-
Jaka będzie Wielkanoc 2021? Ile wydamy? Jak ją spędzimy?
Pandemia COVID-19 nie odpuszcza. Tegoroczna Wielkanoc prawdopodobnie będzie bardzo podobna do poprzedniej. Jak spędzimy te święta? Ile wydamy na wielkanocny stół? Na te i inne pytania odpowiada najnowsze badanie PAYBACK Opinion Poll. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Gdzie zrobimy zakupy na wielkanocny stół? Ile planujemy wydać na organizację świąt ...
-
Luki w Microsoft Exchange zagrażają polskim firmom
Firma Check Point zablokowała w Polsce 14 prób ataków wykorzystujących luki w Microsoft Exchange Server. Widać więc, że zagrażają one także polskim przedsiębiorstwom i administracji. Firma Check Point informuje, że najczęściej atakowanymi na świecie sektorami są administracja i sektor obronny, przemysł wytwórczy oraz finanse i bankowość. Od czasu ...
-
Smartfony realme 8 oraz 8 Pro wkrótce w Polsce
8 kwietnia zadebiutują w Polsce smartfony realme 8 oraz 8 Pro. realme 8 ma ekran sAMOLED z czytnikiem biometrycznym. realme 8 Pro zrobi świetne zdjęcia dzięki wykorzystaniu sensora Samsung ISOCELL HM2 o rozdzielczości 108 MP, ma też szybkie ładowanie 50 W. Urządzenia dostępne będą również w sieci T-Mobile. realme 8 Pro – mistrz fotografii ze ...
-
Najszybsze mobilne strony internetowe. Kto w czołówce?
IIe razy zdarzyło ci się zrezygnować z odwiedzenia witryny internetowej, bo jej ładowanie trwało wieki? Bez wątpienia większość z nas odpowie, że wielokrotnie. Google postanowił przeanalizować polskie strony internetowe i sprawdzić, które z nich dają użytkownikom najlepsze doświadczenia. Analizą objęto nie tylko szybkość ich ładowania, ale również ...
-
Coface: wzrost liczby niewypłacalności w I kw. 2021 o 122 proc. r/r
Coface zaprezentował wnioski z raportu na temat niewypłacalności przedsiębiorstw w Polsce w I kwartale 2021 roku. Niestety w porównaniu z analogicznym okresem 2020 roku liczba niewypłacalności jest wyższa aż o 122 proc. Wzrost odnotowano we wszystkich branżach. Najgorsza sytuacja jest w transporcie i usługach. UWAGA! W raporcie po I kwartale 2021 ...
-
Kiedy życie wróci do normy sprzed pandemii? Są wyniki badania EY
EY zaprezentował wyniki kolejnej już odsłony badania EY Future Consumer Index. Z odpowiedzi, których pod koniec lutego udzielili polscy respondenci, wynika, że bieżące obawy o sytuację finansową są nieco mniejsze od tych, które zgłaszaliśmy w październiku. Podobnie sprawy się mają, jeżeli chodzi o zaniepokojenie pracą. W największym jednak stopniu ...
-
Bezpieczeństwo sieci: awans Polski o 22 pozycje w światowym rankingu
Polska sieć nareszcie znalazła się wśród najbezpieczniejszych na świecie. Z danych firmy Check Point wynika, że nasz kraj awansował o 22 oczka w rankingu bezpieczeństwa cybernetycznego. Polska zajmuje teraz 25 pozycję na świecie i 15 w Europie. W marcu 2021 roku indeks zagrożeń w Polsce wyniósł 22,1 pkt (im niższy indeks tym mniej ...
-
Wyłudzenie danych osobowych, czyli wirus w czasie pandemii
3 na 10 Polaków spotkało się w czasie pandemii z próbą wyłudzenia danych osobowych - wynika z badania zrealizowanego przez serwis ChronPESEL.pl i Krajowy Rejestr Długów pod patronatem Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Czy potrafili rozpoznać oszustów? Jeżeli wziąć pod uwagę deklaracje, z których wynika, że 84 proc. z nas wie, jak chronić ...
-
E-commerce: na zakupy ubrań i kosmetyków wydajemy miliardy
Wprawdzie branża e-commerce miała się dobrze już przed pandemią, to jednak właśnie ta ostatnia doprowadziła do nagłego i ponadprzeciętnego zainteresowania zakupami przez internet. Bezprecedensowy wzrost wydatków w internecie potwierdza najnowszy raport PayU. Dowiadujemy się z niego m.in., że polscy konsumenci na kosmetyki i inne produkty związane ...
