-
Home office i popyt na biurowce. W Warszawie to się nie wyklucza
... Norblin (8 500 mkw., poufny najemca), umowa przednajmu w biurowcu Warsaw Unit (4 300 mkw., CBRE), umowa przednajmu w biurowcu Varso 2 (3 800 mkw., Orsted Polska). Pierwszy kwartał tego roku, a raczej jego końcówkę, zdominowały zmiany. Firmy tymczasowo przeniosły swoją działalność online i wdrożyły model pracy zdalnej na ...
-
Pandemia, czyli sezon na kradzież danych osobowych
... cyberprzestępców, Ministerstwo Cyfryzacji wspólnie z NASK, UKE i największymi telekomami uruchomiło rejestr stron pishingowych. Inicjatywa ta wzbudziła zainteresowanie Polaków - z danych CERT Polska wynika, że w pierwszym tygodniu od momentu uruchomienia portalu, lista ostrzeżeń przed przestępczymi stronami została pobrana ponad 60 tysięcy razy ...
-
40% Polaków ma plany na wakacje po pandemii. Uratują turystykę?
... turystykę, wiele osób i instytucji w naszym kraju już dziś włączyło się do wspólnej akcji, namawiając podróżnych, by nie odwoływali wycieczek. Polska Organizacja Turystyczna wraz z Ministerstwem Rozwoju rozpoczęła kampanię internetową #WybierzVoucher, zachęcając turystów do nabywania voucherów, które gwarantują możliwość skorzystania z imprez ...
-
Rynek reklamy w czasie pandemii. Ofensywa marketerów?
... Liczba użytkowników, którzy stykają się z przekazem marketingowym, nie uległa w omawianym okresie dużej zmianie. – komentuje Michał Włodarczyk, Dyrektor Zarządzający, Gemius Polska - Skąd więc znaczący wzrost liczby kontaktów z reklamami? Z jednej strony wynikać to może z intensywniejszych działań marketerów w niektórych branżach, z drugiej strony ...
-
Czy koronawirus uderzy w nieruchomości komercyjne?
... . Kolejne miesiące nie będą najłatwiejsze ani dla najemcy ani dla wynajmujących nieruchomości. Czego powinni oczekiwać? O tym w komunikacie opublikowanym przez Corees Polska. Od czasu ogłoszenia pierwszego przypadku zakażenia koronawirusem życie w naszym kraju wyraźnie zwolniło. Kawiarnie, restauracje i puby zawiesiły swoją działalność. Dzieci ...
-
Redukcja zatrudnienia sposobem na kryzys? Niekoniecznie
... stanowi wyzwanie dla 36 proc. przedsiębiorstw, a 7 na 10 firm ocenia, że sytuacja pod tym względem pogorszyła się w porównaniu do lutego. - Polska gospodarka zaczyna odczuwać skutki wyhamowania aktywności na skutek rozwoju pandemii koronawirusa. Świadczą o tym zarówno spadki przychodów przedsiębiorstw, mniejsza liczba zamówień ...
-
Rynek e-commerce w czasie koronawirusa
... fizyczny kontakt z klientem do niezbędnego minimum. Należy również pamiętać o kwestiach bezpieczeństwa. Firmy dostawcze starają się wyjść naprzeciw trudnej sytuacji. Poczta Polska, Inpost i Ruch dbają o pracowników i klientów m.in., odkażając paczki. E-sklepy również powinny dołożyć wszelkich starań, aby zminimalizować ryzyko zachorowań, np ...
-
PIE o przyszłości Polski w 2035 roku. Siła nabywcza wynagrodzeń osiągnie średnią UE?
Polski Instytut Ekonomiczny przedstawia ustalenia raportu „Foresight Polska 2035. Eksperci o przyszłości”. Wprawdzie prognozy rozwoju społeczno-gospodarczego naszego kraju sformułowane zostały jeszcze przed wybuchem pandemii koronawirusa, to jednak wiele z tych ...
-
Sieci handlowe: jak odbudować zaufanie konsumentów po pandemii?
