-
Usługi assistance: czy pandemia coś zmieniła?
... skorzystałoby z możliwości wideokonsultacji lekarskiej – to 16 punktów procentowych więcej osób niż w zeszłym roku. Wyniki te dobrze oddają otwartość społeczeństwa na nowe technologie w zakresie świadczonych usług medycznych. Pandemia koronawirusa szybko zweryfikowana oczekiwania i możliwości. Z dnia na dzień okazało się, że wideo, czy ...
-
Monitory AOC Q24V4EA, Q27V4EA, Q32V4 oraz U27V4EA
... Q27V4EA, AOC Q32V4 oraz AOC U27V4EA mają przekątne ekranu od 23,8 do 31,5 cali i wyświetlają obraz na płaskich matrycach IPS. Nowe modele dają początek linii AOC V4. Monitory Quad HD AOC Q24V4EA, Q27V4EA oraz Q32V4 to odpowiednio 23,8-, 27- oraz ...
-
Trendy HR 2021: trwa walka z minusami pracy zdalnej
... , które wytypowali na 2020 rok. Są to: holistyczny dobrostan pracowników, uwolnienie potencjału zatrudnionych, superzespoły łączące pracę ludzi oraz nowych technologii, nowe strategie zarządzania talentami i szybsze przeprojektowanie modelu pracy. Życie prywatne i praca pod jednych dachem Menadżerowie już od dłuższego czasu zdawali sobie ...
-
Cyberprzestępczość przechodzi metamorfozę. Oto aktualne zagrożenia
... zmanipulowania dostarczanych w ramach jakiegoś procesu informacji mają długą historię, ale dopiero udany atak na firmę SolarWinds przeniósł dyskusję o nich na nowe tory. W miarę jego rozwoju, od ofiar wyciekło wiele informacji. FortiGuard Labs uważnie monitorował te doniesienia i wykorzystywał je do zdefiniowania tzw ...
-
Rynek pracy wg kobiet i mężczyzn. Parytet czy dyskryminacja?
... latach, jak i w czasie pandemii. Przez ostatnie trzy dekady w Polsce rosły „techniczne” możliwości podejmowania pracy zarobkowej przez kobiety. Pojawiają się też nowe segmenty opisujące styl życia i pracy Polaków, np. DINKs, czyli pracujące, bezdzietne pary. Widok aktywnej zawodowo mamy dla osób z pokoleń Y czy ...
-
COVID-19: fałszywe domeny w natarciu
Check Point Research zwraca uwagę na skokowy wzrost rejestracji domen związanych ze szczepionkami przeciwko COVID-19. Wzrosła także liczba fałszywych witryn związanych ze szczepionkami. Trwająca na całym świecie akcja szczepień przeciw COVID-19 rozbudza zainteresowanie tą tematyką. Wykorzystują je cyberprzestępcy, rejestrując domeny i tworząc ...
-
Czy dyskryminacja ze względu na płeć przestaje być problemem?
... przejawy nierówności płci w miejscu pracy? Jak pracownicy gotowi są reagować na przejawy dyskryminacji ze względu na płeć w miejscu pracy? Co nowe przepisy mogą oznaczać dla banków? Jak pisze Hays, w zestawieniach dotyczących udziału kobiet w rynku pracy oraz równości w zakresie wynagradzania nasz kraj ...
-
Rynek pracy po roku z COVID-19
... startu jej drugiej fali. W trzech kolejnych pomiarach w okresie pandemii systematyczne rosła liczba respondentów posiadających pracę, którzy są bardziej gotowi na nowe propozycje niż przed pandemią (63% badanych w lutym 2021), a także tych którzy bardziej aktywnie przeglądają dostępne oferty pracy (53% badanych w lutym ...
-
Rynek reklamy z największym spadkiem od ponad 10 lat
Najnowsza odsłona badania Publicis Groupe wyraźnie potwierdza, że polski rynek reklamy nie uniknął negatywnych skutków pandemii. Miniony rok okazał się dla niego najgorszym od ponad dekady, a spadek jego wartości sięgnął blisko 9%. Po raz pierwszy w historii negatywną dynamikę odnotował internet. Budżety na reklamę cięły m.in. firmy pożyczkowe i ...
