-
Najczęściej cytowane media I 2008
W styczniowym raporcie Instytutu Monitorowania Mediów "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce" znalazły się aż trzy stacje radiowe, dwie telewizyjne i portal. TVN24 dogoniła peleton, Rzeczpospolita wyprzedziła Gazetę Wyborczą, a Dziennik utrzymuje pozycję lidera. Od 1 do 31 stycznia na potrzeby raportu Instytut Monitorowania Mediów ...
-
Inwestycje budowlane w Polsce I-II 2008
Telefoniczna Agencja Informacyjna Sp. z o.o. opracowała raport, w którym przeanalizowano i podsumowano inwestycje budowlane ogłoszone w Polsce, w styczniu i w lutym 2008 r. Wynika z niego, iż w Polsce najwięcej inwestycji planowanych jest w województwie mazowieckim i dolnośląskim. W styczniu i lutym b.r. w Polsce poinformowano o 2 641 nowych ...
-
Stacje paliw: marka i jakość najważniejsze
Jak wynika z badań PBS DGA przedstawionych w raporcie firmy doradczej On Board PR "Stacje paliw: wygrywa marka" punkty sprzedaży paliw należące do markowych sieci mają w oczach Polaków istotną przewagę nad niezależnymi, niemarkowymi stacjami. Prawie 36% Polaków uważa, że punkty należące do znanych sieci oferują paliwa wyższej jakości. Tylko 3% ma ...
-
Internet w Polsce XI 2007-I 2008
Według badania NetTrack przeprowadzonego w okresie listopad 2007-styczeń 2008 przez firmę badawczą MillwardBrown SMG/KRC, z Internetu ponad 5 lat korzysta 25,9 proc. Polaków. Okazuje się, że najpopularniejszym miejscem, gdzie Polacy najczęściej korzystają z Internetu jest dom (aż 83,6 proc. respondentów). Jeśli chodzi o częstość korzystania z ...
-
Ceny połączeń telefonii stacjonarnej 2005-2007
Urząd Komunikacji Elektronicznej przedstawił analizę zmiany cen połączeń w telefonii stacjonarnej w latach 2005-2007. Celem analizy jest pokazanie, jak kształtowały się opłaty za połączenia lokalne, międzystrefowe i międzynarodowe w ofertach Telekomunikacji Polskiej S.A., Tele2 Polska Sp. z o.o., Netii S.A. i Telefonii Dialog S.A. Opracowanie ...
-
Rynek IT w Polsce przyspieszył w 2007
Kondycja rynku teleinformatycznego w Polsce wyraźnie rośnie. Według analiz DiS, popartych wynikami ponad 100 firm IT, w 2007 r. rynek wzrósł nieco mniej niż przewidywano, ale i tak najwięcej na przestrzeni 7 lat, bo o 25,7%. Jeszcze wyższą dynamikę polski rynek wykazał w dolarach (41%), a nawet w euro (29,5%). Wyniki finansowe ponad 100 firm IT ...
-
Dotacje unijne 2007-2013 w Polsce
W latach 2007-2013 do Polski może napłynąć 100 mld euro z największej w historii Unii Europejskiej inwestycji o wartości 347,41 mld euro. Ponad 40% tej kwoty może trafić do przedsiębiorców. Największe budżety przeznaczono na nowe inwestycje o wysokim potencjale innowacyjności. Może to stanowić otwarcie drogi intensywnego rozwoju także dla polskiej ...
-
Inwestycje budowlane w Polsce III-IV 2008
Telefoniczna Agencja Informacyjna Sp. z o.o. opracowała raport, w którym przeanalizowano i podsumowano szeroko pojęte inwestycje budowlane ogłoszone w Polsce, w marcu i w kwietniu 2008 r. Wynika z niego, iż codziennie w Polsce informowano o 32 planach inwestycji budowlanych. Najwięcej z nich dotyczyło branży budowlana - obiekty. W marcu i kwietniu ...
-
Opieka zdrowotna w Polsce - funkcjonowanie do 2008 r.
