-
Mapa Rynku Pracy - Sierpień 2005
Z danych opublikowanych przez Główny Urząd Statystyczny w sierpniu wynika, że w drugim kwartale roku tempo wzrostu polskiej gospodarki kształtowało się na poziomie 2,4%. Mamy więc wzrost - choć ciągle niezbyt gwałtowny. Przybywa inwestycji, które według większość ekonomistów mają być głównym motorem zwiększania liczby miejsc pracy w Polsce. ...
-
Fiat królem szos
Fiat to ciągle najpopularniejsza marka samochodu w Polsce. Różne Fiaty dominują zarówno w kategorii nowych aut (blisko 40%) jak i używanych (22%), które aktualnie posiadają Polacy. Takie są wnioski z badania Omnimas przeprowadzonego przez TNS OBOP. Wśród nowych samochodów na dalszych miejscach znajdują się: Daewoo (18%) i Skoda (10%), a pośród ...
-
Aparaty cyfrowe w Polsce VII-IX 2005
O 93,5% wzrosła w Polsce sprzedaż aparatów cyfrowych w trzecim kwartale 2005 r. w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego - ocenia IDC Polska. Według najnowszego badania firmy analitycznej IDC, producenci sprzedali w III kwartale do wszystkich kanałów dystrybucji ponad 247 tys. aparatów cyfrowych. Wstępne dane sugerują, że w czwartym ...
-
Aparat cyfrowy BenQ DC P500
W połowie lutego BenQ wprowadza do sprzedaży w Polsce aparat BenQ DC P500 - mały kompaktowy aparat cyfrowy z 5-megapikselowy matrycą CCD, wyposażony jest w obiektyw Pentax z technologią Super-Multi Coating (SMC), zoom optyczny 5x oraz cyfrowy 4x i duży 2,5" ekran LCD o dużej rozdzielczości (230 tys. pixeli) wykonany w technologii LTPS (low ...
-
Wyszukiwarki: najpopularniejsze zapytania I 2006
Bokser Tomasz Adamek został najpopularniejszym Polakiem a Dorota "Doda" Rabczewska, po raz kolejny, najpopularniejszą Polką w zestawieniu podsumowującym poszukiwania Internautów korzystających w styczniu z wyszukiwarek portalu WP.pl oraz serwisu NetSprint.pl. Zespół analityków NetSprint.pl i WP.pl przygotował zestawienie najpopularniejszych ...
-
Polskie cztery kółka
Ponad połowa (56%) polskich gospodarstw domowych dysponuje przynajmniej jednym samochodem, a aż 41% posiadanych przez Polaków aut ma więcej niż 10 lat - wynika z badania OMNIMAS, przeprowadzonego przez TNS OBOP. Najpopularniejszą marką samochodu pozostaje Fiat - posiada go co czwarty (25%) właściciel auta w naszym kraju. Z badania TNS OBOP wynika ...
-
Wskaźnik Optymizmu VI 2006
Według mierzonego przez Ipsos Wskaźnika Optymizmu Konsumentów w czerwcu nastroje Polaków pogorszyły się: WOK spadł o 5 punktów - głównie za sprawą znacznego spadku (o prawie 6 punktów) wskaźnika klimatu gospodarczego. W czerwcu widać wyraźnie wzrost pesymizmu Polaków w ogólnej ocenie obecnej i przyszłej sytuacji gospodarczej. Spadek WOK odnotowano ...
-
Wyniki Megapanel IV 2006
Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. (PBI) i firma badawcza Gemius S.A., współpracujące w zakresie realizacji badania "Megapanel PBI/Gemius", będącego standardem pomiaru oglądalności witryn i aplikacji internetowych w Polsce, opublikowały wyniki za kwiecień 2006 roku. Bez zmian witryną o największym zasięgu okazało się Google. Zasięg tej strony ...
-
Wyniki Megapanel V 2006
Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. (PBI) i firma badawcza Gemius S.A., współpracujące w zakresie realizacji badania "Megapanel PBI/Gemius", będącego standardem pomiaru oglądalności witryn i aplikacji internetowych w Polsce, opublikowały wyniki za maj 2006 roku. Ponownie witryną o największym zasięgu zostało Google. Zasięg tej strony wyniósł 82, ...
