-
Sprzedaż bezpośrednia: rośnie świadomość konsumentów
Polscy konsumenci są coraz bardziej świadomi, czym jest sprzedaż bezpośrednia, a najbardziej rozpoznawalnymi markami z tej branży są Avon, Zepter, Amway oraz Oriflame - wynika z badania przeprowadzonego przez Instytut Homo Homini na zlecenie Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej (PSSB). Badania zrealizowane w marcu 2014 r. na zlecenie ...
-
Koniunktura konsumencka V 2014
Wiosna w pełni, ptaki śpiewają, a Polacy z coraz lepszym nastawieniem - z comiesięcznego badania Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że w maju bieżącego roku nastroje polskich kosumentów uległy poprawie. Wzrost zanotował zarówno bieżący, jak i wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), ...
-
Motywacja do pracy spada
Aż 32 proc. pracowników w Polsce twierdzi, że ich motywacja do pracy spada. Co trzeci badany kojarzy pracę z obowiązkiem, natomiast rutynę wykonywanych czynności odczuwa 14 proc. zatrudnionych – wynika z badań Barometr Pracownika przeprowadzonych przez firmę badawczą IPSOS na zlecenie Edenred. Wyniki przeprowadzonych badań mogą być dla pracodawców ...
-
Plus i Cyfrowy Polsat wprowadzają LTE bez limitu
Od 3 czerwca Plus i Cyfrowy Polsat wprowadzają nową ofertę, w której korzystanie z Internetu LTE będzie nielimitowane przez cały czas trwania umowy. Obecni klienci Plusa i Cyfrowego Polsatu mogą również liczyć na dodatkowe promocje w programie SmartDOM (drugi produkt za połówkę, trzeci za złotówkę). Internet Power LTE Plus i Cyfrowy Polsat ...
Tematy: Plus, Cyfrowy Polsat, LTE, internet LTE, usługi mobilne, internet mobilny, LTE bez limitu, smartDOM -
Ubóstwo w Polsce 2013
Już po raz kolejny Główny Urząd Statystyczny przyjrzał się ubóstwu w Polsce. Z przeprowadzonych badań wynika m.in., że ubóstwo dochodowe najczęściej dotyka wiejskie gospodarstwa domowe, których członkowie legitymują się niskim wykształceniem. Od lat dziewięćdziesiątych GUS w sposób regularny publikuje dane dotyczące zasięgu ubóstwa ekonomicznego ...
-
Plany polskich pracodawców V 2014
Nastroje polskich pracodawców są coraz lepsze - o rychłej poprawie sytuacji gospodarczej przekonanych jest 37 procent przebadanych na potrzeby najnowszej edycji sondażu Instytutu Badawczego Randstad i TNS OBOP. W porównaniu do ubiegłego kwartału liczba optymistów zwiększyła się aż o 23 procent. Ciągle jednak największą rzeszę stanowią ci, którzy ...
-
Baza noclegowa w Polsce I-III 2014
W okresie styczeń-marzec 2014 roku w turystycznych obiektach noclegowych zatrzymało się 4,5 mln turystów, co jest wynikiem lepszym od zanotowanego w analogicznym okresie roku ubiegłego (4,3 mln). Największą popularnością cieszyła się baza hotelowa w województwie małopolskim (niemal 19 procent wszystkich udzielonych noclegów) - podał Główny Urząd ...
-
Czego potrzebują marki własne?
Polacy coraz częściej sięgają po marki własne - głosi najnowszy raport „Jak postrzegamy marki własne? – perspektywy rozwoju rynku private label w Polsce” przygotowany na zlecenie Grupy On Board. Okazuje się jednak, że mamy pewne opory przed przyznaniem się do kupna tych produktów i to mimo to, iż przyznajemy, że odpowiada nam stosunek ich jakości ...
-
Jakie kierunki studiów wybierają Polacy?
Jakie kierunki studiów wybierają polscy maturzyści? Okazuje się, że największą popularnością cieszą się te powiązane z naukami społecznymi, gospodarką i prawem, a najmniejszą - studia rolnicze. Dane GUS wskazują również, że niemal 60 procent braci studenckiej stanowią kobiety. Zdecydowana większość studentów pobierała naukę na uczelniach ...