W niedługim czasie czeka nas poważna publiczna debata na temat reformy polskiej służby zdrowia. Warto zatem przyjrzeć się jak dotąd funkcjonował wewnętrzny rynek świadczeń zdrowotnych w Polsce. Może być to dobry punkt wyjścia do rozmowy - czy poprawiać istniejący system, czy podejść do niego z czystą kartką na zasadzie rasowego reengineeringu. ...
-
Idealny sklep online wg internautów
Jak wygląda polski e-handel z punktu widzenia samych kupujących? Zespół Opineo.pl postanowił przyjrzeć się nawykom zakupowym przeciętnego polskiego e-klienta oraz pokusił się o stworzenie obrazu sklepów internetowych widzianych oczami użytkowników serwisu. Sklep idealny Z analizy komentarzy wystawionych przez użytkowników Opineo.pl wynika, że ...
-
Sprzedaż bezpośrednia w Polsce rośnie
Rośnie rynek sprzedaży bezpośredniej, stanowiącej znaczące uzupełnienie dla tradycyjnego handlu sklepowego. Polski wzrost odzwierciedla trendy w Europie i na świecie, gdzie z roku na rok rośnie skłonność konsumentów do nabywania towarów i usług w sprzedaży bezpośredniej - podało Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej. Sprzedaż netto ...
-
Odpowiedzialny biznes wg Polaków
Wyniki badania "Odpowiedzialny biznes" przeprowadzonego wspólnie przez On Board PR i PBS DGA jednoznacznie wskazują, że dobroczynność biznesu nie zawsze spotyka się z uznaniem, na które liczą firmy podejmujące społeczne działania. Zdecydowana większość Polaków (73%) jest zdania, że firmy często lub prawie zawsze wydają na promocję swojej ...
-
Franczyza bankowa: PKO BP prekursorem
Na potrzeby miesięcznika Własny Biznes FRANCHISING firma doradcza PROFIT system zbadała rynek partnerskich placówek bankowych w Polsce. Z badania wynika, że w pierwszej połowie 2008 roku banki łącznie uruchomiły ponad 250 oddziałów prowadzonych na zasadzie franczyzy - do 30 czerwca na polskim rynku łącznie działały 3303 takie placówki. W sieciach ...
-
Najczęściej cytowane media VIII 2008
Rzeczpospolita powróciła w sierpniu na pierwsze miejsce rankingu "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce", przygotowywanego przez Instytut Monitorowania Mediów. Drugie miejsce należy do Dziennika, zaś trzecie do Gazety Wyborczej. Tuż za podium uplasowały się Newsweek i stacja TVN24. Zwycięzcą sierpniowego rankingu najbardziej opiniotwórczych ...
-
Polski rynek dermokosmetyków: dobre prognozy
Polski rynek dermokosmetyków był wart w 2007 r. około 570 mln zł, rosnąc o jedną czwartą w porównaniu do 2006 r. Według prognoz PMR, w kolejnych latach rynek nadal będzie rozwijał się w tempie kilkunastu procent rocznie i może osiągnąć w 2010 r. wartość 1 mld zł. Najszybciej rosnącą kategorią będą dermokosmetyki przeciw starzeniu, wynika z raportu ...
-
Produkty inwestycyjne niepopularne
Aż 62% Polaków nie korzysta z produktów finansowych związanych z lokowaniem pieniędzy - wynika z raportu "Wizerunek produktów inwestycyjnych" firmy doradczej On Board PR przygotowanego na podstawie badań PBS DGA. Jednocześnie tylko 16% dorosłych Polaków uważa, że banki i instytucje finansowe promując się, rzetelnie informują o realnych warunkach ...
-
Najczęściej cytowane media X 2008
Najbardziej opiniotwórczym dziennikiem w październiku jest Rzeczpospolita, najbardziej opiniotwórczą stacją radiową - RMF FM, a telewizyjną - TVN24 - wynika z najnowszego rankingu "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce", opracowywanego przez Instytut Monitorowania Mediów. W pierwszej piętnastce znalazły się w sumie trzy stacje telewizyjne, dwa ...