-
Najczęściej cytowane media VI 2006
W czerwcu o pierwszą lokatę w rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów rywalizowały główne dzienniki ogólnopolskie. Rzeczpospolita awansowała z trzeciego miejsca na pierwsze, detronizując Gazetę Wyborczą i wyprzedzając Dziennik. W zestawieniu Instytutu Monitorowania Mediów na podium zabrakło Życia Warszawy, majowego vice-lidera. Czerwcową ...
-
Otyłość wśród Polaków
Jak wynika z badań TNS OBOP, w Polsce problem otyłości częściej dotyka mężczyzn niż kobiety. Posługując się przedziałami Indeksu Masy Ciała (BMI) określono średni statystyczny poziom wagi wśród Polaków z uwzględnieniem podziału na płeć oraz wiek. Spośród badanej grupy osób w wieku produkcyjnym (15-49 lat) aż 10% więcej panów niż pań ma nadwagę. ...
-
Wyniki Megapanel VI 2006
Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. (PBI) i firma badawcza Gemius S.A., współpracujące w zakresie realizacji badania "Megapanel PBI/Gemius", będącego standardem pomiaru oglądalności witryn i aplikacji internetowych w Polsce, opublikowały wyniki za czerwiec 2006 roku. W dalszym ciągu witryną o największym zasięgu jest Google. Zasięg tej strony ...
-
Zagraniczne telewizje o Polsce VIII 2006
Plus za udział Polski w kontyngencie ONZ, minus za brak planów wprowadzenia Euro - tak na wizerunek naszego kraju za granicą wpływały sierpniowe informacje anglojęzycznych telewizji. Z nowego raportu Instytutu Monitorowania Mediów wynika również, że zagraniczni dziennikarze mylą braci Kaczyńskich, a informacje o Polsce najczęściej były poświęcone ...
-
Wyniki Megapanel VII 2006
Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. (PBI) i firma badawcza Gemius S.A., współpracujące w zakresie realizacji badania "Megapanel PBI/Gemius", będącego standardem pomiaru oglądalności witryn i aplikacji internetowych w Polsce, opublikowały wyniki za lipiec 2006 roku. Witryną o największym zasięgu, jak w poprzednich badaniach, zostało Google. Zasięg ...
-
Nowe telefony IP Avaya
Avaya Poland, dostawca systemów komunikacyjnych, rozwiązań oraz usług dla biznesu, wprowadziła na polski rynek nową generację telefonów IP Avaya one-X Deskphone Edition. Oferują one dostęp do szerokiej gamy zaawansowanych aplikacji, charakteryzują się też wyższą funkcjonalnością, a jednocześnie łatwością obsługi podobną do telefonu komórkowego. ...
-
Lustrzanka cyfrowa Sigma SD14
Sigma Corporation zaprezentowała nową lustrzankę cyfrową Sigma SD14. Wyposażono ją w 14-megapikselowy sensor rejestracji bezpośredniej Foveon X3 zapewniający dobrą ostrość i przestrzenność detali. Lustrzanka cyfrowa Sigma SD14 oferuje cztery tryby rejestracji JPEG, duży i jasny celownik pentapryzmatyczny o 98% polu krycia, wbudowaną lampę błyskową ...
-
Branża PR w mediach IX 2006
PR polityczny zawładnął przekazami medialnymi dotyczącymi rynku public relations. Wszelkie próby zmiany wizerunku z niedostępnego polityka w wielbiciela małych dzieci i kaczek, czy też z "warchoła" w stonowanego męża stanu, są pilnie rejestrowane przez media i komentowane przez PR-owców. Wrześniowy raport wizerunkowy branży PR, na który w tym ...
-
Internet w Polsce VII-IX 2006
Według badania NetTrack przeprowadzonego w okresie lipiec-wrzesień 2006 przez firmę badawczą MillwardBrown SMG/KRC, z Internetu korzysta 37,8 proc. Polaków w wieku powyżej 15 lat. Okazuje się, że najpopularniejszym miejscem, gdzie Polacy najczęściej korzystają z Internetu jest dom (aż 75,6 proc. respondentów). Jeśli chodzi o częstość korzystania z ...