-
ManpowerGroup: rekrutację pracowników planuje 10% firm
... 2020 roku. Ten choć niewielki, ale jednak wzrost, to dobry znak dla poszukujących pracy. Pracodawcy zaczynają się powoli otwierać na nowe rekrutacje. Na rynku pojawi się więcej nowych ofert pracy, choć oczywiście nie wszędzie. Gdzie - w jakich regionach kraju i w jakich sektorach - będzie ...
-
Grunty inwestycyjne w pandemii. Co jest w cenie?
... wyłącznie do najpopularniejszych miejscowości turystycznych. W tym samym czasie hotele miejskie z trudem generowały biznes. W rezultacie zainteresowanie gruntami pod nowe projekty hotelowe dotyczyło niemal wyłącznie terenów w miejscowościach wypoczynkowych. Uwagę inwestorów przykuwały szczególnie działki nad morzem, w pierwszej linii brzegowej ...
-
7 trendów w rozwoju inteligentnych miast
... kamer wspierających bezpieczeństwo w przestrzeni publicznej. Trudno więc dziwić się coraz większym obawom społecznym w kwestii ochrony danych. Uchwalane na całym świecie nowe przepisy z zakresu bezpieczeństwa danych, jak np. RODO już sprawiają, że zarówno organy regulacyjne, jak i obywatele uważnie przyglądają się temu jak ...
-
Branża piekarnicza czeka na odbicie w HoReCa
... : Rosja, Arabia Saudyjska i Ukraina. Ogółem polskie wyroby piekarskie trafiły do 129 krajów na świecie. Plan na przyszłość - podążanie za trendami i nowe kanały sprzedaży Pandemia wprowadziła wiele zmian w preferencjach zakupowych klientów. Zdanie analityków Santander Bank Polska trudno ocenić, czy w przypadku branży piekarniczej ...
-
TOP5 największych biurowców w Krakowie
... to wyjątkowe miasto z niezwykłą historią, dlatego każda z inwestycji w tym miejscu jest dla nas powodem do radości. Wiemy, jak ważne są nowe obiekty biurowe dla rozwoju tego miejsca. Dbamy, by były jak najbardziej nowoczesne i komfortowe dla naszych najemców, ale jednocześnie pasowały do ...
-
Dlaczego home office sprzyja zmianie pracy?
... (bo ta od dawna jest omnichannel’owa), nastrój niepewności udzielił się pracownikom, którzy jeszcze nie myślą o zmianie zawodowej, ale sprawdzają nowe możliwości. Dokładnie tak, jak w każdym kryzysie. I jak w każdym kryzysie są organizacje, które będą zabiegać o to, by zachować swój stan posiadania ...
-
Czy praca zdalna i hybrydowa zredukują powierzchnię biura?
... – warto prowadzić wewnętrzne badania wśród pracowników umożliwiające wybór najlepszej organizacji biura z perspektywy danej firmy. Zmieniające się oczekiwania pracowników stawiają nowe wyzwania przed pracodawcami. Specjaliści i menedżerowie deklarują, że aby wykonywać efektywnie pracę z biura oczekują: zlokalizowania biura w bliższej okolicy (37 ...
-
Rynek pracy kobiet. Pandemia szansą czy zagrożeniem?
... na stanowiskach zdalnych związanych z e-commerce), a także w sprzedaży (z możliwością pracy online) i marketingu, głównie digitalowym. To kolejne potwierdzenie ogromnej roli, jaką nowe technologie odegrały w naszym życiu w ciągu ostatniego roku. Najmniejsze szkody pandemia wyrządziła bowiem w sektorach mocno scyfryzowanych. Widać to na przykładzie ...
-
Jak pandemia zmieniła zwyczaje kulinarne Polaków?
... (70%) zadeklarowało, że ta tradycja wieczornych spotkań przy stole na stałe wpisze się w ich kalendarze, kiedy restrykcje zostaną już zniesione. Nowe zwyczaje zakupowe Ograniczenia związane z pandemią zmieniły również to, jak i gdzie konsumenci robią zakupy. Co trzeci z nich przyznał, że w czasie obostrzeń ...