-
Najczęściej cytowane media IX 2008
Najbardziej opiniotwórczym dziennikiem we wrześniu jest Rzeczpospolita, najbardziej opiniotwórczą stacją radiową - RMF FM, a telewizyjną - TVN24 - wynika z najnowszego rankingu "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce", opracowywanego przez Instytut Monitorowania Mediów. W pierwszej piętnastce znalazły się w sumie trzy stacje telewizyjne, a także ...
-
Najczęściej cytowane media XI 2008
Najbardziej opiniotwórczym dziennikiem w listopadzie jest Rzeczpospolita, najbardziej opiniotwórczą stacją radiową - RMF FM, a telewizyjną - TVN24 - wynika z nowego rankingu "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce", opracowywanego przez Instytut Monitorowania Mediów. W pierwszej piętnastce znalazły się w sumie trzy stacje telewizyjne, dwa ...
-
Kupno nieruchomości - plany Polaków 2009
Popyt na nieruchomości mieszkaniowe nie maleje, ale Polacy wstrzymują się z zakupami, bo liczą na dalsze spadki cen - oferty na rynku nie pokrywają się z ich możliwościami finansowymi. W 2009 r. największą popularnością będą się cieszyły mieszkania na rynku wtórnym - taki obraz mieszkaniowych zakupów w tym roku wyłania się z raportu "Polski Rynek ...
-
Polskie banki: jak obniżyć skutki kryzysu?
Wszystkie polskie instytucje finansowe odczują efekty spowolnienia, choć skutki kryzysu będą różne, w zależności od ich profilu działalności. Polskie banki mogą znacząco zredukować wpływ kryzysu, poprzez optymalizację kluczowych obszarów: zarządzania ryzykiem, strategii cenowej, windykacji oraz dokonania oszczędności - oceniają eksperci firmy ...
-
Najczęściej cytowane media XII 2008
Najbardziej opiniotwórczym dziennikiem w grudniu jest Rzeczpospolita, najbardziej opiniotwórczą stacją radiową - RMF FM, a telewizyjną - TVN24 - wynika z najnowszego rankingu "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce", opracowywanego przez Instytut Monitorowania Mediów. W pierwszej piętnastce znalazły się w sumie dwie stacje telewizyjne, dwa ...
-
Najczęściej cytowane media 2008
Najbardziej opiniotwórczym dziennikiem w 2008 roku jest Rzeczpospolita, najbardziej opiniotwórczą stacją radiową - RMF FM, a telewizyjną - TVN24 - wynika z najnowszego, podsumowującego cały 2008 rok rankingu "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce", opracowywanego przez Instytut Monitorowania Mediów. W pierwszej piętnastce znalazły się w sumie ...
-
Najczęściej cytowane media I 2009
Najbardziej opiniotwórczym dziennikiem w styczniu jest Rzeczpospolita, najbardziej opiniotwórczą stacją radiową - RMF FM, a telewizyjną - TVN24 - wynika z najnowszego rankingu "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce", opracowywanego przez Instytut Monitorowania Mediów. W pierwszej piętnastce znalazły się aż trzy dzienniki biznesowe, w tym po raz ...
-
Indeks biznesu PKPP Lewiatan III 2009
Indeks Biznesu PKPP Lewiatan w marcu nie zmienił się w notowaniu rocznym w stosunku do lutego, a indeks kwartalny spadł o dwa punkty zrównując się z indeksem rocznym na poziomie 40 pkt. Zrównanie indeksów rocznego i kwartalnego sugeruje, że spowolnienie osiągnęło chyba punkt kulminacyjny. Eksport styczniowy uległ redukcji o jedną czwartą, ale do ...
-
Najczęściej cytowane media II 2009
Najbardziej opiniotwórczym dziennikiem w lutym była Rzeczpospolita, najbardziej opiniotwórczą stacją radiową - RMF FM, a telewizyjną - TVN24 - wynika z najnowszego rankingu "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce", opracowywanego przez Instytut Monitorowania Mediów. W pierwszej piętnastce znalazły się cztery stacje telewizyjne i dwie radiowe. ...
