-
Inquiry: jak pandemia obniżyła znajomość reklam?
Dane płynące z opracowywanego przez agencję Inquiry badania YouGov BrandIndex pokazują, w jaki sposób wybuch pandemii i zmniejszenie budżetów reklamowych przełożyły się na znajomość reklam sieci handlowych i gastronomicznych wśród polskich konsumentów. Które marki odnotowały największe spadki, a którym udało się ich uniknąć? Jak pisze Inquiry, w ...
-
Zachowania konsumentów: w obawie przed pandemią stawiamy na zakupy online
Wybuch pandemii odcisnął swoje piętno na wielu dziedzinach naszego życia. Zmienił również niektóre zachowania konsumenckie. W obawie przez zakażeniem Polacy zaczęli unikać zatłoczonych sklepów, efektem czego jest znaczny wzrost popularności zakupów online. Jeżeli już udajemy się do sklepów stacjonarnych, to najczęściej uzbrojeni w maseczkę, ...
-
Pracuj.pl: jak wygląda zawodowy styl życia pracowników?
Zainteresowania, typ osobowości, wiek, czy styl życia to tylko niektóre z czynników, które wywierają przemożny wpływ na sposób pracy. Najnowsze badanie Pracuj.pl skupia się na ostatniej z wymienionych kwestii, pokazując, jak ważną rolę w kształtowaniu karier polskich pracowników odgrywał tzw. lifestyle. Autorzy badania zwracają również uwagę na ...
-
Praca sezonowa: jakie oczekiwania pracowników?
Oferty pracy sezonowej wprawdzie pojawiły się i w tym roku, ale jest ich zdecydowanie mniej niż w poprzednim sezonie. Polacy, którzy poszukują dorywczego zajęcia, mają szansę na zatrudnienie przede wszystkim w branży budowlanej, w hotelarstwie i gastronomii, a także na stanowiskach kasjerów, kierowców i kurierów. Liczy się dla nich przede ...
-
Polacy chcą potwierdzać tożsamość przez bankowość internetową
Co 3. Polak korzystający z bankowości internetowej chciałby za jej pośrednictwem dokonywać weryfikacji tożsamości w innych usługach online - wynika z badania zrealizowanego przez Kantar na zlecenie KIR i ZBP. Tożsamości cyfrowej najchętniej używalibyśmy w dostępie do usług świadczonych przez firmy energetyczne, ubezpieczeniowe, urzędy ...
-
EY: oszczędności Polaków nie rosną, wydatki nie maleją
Zaledwie co czwarte gospodarstwo domowe zredukowało w obliczu pandemii swoje wydatki – wynika z badania zrealizowanego przez EY Polska. 43% hołduje podejściu „Stay calm, carry on/Zachowaj spokój i kontynuuj” i stara się funkcjonować jak dotychczas, nie decydując się na oszczędności. EY wskazuje na główne postawy konsumenckie w dobie koronawirusa ...
-
Pandemia, czyli remont mieszkania. Popyt na usługi remontowe wzrósł o 31%
Wiosna i lato to tradycyjnie już czas bardziej intensywnych wyjazdów. W tym roku możliwości podróżowania mieliśmy jednak dość ograniczone, co przełożyło się na intensyfikację innej, popularnej, wiosenno-letniej aktywności Polaków. Chodzi oczywiście o remont mieszkania. O tym, jak kształtował się ostatnio popyt na usługi remontowe, mówi najnowszy ...
-
Inwestycje w nieruchomości komercyjne: rekord pomimo pandemii
Pomimo pandemii inwestycje w nieruchomości komercyjne w Polsce nie tylko nie zamarły, ale niemal okazały się rekordowe. Wolumen transakcji z I półrocza br. przewyższył bowiem 2,85 mld euro, co stanowiło drugi, najwyższy wynik w historii. Wypracowały go w znacznej mierze rynki biurowe i magazynowe, które łącznie odpowiadały za przeszło 84% wartości ...
-
Sektor MŚP dba o ekologię, gdy wymuszają to przepisy
Z jednej strony zdecydowana większość firm z polskiego sektora MŚP deklaruje dużą świadomość w zakresie wpływu, jaki ich branża wywiera na środowisko naturalne. Z drugiej strony podejmują przede wszystkim takie działania proekologiczne, które są dla nich opłacalne. Potwierdzeniem tego jest najnowszy raport EFL „Zielona energia w MŚP. Pod lupą”. ...
