-
Polacy ufają ONZ
Ponad jedna czwarta badanych Polaków (26%) deklaruje zaufanie do Organizacji Narodów Zjednoczonych - wynika z Europejskiego Sondażu Społecznego, jednego z największych projektów badawczych prowadzonych obecnie w dziedzinie socjologii. W porównaniu do mieszkańców innych krajów zaufanie Polaków do ONZ jest stosunkowo wysokie. Dużym zaufaniem ONZ ...
-
Raport specjalny Internet 2003
Przedstawiamy Państwu całoroczne podsumowanie najważniejszych wydarzeń w Sieci w 2003 roku. Fakty, opinie i komentarze przedstawicieli polskich firm internetowych zamieściliśmy w jednym raporcie. Piszemy o rosnącej populacji Internautów, rynku wyszukiwarek czy serwisach internetowych. Ciekawe wnioski zawiera także część poświęcona rynkowi reklamy ...
Tematy: -
Wybieramy leczenie za darmo
Większość Polaków nigdy nie korzystała z płatnych usług medycznych - wynika z badania* przeprowadzonego przez TNS OBOP. Mimo iż, istniejący w Polsce rynek płatnych usług medycznych objął, jak dotąd, już ponad 11 milionów użytkowników, wciąż aż 59 % osób nigdy z nich nie korzystało. Rysunek 1: Czy kiedykolwiek respondent osobiście korzystał z ...
-
Computerworld TOP 200
Tygodnik Computerworld po raz trzynasty opublikował raport Computerworld TOP 200. Liderem polskiego rynku informatycznego już od kilku lat pozostaje HP Polska. Na kolejnych dwóch miejscach uplasowały się w 2003 r. ABC Data i Action. Na czwartą pozycję w rankingu największych firm IT awansował IBM Polska (m.in. dzięki przejęciu działu ...
-
Wpływ komórek na zdrowie
W sieci rozpoczął działalność GSM Science pierwszy w Polsce portal, który zajmuje się tematyką oddziaływania pól elektromagnetycznych w kontekście telefonii komórkowej. Zadaniem nowego medium jest popularyzacja w społeczeństwie wiedzy na temat pola elektromagnetycznego oraz jego wpływu na zdrowie człowieka i środowisko. Portal informuje również o ...
-
Rynek e-finansów w Polsce
Wygodnie, szybko, z dowolnego miejsca i dowolnym czasie - takie opinie na temat możliwości korzystania z usług bankowych on-line podawali polscy internauci w badaniu "Usługi finansowe" zrealizowanym przez firmę Gemius SA we współpracy z portalem finansowym Money.pl oraz stowarzyszeniem Interactive Advertising Bureau Polska w październiku 2004 roku ...
-
Internet i komputery w Polsce - raport 2004
Główny Urząd Statystyczny od maja do lipca 2004 r. przeprowadził badania pilotażowe wykorzystania technologii informacyjno-telekomunikacyjnych (ICT) w przedsiębiorstwach i gospodarstwach domowych. Według wyników badania, 49 procent całej populacji Polski w wieku 16-74 nigdy nie korzystało z komputera, a 63 procent nie miało żadnych doświadczeń ...
-
Fiat najlepiej znaną marką
Badanie spontanicznej znajomości samochodów osobowych przeprowadzone przez TNS OBOP dowodzi, że wieloletni okres, kiedy dla Polaków dostępna była głównie jedna marka samochodów, odcisnął trwały ślad w sposobie postrzegania rynku samochodowego. W rankingu popularności prowadzi niezmiennie Fiat. Co ciekawe, na trzecim miejscu wskazywany jest ...
-
Samochód zmieniamy co 5 lat
Posiadane obecnie przez Polaków samochody osobowe znajdują się w ich dyspozycji średnio od czterech i pół roku - wynika z badania TNS OBOP. Ponad 70% aut w Pol-sce - nowych i używanych - zostało zakupionych przez ich aktualnych właścicieli po 1999 roku. Jednocześnie po pięciu latach używania samochodu wielu właścicieli po-dejmuje decyzję o jego ...