-
Zakupy online w czasie pandemii - jak kupujemy odzież i obuwie?
W czasie pandemii Polacy przenieśli swoje zakupy do internetu. Jak się okazuje, także odzież i obuwie kupowaliśmy chętnie online. Z badania ARC Rynek i Opinia wynika, że w ciągu ostatniego roku odzież w sieci kupowało 3/4 Polaków, a obuwie - ponad połowa. W czasie pandemii z oczywistych względów ograniczone zostało funkcjonowanie sklepów ...
-
Kompetencje cyfrowe ważne dla pracowników i pracodawców
Co Polacy myślą o swoich kompetencjach cyfrowych? Jak oceniają wpływ rozwoju technologii na rynek pracy? Na te i inne pytania odpowiada raport "Cyfrowa ewolucja kariery" przygotowany przez Pracuj.pl. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jak Polacy oceniają własne kompetencje cyfrowe? Jaki wpływ mają kompetencje cyfrowe na karierę i pracę? Jak ...
-
Trickbot atakuje Polskę
Z najnowszego raportu Check Point Software wynika, że Dridex, AgentTesla oraz Trickbot to obecnie trzy najpopularniejsze złośliwe oprogramowania na świecie. W Polsce to ten ostatni jest największym zagrożeniem dla firm. Polska sieć spadła o 13 pozycji w globalnym zestawieniu, zajmując 39. miejsce. Najbezpieczniejszą siecią w Europie pozostaje sieć ...
-
Jak rok z koronawirusem wpłynął na polskich konsumentów?
Ponad rok funkcjonowania w pandemicznej rzeczywistości nie pozostaje bez wpływu na zachowania zakupowe i samopoczucie polskich konsumentów. Z szóstej już odsłony badania zrealizowanego przez Havas Intelligence (Havas Media Group) wynika m.in., że jesteśmy dość podatni na mity związane z pandemią, które w istotnym stopniu determinują nasze decyzje. ...
-
Które miasta w Polsce najlepsze dla inwestycji?
Przed nami pierwsze wyniki trzeciej już edycji badania Business Environment Assesment Study, które poświęcono planom inwestycyjnym polskich firm. Okazuje się, że pandemia nie tylko nie hamuje inwestycji, ale wręcz je wzmaga. Z zamiarem ich przeprowadzenia nosi się o 8% respondentów więcej niż w 2019 roku. Najatrakcyjniejszymi inwestycyjnie ...
-
Rosną wydatki na reklamę. Rynek już wraca do formy?
Wartość rynku reklamowego w Polsce w I kw. 2021 r. wzrosła 2% - czytamy w najnowszym raporcie Publicis Groupe. Opracowanie dowodzi, że reklamodawcy nadal intensywnie przenoszą swoje budżety do internetu, w efekcie czego po raz kolejny zwiększył on swój udział w rynku (do 44,2%). Wartość wydatków na reklamę telewizyjną spadła o 1,3%, czyli o 11,7 ...
-
Płatny serwis informacyjny? Polacy mówią "nie"
W czasach pandemii internetowy serwis informacyjny stał się jednym z głównych źródeł pozyskiwania niusów. Na popularności straciły zdecydowanie papierowe wydania dzienników i tygodników. Okazuje się jednak, że po wiadomości z internetu sięgamy chętnie, ale pod warunkiem, że są one bezpłatne. Powodów dla płacenia za treści z sieci nie znajduje 3 na ...
-
Wakacje 2021 nad morzem słono kosztują
Szykujesz się na wakacje nad morzem? Przygotuj się na drenaż budżetu. Z analizy przeprowadzonej przez rankomat.pl wynika, że za tydzień wypoczynku na polskim wybrzeżu w wysokim sezonie zapłacimy nawet 3 018 zł, co względem minionego roku oznacza podwyżkę o blisko 300 zł. Stawki są zatem wygórowane. Ci dla których są za wysokie, mogą wybrać się na ...
-
Pandemia …zmniejszyła lukę płatniczą
Pandemia obniżyła dochody 57 proc. firm w Polsce, jednak zmotywowała przedsiębiorców do bardziej aktywnych działań, mających na celu wyeliminowanie zatorów płatniczych. Co ciekawe przyniosły one efekty i zmniejszyły lukę płatniczą - wynika z raportu "European Payment Report 2021" przygotowanego przez Intrum. Kryzys będący następstwem obostrzeń ...