-
Inwestycje w nieruchomości komercyjne. Warszawa gwiazdą regionu?
Pomimo zawirowań związanych z pandemią, inwestycje w nieruchomości komercyjne radzą sobie dość dobrze. Z opracowanego przez CBRE raportu "Investors Intentions Survey" wynika, że blisko co 2. inwestor z Europy Środkowo-Wschodniej przekonany jest, że najbliższe miesiące zaowocują polepszeniem aktywności transakcyjnej. Najbardziej optymistyczne ...
-
Jak cyberprzestępcy działają w czasie pandemii?
... paliw. Dawniej przestępca musiał wrócić po takie urządzenie, aby pobrać z niego informacje. Natomiast teraz rzeczywiście popularność zyskują sprzedawane masowo w darknecie nowe rodzaje skimmerów, wyposażone w moduł Bluetooth. Wystarczy że przestępca zainstaluje skimmer na stacji paliw lub w innym miejscu. Później może podjechać z laptopem ...
-
Centra handlowe w 2020 r.: 28% spadek odwiedzin, obroty niższe o 26%
... odwiedzalności, wydawali więcej na swoje potrzeby. Potwierdzają to dane od operatorów kart płatniczych. Liczyliśmy, że w 2021 roku mając na względzie nowe zachowania klientów przekładające się na obroty, rozpoczniemy proces ratowania branży, przedsiębiorstw i miejsc pracy. Dzisiaj trudno na to liczyć – najemcy po ...
-
Pomimo kryzysu telekomunikacja nie rezygnuje z reklamy. Wydatki będą rosnąć
Miniony rok zaowocował, co nie jest w zasadzie żadnym zaskoczeniem, blisko 9-procentowym spadkiem wydatków na reklamę w sektorze telekomunikacji. Jak jednak wynika z opublikowanego właśnie raportu „Zenith Business Intelligence – Telekomunikacja” sytuacja powoli będzie się normować. Do 2023 roku średnioroczny wzrost ma wynieść 4,5%. Na 12 ...
-
Praca zdalna i hybrydowa staje się normą. 73 proc. pracowników chce elastyczności
Wybuch pandemii przyniósł za sobą masowe przejście na pracę zdalną. I choć gros pracowników ciągle pozostaje na home office, to inni już powrócili do biur. Jesteśmy też naocznymi świadkami rozwoju nowego, hybrydowego sposobu pracy. To bez wątpienia nie pozostanie bez wpływu na pozyskiwanie i utrzymywanie talentów w organizacji – wynika z ...
-
Droga do chmury: co jest barierą wdrażania rozwiązań chmurowych?
... niej będzie rosnąć. Co więcej, należy oczekiwać, że szereg korzyści, które zapewniają tego typu rozwiązania sprawi, że przedsiębiorcy odkryją w nich nowe wartości. Jedną z nich jest między innymi innowacyjność, która dotyczy nie tylko implementacji samego rozwiązania chmurowego, ale również podejścia producentów oprogramowania ...
-
Akumulatory do elektryków ratują przemysł motoryzacyjny w kryzysie?
... rozwój elektromobilności. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jakie wyniki wypracował przemysł motoryzacyjny? Co zmieni nowelizacja przepisów dotyczących upadłości konsumenckiej? Co nowe przepisy mogą oznaczać dla banków? Ostatnie lata w branży automotive należały do co najmniej owocnych. 2019 rok okazał się wręcz okresem ...
-
Magazyny gwiazdą rynku inwestycyjnego
Magazyny górą. Ten segment nieruchomości komercyjnych okazał się absolutnym wygranym czasów pandemii. Potwierdzeniem tego są rezultaty zrealizowanego przez Colliers raportu "The CEE Industrial Scene 2020-2021". Wynika z niego, że miniony rok okazał się rekordowym pod względem wolumenu inwestycji w powierzchnie magazynowe. Transakcje zawarte w ...
-
Na opóźnienia w płatnościach skarży się co trzecia firma
... na koronawirusa wśród załogi. 66,8 proc. firm posiada zobowiązania finansowe. Z 26,9 proc. do 35,3 proc. wzrósł odsetek przedsiębiorców, którzy podpisali nowe zobowiązania w czasie trwania pandemii. Z 14,5 proc. do 16,9 proc. wzrosła grupa firm, które przewidują problemy ze spłatą rat kredytowych lub/i ...
