-
Analiza otoczenia biznesowego firmy
... rynkową w naszej katergorii i zagospodarować ją w sposób bardzo charakterystyczny, jedyny dla siebie. Od tego, co robi nasza konkurencja, zależy, jak dalece wyjątkową ... co jest lub co może być motorem napędowym naszych działań marketingowych; czego oczekuje od nas decydent-właściciel danej hurtowni. Być może atrakcyjny program lojalnościowy, dzięki ...
-
Ceny nieruchomości na świecie wciąż spadają
... rozwiniętych, jak i rozwijających się. W Stanach Zjednoczonych spadek cen na rynku wtórnym utrzymuje się od 21 miesięcy bez przerwy. W maju sięgnął 16,8% w skali roku i był to 7. miesiąc ... tym względem pogarsza rosnąca liczba osób mających trudności z obsługą kredytów, do czego zaś przyczynia się pogarszająca się sytuacja na rynku pracy. Nie udało ...
-
Rynek pracy specjalistów II kw. 2009
... : Finanse mają się lepiej Z raportu wynika, że kryzys nie zajrzał w oczy specjalistów od handlu i sprzedaży - ci mimo spowolnienia gospodarki nadal mogli przebierać w ofertach. W pewnym ... też, że Polacy raczej nie mają już czego szukać za granicą. Takie kraje jak Wielka Brytania czy Irlandia już od jakiegoś czasu borykają się z rosnącym bezrobociem ...
-
Tydzień 31/2009 (27.07-02.08.2009)
... Nic więc dziwnego, że analitycy przewidują znaczne pogorszenie się sytuacji w naszych przedsiębiorstwach, czego potwierdzeniem jest także ostatnia nowelizacja budżetu. Przyjęty w ubiegłym roku budżet przewidujący wpływy ... że jeżeli dług publiczny przekroczy 55% PKB (ale jest jeszcze niższy od 60% PKB) rząd musi przedstawić Sejmowi program działań ...
-
Cele i wartość marketingu
... Often Differ from CEOs’ Agenda (Priorytety działu marketingu często są różne od celów prezesa), marketing uważany jest w firmie za jeden z jej filarów ... krótkiemu okresowi, najprawdopodobniej uzyska się nawet w połowie prawdziwego obrazu, w rezultacie czego marketing zostanie skierowany do pomocy krótkookresowym, taktycznym promocjom sprzedaży. Taka ...
-
Polskie firmy i ich obecność w Internecie
... od klientów. Brak promocji w sieci Posiadanie estetycznej strony firmowej jest warunkiem koniecznym ale niewystarczającym do tego, aby internet stał się efektywnym kanałem komunikacji. Globalna sieć coraz bardziej się rozrasta. Tylko w polskim internecie jest zarejestrowanych ponad milion domen .pl, z czego ... telefonicznej. Od niedawna możliwe jest ...
-
Debiuty giełdowe w Europie w III kw. 2009r.
... spadków jest fakt, iż osiem na dziewięć debiutujących spółek wybrało rynek NewConnect (z czego trzy zdecydowały się jedynie na dopuszczenie dotychczasowych akcji do obrotu, bez ... IPO charakteryzowała niska aktywność pod względem wartości przeprowadzonych ofert. Wprawdzie w okresie od lipca do września odnotowano wzrost liczby debiutów w stosunku do ...
-
Energetyka wiatrowa a dotacje EU
... i Gospodarki Wodnej od 1976 roku w Polsce istnieją obszary, gdzie występują korzystne warunki dla energetyki wiatrowej, przy założeniu kryterium opłacalności 1250 kWh/m2/rok z 1 m2 powierzchni skrzydeł siłowni. Szacuje się, że wystarczające warunki dla rozwoju elektrowni wiatrowych panują na 40% powierzchni kraju. Z czego najkorzystniejsze warunki ...
-
Inflacja I-VI 2009: ujęcie terytorialne
... wskaźniki, tam gdzie widoczne były pewne prawidłowości, usystematyzowane zostały począwszy od danych ogółem, przez główne grupy towarów i usług, aż do ... w miastach powyżej 250 tys. konsumenci płacili średnio o 5,0% mniej (z czego o 7,8% mniej w sklepach wielkopowierzchniowych), niż mieszkańcy małych miejscowości. Analizując dynamikę cen w ...