... „normalności” na pewno pomogą odpowiednie plany komunikacji i nowe zasady funkcjonowania – powiedziała Beata Kokeli, szefowa działu najmu powierzchni handlowych w Cushman & Wakefield Polska. Artykuł powstał na podstawie artykułu Barrie Scardiny pt.” Restoring retail confidence: strategies forward-looking brands should consider now”.
-
Popyt na biurowce w regionach nie spada. Wynajmuje głównie branża IT
... kwartale 2020 roku, wiele firm z branży IT planuje dalszy rozwój. Nadmienić należy także, że w wyniku stabilizacji gospodarek już po pandemii Polska prawdopodobnie będzie beneficjentem przetasowań lokalizacyjnych biznesu SSC na świecie. Aktualny kryzys pokazał słabość zabezpieczeń i możliwości kontynuacji biznesu szczególnie w krajach Azji ...
-
Centra handlowe kompletnie zdominowane przez pandemię
... trzech pierwszych miesięcy roku miały miejsca także inne ważne zdarzenia. 20 lutego UOKiK wydał zgodę na przejęcie przez spółkę Kaufland Polska Markety czterech hipermarketów działających obecnie pod marką Tesco. Decyzje dotyczyły sklepów Tesco w Lublinie, Ostrołęce, Wrocławiu i Warszawie. Echo Investment z kolei podpisało ...
-
Dobroczynność po polsku, czyli na co wpłacamy 1% podatku dochodowego?
Polacy lubią pomagać. To jeden z głównych wniosków, jaki płynie ze zrealizowanego przez Santander Consumer Bank Polska raportu "Polaków portfel własny: wiosenne wyzwania". Okazuje się również, że okazją dla przekazania wsparcia potrzebującym jest przede wszystkim roczne rozliczenie ...
-
Rynek pracownika w czasach epidemii koronawirusa
... informacje o tym, że duża część Ukraińców konkurująca do tej pory z Polakami o pracę, wyjechała do siebie. Nikt dziś nie ukrywa, że Polska gospodarka, dotąd silnie zintegrowana z innymi gospodarkami Europy i świata, wchodzi w ostrą recesję, która prawdopodobnie skończy się masowymi bankructwami firm i gwałtownym wzrostem ...
-
Mało chętnych na ubezpieczenia online. Polisy kupujemy od agenta
Jedno z ostatnich badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia dla UNIQA Polska pokazało, że kanał internetowy nie jest ulubioną przez Polaków drogą zakupu polis. Okazało się, że w tym przypadku pozostajemy tradycjonalistami, kupując ...
-
Nastroje społeczne na dnie. Boimy się o pieniądze, bezrobocie i gospodarkę
... są tylko subiektywne odczucia społeczeństwa, ale są niezmiernie ważne dla odbudowy gospodarki, dla odbudowy popytu. Bez zaufania w stałość miejsc pracy polska gospodarka będzie się bardzo wolno rozpędzać, jeżeli w ogóle” – mówi dr Dudek.
-
Salesforce: siłą marketingu będą dane i innowacje
Salesforce, globalny lider w dziedzinie systemów CRM, opublikował szóstą edycję swojego raportu „State of Marketing”, która pokazała, że w miarę jak technologia zwiększa oczekiwania klientów, polscy specjaliści ds. marketingu nie tylko przekazują komunikaty, lecz także angażują się w interakcje z klientami i nawiązują z nimi wartościowe relacje, ...
-
Koronawirus: 500 mld euro na pomoc gospodarkom UE
... do 169% PKB. Symbolika funduszu ratunkowego UE wciąż więc przeważa nad jego bieżącym wpływem ekonomicznym. Co interesujące, w tym wyliczeniu, Grecja, Polska, Austria i Niemcy – w tej kolejności – stałyby się kluczowymi płatnikami składek netto. Paradoksalnie, mając na uwadze dotkliwy wpływ koronawirusa Covid-19 na gospodarkę ...