-
EY: na częstszą pracę zdalną liczy tylko 14% Polaków
Ile czasu zajmie nam powrót do pracy, jaką znaliśmy sprzed pandemii? Odpowiedzi na to pytanie dostarcza badanie „EY Future Consumer Index”. Wypływa z niego obraz Polaka-optymisty - 54% z nas liczy ten czas w dniach lub co najwyżej w tygodniach, a 36% w miesiącach. Jednocześnie tylko 10% zakłada, że zajmie to lata lub też nie nastąpi nigdy. Dla ...
-
Sektor MŚP vs koronawirus: czy biznes jest gotowy na 2. falę pandemii?
Wybuch pandemii odcisnął swoje piętno na polskim sektorze MŚP, sprawiając, że wielu jego reprezentantów musiało wręcz walczyć o swój rynkowy byt. Jednym udało się to lepiej, inni stanęli oko w oko z bankructwem. Doświadczenia te czegoś nas jednak nauczyły, o czym świadczyć może dość spory odsetek firm deklarujących gotowość na zmierzenie się z ...
-
Czy przetwory na zimę wyszły z mody?
Mogłoby się wydawać, że w czasach, gdy w sklepach można znaleźć właściwie wszystko, przetwory na zimę mogą nieco stracić na swojej popularności. Zachowania konsumentów wyraźnie jednak wskazują, że do niczego takiego nie doszło. Polacy w domowych przetworach cenią sobie przede wszystkim walory smakowe oraz to, że są zdrowsze od ich odpowiedników ze ...
-
Najszybszy internet mobilny w VIII 2020. Czym zaskoczył Play?
Kto w sierpniu bieżącego roku gwarantował Polakom najszybszy internet mobilny? Odpowiedzi na to pytanie tradycyjnie już dostarcza comiesięczny ranking operatorów komórkowych RFBENCHMARK. Tym razem w zestawieniu doszło do pewnych przetasowań. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Który z operatorów oferował najszybszy internet mobilny w Polsce w ...
-
Czy pandemia COVID-19 trwale zmieni zwyczaje zakupowe Polaków?
Pandemia COVID-19 wpłynęła mniej lub bardziej na niemal wszystkie dziedziny naszego życia. Z raportu KPMG wynika, że zmieniła także nasze zwyczaje zakupowe. W jaki sposób? 70% Polaków wstrzymało się z zakupami, tyle samo robiło zakupy pozaspożywcze w sieci. Na te spożywcze wciąż jednak chodzimy do sklepów stacjonarnych. Chętniej sięgaliśmy po ...
-
Upadłości firm w Polsce: wakacje z rekordową liczbą niewypłacalności
Euler Hermes przeanalizował liczbę niewypłacalności polskich firm. Z analizy wynika, że pierwsze osiem miesięcy 2020 roku było pod tym względem rekordowe. Z danych opublikowanych w Monitorach Sądowych i Gospodarczych wynika, że w tym okresie odnotowano 722 niewypłacalnych przedsiębiorstw, tj. o 10% więcej niż przed rokiem. Co ważne, ...
-
Smartfon Samsung Galaxy M11
Na polskim rynku debiutuje smartfon Samsung Galaxy M11 z 6,4-calowymi ekranem HD+, potrójnym aparatem i baterią o pojemności 5000 mAh. Smartfon Samsung Galaxy M11 ma smukłe ramki i opływowy kształt. Ma wyświetlacz Infinity-O. Ekran o proporcjach 19,5:9 w połączeniu z dźwiękiem Dolby Atmos zapewniają niesamowite wrażenia podczas oglądania. Samsung ...
-
Coface: więcej niewypłacalności firm, nadchodzi fala upadłości?
Liczba upadłości i restrukturyzacji ogłoszonych przez polskie sądy w pierwszych dziewięciu miesiącach okazała się o 8 proc. wyższa aniżeli rok wcześniej - podał Coface. Na efekty pandemii nie musimy już zatem czekać. Podkreślenia wymaga jednak fakt, że odnotowane wzrosty wynikają przede wszystkim z możliwości zastosowania wprowadzonego "ustawą ...