-
Najbardziej poszukiwane zawody 2014
Ponad 1/3 pracodawców, przebadanych na potrzeby corocznego badania przedsiębiorców „Niedobór talentów”, deklaruje, że pozyskanie pracowników stanowi dość poważny problem. Najbardziej na brak wykwalifikowanych kandydatów do pracy narzekają respondenci z Japonii. W Polsce sytuacja ma się o wiele lepiej, jednak nie można pominąć milczeniem dużych ...
-
Zakupy online głównie na Allegro
Z raportu przygotowanego przez firmę Gemius dla e-Commerce Polska wynika, że absolutnym numerem jeden wśród najbardziej rozpoznawalnych serwisów zakupowych jest w Polsce allegro.pl (76 proc. spontanicznych wskazań). Na drugim miejscu znalazła się tablica.pl (obecna nazwa OLX.pl), a na trzecim – e-Bay. Jako miejsce zakupu ubrań 40% internautów ...
-
Bezpieczeństwo żywności na świecie: Indeks 2014
Polska ma lepsze wyniki jeśli chodzi o jakość i bezpieczeństwo żywności, zgodnie z najnowszą aktualizacją Światowego Indeksu Bezpieczeństwa Żywnościowego opracowanego na zlecenie firmy DuPont. Kraj zajmuje 26 miejsce na świecie z wynikiem o 1,8 pkt. lepszym w porównaniu z rokiem ubiegłym. Światowy Indeks Bezpieczeństwa Żywnościowego (Global Food ...
-
Ostoja Wilanów - ruszył kolejny etap inwestycji
Fadesa Polnord Polska (FPP) rozpoczyna budowę kolejnego etapu inwestycji usytuowanej na warszawskim Wilanowie – Ostoi Wilanów. W jego ramach powstaną dwa budynki oferujące 136 mieszkań o metrażu 40 – 146 mkw. Przewidywany termin zakończenia budowy nowej fazy inwestycji to I kwartał 2016 roku. Między ul. Hlonda i al. Rzeczypospolitej w warszawskim ...
-
Koniunktura konsumencka VII 2014
Lato w pełni, słońce smaga ciała gorącem, a nastawienie Polaków okazuje się nie być najlepsze - z comiesięcznego badania Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że w lipcu bieżącego roku nastroje polskich konsumentów uległy pogorszeniu. Spadek zanotował zarówno bieżący, jak i wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej. Bieżący wskaźnik ufności ...
-
Polski Internet a wybór ZUS czy OFE
Na decyzję o wyborze pomiędzy Zakładem Ubezpieczeń Społecznych a OFE zostało zaledwie kilka dni. Nic zatem dziwnego, że w Internecie toczy się ożywiona dyskusja na ten temat, a zdania „zostaję w ZUS” lub „wybieram OFE” padają co najmniej kilka razy dziennie. Ku czemu skłaniają się Polacy? Przyjrzyjmy się analizie wypowiedzi internautów ...
-
Kultura w Polsce w 2013 r.
W 2013 r. w Polsce działały 2 822 muzea i oddziały muzealne, 170 teatrów i instytucji muzycznych posiadających własny, stały zespół artystyczny, 3901 domów i ośrodków kultury, klubów i świetlic, 337 galerii i salonów sztuki, 469 kin stałych oraz 9920 bibliotek publicznych i placówek informacyjno-bibliotecznych. W porównaniu z rokiem poprzednim ...
Tematy: kultura w Polsce, wydatki na kulturę, wydawnictwa, biblioteki, muzea i galerie, teatry, kino, radio, telewizja -
Wydatki na reklamę I-V 2014 r. - firmy kosmetyczne
Wydatki reklamowe sektora kosmetycznego (higiena i pielęgnacja) w ciągu pięciu miesięcy bieżącego roku wzrosły o 22% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego i wyniosły ponad 1,1 mld złotych. Wydatki te w ponad 50% obejmują trzy kategorie produktowe: produkty do pielęgnacji włosów, twarzy i jamy ustnej. Jak prognozują analitycy domu ...
