-
MasterIndex w Polsce: płatności kartą popularniejsze
Z badania przeprowadzonego przez instytut MillwardBrown SMG/KRC w grudniu 2009 roku, na zlecenie MasterCard wynika, że recepta na optymizm jest prosta - być młodym, wykształconym i mieszkać w dużym mieście. Najbardziej optymistyczne nastawienie do najbliższej przyszłości mają osoby młode - wskaźnik MasterIndex wyniósł odpowiednio 59 ( na skali od ...
-
PARP: telepraca wciąż niepopularna
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, wspólnie z Instytutem Badawczym MillwardBrown SMG/KRC, zbadała poziom znajomości i nastawienie rodaków do telepracy. Jak wynika z analizy, niemal 83% Polaków słyszało o "telepracy", jednak chęć podjęcia współpracy wyłącznie na jej zasadach deklaruje zaledwie 11% respondentów. Pozytywną zmianę mają ...
-
Rejestr dłużników: co wiemy o BIG?
Przedstawiciele firm, nawet ci, którzy odpowiadają w nich za finanse, nie wiedzą jakie konsekwencje grożą dłużnikowi wpisanemu do BIG. Dużo więcej informacji o problemach jakie mogą mieć zadłużone osoby i firmy mają sami dłużnicy - wynika z badania przeprowadzonego przez MillwardBrown SMG/KRC we współpracy z dr Bogusławem Kwarciakiem. Biura ...
-
Odpowiedzialność finansowa a konsumpcja
Zmiany ustrojowe wpłynęły na podejście Polaków do pieniędzy. Pod względem konsumpcji Polska zaczyna doganiać Zachód. Czy temu trendowi towarzyszy jednak refleksja nad odpowiedzialnością finansową? Jakie zachowania i decyzje mogą świadczyć o tym, że odpowiedzialność w sferze finansów nie jest dla Polaków czymś obcym? Odpowiedź na te i inne pytania ...
-
Polacy chcą pracować w polskich firmach
Nie chcemy pracować dla Włochów, Hiszpanów, Francuzów i Rosjan, bo źle traktują polskich pracowników, kiepsko płacą i nie dają szans na rozwój zawodowy - wynika z badania przeprowadzonego przez firmę badawczą MillwardBrown. Zdecydowanie wolimy pracować w polskich firmach, nawet jeśli płacą mniej od zagranicznych konkurentów. Dobrze oceniamy też ...
-
Sektor BPO w Polsce zyskuje coraz większe znaczenie
Według najnowszych badań Instytutu Outsourcingu, wykonanych przez MillwardBrown SMG / KRC, polski rynek outsourcingu procesów biznesowych jest wart 3 mld 960 mln złotych. 63% firm szacuje, że tendencja wzrostowa, jaką obserwują od roku, będzie się nadal utrzymywała. Na ekspansji branży skorzystają młodzi ludzie - aż 75% zatrudnionych to osoby do ...
-
Sytuacja finansowa Polaków gorsza niż w 2010 r.
Ponad połowa Polaków o średnich i niskich dochodach deklaruje, że ogólna sytuacja finansowa w ich gospodarstwach domowych pogorszyła się w porównaniu do roku 2010 - wynika z badań MillwardBrown SMG/KRC wykonanych dla Akademii Rodzinnych Finansów, programu edukacji finansowej Providenta. 65% Polaków przyznaje, że w ich gospodarstwie domowym nie ma ...
-
Oszczędzanie na emeryturę zyskuje popularność
Według badań przeprowadzonych przez Getin Bank i Instytut MillwardBrown SMG/KRC, Polacy nie tylko coraz bardziej świadomie podchodzą do finansowego planowania przyszłości, ale też częściej decydują się na systematyczne oszczędzanie w perspektywie 15 czy 20 lat. Do regularnego odkładania pieniędzy mobilizują nas skutecznie dwa cele: obawa przed ...
-
Polacy a prezenty
Czy są ludzie, którzy nie lubią dostawać podarunków? Zapewne tak, ale nie należą oni do większości. Co ciekawe, ponad połowa Polaków lubi wręczać upominki. Potwierdzają to najnowsze badania przeprowadzone przez agencję MillwardBrown SMG/KRC na zlecenie WyjatkowyPrezent.pl. Szczególnie ważne jest to dla Pań. Aż 58 % kobiet w Polsce odpowiada, że ...
-
450 zł/h - za co zapłaciłby tyle polski menedżer?
Polskim menedżerom brakuje czasu. Nie zaskakują zatem rezultaty badania przeprowadzonego przez MillwardBrown na zlecenie marki Fibaro, z których wynika, że aż 84% z nich gotowych byłoby wydać średnio 450 zł za dodatkową godzinę wolnego czasu każdego dnia. Jednocześnie ankietowani przyznają, że w pozyskiwaniu dodatkowych chwil dla siebie z pomocą ...
-
Przyszłość dziecka: matematyka ważniejsza niż języki obce?
Matematyka, zwana królową nauk, nie jest ani ulubienicą, ani też mocną stroną polskich uczniów. Dowodem na to może być badanie, które Kantar MillwardBrown zrealizował na zlecenie mFundacji. Dowiodło ono, że polscy rodzice mają sporo obowiązków związanych z pomocą swoim latoroślom w nauce, a pomoc ta najczęściej dotyczy właśnie zadań z matematyki. ...