-
Smartphone Motorola MPx220
Motorola wprowadza na polski rynek nową komórkę - model MPx220. Ten czterozakresowy telefon z klapką pracuje pod kontrolą systemu Microsoft Windows Mobile (w polskiej wersji). Ma dwa kolorowe wyświetlacze, aparat cyfrowy o rozdzielczości 1,23 megapiksela z funkcją nagrywania wideo, Bluetooth, odtwarzacz MP3. Motorola MPx220 przyda się wszystkim, ...
-
Mapa Rynku Pracy - Lipiec 2005
W lipcu z rynku pracy dochodziły optymistyczne sygnały. Według danych GUS-u spadła stopa bezrobocia i wyniosła 17,9%. Spadek jest widoczny zarówno w stosunku do czerwca br. kiedy to bezrobocie w Polsce wyniosło 18%, jak i do analogicznego okresu sprzed roku: w lipcu 2004 stopa bezrobocia kształtowała się na poziomie 19,3%. Liczba zarejestrowanych ...
-
Mapa Rynku Pracy - Sierpień 2005
Z danych opublikowanych przez Główny Urząd Statystyczny w sierpniu wynika, że w drugim kwartale roku tempo wzrostu polskiej gospodarki kształtowało się na poziomie 2,4%. Mamy więc wzrost - choć ciągle niezbyt gwałtowny. Przybywa inwestycji, które według większość ekonomistów mają być głównym motorem zwiększania liczby miejsc pracy w Polsce. ...
-
Fiat królem szos
Fiat to ciągle najpopularniejsza marka samochodu w Polsce. Różne Fiaty dominują zarówno w kategorii nowych aut (blisko 40%) jak i używanych (22%), które aktualnie posiadają Polacy. Takie są wnioski z badania Omnimas przeprowadzonego przez TNS OBOP. Wśród nowych samochodów na dalszych miejscach znajdują się: Daewoo (18%) i Skoda (10%), a pośród ...
-
Aparaty cyfrowe w Polsce VII-IX 2005
O 93,5% wzrosła w Polsce sprzedaż aparatów cyfrowych w trzecim kwartale 2005 r. w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego - ocenia IDC Polska. Według najnowszego badania firmy analitycznej IDC, producenci sprzedali w III kwartale do wszystkich kanałów dystrybucji ponad 247 tys. aparatów cyfrowych. Wstępne dane sugerują, że w czwartym ...
-
Aparat cyfrowy BenQ DC P500
W połowie lutego BenQ wprowadza do sprzedaży w Polsce aparat BenQ DC P500 - mały kompaktowy aparat cyfrowy z 5-megapikselowy matrycą CCD, wyposażony jest w obiektyw Pentax z technologią Super-Multi Coating (SMC), zoom optyczny 5x oraz cyfrowy 4x i duży 2,5" ekran LCD o dużej rozdzielczości (230 tys. pixeli) wykonany w technologii LTPS (low ...
-
Wyszukiwarki: najpopularniejsze zapytania I 2006
Bokser Tomasz Adamek został najpopularniejszym Polakiem a Dorota "Doda" Rabczewska, po raz kolejny, najpopularniejszą Polką w zestawieniu podsumowującym poszukiwania Internautów korzystających w styczniu z wyszukiwarek portalu WP.pl oraz serwisu NetSprint.pl. Zespół analityków NetSprint.pl i WP.pl przygotował zestawienie najpopularniejszych ...
-
Polskie cztery kółka
Ponad połowa (56%) polskich gospodarstw domowych dysponuje przynajmniej jednym samochodem, a aż 41% posiadanych przez Polaków aut ma więcej niż 10 lat - wynika z badania OMNIMAS, przeprowadzonego przez TNS OBOP. Najpopularniejszą marką samochodu pozostaje Fiat - posiada go co czwarty (25%) właściciel auta w naszym kraju. Z badania TNS OBOP wynika ...
