-
Polscy studenci w Internecie
Studenci to dla mediów temat-rzeka, w końcu to przyszłość narodu, oczko w głowie polityków - głównie w okresie wyborów. To również zbiorowa ofiara kryzysu ekonomicznego, zestawiana z innym pojęciem - bezrobociem. Studenci imprezują i pomieszkują w izbach wytrzeźwień, ale też piszą listy w słusznych sprawach, działają wolontariacko-zarobkowo oddają ...
-
Polscy pracownicy dbają o dobre imię firmy
Większość Polaków poleciłaby swojego pracodawcę, zarówno potencjalnemu kandydatowi, jak i rodzinie czy przyjaciołom. Aż 40% badanych chciałoby pracować w obecnym miejscu pracy za 5 lat - wynika z badania Interaktywnego Instytutu Badań Rynkowych "Poszukiwanie pracy poprzez social media", przeprowadzonego wśród użytkowników biznesowego serwisu ...
-
Wyniki budownictwa mieszkaniowego 2011
Polska gospodarka w 2011 r. wybroniła się przed recesją i spadkiem popytu wewnętrznego, dzięki wzrostowi płac, któremu towarzyszyła niska dynamika wskaźnika bezrobocia. Według wstępnych szacunków resortu gospodarki polski PKB wzrośnie w całym 2011 r. około 4 proc. przy rocznej inflacji 4,6 proc. (listopad 2011 vs 2010) i wskaźniku bezrobocia 13,0 ...
-
Polscy internauci a nowe technologie
Aż 32 proc. polskich internautów, czyli 6,1 mln osób, to grupa, szczególnie doceniająca najnowsze technologie - wynika z badań przeprowadzonych przez firmę Ericsson. Przebojowa młodzież, profesjonaliści i eksperymentatorzy nadają ton w polskim Internecie. Fakt, że grupa ta w Polsce jest tak liczna, dobrze rokuje dla rozwoju innowacyjnych usług i ...
-
Polska gospodarka urośnie o 2,5%
Ekonomiści Ernst & Young oraz instytutu Oxford Economics w raporcie Prognoza dla Rynków Szybkiego Wzrostu przewidują, że polska gospodarka urośnie w 2012 o 2,5%. Prognoza jest zgodna z założeniami polskiego rządu. Polska i Czechy, jako jedyne kraje Unii Europejskiej, pozostają w gronie 25 gospodarek świata zaliczonych przez twórców raportu do tzw. ...
-
Polski rynek nieruchomości komercyjnych IV kw. 2011
W 2011 roku zanotowano wzrosty we wszystkich sektorach polskiego rynku nieruchomości komercyjnych. Wzrosty te towarzyszą dobrym wynikom polskiej gospodarki - w 2011 roku produkt krajowy brutto wzrósł o 4,3% rok do roku i choć w roku 2012 przewidywany jest mniejszy wzrost (2,5%) to prognozy dla rynku nieruchomości komercyjnych w Polsce są ...
-
Prywatne szpitale stawiają na kontrakty z NFZ
Zdecydowana większość szpitali niepublicznych w Polsce oferuje świadczenia w ramach kontraktów z NFZ. W Polsce wciąż niewielu pacjentów stać na opłacanie drogich świadczeń szpitalnych z własnej kieszeni, stąd podpisanie kontraktu z NFZ jest dla placówki niepublicznej gwarantem pewnego pułapu przychodów i pewnej liczby pacjentów. Dlatego też nawet ...
-
EURO 2012 a zakupy Polaków
Aż 86 proc. Polaków nie planuje dodatkowych zakupów związanych z Euro 2012. Jednocześnie 78 proc. rodaków deklaruje, że to czy dana marka lub firma sponsoruje polską reprezentację, nie wpływa na ich decyzje o zakupie produktu lub usługi - tak wynika z badania On Board PR i Instytutu Badania Opinii Homo Homini. Choć Mistrzostwa Europy w Piłce ...