-
Sektor MŚP: ocena II kw. 2014 i prognoza III kw. 2014
W tym kwartale spadły nastroje w mikro, małych i średnich przedsiębiorstwach – wynika z najnowszego badania Instytutu Keralla Research, który cyklicznie monitoruje MŚP w Polsce. Wskaźnik nastrojów KERNA obniżył się do minus 55,49 pkt. Uwzględniając efekt cyklu koniunkturalnego i tak należy odnotować spory spadek optymizmu w przedsiębiorstwach, ...
-
Dobry sprzedawca według Polaków
Sprzedawca - sympatyczny, kompetentny, potrafiący sprostać potrzebom klienta. Tyle teorii. A jak rzecz ma się w praktyce? Polish National Sales Awards wraz z instytutem badawczym Millward Brown postanowili sprawdzić, jaki wizerunek handlowca wyłania się z opinii konsumentów. Najkrócej rzecz ujmując wyniki badania napawają umiarkowanym optymizmem. ...
-
Bezpłatna telewizja naziemna coraz popularniejsza
Brak opłat, brak umowy oraz interesująca oferta programowa to czynniki, dzięki którym Polacy coraz częściej doceniają bezpłatną telewizję naziemną - wynika z badania zrealizowanego przez ARC Rynek i Opinia. Telewizja satelitarna oraz kablowa krytykowane są z kolei za zbyt wysokie opłaty oraz nieadekwatną do potrzeb abonentów ofertę. Mimo iż ...
-
Koniunktura konsumencka VIII 2014
Nastawienie Polaków okazuje się nie być najlepsze - z comiesięcznego badania Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że w sierpniu bieżącego roku nastroje polskich konsumentów uległy pogorszeniu. Spadek zanotował zarówno bieżący, jak i wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej. Sierpień 2014 r. był drugim z kolei miesiącem, w którym nastroje ...
-
Zatrudnianie cudzoziemców I poł. 2014
W ostatnich latach polscy pracodawcy diametralnie zmienili podejście do zatrudniania cudzoziemców. Na taki obrót spraw największy wpływ miało wprowadzenie udogodnień w przepisach oraz odpływ polskich pracowników w kierunku zachodnich rynków pracy. W pierwszych miesiącach bieżącego roku motorami napędowymi rekordowego wzrostu zatrudnienia obywateli ...
-
Wakacje 2014: jak wypoczywali Polacy?
Polacy coraz chętniej wybierają biura podróży – aż o 44 proc. w porówaniu do ubiegłego roku wzrósł odsetek osób decydujących się na wyjazd z touroperatorem. Ceny w odniesieniu do większości najpopularniejszych kierunków były niższe – podróżujący do Grecji płacili średnio aż o 208 zł mniej niż w 2013 r. Polacy częściej decydowali się na hotele o ...
-
Polski rynek korepetycji 2014
Zmieniają się tendencje na polskim rynku korepetycji. Jeszcze przed sześcioma laty ponad połowę rzeszy korepetytorów stanowiły osoby do 25 roku życia. Obecnie jedynie 8 procent udzielających korepetycji to ludzie w tym wieku. Niezmiennie największym zainteresowaniem cieszą się lekcje języka angielskiego i matematyki. Zauważalny jest również wzrost ...
-
Będzie praca dla lekarza
W naszym kraju na 100 tysięcy osób przypada jedynie 219 lekarzy. To wynik o około 1/3 niższy niż średnia europejska. Jednocześnie społeczeństwo polskie się starzeje - w 2060 roku będziemy czwartą najstarszą społecznością na Starym Kontynencie - co zwiększa prawdopodobieństwo, że deficyt medyków będzie w przyszłości jeszcze większy. O tym i innych ...
-
Plany polskich pracodawców VIII 2014
Pozytywne nastroje polskich pracodawców nieco osłabły - o rychłej poprawie sytuacji gospodarczej przekonanych jest 37 procent przebadanych na potrzeby najnowszej edycji sondażu Instytutu Badawczego Randstad i TNS OBOP. W porównaniu do ubiegłego kwartału liczba optymistów skurczyła się aż o 9 procent. Nie oznacza to jednak, że jest źle. Wręcz ...