-
WannaCry powraca
... pewni, dlaczego oprogramowanie jest ponownie wykorzystywane przez hakerów, a liczba organizacji dotkniętych WannaCry na całym świecie wzrosła od początku roku o 53%. Nowe próbki nadal wykorzystują do rozprzestrzeniania exploita EternalBlue - dla którego łaty są w teorii dostępne od ponad 4 lat, co pokazuje jak istotnym ...
-
Zarządzanie projektami: jak i po co zidentyfikować role projektowe?
... odpowiedzialności nie jest wcale tak trywialny jak mogłoby się wydawać. Wyobraźmy sobie dla przykładu firmę która projektuje i wdraża na rynek nowe produkty i każdy produkt traktowany jest jako odrębny projekt. Często pomysł na nowy produkt pojawia się w działach sprzedaży albo marketingu, potem ...
-
Za jakimi trendami podążać będą startupy? Liczy się nie tylko technologia
... inteligencja – w szczególności rozwiązania oparte o big data i sieci neuronowe, wdrażane w wielu obszarach życia) oraz Smart living - 25 proc. (tj. rozwiązania oparte o nowe technologie, które wspierają codzienne życie człowieka tak, aby było ono łatwiejsze). W trendach środowiskowych najważniejszą rolę ogrywają Eco conscious (24 proc ...
-
Różnice pokoleniowe: dzielą nas zmiany klimatyczne i media społecznościowe?
... młodsze pokolenie, dla którego to naturalne środowisko – mówi Paweł Tamioła, consultant z Havas PR Warsaw. Z drugiej strony zauważamy również, jak pozornie nowe medium, czyli Facebook notuje odpływ młodych użytkowników w kierunku TikToka czy Instagrama. Rozwój nowych platform przyczynia się do pogłębienia przepaści między ...
-
Sieć 5G i Wi-Fi 6 chce wdrożyć 98% firm
... odnaleźć. Zdalne narzędzia komunikacji nie tylko ułatwiają współpracę, lecz także pozwalają przetrwać niełatwy okres dystansu społecznego. Innowacje, nowe modele biznesowe i uzyskanie przewagi konkurencyjnej, skuteczna komunikacja, poprawa bezpieczeństwa, zwiększenie komfortu i efektywności pracowników, inspirujące i angażujące doświadczenie ...
-
Dyskonty w Polsce na fali wzrostu
... coraz przychylniej patrzy na parki handlowe jako format stosunkowo odporny na pandemię, bardzo pozytywnie oceniamy dalszy rozwój dyskontów FMCG w Polsce. Nowe „hard dyskonty” w Polsce Okres, w którym mogliśmy określić wiodących na polskim rynku dyskonterów „hard dyskontami”, już minął. Sieci Biedronka, Lidl, Netto ...
Tematy: dyskonty, sieci dyskontowe, sklepy dyskontowe, Biedronka, Lidl, Aldi, Netto, FMCG, e-grocery, zakupy spożywcze, zakupy internetowe -
Pandemia wzmaga nieuczciwość w biznesie, ale są wyjątki
... firma spotkała się w czasie pandemii? Z jakimi wyjątkowo etycznymi, wykraczającymi poza zwykłą uczciwość zachowaniami kontrahentów firma spotkała się w czasie pandemii ? Co nowe przepisy mogą oznaczać dla banków? Założenie, że firma może postępować nieuczciwie w wyjątkowych sytuacjach, takich jak np. pandemia, przekłada się na ...
-
Kiedy życie wróci do normy sprzed pandemii? Są wyniki badania EY
... ,3%. Liczy się również to, jakiego rodzaju produkty wkładamy do koszyka. Ograniczanie wydatków na artykuły inne niż niezbędne (czyli na przykład nowe ubrania, przedmioty kosmetyczne, artykuły gospodarstwa domowego) dotyczy 54,4% badanych, podczas gdy w październiku stosowanie tego typu ograniczeń zakupowych deklarowało 45% z nich ...