-
Kadra zarządzająca w social media I 2012
Najbardziej medialnym "Bossem polskiej gospodarki" stycznia był Maciej Witucki - szef Telekomunikacji Polskiej. Nadal silną pozycję w rankingu mają przedstawiciele branży energetycznej - pełniący obowiązki szefów PGNiG Marek Karabuła i PGE Paweł Skowroński znaleźli się odpowiednio na drugim i czwartym miejscu pod względem liczby wystąpień w ...
-
Media a podniesienie wieku emerytalnego
Ustawa refundacyjna, ACTA, a teraz emerytury - w mediach trwa kolejna debata będąca efektem decyzji politycznych mających bezpośredni wpływ na życie Polaków. Podwyższenie wieku emerytalnego do 67 lat to ekonomiczna konieczność czy dowód na nieudolność państwa? Zdania na ten temat są podzielone - informuje Instytut Monitorowania Mediów w raporcie ...
-
Profil polskiej internautki
Gdzie w sieci najlepiej widać różnice pokoleniowe między kobietami? Jakie serwisy internetowe odnotowują najwyższy odsetek odwiedzin przedstawicielek płci pięknej? Gemius Polska prezentuje profil polskiej internautki, przygotowany na bazie wyników badania Megapanel PBI/Gemius za grudzień 2011 roku oraz raportów "E-commerce w Polsce 2011" i " ...
-
Zakupy grupowe Polek
Groupon, w tygodniu poprzedzającym Dzień Kobiet przeprowadził ogólnopolską ankietę, której celem było zbadanie kobiecych inspiracji, ulubionych ofert oraz pomysłów na wykorzystanie zakupów na Grouponie. Analiza wewnętrznych statystyk wskazują, że ponad 60% wszystkich osób korzystających z zakupów grupowych w Polsce to kobiety. W Stanach ...
-
Dobry kierowca: kobieta czy mężczyzna?
Stereotyp funkcjonujący w Polsce, który mówi że kobiety są gorszymi kierowcami niż mężczyźni, nie do końca się potwierdza - takie wnioski płyną z ogólnopolskiego badania zorganizowanego przez towarzystwo ubezpieczeń Link4 oraz Polską Izbę Motoryzacji. Kto częściej powoduje wypadki? Z badania Barometr Ubezpieczeniowy Link4 wynika, że w ostatnich ...
-
Medialny ranking polskich uczelni
Demografia jest nieubłagana. W ciągu najbliższych kilku lat liczba studentów może spaść nawet o trzydzieści procent. Wszystko za sprawą nadciągającego niżu demograficznego, który uderzy także w uczelnie publiczne. Studenci wybiorą te szkoły, które będą uważać za najlepsze. Jak dbają o wizerunek państwowe uniwersytety i politechniki? Sprawdził to " ...
-
Perspektywy zatrudnienia II kw. 2012
Agencja zatrudnienia ManpowerGroup ogłosiła wyniki najnowszego raportu Barometru Manpower Perspektyw Zatrudnienia. Wśród 750 przebadanych w Polsce pracodawców 16% deklaruje zwiększenie całkowitego zatrudnienia w najbliższym kwartale, 10% przewiduje redukcję liczby etatów, a 69% nie planuje żadnych zmian personalnych. Prognoza netto zatrudnienia ...
-
Telepraca: korzyści i problemy
W lutym 2012 r. spółka szkoleniowa FIRMA 2000 zakończyła realizację usługi pt. "Telepraca - nowa forma organizacji pracy w przedsiębiorstwach". Celem projektu, wdrażanego na zlecenie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, było propagowanie zdalnej formy zatrudnienia wśród właścicieli, kadry zarządzającej oraz pracowników przedsiębiorstw. Na ...
-
Opóźnienia w płatnościach wg województw
Przyjęło się mówić o "Polsce A" i "Polsce B" - podziale wypływającym z rozwoju gospodarczego regionów. Czy jednak znajduje on odbicie w transakcjach handlowych - czy odbiorcy z aktywniejszych gospodarczo regionów płacą lepiej? A może odwrotnie - gorzej? Przedstawiamy analizę płatności według województw na podstawie danych o transakcjach dokonanych ...
