-
Rynek reklamy wart 13 mld zł. Reklama kinowa z dużym wzrostem
Publicis Groupe dokonała podsumowania sytuacji panującej w minionym roku na rynku reklamy w Polsce. Najnowsze doniesienia wskazują m.in., że w ciągu 12 minionych miesięcy udało mu się zanotować wzrost na poziomie 9,1%, w efekcie czego jego wartość netto osiągnęła blisko 13 mld zł. Największą dynamiką wzrostu może pochwalić się reklama kinowa. ...
-
Co trzecia firma planuje rekrutacje pracowników w II kw. 2025 roku
W II kwartale 2025 roku 33% pracodawców w Polsce planuje rekrutacje pracowników, a 46% nie zamierza zatrudniać nowych kadr. Co piąty pracodawca planuje zwolnienia. Prognoza netto zatrudnienia dla Polski na okres od kwietnia do końca czerwca 2025 roku wyniosła +17% - wynika z najnowszego raportu "Barometr ManpowerGroup Perspektyw Zatrudnienia". Z ...
-
Redukcja etatów najczęściej z przyczyn ekonomicznych
Głównymi powodami zwolnień pracowników są trudności ekonomiczne i gorsze wyniki sprzedaży - wynika z analizy ManpowerGroup. Głównym motorem nowych rekrutacji jest natomiast rozwój biznesu. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jakie są najważniejsze powody redukcji etatów? Z jakich powodów firmy zatrudniają nowych pracowników? Dlaczego warto inwestować ...
-
Czy automatyzacja zabiera pracę w branży IT? Zależy komu
Pojawił się najnowszy "Barometr ManpowerGroup Perspektyw Zatrudnienia", a w nim najnowsze informacje dotyczące sytuacji panującej na rynku pracy w branży IT. Okazuje się, że w najbliższym kwartale większość pracodawców planuje pozostawić zatrudnienie na dotychczasowym poziomie, co trzeci ma plany rekrutacyjne, a 13% rozważa redukcję etatów. Ta ...
-
Spacery to cała aktywność fizyczna Polaków?
... Dzień Zdrowia, a więc sprzyjająca okazja, aby przyjrzeć się aktywności fizycznej Polaków. Tego zadania podejmuje się najnowsze badanie Huawei Consumer Business Group Polska, z którego wynika, że aktywności nie unikamy, ale najczęściej ograniczamy ją do spacerów. Eksperci podkreślają, że jest to niewątpliwie godny ...
-
Rynek reklamy wideo nie potrafi zaskoczyć?
Publicis Groupe Polska opublikowała najnowsze doniesienia odnośnie inwestycji reklamowych w formaty wideo. Okazuje się, że w pierwszym kwartale 2025 roku wzrosły one o 4,3%, osiągając poziom blisko 1,56 miliarda zł, co stanowić ma m.in. o nieustającej popularności reklamy wideo. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Ile czasu Polacy spędzają przed ...
-
ESG ważne dla pracowników, ale kandydatów na zielone etaty brakuje
Wywodzący się z pokoleń Y i Z kandydaci do pracy przywiązują dość dużą wagę do działań proekologicznych potencjalnego pracodawcy - wynika z opublikowanego przez ManpowerGroup raportu "Sustainability and the Rise of Green+ and Turquoise Jobs". Jednocześnie wzrost znaczenia ESG w organizacjach prowadzi do zwiększonego zapotrzebowania na nowe ...
-
Internet i handel napędzają rynek reklamy
Publicis Groupe prezentuje najnowsze podsumowanie sytuacji panującej na rodzimym rynku reklamy. Tym razem pod lupę wzięto pierwsze trzy miesiące bieżącego roku. Okazuje się, że 2025 rok rozpoczął się stabilnym wzrostem na poziomie 5,3%. Taki wynik stanowi potwierdzenie dobrej kondycji branży i powinien uspokoić reklamodawców i nadawców ...