-
Indeks biznesu PKPP Lewiatan X 2009
... Biznesu Lewiatana jest wskaźnikiem koniunktury gospodarczej w kraju, obliczanym i publikowanym miesięcznie od początku 2003 r. Powstaje na podstawie prognoz czołówki ekonomistów polskich oceniających ... popyt rynkowy, zmuszający do zaostrzenia konkurencji cenowej, czego efekty widać w postaci trwającej już prawie od pół roku miesięcznej deflacji cen ...
-
Budowanie modelu kompetencji
... deficytowe, skutkiem czego pozyskiwani są i utrzymywani pracownicy o pożądanych kluczowych kompetencjach, a jednocześnie wypełniane są luki kompetencyjne poprzez właściwie dobrane metody doskonalenia. Model kompetencji umożliwia również zarządzanie wiedzą, m.in. poprzez rozwój kompetencji związanych z transferem wiedzy. W zależności od tego, które ...
-
Metoda nabycia czy łączenia udziałów?
... zalecana w pozostałych przypadkach, przede wszystkim, gdy przedsiębiorstwa były do tej pory od siebie niezależne. W pierwszej kolejności omówmy metodę łączenia udziałów. Polega ... możliwa, wobec czego zaleca się powtórzenie wyceny aktywów i pasywów przedsiębiorstwa przejmowanego. Jeśli cena nabycia nadal będzie niższa od wartości godziwej aktywów ...
-
Najskuteczniejsze techniki sprzedaży
... od nas już od dawna. Nasze doświadczenia w Instytucie Sprzedaży Sandlera mówią, że gdy próbujemy na siłę sprzedać jakieś produkty lub usługi, zazwyczaj u potencjalnych klientów wywołujemy tylko postawę obronną. Klienci podświadomie bronią tego, co już mają lub czego ... zbliżać się do klienta, oddala się od niego. Taka sama technika jest często ...
-
Administracja publiczna: 70% wydatków to płace
... publicznymi można zarządzać tak samo, jak instytucją komercyjną, czego najlepszym przykładem są wybrane jednostki samorządu terytorialnego zarządzane przez ... zagrożenia należy analizować na bieżąco? Nowa ustawa o finansach publicznych obowiązująca od 1 stycznia 2010 roku wprowadza pojęcie „kontroli zarządczej”. Oznacza to konsolidację zarządzania ...
-
Ceny transakcyjne nieruchomości II 2010
... już obecnie największe banki przestrzegają jej zaleceń w obszarze kredytów hipotecznych, wobec czego nie oczekujemy ani zwiększonego – z tego powodu – popytu na kredyty hipoteczne przed ... i wciąż rosnące bezrobocie. Jak obliczamy cenę metra kwadratowego? Począwszy od sierpnia 2009 roku ceny transakcyjne metra kwadratowego w danym miesiącu obliczamy ...
-
Wyniki finansowe banków I-XII 2009
... niefinansowego (5,8%) był o 7,6 pkt proc. niższy od wzrostu wartości depozytów (13,4), w rezultacie czego wartość kredytów dla tego sektora była większa od wartości depozytów o 67,8 mld ... 2,3% więcej niż przed rokiem). Dynamika kosztów była o 3,2 pkt proc. wyższa od dynamiki przychodów. Koszty banków komercyjnych osiągnęły 185,3 mld zł, a banków ...
-
Budownictwo mieszkaniowe: wyraźne ożywienie
... przed rokiem. Pozytywne tendencje potwierdzają dane Home Broker o sprzedaży nowych mieszkań w tym mieście. Od III kwartału ub.r. rośnie ona średnio o 25% z kwartału na ... popytu. W przypadku deweloperów stricte mieszkaniowych pojawiały się także strategie dywersyfikacji, czego wynikiem było wchodzenie także na rynki komercyjne. Stabilny wzrost w ...