-
Dzień matki, czyli praca zdalna, opieka na dzieckiem i stres
... "przyziemnych" czynnościach jak gotowanie i sprzątanie. Z badania zrealizowanego dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor wynika, że w takiej sytuacji znalazła się co druga polska mama. Dla porównania, w przypadku mężczyzn odsetek łączących rolę ojca i pracownika to już jedynie 35 proc. O ile rodzice dzieci do 8 lat ...
-
Firmy rodzinne: ciągle bez pomysłu na sukcesję
... jest japoński hotel Hoshi Ryokan, którego tradycja sięga przeszło 1400 lat wstecz. Wymiana generacji to nieuchronny scenariusz każdego biznesu rodzinnego i Polska nie jest tu oczywiście żadnym wyjątkiem. Niestety. Kolejne edycje badania Deloitte pokazują, że kwestie związane z sukcesją ciągle przysparzają firmom rodzinnym ...
-
Powrót z home office już za chwilę. Jak będą działać biura?
... tak samo produktywna i wydajna. To właśnie home office stał się symbolem tzw. „nowej normalności.” - mówi Krzysztof Frydrychowicz, partner zarządzający CIONET Polska. Na pewno jeszcze większy nacisk zostanie położony na bezpieczeństwo. Zmieni się system zarządzania zespołami, ale także system motywowania czy dbania ...
-
KPMG: zielone obligacje szansą dla polskich samorządów
... Krajowego, który w kwietniu br. wyemitował obligacje o wartości nominalnej 13 mld zł. W ostatnim miesiącu także minister finansów oświadczył, że pomimo pandemii Polska nie rezygnuje z emisji zielonych obligacji zaplanowanych na 2020 rok. Zrównoważone finansowanie, a w szczególności emisja zielonych i społecznych obligacji może być szansą dla ...
-
Deloitte: na odzież i sprzęt sportowy wydajemy 193 euro rocznie
... lat. W pięciu z ośmiu badanych krajów większą popularnością cieszy się aktywność sportowa, która nie wiąże się z członkostwem w klubie sportowym. Wyjątkiem są Polska, Francja oraz Niemcy. Głównym argumentem przemawiającym za podejmowaniem aktywności fizycznej według respondentów we wszystkich krajach jest dostępność czasu wolnego. Na ...
-
Polskie firmy: warunki pracy są bezpieczne, ale brakuje przepisów
... w kolejnej tarczy, ale w Kodeksie pracy - podsumowuje Liliana Strupp, członek Zarządu Polskiego Forum HR oraz Head of Legal & Public Affairs w Randstad Polska.
-
Dyrektorzy finansowi o pandemii: 2/3 nie dostrzega pogorszenia płynności finansowej
... i utrzymują się na poziomie kilkunastu procent. To pokazuje, gdzie i jak bardzo koncentruje się obecnie uwaga dyrektorów finansowych – mówi Paweł Spławski. – Polska gospodarka, i tym samym polskie firmy, mają przed sobą największe wyzwanie od początku transformacji. Weszliśmy w okres recesji, która potrwa do końca ...
-
Przemysł 4.0: ewolucja nie rewolucja?
... żadnych działań związanych z szeroko pojętą czwartą rewolucją. Dobry plan to podstawa Według wyników badań rynkowych przeprowadzonych w 2019 r. przez PSI Polska wśród małych i średnich przedsiębiorstw produkcyjnych pt. „Gotowość firm produkcyjnych do wdrożenia rozwiązań Przemysłu 4.0”, dużym optymizmem mogą napawać deklarowane plany inwestycji ...
-
Trojan Dridex psuje bezpieczeństwo sieciowe Polski
Check Point Software Technologies prezentuje najświeższą odsłonę rankingu bezpieczeństwa sieciowego. W najnowszej, majowej edycji zestawienia, Polska zajmuje ponownie dość odległą, bo 26. pozycję, co jednocześnie jest awansem o jedno oczko względem kwietnia br. Przyczynił się do tego m. ...