-
Czy branża motoryzacyjna już wrzuciła wyższy bieg?
AutomotiveSuppliers.pl przyjrzał się danym Eurostatu, aby zobaczyć, jak radzi sobie obecnie polski przemysł motoryzacyjny. Z opublikowanego właśnie komunikatu wynika, że w I kwartale bieżącego roku produkcja sprzedana branży motoryzacyjnej zdołała się utrzymać na plusie, ale zatrudnienie okazało się niższe aniżeli w analogicznym okresie ...
-
Wakacje 2021: gdzie, z kim, za ile?
Niespodziewane pojawienie się pandemii zepsuło wielu Polakom ubiegłoroczne plany urlopowe. Wakacje 2021 dają już jednak szanse na udany wypoczynek. Serwis wakacje.pl przyjrzał się rezerwacjom dokonywanym przez swoich klientów, zyskując w ten sposób obraz naszych urlopów. Gdzie, jak, z kim i za ile będziemy wypoczywać? Oto, co udało się ustalić ...
-
Ameryka Łacińska szansą polskiego eksportu. Na co uważać?
Polski eksport w coraz większym stopniu zwraca się ku krajom Ameryki Łacińskiej. Tylko na przestrzeni czterech pierwszych miesięcy bieżącego roku obroty handlowe z Meksykiem, Chile i Argentyną odnotowały pokaźny, bo kilkudziesięcioprocentowy wzrost. Okazuje się również, że w ubiegłym roku najbardziej zorientowana na poszukiwanie nowych rynków ...
-
Producenci opakowań kontra kryzys: kto ma przewagę?
O tym, że skala produkcji polskich opakowań jest tak duża, że z powodzeniem można nazywać nasz kraj europejskim potentatem opakowaniowym, mówiło się już przed pandemią, która doprowadziła do potężnych zawirowań w wielu branżach. Czy producenci opakowań silnie je odczuli, czy też udało im się wyjść z koronakryzysu obronną ręką? Odpowiedzi na to ...
-
Specjalista czy specjalistka? Rynek pracy i feminatywy
Specjalista czy specjalistka? Programista czy programistka? Prawnik czy prawniczka? Psycholog czy psycholożka? Ekspert czy ekspertka? Dyskusja o zasadności używania feminatywów określających nazwy zawodów i stanowisk pracy trwa w naszym kraju już od dłuższego czasu. Rada Języka Polskiego uważa, że dążeniu do symetrii w nazwach należy przypisać ...
-
Wartość 960 największych inwestycji w Polsce to 682 mld zł
Kontynuacja ambitnych programów inwestycyjnych w zakresie infrastruktury drogowej i kolejowej, konieczność transformacji energetycznej polskiej gospodarki oraz utrzymująca się dobra kondycja budownictwa mieszkaniowego powodują, że potencjał polskiego rynku budowlanego w perspektywie do 2026 r. pozostaje znaczący. Zdecydowana większość planowanych ...
-
Biura na rynkach regionalnych. 70% umów w 3 miastach
BNP Paribas Real Estate Poland prezentuje najnowsze podsumowanie sytuacji panującej na rynkach biurowych miast regionalnych. Okazuje się, że w II kwartale br. popyt na biura w regionach był o blisko 45 proc. wyższy od zanotowanego w analogicznym okresie poprzedniego roku. W strukturze popytu dominują renegocjacje umów. 70 proc. kontraktów ...
-
Liczy się doświadczenie zawodowe nie studia? Młodzi o rynku pracy
Młodzi Polacy nie zwlekają z aktywnością zawodową do końca studiów - wynika z opracowanego przez Pracuj.pl badania „Doświadczenie ma znaczenie”. Aż 94% przebadanych studentów i absolwentów deklaruje, że na rynku pracy pojawia się jeszcze podczas pobierania edukacji. Zdobywanie pierwszych doświadczeń zawodowych na jak najwcześniejszym etapie to o ...
-
Mikrofirmy, czyli mikro-produktywność. Dlaczego?