-
Użyteczność stron internetowych wymaga zmian
Nawet połowa stron internetowych w Polsce nie spełnia standardów użyteczności. Na bakier z usability są sklepy internetowe, serwisy miast, witryny partii politycznych. Zdaniem ekspertów - sytuacja się poprawia, choć do ideału jeszcze bardzo, bardzo daleka droga - pisze Interaktywnie.com w najnowszym raporcie. Nawet co druga strona www w Polsce nie ...
-
Transport drogowy w Polsce ma problemy
Według oficjalnych informacji przedstawianych na lutowym posiedzeniu sejmowej Komisji Infrastruktury mamy w Polsce 148 tysięcy pojazdów wykonujących usługi przewozu towarów w transporcie międzynarodowym - najwięcej w Europie. W związku z tym podobno w Brukseli polską branżę TSL określa się jako "polski przemysł narodowy". Dlaczego jednak ...
-
Polscy konsumenci zmieniają zwyczaje
Polscy konsumenci coraz częściej wpisują się w trend oszczędnego gospodarowania środkami. Jakkolwiek pozytywnie oceniają sytuację gospodarczą Polski, to z rosnącym niepokojem odnoszą się do sytuacji własnych gospodarstw domowych - głosi raport opracowany przez Millward Brown SMG/KRC. Raport Polska Oszczędna przygotowany przez Millward Brown ...
-
Ile wart jest 1% podatku?
W 2011 roku łączna kwota z 1% podatku przekazanego na rzecz organizacji pożytku publicznego wyniosła 400,2 mln zł. Ministerstwo Finansów podaje, że zeznania podatkowe 10 134 625 osób, tj. ponad 38% wszystkich podatników, zawierały wnioski o przekazanie części podatku na cele charytatywne. Z kwietniowym badaniu KPMG czytamy, że w tym roku na ...
-
Sektor MSP: plany inwestycyjne IV 2012
"Barometr Inwestycji małych i średnich przedsiębiorstw w Europie" opracowany przez GE Capital we współpracy z Bankiem BPH wykazał, że plany inwestycyjne polskich przedsiębiorstw odzwierciedlają ich bardzo optymistyczne nastroje. W ciągu najbliższych 12 miesięcy polskie MŚP planują zainwestować 35,3 miliarda euro. Oznacza to 34% wzrost w stosunku ...
-
Zagrożenia w sieci 2011 wg CERT Polska
W ubiegłym roku w polskim Internecie odnotowano ponad 21 mln niebezpiecznych incydentów - wynika z raportu CERT Polska za rok 2011. Niemal połowa z nich była wynikiem działania botów, służących cyberprzestępcom do przejmowania kontroli nad komputerami użytkowników. Eksperci CERT Polska przewidują, że wykryte wówczas nowe zagrożenia będą ...
-
Bibby MSP Index IV 2011
Polski oddział Bibby Financial Services opublikował wyniki najnowszej fali badania Bibby MSP Index diagnozującego nastroje wśród polskich przedsiębiorców prowadzących małe i średnie firmy. Główny indeks badania - Bibby MSP Indeks ukazujący przyszłe tendencje i najbardziej prawdopodobny kierunek zmian w małych i średnich firmach wzrósł do poziomu ...
-
Przedsiębiorstwa z udziałami za granicą w 2010 r.
Główny Urząd Statystyczny przedstawił wyniki badania podmiotów z siedzibą w Polsce (w dalszej części nazywane podmiotami sprawozdawczymi), posiadających za granicą udziały, oddziały lub zakłady (zwane dalej jednostkami zagranicznymi). Badanie umożliwia: zidentyfikowanie kraju, w którym polskie przedsiębiorstwo ma jednostki zagraniczne, określenie ...
-
Jaka jest kobieta-szef?
Mimo powszechnego przekonania, iż era kobiet biznesu rozpoczęła się już dawno, w Polsce niespełna 12% żeńskiej społeczności zasiada w zarządach firm. Tym samym, jak wynika z raportu Komisji Europejskiej analizującego udział kobiet w organach decyzyjnych spółek giełdowych Unii Europejskiej, Polska jest poniżej średniej. Tymczasem dla większości ...