-
Przetargi budowlane X 2006
Telefoniczna Agencja Informacyjna Sp. z o.o. opracowała kolejny raport, w którym przeanalizowano i podsumowano przetargi i zlecenia na usługi, wykonanie i dostawy dotyczące branży budowlanej ogłoszone w Polsce, w październiku 2006 r. W miesiącu tym najwięcej przetargów z branży budowlanej pochodziło z województwa małopolskiego, a najmniej z ...
-
Branża PR w mediach X 2006
Tej jesieni polityka króluje nie tylko na wyborczych plakatach i billboardach, ale i w rankingu PRoto o branży PR w mediach. Politycy interesowali się poradami specjalistów ds. public relations, a media chętnie komentowały wizerunki poszczególnych kandydatów. Październikowy raport wizerunkowy branży PR obejmuje 138 publikacji. Największy ich ...
-
Homeopatia wg Polaków
Badanie zrealizowane przez instytut badawczy TNS OBOP na zlecenie firmy Heel Polska wykazało, że 81% Polaków słyszało o homeopatii, a 30% stosuje tę metodę leczenia. Nastawienie Polaków wobec homeopatii i leczenia homeopatycznego jest bardzo pozytywne. Większość Polaków (56%) uważa, że homeopatia to skuteczna i dobra metoda leczenia. 62% ...
-
Przetargi budowlane XII 2006
Telefoniczna Agencja Informacyjna Sp. z o.o. opracowała kolejny raport, w którym przeanalizowano i podsumowano przetargi i zlecenia na usługi, wykonanie i dostawy dotyczące branży budowlanej ogłoszone w Polsce, w grudniu 2006 r. W miesiącu tym najwięcej przetargów z branży budowlanej pochodziło z województwa śląskiego, a najmniej z województwa ...
-
Rynek badań klinicznych w Polsce
Według prognoz PMR, wartość rynku badań klinicznych w Polsce może w bieżącym roku wzrosnąć o 10-12%. Przede wszystkim będzie to wynik poprawy jakości współpracy z CEBK, instytucją rejestrującą badania kliniczne w Polsce. Według badania PMR, zdecydowana większość firm spodziewa się poprawy swojej sytuacji finansowej w 2007 r. Jak wynika z raportu ...
-
Panasonic Toughbook z wodoszczelną klawiaturą
Panasonic Polska Sp. z o.o. wprowadził na polski rynek przenośny komputer Toughbook CF-Y5. Jest on jedynym spośród wszystkich modeli z serii semi-ruggedized, którego klawiatura jest odporna na wszelkie zachlapania, także te powstałe na skutek rozlania napoju. Nowy notebook o wzmocnionej konstrukcji zapewnia ponadto podwyższone zabezpieczenie ...
-
Samsung E570 - telefon dla kobiet
Samsung wprowadził na Polski rynek nowy telefon E570, przeznaczony przede wszystkim dla kobiet. Długi zewnętrzny wyświetlacz OLED ma kształt paska pośrodku przedniej strony obudowy. Z tyłu z kolei znajduje się ornament o kwiatowym wzorze. Telefon dostępny jest w kolorach ciemnego fioletu i jasnego, soczystego różu. W przyszłości może się również ...
-
Polacy preferują polski alkohol
Ponad 40% dorosłych Polaków, którzy lubią napoje alkoholowe deklaruje, że polskość jest jedną z najbardziej cenionych przez nich cech alkoholu. Oczywiście oczekiwania klientów różnią się w odniesieniu do poszczególnych grup alkoholi - np. wielbicieli drinków i aperitifów najbardziej przyciąga oryginalność i nowoczesność - wynika z raportu firmy ...
-
Aparat BenQ z dotykowym ekranem LCD
BenQ wprowadził na polski rynek aparat cyfrowy T700, z rodziny kompaktowych cyfrówek z dotykowym ekranem, 7.2 megapikselową matrycą CCD i 3- krotnym zoomem optycznym oraz polskim menu użytkownika. Obiektyw PENTAX SMC umożliwia wykonanie ostrych i dobrze naświetlonych zdjęć. BenQ T700 wyposażono w szereg różnorodnych funkcji. Pierwszą jest „ ...