-
Rynek e-commerce: personalizuj ofertę
Polskie sklepy internetowe stawiają na sprawną realizację zamówienia, amerykańskie na personalizację oferty - wynika z najnowszych badań "Polski e-commerce 2009" na temat handlu elektronicznego firmy Praktycy.com. Coraz większa liczba sklepów internetowych wprowadza mechanizmy personalizujące. Niedawno były one marketingowo-technologiczną nowinką, ...
-
Rynek farmaceutyczny w Polsce 2009
W 2008 r. rynek apteczny w Polsce osiągnął wartość 24,1 mld zł, co oznacza wzrost o 11,5% w stosunku do roku 2007. W chwili obecnej należy on do sektorów polskiej gospodarki o najbardziej optymistycznych prognozach rozwoju na najbliższe dwa lata. W latach 2009-2011 średnioroczna stopa wzrostu dla sektora (CAGR) wyniesie 7,4% - wynika z raportu PMR ...
-
Marka wysokiej reputacji 2009
18 czerwca 2009 r. TNS OBOP przedstawił listę marek nagrodzonych w 4. edycji rankingu PremiumBrand, oceniającego reputację marek i firm funkcjonujących na polskim rynku. Marką Najwyższej Reputacji w Polsce ponownie została telewizja TVN. Zdobyła ona dodatkowo nagrodę specjalną w kategorii "Marka Najbardziej Zaangażowana Społecznie". Nagrodę ...
-
Zagraniczne serwisy społecznościowe mało znane
Jak wynika z ostatnich badań D-Link Technology Trend, zagraniczne portale społecznościowe - Facebook, Bebo czy MySpace ciągle nie mogą przebić się do masowej świadomości polskich użytkowników Internetu. Większość internautów nawet nie wie o ich istnieniu. Na rodzimej scenie społecznościowej niepodzielnie rządzi Nasza-Klasa z ponad 11 milionami ...
-
Kryzys finansowy korzystny dla firm?
Kryzys dotarł do Polski - pod tym zdaniem może podpisać się 6. na 10. polskich przedsiębiorców. Jednocześnie aż co czwarty badany (26%) wskazał, że kryzys nie ma wpływu na jego firmę lub ma pozytywne skutki. Na szczęście są przedsiębiorstwa, które postrzegają kryzys jako okazję do przeprowadzenia niezbędnych zmian w firmie, na które nie było ...
-
Zarządzanie talentami najważniejsze dla branży HR
Zarządzanie talentami to najważniejszy trend dla 68,8 proc. profesjonalistów branży HR. 63,2 proc. osób odpowiedzialnych za politykę personalną chciałoby mieć też lepszy dostęp do wiedzy o sytuacji we własnym sektorze i trendach na rynku. Działy HR przykładają za to niewielką wagę do CSR i outplacementu – to najważniejsze wnioski płynące z ANKIETY ...
-
Sukces kampanii Kupuj Nasze.PL
Podsumowujące kampanię "Kupuj Nasze.PL - Są powody do dumy" badania TNS OBOP wskazały jak wygląda nasz patriotyzm podczas zakupów oraz do kogo dotarł przekaz akcji. Z rozpoczętą pod koniec marca 2009 roku kampanią zetknęła się blisko połowa Polaków. Porównując z rokiem 2008 więcej jest wśród nich osób z najwyższym potencjałem nabywczym. Na ...
-
Zwyczaje żywieniowe Polaków 2009
Według raportu Ipsos "Trendy w zwyczajach żywieniowych Polaków. Edycja 2009" Polacy pozytywnie oceniają swój sposób odżywiania i wagę, gorzej stan zdrowia. Złotą zasadą zdrowego odżywiania jest niezmiennie jedzenie trzech posiłków dziennie. Wprawdzie najważniejsze produkty w naszej diecie to cukier i białe pieczywo, ale staramy się jeść więcej ...
-
Oferty bankowe nierzetelne wg Polaków
Aż 72% Polaków przyznaje, że sposób prezentacji ofert banków często wprowadza klientów w błąd - wynika z raportu "Banki: kryzys zaufania" firmy doradczej On Board PR opartego o badania zrealizowane przez PBS DGA. Jednocześnie 48% Polaków uważa, że banki mogłyby cieszyć się większym zaufaniem mówiąc o swoich usługach w bardziej zrozumiały sposób. ...