-
Nastroje Polaków przed Euro 2012
Dom mediowy MEC już po raz drugi przeprowadził badania wśród Polaków na temat postrzegania mistrzostw Europy w piłce nożnej EURO 2012. Wynika z nich, że na kilka tygodni przed inauguracją Euro 2012 Polacy są pełni nadziei, ale też i niepokoju o przebieg rozgrywek. W całokształcie oczekiwań spodziewają się więcej dobrego niż złego dla kraju i ...
-
Polska prasa i Internet a gaz łupkowy
Gaz łupkowy - szansa dla Polski na duże pieniądze i bezpieczeństwo energetyczne czy raczej prosta droga do nieodwracalnego zniszczenia środowiska? Niewiele jest tematów, przy których internauci są tak wstrzemięźliwi jak w wypadku łupków. Z analizy opinii w mediach społecznościowych wywnioskować można, że przeciętnemu internaucie często brakuje ...
-
Rynek HoReCa w Polsce 2012
Spędzanie czasu poza domem w pracy czy szkole są najczęstszymi powodami do jedzenia poza domem dla Polaków, według najnowszego badania przeprowadzonego dla raportu "Rynek HoReCa w Polsce 2012. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2012-2014". Jako najbardziej ulubioną respondenci wybierali polską kuchnię, jednak to sieci barów szybkiej obsługi ...
-
Rośnie mobilność zawodowa Polaków
Polacy deklarują coraz większą skłonność migracyjną w celach zarobkowych. Z badania przeprowadzonego na zlecenie Work Service S.A. wynika, że niemal 40% Polaków poszukując pracy, uwzględnia miejsca oddalone od miejsca zamieszkania o 15-50 kilometrów. Co więcej, wraz ze zwiększającym się dystansem, zwiększają się również wymagania finansowe. ...
-
Euro 2012 zwiększy "soft power" Polski
Zdaniem ekspertów z firmy doradczej Ernst & Young tegoroczne mistrzostwa Europy w piłce nożnej mogą poprawić polski "soft power" - czyli zdolność kraju do pozyskiwania sojuszników i zdobywania wpływów dzięki atrakcyjności własnej kultury, polityki i ideologii. W rankingu krajów o najwyższym wskaźniku "soft power" przygotowanym przez Ernst & Young ...
-
Polacy a Euro 2012
Fakt, że Polska jest organizatorem Euro cieszy aż 2/3 Polaków. 1/5 nie ma zdania, ale co ósmy jest z tego powodu niezadowolony. Płeć różnicuje satysfakcję. Wśród mężczyzn jest 84% osób zadowolonych, a wśród kobiet tylko 54%. Satysfakcja z faktu, że Polska organizuje Euro rośnie wraz z wykształceniem i maleje wraz z wiekiem - wynika z badania ...
-
Rynek badań klinicznych 2012
Według najnowszego raportu PMR "Rynek badań klinicznych w Polsce 2012. Prognozy rozwoju na lata 2012-2014" rynek badań klinicznych w Polsce będzie w najbliższych trzech latach rósł umiarkowanie, o około 5% rocznie, do wartości 860 mln zł w 2014. Polska pozostanie jednym z najbardziej atrakcyjnych krajów regionu ze względu na wielkość populacji, ...
-
Konta bankowe na Facebooku
Facebook zmienia wymiar bankowości internetowej. Według catNapoleon.com w Polsce najszybciej fanów zdobywa Alior Sync, który umożliwił internautom dokonywanie niewielkich przelewów, także między znajomymi na Facebooku. Światowy gigant Citibank pyta się z kolei swoich fanów, czy chcieliby mieć pełny dostęp do konta nie wychodząc z Facebooka. Taką ...
-
Branża finansowa a wydatki na reklamę w I poł. 2012
Polska reklama wykazuje objawy kryzysu, prognozy wyraźnie wskazują na cięcia budżetów reklamowych większości firm. I choć w I kwartale br. konkurencja na rynku finansowym zmusiła instytucje bankowe do zdecydowanych kroków i ofensywy reklamowej, co przełożyło się na 10% wzrost wydatków (w porównaniu z 1Q 2011r.), już w kolejnych miesiącach ...