupe donosiła już wcześniej. Najnowsze doniesienia potwierdzają, że reklama wychodzi na prostą, a reklamodawcy nie szczędzą pieniędzy na działania marketingowe. Wzrosty widoczne są w niemal wszystkich branżach i kanałach komunikacji. Poniżej jeszcze więcej ...
-
Skąd się biorą kolejki do lekarzy NFZ?
O kolejkach do lekarzy specjalistów krążą legendy. I rzeczywiście - mało kto z nas nie doświadczył na własnej skórze wielomiesięcznego oczekiwania na wizytę na NFZ. Niestety utrudniony dostęp do darmowej opieki medycznej w Polsce to problem ciągle aktualny, dodatkowo skomplikowany niespodziewanym wybuchem pandemii. Aktualną sytuację w tym zakresie ...
-
Relacje międzyludzkie w pracy: od kumpla do partnera?
W pracy spędzamy pokaźną część naszego dnia, więc nie jest zaskoczeniem, że nawiązywane tam relacje międzyludzkie mają dla nas duże znaczenie. Z najnowszego badania Interviewme.pl wynika, że bliskie kontakty ze współpracownikami ma aż 2/3 Polaków. Całkiem pokaźna jest również grupa tych, którzy przyznają się do związku z koleżanką/kolegą zza ...
-
Wojna w Ukrainie mocno uderzy w polskich eksporterów i importerów
W ubiegłym roku polski eksport do Ukrainy wzrósł o prawie jedną czwartą. Z kolei wartość sprzedaży towarów z Polski do Rosji wróciła do poziomu sprzed aneksji Krymu osiem lat temu. Przewiduję, że tym razem załamanie eksportu w wyniku obecnej agresji Rosji na naszego sąsiada będzie nieporównywalnie głębsze. Skutki odczują nie tylko firmy ...
Tematy: wojna w Ukrainie, Ukraina, Białoruś, Rosja, eksport, import, polski eksport, polski import, eksporterzy, importerzy -
Co i jak marnujemy w Święta Wielkanocne?
Aż 38% Polaków otwarcie deklaruje, że kiedykolwiek wyrzuciło jedzenie po Świętach Wielkanocnych. Na czele produktów lądujących w koszach znalazły się takie symbole świąt jak sałatka jarzynowa, jajka czy baranek z cukru. Dlaczego? W tym szczególnym czasie po prostu... kupujemy i przygotowujemy za dużo. Ile i co konkretnie marnujemy postanowiło ...
-
Perspektywy wzrostu obrotów na polskim rynku bukmacherskim po awansie Reprezentacji Polski na MŚ 2022
Reprezentacja Polski awansowała na MŚ w Katarze i dzięki zwycięstwu 2:0 nad Szwecją zapewniła nie tylko radość kibicom piłkarskim i całemu środowisku sportowemu, ale także fundamenty dla dalszego rozwój biznesu legalnych zakładów sportowych w Polsce. Bukmacherzy po kryzysie związanym z pandemią, otrzymali niejako w prezencie udział piłkarskiej ...
-
Połowa dużych firm chce zatrudnić pracowników z Ukrainy
Połowa dużych firm w Polsce chętnie zatrudni pracowników z objętej wojną Ukrainy. To głównie przedsiębiorstwa z sektorów: gastronomia, hotele, branża budowlana i przemysł. Takie wnioski płyną z badania przeprowadzonego przez Instytut Badawczy Randstad przy współpracy z Instytutem Badań Pollster. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Ile firm w Polsce ...
-
Wielkanoc 2022 w cieniu inflacji
Za nieco ponad tydzień Wielkanoc. To już ostatni dzwonek na przygotowania. Na tegorocznych świętach cieniem kładzie się wojna w Ukrainie i inflacja. Czy będą mieć wpływ na nasze wydatki i plany? Oto wyniki tegorocznego PAYBACK Opinion Poll. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Gdzie zrobimy zakupy na wielkanocny stół? Ile planujemy wydać na zakupy ...