-
Najlepsi pracodawcy 2010
... HR na rynku i tego, czy i jak się zmieniały w zależności od koniunktury gospodarczej. Ich analiza pokazuje, że cechami, które w największym stopniu decydują ... czy walka z kryzysem" – dodaje Magdalena Warzybok, Menedżer Projektu Badania Najlepsi Pracodawcy. Z czego pracownicy są zadowoleni, a co oceniają krytycznie? Wybrane wnioski z Badania Najlepsi ...
-
Indeks biznesu PKPP Lewiatan V 2010
... trudno będzie poprawić, gdyż w bieżącym kwartale czeka nas raczej spowolnienie, czego zapowiedzią mogą być obniżenie tempa sprzedaży detalicznej i nagłe załamanie inwestycji. ... odtwarzaniem zapasów. To drugie ma swoje granice, a dalsze wzmocnienie eksportu zależy od poprawy koniunktury na świecie. Możemy bardziej liczyć na poprawę popytu ...
-
Strategia brand butler
... z rynku Taki „asystent marki” może przybierać wiele różnych postaci w zależności od funkcji, jaką pełni sama marka. Zasadniczo z obecnie dostępnych aplikacji można wygenerować ... ukierunkowuje go na służenie klientowi i wymusza zastanowienie, czego nasi klienci tak naprawdę oczekują od marki. Jeżeli więc nie ma sensownych możliwości rozszerzenia ...
-
Rozliczanie dotacji unijnych
... projektu pracują jego wszystkie składowe, począwszy od realnego pomysłu, a kończąc na stuprocentowym rozliczeniu dotacji i utrzymaniu trwałości przedsięwzięcia. Dotacje unijne nie są dla wszystkich. Unijne dofinansowanie stanowi dźwignię dla zaplanowanego rozwoju firmy. Przedsiębiorca, który sam nie wie czego chce i twierdzi, że może otrzymać ...
-
Rynek nieruchomości w Polsce VII 2010
... Banku Szwajcarii, Narodowym Banku Polskim i Europejskim Banku Centralnym jest rekordowo niski i wszystko, czego można się spodziewać to ich wzrost w nie tak znowu odległej ... . 6000 PLN za m2 - obowiązują w Gdańsku i w Gdyni. Jednak i w tych miastach, w zależności od lokalizacji oraz standardu lokalu, można znaleźć oferty dużo tańsze jak i kilkakrotnie ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 35/2010
... czego najwięcej pochłonął przemysł elektroniczny. Jan Mazurek Główny Analityk Investors Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych SA BANK KOREI BĘDZIE SKUPOWAŁ ZŁOTO? Dzisiaj na porannym fixingu London Bullion Market cena złota wyniosła 1240,25 USD za uncję i była wyższa od ... , która znajduje się zaledwie 1,9% od historycznego szczytu. Jednak Kang Sung ...
-
Modele podejmowania decyzji biznesowych
... prowadzonych pod wodą. Komatsu od początku wiedziało do czego zmierza, decyzja dotyczyła tylko sposobu postępowania; składała się przy tym z ciągu decyzji, które musiały spełniać warunek uzyskiwania kolejnych punktów w przewadze konkurencyjnej. Czwarta metoda to metoda decyzji śmietnikowej. Jej nazwa pochodzi od ...
-
Decyzje inwestycyjne: przykłady błędów
... wpływ historycznych notowań na przyszły kurs waloru. Generalnie ludzie niezależnie od posiadanej wiedzy na temat aspektów analizy fundamentalnej i technicznej są skłonni ... wyobraźnią. Dostępność oparta na doświadczeniu zakłada, że ludzie wykazują większe zaufanie do tego czego wcześniej doświadczyli, widzieli lub słyszeli na dany temat. Nie ...
-
Na czym polega zarządzanie przez cele?
... merytorycznie poprawnie sformułowane, a pracownik musi być absolutnie świadom, czego kierownictwo od niego wymaga. Jest to ważny krok we wprowadzaniu MBO. Założenia ... powoduje zwiększenie wydajności. A wiadomo, że dobre wyniki i osiągane cele firmy zależą od zgranego i skutecznego zespołu pracowników. Co za tym idzie, poprawia się komunikacja między ...