-
Cudzoziemcy w Polsce: zadowoleni z pracy, ale ciągle wolą Niemcy
EWL S.A. oraz Studium Europy Wschodniej Uniwersytetu Warszawskiego prezentuje wyniki najnowszego badania „Pracownik zagraniczny w dobie pandemii”. Gros napływających z niego wniosków prezentuje się nader optymistycznie. Okazuje się m.in., że 92% cudzoziemców nie żałuje, że pozostało w Polsce na czas pandemii, a 84% deklaruje, że czuje się w naszym ...
-
Filantropia: jesteśmy hojni i tego samego oczekujemy od biznesu
Skutki pandemii wywierają negatywny wpływ na wiele dziedzin życia. Okazuje się jednak, że są i plusy. COVID-19 znacznie wzmógł nasze zaangażowanie w filantropię. Polacy chętniej niż wcześniej wspomagają potrzebujących, oczekując jednocześnie takich samych działań ze strony biznesu. Dziś uznanie w oczach społeczeństwa zyskują przede wszystkim te ...
-
Rodzice a praca zdalna: wyzwań nie brakuje
Wprawdzie konieczność pracy zdalnej to rozwiązanie, które polscy pracownicy w większości przywitali z dużą przychylnością, to jednak nie brakowało również głosów wskazujących na wiążące się z nią trudności. Należały one m.in. do pracujących zdalnie rodziców, którzy w przyspieszonym tempie musieli nauczyć się godzenia obowiązków zawodowych z nauką ...
-
GUS: konsumenci coraz bardziej pesymistyczni
Wraz z wybuchem pandemii nastroje polskich konsumentów uległy załamaniu. Od maja widoczne było jednak stopniowe wyhamowanie pesymizmu. Niestety w październiku notowania wskaźników ufności konsumenckiej znowu pikowały. W najnowszych danych GUS wyraźnie zatem odzwierciedla się dynamicznie rosnąca liczba nowych zakażeń koronawirusem. Jak czytamy w ...
-
Ericsson: Polacy chcą polskiej sieci 5G
Uruchomienie sieci 5G to temat ożywionej dyskusji. W najnowszym badaniu, które Ericsson zlecił SW Research, zapytano Polaków o ich opinie odnośnie bezpieczeństwa danych w sieci 5G, jej wpływ na konkurencyjność naszego kraju, a także o to, kto powinien być odpowiedzialny za jej budowę. Oto, co udało się ustalić. W budowę sieci 5G należy zaangażować ...
-
Smartfony i operatorzy komórkowi w Top Marka 2020. Kto liderem?
Pandemia nie pozostaje bez wpływu na marki i ich możliwości w zakresie docierania od odbiorców. Niektóre brandy dostrzegają na tym polu potężne problemy. Nie dotyczą one jednak ani firm wyspecjalizowanych w produkcji smartfonów, ani też operatorów komórkowych. Obie te branże, po chwilowych zawirowaniach, zdołały wrócić na dotychczasowe tory i ...
-
Ochrona środowiska kuleje. Polacy nie inwestują w działania proekologiczne
O tym, że ochrona środowiska jest koniecznością i to również na poziomie gospodarstw domowych, mówi się już nie od dziś. Jak do tej kwestii podchodzą Polacy? Odpowiedź na to pytanie przynosi badanie zrealizowane przez IBRiS dla Banku Ochrony Środowiska. Okazuje się, że działania proekologiczne nie są tym, co zajmowałoby nas nadmiernie. Na tego ...
-
Kwarantanna wymusza nowy styl życia. Jak on wygląda?
Wybuch pandemii zatrzymał nas w domach i w dość znaczący sposób zmienił nasz styl życia. I wprawdzie w wakacje sprawy wydawały się normalizować, to jednak dziś mamy drugą falę pandemii, której skala wielokrotnie przewyższa pierwszą. Jeżeli w najbliższych dniach liczba zakażeń nadal będzie tak wysoka jak ostatnio (około 27 tys. zachorowań dziennie ...
-
IAB Polska: historyczny spadek wartości reklamy online
Pandemia odciska swoje piętno na rynku reklamy online. Potwierdzeniem tego są doniesienia najnowszego badania IAB Polska/PwC AdEx, które wyraźnie potwierdzają cięcia w budżetach reklamowych. W drugim kwartale br. spadek wartości rynku sięgnął pokaźnych 12%, w efekcie czego dynamika dla całego I półrocza wyniosła -4,5%. Wzrosty odnotowano jedynie w ...