O tym, że siła polskiej gospodarki w dużej mierze uwarunkowana jest efektywnością przedsiębiorstw, a kluczową w tym rolę odgrywają mikrofirmy, mówi się nie od dziś. Niestety z produktywnością rodzimych mikroprzedsiębiorstw nie jest najlepiej. Dobitnym tego potwierdzeniem są doniesienia najnowszego raportu Polskiego Instytutu Ekonomicznego (PIE), z ...
-
Kobiety w kadrze zarządzającej. Tak czy nie?
Kobiety ciągle stanowią mniejszość kadry zarządzającej, chociaż ich zatrudnianie na wyższych stanowiskach zyskuje szerokie poparcie społeczne. Popiera je 2 na 3 Polaków, a blisko 8 na 10 uważa, że przy obsadzaniu posad menedżerskich płeć nie powinna mieć żadnego znaczenia. Bardzo duża jest również grupa badanych, którzy dobrze oceniają skuteczność ...
-
Tarcza Antykryzysowa uratowała firmy i gospodarkę?
Blisko 163 mld zł. Tej wysokości pomoc otrzymali polscy przedsiębiorcy w ramach rozwiązań antykryzysowych przekazanych im za pośrednictwem PFR, BGK, ZUS, MRPiT oraz ARP. Polski Instytut Ekonomiczny w raporcie zatytułowanym „Tarcza Antykryzysowa. Koło ratunkowe dla firm i gospodarki?”, przyjrzał się działaniom rządu w okresie od wybuchu pandemii w ...
-
Ubezpieczenie szkolne - czego oczekują rodzice?
Wybierając ubezpieczenie szkolne, rodzice zwracają najczęściej uwagę na to, czy przewiduje ono wypłatę świadczenia za uszczerbek na zdrowiu - wynika z badania ARC Rynek i Opinia zrealizowanego na zlecenie UNIQA Polska. Rodzice chcieliby także, aby ubezpieczenie takie zapewniało dostęp do lekarza, badań i rehabilitacji. Z badania ARC Rynek i Opinia ...
-
Subskrypcje z rosnącą rzeszą fanów. Jakie usługi najpopularniejsze?
Subskrypcje różnorakich usług internetowych zaskarbiły sobie wyraźnie sympatię Polaków. Potwierdzeniem tego są wyniki zrealizowanego przez Blue Media badania, z którego wynika, że korzysta z nich już 6 na 10 z nas. Popularność usług subskrypcyjnych jest zatem bezdyskusyjna i w błędzie jest ten, kto myśli, że chodzi tu głównie o najpopularniejszą w ...
-
Hejt w internecie spotyka co 7. z nas. Hejtujemy też sami
Hejt w internecie to zjawisko niestety nam nieobce. Badanie zrealizowane dla ciekaweliczby.pl na panelu Ariadna dowodzi, że hejtu na własnej skórze doświadczyło w ostatnim roku 15% Polaków. Okazuje się przy tym, że sami również nie stronimy od mowy nienawiści. I wprawdzie osób otwarcie przyznających się do hejtowania nie jest wiele, to i tak jest ...
-
Zakupy online: program ochrony kupujących mało popularny
Popularność zakupów online stale rośnie. Polacy są świadomi różnego rodzaju zagrożeń związanych z kupowaniem w sieci i, jak wynika z badania "Bolączki Polaków podczas zakupów online" przeprowadzonego na zlecenie PayPal, co piąta osoba spotkała się z jakimś oszustwem. A jednak niewielu konsumentów decyduje się korzystać z programów ochrony ...
-
Rośnie spożycie alkoholu. Co 5. Polak pije więcej niż przed pandemią
O tym, że Polacy "za kołnierz nie wylewają", wiadomo już nie od dziś. Potwierdzeniem słuszności tego powiedzenia są wyniki badania ARC Rynek i Opinia, zrealizowanego równoległe z badaniami innych rynków, które prowadziły agencje badawcze skupione w sieci IRIS. I choć pijemy więcej niż przed pandemią, to jednak wcale nie my, ale Szwajcarzy mają ...
-
Na zakupy online najczęściej po obuwie, płacimy szybkim przelewem
Zakupy online stają się coraz popularniejsze. Ile i na co wydają w sieci polscy konsumenci? Jakie formy płatności preferują? Sprawdziła to firma Gemius. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jakie produkty kupują Polacy w sieci? Jak płacimy najczęściej za zakupy online? Jakie serwisy płatności wybierają Polacy? Z raportu "E-commerce w Polsce. 2021" ...


Ile kosztują tanie mieszkania w polskich metropoliach?