-
Urzędy w oczach Polaków
Urzędy Stanu Cywilnego i Urzędy Gminy należą do placówek, których pracownicy są najlepiej oceniani przez Polaków - wynika z raportu "Urzędnik: oczekiwania i rzeczywistość" firmy doradczej On Board PR przygotowanego na podstawie badań PBS DGA. Najgorzej w oczach Polaków wypadają Urzędy Pracy i ZUS, choć i tutaj średnia w 5-punktowej skali ocen ...
-
26" monitor NEC SpectraView LCD2690
... aby większe dokumenty mogły być oglądane w naturalnym rozmiarze. Panel H-IPS A-TW Pol. posiada kąty widzenia wynoszące 178 stopni w pionie i poziomie. NEC SpectraView® ... ) realizowaną w systemie door-to-door. Specyfikacja techniczna: Rodzaj wyświetlacza - H-IPS A-TW Pol. (Horizontal IPS with Advanced True Wide Polarizer) Kąt widzenia obrazu - 178 ...
-
Rynek OTC w Polsce rozwija się
Jak wynika z najnowszego raportu "Rynek OTC w Polsce", powstałego przy współpracy firm PMR i PharmaExpert, w 2006 r. rynek apteczny OTC w Polsce osiągnął wartość 5,7 mld zł, co oznacza, że zwiększył on swoją wartość o 4,4% w stosunku do poprzedniego roku. W roku bieżącym PMR spodziewa się ponad 7% dynamiki wzrostu wartości tego rynku. Niższe tempo ...
-
Polacy sami kupują leki
Jak wynika z raportu przygotowanego przez TNS OBOP pt. "Zwyczaje zakupowe Polaków związane z nabywaniem leków" - 59% Polaków, kupując lek dostępny bez recepty, decyzję podejmuje samodzielnie, w oparciu o własne wcześniejsze doświadczenie z tym lekiem. Tego rodzaju zachowanie występuje częściej w przypadku kobiet, osób w wieku 30-39 lat, osób z ...
-
Najczęściej cytowane media V 2007
Rzeczpospolita zwyciężyła w majowym rankingu "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce", opracowanym przez IMM. Druga lokata należy do Gazety Wyborczej, trzecia - do Dziennika. Wśród tygodników opinii prowadzi Wprost. Do góry pnie się Nasz Dziennik. RMF FM i TVN24 są niezmiennie najbardziej opiniotwórcze spośród stacji radiowych i telewizyjnych, a ...
-
Najczęściej cytowane media VI 2007
Czerwcowy ranking "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce" opracowany przez IMM, nie przynosi zmian w ścisłej czołówce. Na prowadzeniu nadal jest Rzeczpospolita, zaraz za nią uplasowały się Gazeta Wyborcza i Dziennik. Zaskoczeniem jest natomiast wysoka, szósta pozycja, Faktu. W zestawieniu znalazły się aż trzy stacje radiowe - RMF FM, Radio ZET ...
-
Serwisy społecznościowe: Grono.net liderem
NetSprint.pl opracował raport na temat najpopularniejszych polskich i anglojęzycznych serwisów społecznościowych, które najczęściej pojawiają się w polskich mediach online od początku 2007 roku. Z raportu wynika, że najaktywniejsze komunikacyjnie są Grono i MojaGeneracja.pl. Najwięcej wzmianek - niekoniecznie związanych z działaniami ...
-
Księgarnie internetowe 2006-2010
Analiza trendów panujących na rynkach zagranicznych i znajomość realiów polskiego rynku pozwala przewidywać wielkość e-sprzedaży książek, filmów i płyt w 2010 roku na poziomie 1,12 mld zł. Oznacza to, że e-sprzedaż tych produktów będzie rosła wolniej niż obroty całego polskiego e-commerce, a ich udział spadnie do poziomu 12% w ujęciu towarowym. ...