-
Jak portale społecznościowe niebezpiecznie polaryzują społeczeństwo?
... pod uwagę tylko dane statystyczne zbierane w dużych miastach. Zamknięto się we własnym kręgu analityków z dużych miast. Tak jakby zapomniano, że polska wieś też ma swój głos i stanowi znaczny odsetek mieszkańców Polski. Wracając jednak do Facebooka i profilowania. Jeśli interesujemy się polityką, lata ...
-
Transformacja cyfrowa: jak Europa Środkowa adaptuje chmurę?
... znalazły się zarówno brak zaufania do tego typu instytucji, jak i zapotrzebowania na takie usługi, odpowiednio 27 i 24 proc. Co ciekawe, Polska jest w tej kwestii wyjątkiem wśród krajów Europy Środkowej. Przykładowo dla ¼ badanych czeskich firm wewnętrzne procedury stanowiły istotne ograniczenie, ale na ...
-
Kto ma oferty pracy dla inżyniera?
... , czyli np. na kontraktingu, zamiast na umowie o pracę. Portret inżyniera w dobie czwartej rewolucji przemysłowej wyłania się też z raportu „Smart Industry Polska 2019”. Z badań przeprowadzonych na zlecenie firmy Siemens oraz Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii dowiadujemy się, że inżynierskie kompetencje przyszłości, a właściwie już ...
-
realme 6s zadebiutował w Polsce
... 2020 roku w sieci sklepów: X-Kom.pl, RTV EURO AGD, MediaExpert.pl, Komputronik.pl oraz Neonet.pl, a także w oficjalnym sklepie realme Polska - sklep-realme.pl.
-
Omnichannel w obliczu pandemii: z ewolucji w rewolucję
... procent biznesu powinna zajmować sprzedaż on-line, znaleźli obecnie odpowiedź – jak największą – mówi Jadwiga Żurek, dyrektor sprzedaży w Arvato Supply Chain Solutions Polska. Do końca 2019 roku, czyli jeszcze przed wybuchem pandemii, jako główne kanały komunikacji z klientem ankietowani wskazywali stronę www oraz Facebook ...
-
EY: 90% firm twierdzi, że pandemia nadwyręża etykę w biznesie
... wszystkim na przyciągnięcie nowych klientów - z takiego założenia wychodzi 57% badanych i jest to odsetek znacznie wyższy niż średnia liczona globalnie (41%). Polska uczciwość prezentuje się tym lepiej, że jedynie 16% badanych jako powód uczciwych zachowań podaje obawy przed działaniami ze strony regulatorów ...
-
Hotelarze kontra pandemia. Jakie działania naprawcze podjąć?
... jak na dynamikę wskaźników działalności hoteli wpływały doniesienia o pojawianiu się nowych przypadków zachorowań i zgonów na koronawirusa raportowane w różnych kontekstach geograficznych: Polska, Europa (bez Polski) i świat (bez Europy). Spodziewano się, że siła tego oddziaływania zależała od następujących charakterystyk badanych rynków miejskich ...
-
Kanały online po pandemii: bardziej ewolucja niż rewolucja
... gospodarczych i sanitarnych wrócimy do swoich wcześniejszych nawyków, czy też zagrzejemy miejsca w cyfrowej rzeczywistości? Odpowiedzi na to pytanie poszukiwali Provident Polska i SpotData we wspólnym raporcie „Po migracji. Człowiek w cyfrowym świecie”. Jak czytamy w komunikacie z raportu, w kwietniu pandemia koronawirusa uwięziła w domach aż ...
-
Pandemia a biznes: firmy tną koszty i inwestycje
Francusko-Polska Izba Gospodarcza (CCIFP) przedstawia wyniki drugiej fali badania poświęconego kondycji biznesu w dobie pandemii. Pierwsza jego edycja miała miejsce w marcu, kiedy to zapytano firmy o spodziewane następstwa koronawirusa. Z kolei najświeższa odsłona pozwala sprawdzić, na ile przewidywania firm okazały się słuszne. Oto, co udało się ...