-
Cyberbezpieczeństwo: dwa trojany nośnikiem ataków ransomware
Najnowszy ranking bezpieczeństwa sieciowego autorstwa Check Point jest już kolejnym, który nie przynosi najlepszych wieści na temat cyberbezpieczeństwa polskiej sieci. Wprawdzie tym razem ulokowaliśmy się na 21. miejscu w Europie, a więc nieco wyżej niż poprzednio, to jednak ani razu w tym roku nie udało się nam znaleźć w czołowej dwudziestce ...
-
GUS: eksport i import ciągle pod kreską, ale widać odbicie
GUS opublikował właśnie najnowszy komunikat odnośnie wyników wypracowanych przez handel zagraniczny w trzech pierwszych kwartałach bieżącego roku. Wynika z nich, że dynamika polskiego eksportu i importu nadal nie zdołała się wzbić ponad kreskę. Bieżące wyniki prezentują się jednak lepiej od tych, które notowano w czasach największych dołków ( ...
-
Deloitte Technology Fast 50. Triumf Polaków, Packhelp na 1. miejscu
Firma Deloitte opublikowała wyniki najnowszej, 21. już odsłony Technology Fast 50 - rankingu wyróżniającego najbardziej dynamicznie rozwijające się firmy technologiczne. W zestawieniu nie brakuje polskich akcentów. Zwycięzcą głównej kategorii okazał się nasz rodzimy Packhelp S.A. Wśród „Wschodzących gwiazd” pojawiło się z kolei 9 firm znad Wisły. ...
-
Rossmann najlepszą marką w Polsce
Są wyniki najnowszego, corocznego rankingu Best Brands - opracowania wskazującego najlepsze i najdynamiczniej rozwijające się marki. Okazuje się, że najlepsze opinie wśród Polaków zbiera Rossmann. Deichmann jest z kolei liderem zestawienia marek, które najistotniej podwyższyły swoje wyniki względem poprzedniego roku. Prezentowane zestawienie ...
-
Kto i co odpowiada za smog? Wielu winnych
Wprawdzie o smogu, głównie z racji dość łagodnych zim, mówiło się ostatnio nieco rzadziej, to jednak pozostaje on jednym z najpoważniejszych zagrożeń dla naszego zdrowia i jakości powietrza, którym oddychamy. Z opracowanego przez Bank Ochrony Środowiska raportu wynika, że Polacy za jego występowanie winią przede wszystkim przemysł oraz rodaków, ...
-
Gdzie na narty w czasie pandemii? Wybór (na razie) nie imponuje
Tegoroczny sezon narciarski pewnie nie będzie przypominał swojego poprzednika. W Polsce stoki mają pozostać wprawdzie otwarte, ale cóż z tego, jeśli nie będzie można korzystać z pobliskiej infrastruktury gastronomiczno-hotelowej. Możliwości, jakie póki co dają nam zagraniczne stoki, również są ograniczone. Inauguracja sezonu narciarskiego miała ...
-
Rynek reklamy: poprawa prognoz, ale nie dla Polski
Koronawirus wprawdzie dosięgnął rynek reklamowy, ale wiele wskazuje na to, że odrodzenie nadejdzie szybciej niż się spodziewano. Poprzednie estymacje agencji mediowej Zenith wskazywały, że tegoroczne, globalne wydatki reklamowe będą o 9,1% niższe od ubiegłorocznych. Najnowsze prognozy mówią już o spadku rzędu 7,5%. Niestety w przypadku Polski ...
-
BIG InfoMonitor: Sylwester będzie tani i samotny
Tegoroczny Sylwester będzie inny niż dotychczasowe. Brak masowych imprez organizowanych przez największe miasta i ograniczenia w przemieszczaniu się sprawią, że zdecydowana większość Polaków powita Nowy Rok w zaciszu domowym. Imprezę u znajomych, organizację domówki czy wyjazd zaplanowany ma jedynie co 4. z nas. Efektem tego będą niższe niż w ...
-
PIE: pandemia zagraża rozwojowi małych miast?
3 na 4 spośród miast do 20 tys. mieszkańców odczuły w następstwie pandemii pogorszenie w swoich finansach, ponad połowa wspomina o gorszej sytuacji na lokalnym rynku pracy, a 44 proc. jest przekonanych o słabszej niż przed koronawirusem sytuacji bytowej swoich mieszkańców - wynika z raportu opracowanego przez Polski Instytut Ekonomiczny. W świetle ...


Ile kosztują tanie mieszkania w polskich metropoliach?