-
Wskaźnik Optymizmu VI 2006
Według mierzonego przez Ipsos Wskaźnika Optymizmu Konsumentów w czerwcu nastroje Polaków pogorszyły się: WOK spadł o 5 punktów - głównie za sprawą znacznego spadku (o prawie 6 punktów) wskaźnika klimatu gospodarczego. W czerwcu widać wyraźnie wzrost pesymizmu Polaków w ogólnej ocenie obecnej i przyszłej sytuacji gospodarczej. Spadek WOK odnotowano ...
-
Wyniki Megapanel IV 2006
Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. (PBI) i firma badawcza Gemius S.A., współpracujące w zakresie realizacji badania "Megapanel PBI/Gemius", będącego standardem pomiaru oglądalności witryn i aplikacji internetowych w Polsce, opublikowały wyniki za kwiecień 2006 roku. Bez zmian witryną o największym zasięgu okazało się Google. Zasięg tej strony ...
-
Wyniki Megapanel V 2006
Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. (PBI) i firma badawcza Gemius S.A., współpracujące w zakresie realizacji badania "Megapanel PBI/Gemius", będącego standardem pomiaru oglądalności witryn i aplikacji internetowych w Polsce, opublikowały wyniki za maj 2006 roku. Ponownie witryną o największym zasięgu zostało Google. Zasięg tej strony wyniósł 82, ...
-
Najczęściej cytowane media VI 2006
W czerwcu o pierwszą lokatę w rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów rywalizowały główne dzienniki ogólnopolskie. Rzeczpospolita awansowała z trzeciego miejsca na pierwsze, detronizując Gazetę Wyborczą i wyprzedzając Dziennik. W zestawieniu Instytutu Monitorowania Mediów na podium zabrakło Życia Warszawy, majowego vice-lidera. Czerwcową ...
-
Otyłość wśród Polaków
Jak wynika z badań TNS OBOP, w Polsce problem otyłości częściej dotyka mężczyzn niż kobiety. Posługując się przedziałami Indeksu Masy Ciała (BMI) określono średni statystyczny poziom wagi wśród Polaków z uwzględnieniem podziału na płeć oraz wiek. Spośród badanej grupy osób w wieku produkcyjnym (15-49 lat) aż 10% więcej panów niż pań ma nadwagę. ...
-
Wyniki Megapanel VI 2006
Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. (PBI) i firma badawcza Gemius S.A., współpracujące w zakresie realizacji badania "Megapanel PBI/Gemius", będącego standardem pomiaru oglądalności witryn i aplikacji internetowych w Polsce, opublikowały wyniki za czerwiec 2006 roku. W dalszym ciągu witryną o największym zasięgu jest Google. Zasięg tej strony ...
-
Zagraniczne telewizje o Polsce VIII 2006
Plus za udział Polski w kontyngencie ONZ, minus za brak planów wprowadzenia Euro - tak na wizerunek naszego kraju za granicą wpływały sierpniowe informacje anglojęzycznych telewizji. Z nowego raportu Instytutu Monitorowania Mediów wynika również, że zagraniczni dziennikarze mylą braci Kaczyńskich, a informacje o Polsce najczęściej były poświęcone ...
-
Wyniki Megapanel VII 2006
Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. (PBI) i firma badawcza Gemius S.A., współpracujące w zakresie realizacji badania "Megapanel PBI/Gemius", będącego standardem pomiaru oglądalności witryn i aplikacji internetowych w Polsce, opublikowały wyniki za lipiec 2006 roku. Witryną o największym zasięgu, jak w poprzednich badaniach, zostało Google. Zasięg ...
-
Nowe telefony IP Avaya
Avaya Poland, dostawca systemów komunikacyjnych, rozwiązań oraz usług dla biznesu, wprowadziła na polski rynek nową generację telefonów IP Avaya one-X Deskphone Edition. Oferują one dostęp do szerokiej gamy zaawansowanych aplikacji, charakteryzują się też wyższą funkcjonalnością, a jednocześnie łatwością obsługi podobną do telefonu komórkowego. ...