-
GUS: przedsiębiorstwa leasingowe 2013
Główny Urząd Statystyczny już po raz siódmy przeprowadził badanie przedsiębiorstw leasingowych. W badaniu uczestniczyły 123 przedsiębiorstwa prowadzące w 2013 r. działalność leasingową. Z tej zbiorowości 30 przedsiębiorstw było zrzeszonych w Związku Polskiego Leasingu, a Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów reprezentowało 11 przedsiębiorstw ...
-
Bezpieczeństwo IT w firmach: mobilność największym wyzwaniem
Dynamicznie zmieniające się trendy IT oraz coraz to nowsze zagrożenia stawiają nowe wyzwania przed osobami odpowiedzialnymi za bezpieczeństwo informatyczne przedsiębiorstw. Jakie? Odpowiedzi na to i inne pytania udziela najnowszy raport FORTINET „Duże przedsiębiorstwa w Polsce a bezpieczeństwo IT”, opracowany we współpracy z agencją PMR na ...
-
Prudential House i przedwojenne polisy przetrwały
Budowa „Prudential House” w Warszawie była jedną z najbardziej prestiżowych inwestycji w II Rzeczpospolitej. Stalowa konstrukcja budynku przetrwała wojnę, przetrwały ją również przedwojenne polisy. Kilku dżentelmenów 30 maja 1848 roku założyło, w pobliżu londyńskiego City, towarzystwo asekuracyjne, które zmieniło rynek ubezpieczeń nie tylko w ...
-
50 h i więcej czyli tygodniowy czas pracy wg Turka
W Polsce odsetek pracowników, którzy pracowali powyżej 50 godzin tygodniowo, wyniósł wg danych OECD niemal 8%. Warto zauważyć, że w porównaniu z krajami członkowskimi Unii Europejskiej odsetek polskich pracowników, którzy pracowali więcej niż 50 godzin tygodniowo, był niemal najwyższy. OECD zbadało, w których krajach pracownicy pracują dłużej niż ...
-
Jakie polskie miasta wybierają turyści?
Warszawa, Gdańsk i Kraków to miasta, do których najchętniej jeżdżą zarówno Polacy, jak i obcokrajowcy - wynika z analizy serwisu trivago.pl. W trzecim kwartale bieżącego roku Polacy najczęściej odwiedzali Gdańsk. Z kolei wśród przybyszów z zagranicy niezmienną popularnością cieszył się Kraków. Trendy wśród Polaków Najbardziej popularnym rodzimym ...
-
Gospodarstwa rolne: koniunktura VI 2014
W polskich gospodarstwach rolnych panuje pesymizm. Z badania przeprowadzonego przez Główny Urząd Statystyczny pod koniec pierwszego półrocza bieżącego roku wynika, że brak optymizmu nie dotyczył tylko bieżącej sytuacji, ale i przyszłości. Wśród optymistów przeważali ludzie młodzi oraz osoby legitymujące się wyższym wykształceniem rolniczym. Wśród ...
-
Podwyżka wynagrodzenia bez tabu
Polacy nie potrafią rozmawiać o pieniądzach. To główny wniosek płynący ze sporządzonego na podstawie badania TNS raportu Pracuj.pl „Podwyżka bez tabu”, z którego wynika, że 62 procent polskich pracowników nigdy nie poprosiło szefa o podwyżkę wynagrodzenia. Dlaczego? 37 procent respondentów twierdzi, że taka rozmowa po prostu nie miałaby sensu. ...
-
Zalando.pl najpopularniejszy w polskiej sieci
Zalando.pl jest obecnie najpopularniejszym w Polsce sklepem internetowym oferującym odzież – odwiedza go 9 proc. korzystających z sieci Polaków powyżej 15 roku życia, z czego 64 proc. to kobiety. Tak przynajmniej wynika z lipcowej edycji badania Megapanel PBI/Gemius. Zalando to największy w Europie sklep odzieżowy działający w sieci, obecny w ...
-
Cyberprzestępcy szpiegują Polaków
Cyberprzestępcza grupa Sednit postanowiła szpiegować Polaków – aby dotrzeć do komputerów internautów, posługiwali się stroną polskiej instytucji finansowej. Przeprowadzając atak na konkretną firmę, cyberprzestępcy wykorzystywali lukę programu Microsoft Word – w treści dokumentów tekstowych pojawiały się informacje o stanowisku NATO wobec obecnej ...