-
Zachowania konsumenckie
... procesie ma zasada, że podstawą zapamiętywania i przechowywania informacji jest ich stałe powtarzanie z czego też często korzystają firmy reklamowe tworząc kampanie których celem jest ... też korzystne porównywanie z innymi produktami nie noszącymi cech zamiennych. Eksperci od marketingu stosują w tym wypadku zabieg cięcia cen i prowokowania klienta ...
-
Segmentacja klientów
... dowiedział się o firmie, jak do nas trafił; Co mu się u nas podoba, czego mu brakuje, a co chciałby zmienić. Dlaczego lubię z tobą pracować? Relacja firma-klient ma w ... decyzji wewnętrznych i rynkowych. Dzięki segmentacji można sprawdzić, czy firma uzależniona jest od jednego z odbiorców, który generuje więcej niż 20 proc. całkowitego obrotu firmy ...
-
Gospodarka polska 2010 wg PKPP Lewiatan
... r. W drugiej połowie roku wzrost zapasów był efektem dynamizującej się sprzedaży. To, czego na pewno zabrakło w 2010 r., to wzrostu inwestycji przedsiębiorstw. A eksport ... przez przedsiębiorstwa za „normalną” (stabilną). Co ciekawe, za najmocniej odbiegające od „standardowego” dla działalności gospodarczej ryzyka firmy uznawały w 2010 r. ryzyko ...
-
Domeny internetowe 2010
... domenę .co, przypisaną Kolumbii. Po kilkunastu latach ograniczeń rejestr domeny .co został otwarty. Od września własny adres może zarejestrować każdy, bez względu na miejsce zamieszkania ... końcówką .pl to zaledwie niewielki ułamek tej liczby, ale nie mamy się czego wstydzić. Wśród domen narodowych „peelka” zajmuje dziesiąte miejsce na świecie pod ...
-
UOKiK wykrył zafałszowane produkty żywnościowe
... i warzywnych oraz oliwy z oliwek. W specjalistycznych laboratoriach sprawdzono ponad 1,2 tys. partii z czego zakwestionowano 5 proc. Produkty mleczne Kontroli poddano łącznie 1580 ... 314 partii masła zakwestionowano 21. Pamiętaj! Zgodnie z prawem masło to produkt zawierający od 80 do 90 proc. tłuszczów mlecznych i żadnych roślinnych. Nazwy ser, ...
-
Agencje bankowe w 2010 r.
... posiada 17 banków dysponujących łącznie liczbą 9160 placówek w całej Polsce, z czego 3778 działa na zasadach agencyjnych. Jak czytamy w raporcie, 2010 był ... najszersza, zbliżona do oferty oddziałów własnych), a także prowizje, jakie otrzymuje agent od sprzedaży poszczególnych produktów. Należy także zrobić biznes plan uwzględniający potencjał ...
-
Ceny ziemi rolnej w 2010
... sprzedanych gruntów. Analizując zmiany ceny gruntów rolnych wyraźnie widać, że od 3 lat spada dynamika wzrostu. Ostatni rok wskazuje na stabilizację cen. Największy ... pozostaje 310 tys. ha gruntów (w postaci ponad 500 tys. działek), z czego największą powierzchnią dysponują oddziały terenowe we Wrocławiu, Szczecinie, Olsztynie i Gdańsku – łącznie ...
-
Baza noclegowa w Polsce 2010
... Od stycznia do końca grudnia 2010 roku w obiektach hotelowych (czyli w hotelach, motelach, pensjonatach i innych obiektach hotelowych) wynajęto 16,6 mln pokoi, z czego ... jak i zagraniczni głównie korzystali z noclegów w pokojach gościnnych (odpowiednio 86% i 93%). Od stycznia do grudnia w ww. obiektach udzielono 1542,9 tys. noclegów: 1301,6 tys ...
-
Globalny rynek usług biznesowych 2011
... tysięcy zaginionych, 170 miliardów dolarów strat materialnych, 2 miliony ludzi odciętych od dostaw energii elektrycznej, ryzyko skażenia radioaktywnego na skutek awarii ... czy Maroko mogą zostać odłączone od Internetu. Jak podaje raport, podobny skutek mogą mieć cykliczne przerwy w dostawie energii, czego doświadczają dzisiaj inwestorzy w Japonii ...