-
Lustrzanka cyfrowa Sigma SD14
Sigma Corporation zaprezentowała nową lustrzankę cyfrową Sigma SD14. Wyposażono ją w 14-megapikselowy sensor rejestracji bezpośredniej Foveon X3 zapewniający dobrą ostrość i przestrzenność detali. Lustrzanka cyfrowa Sigma SD14 oferuje cztery tryby rejestracji JPEG, duży i jasny celownik pentapryzmatyczny o 98% polu krycia, wbudowaną lampę błyskową ...
-
Branża PR w mediach IX 2006
PR polityczny zawładnął przekazami medialnymi dotyczącymi rynku public relations. Wszelkie próby zmiany wizerunku z niedostępnego polityka w wielbiciela małych dzieci i kaczek, czy też z "warchoła" w stonowanego męża stanu, są pilnie rejestrowane przez media i komentowane przez PR-owców. Wrześniowy raport wizerunkowy branży PR, na który w tym ...
-
Internet w Polsce VII-IX 2006
Według badania NetTrack przeprowadzonego w okresie lipiec-wrzesień 2006 przez firmę badawczą MillwardBrown SMG/KRC, z Internetu korzysta 37,8 proc. Polaków w wieku powyżej 15 lat. Okazuje się, że najpopularniejszym miejscem, gdzie Polacy najczęściej korzystają z Internetu jest dom (aż 75,6 proc. respondentów). Jeśli chodzi o częstość korzystania z ...
-
Przetargi budowlane X 2006
Telefoniczna Agencja Informacyjna Sp. z o.o. opracowała kolejny raport, w którym przeanalizowano i podsumowano przetargi i zlecenia na usługi, wykonanie i dostawy dotyczące branży budowlanej ogłoszone w Polsce, w październiku 2006 r. W miesiącu tym najwięcej przetargów z branży budowlanej pochodziło z województwa małopolskiego, a najmniej z ...
-
Branża PR w mediach X 2006
Tej jesieni polityka króluje nie tylko na wyborczych plakatach i billboardach, ale i w rankingu PRoto o branży PR w mediach. Politycy interesowali się poradami specjalistów ds. public relations, a media chętnie komentowały wizerunki poszczególnych kandydatów. Październikowy raport wizerunkowy branży PR obejmuje 138 publikacji. Największy ich ...
-
Homeopatia wg Polaków
Badanie zrealizowane przez instytut badawczy TNS OBOP na zlecenie firmy Heel Polska wykazało, że 81% Polaków słyszało o homeopatii, a 30% stosuje tę metodę leczenia. Nastawienie Polaków wobec homeopatii i leczenia homeopatycznego jest bardzo pozytywne. Większość Polaków (56%) uważa, że homeopatia to skuteczna i dobra metoda leczenia. 62% ...
-
Przetargi budowlane XII 2006
Telefoniczna Agencja Informacyjna Sp. z o.o. opracowała kolejny raport, w którym przeanalizowano i podsumowano przetargi i zlecenia na usługi, wykonanie i dostawy dotyczące branży budowlanej ogłoszone w Polsce, w grudniu 2006 r. W miesiącu tym najwięcej przetargów z branży budowlanej pochodziło z województwa śląskiego, a najmniej z województwa ...
-
Rynek badań klinicznych w Polsce
Według prognoz PMR, wartość rynku badań klinicznych w Polsce może w bieżącym roku wzrosnąć o 10-12%. Przede wszystkim będzie to wynik poprawy jakości współpracy z CEBK, instytucją rejestrującą badania kliniczne w Polsce. Według badania PMR, zdecydowana większość firm spodziewa się poprawy swojej sytuacji finansowej w 2007 r. Jak wynika z raportu ...
-
Panasonic Toughbook z wodoszczelną klawiaturą
Panasonic Polska Sp. z o.o. wprowadził na polski rynek przenośny komputer Toughbook CF-Y5. Jest on jedynym spośród wszystkich modeli z serii semi-ruggedized, którego klawiatura jest odporna na wszelkie zachlapania, także te powstałe na skutek rozlania napoju. Nowy notebook o wzmocnionej konstrukcji zapewnia ponadto podwyższone zabezpieczenie ...