-
Badania internetu Gemius/PBI V 2025
... Grupa Meta Platforms (39,42%), na miejscu trzecim Grupa Allegro (34,99%). Grupa Microsoft-MSN poza podium. Dwudziestkę zamyka Grupa Alibaba Group. Urządzenia mobilne Podium zestawienia TOP 20 wydawców, z których witryn i programów internetowych korzystają internauci przy użyciu urządzeń mobilnych, prezentuje się następująco ...
-
Co piąta firma rozważa redukcję etatów w III kw. 2025
W III kwartale 2025 roku 31% pracodawców w Polsce planuje rekrutacje pracowników, a 47% chce utrzymać dotychczasowy poziom zatrudnienia. Co piąty pracodawca deklaruje zwolnienia. Prognoza netto zatrudnienia dla Polski na okres od lipca do września 2025 roku wyniosła +11% - wynika z najnowszego raportu "Barometr ManpowerGroup Perspektyw ...
-
Wiatraki filarem transformacji energetycznej w Polsce
... wiatrowych musi zdecydowanie wzrosnąć. Tegoroczne wydanie raportu zawiera dodatek specjalny przygotowany przez ekspertów z Wind Industry Hub, PSEW oraz CEE Energy Group w wyniku analiz przeprowadzanych w latach 2023-2024. Dokument przedstawia mapę drogową rozwoju przemysłu offshore, której celem jest przekształcenie sektora morskiej energetyki ...
-
Polki pod presją i w stresie. Dobrostan kobiet to rzadkość?
... im zasobów, by poczuć się naprawdę dobrze – tłumaczy Karolina Liberka, strateżka, badaczka i Head of Strategy and Innovation w Garden of Words Group. Jak podkreśla Ewa Kapacka, Dyrektorka Biura Marketingu i PR PKO Ubezpieczenia – liczby w raporcie to tylko część opowieści. Równie istotne są emocje ...
-
Nowości Google: AI i VEO 3 zmieniają strategie PPC w e-commerce
... współpracę marek z twórcami treści, co znacząco zwiększa zasięg i angażowanie odbiorców. Ekspertyza w AI jako przewaga konkurencyjna Z danych Google i Boston Consulting Group wynika, że agencje marketingowe są średnio o 35% bardziej zaawansowane w wykorzystaniu AI w marketingu niż reklamodawcy. Współczesne podejście do marketingu, oparte na ...
-
Badania internetu Gemius/PBI VI 2025
... , Grupa Meta Platforms (38,93%), na miejscu trzecim Grupa Allegro (34,99%). Grupa Microsoft-MSN poza podium. Dwudziestkę zamyka Grupa Alibaba Group. Urządzenia mobilne Podium zestawienia TOP 20 wydawców, z których witryn i programów internetowych korzystają internauci przy użyciu urządzeń mobilnych, prezentuje się następująco ...
-
Ceny w sklepach w górę w czerwcu: gdzie zrobimy najtańsze zakupy?
... budżetu staje się dziś świadome planowanie zakupów oraz wybór miejsca ich realizacji. Cyfrowe narzędzia, takie jak uruchomiona właśnie przez ASM Group aplikacja Koszyk Zakupowy są realnym wsparciem w podejmowaniu decyzji konsumenckich - mówi Kamil Kruk, Client Service & Analysis Director ASM SFA. Aplikacja Koszyk ...
-
Rynek reklamy wideo nic nie zwalnia. Total streaming na prowadzeniu
Reklama wideo w Polsce nie zwalnia tempa. Według najnowszej analizy Publicis Groupe Polska, inwestycje w ten rodzaj przekazu wzrosły o 6,7%, osiągając poziom blisko 3,5 mld zł. Zdecydowanie najwięcej zyskuje total streaming, a wszystko to przy stabilnej pozycji telewizji linearnej. Mamy wyraźny sygnał, że wideo dostosowuje się do nowych zwyczajów ...
-
4 na 10 pracowników rozważa zmianę pracy. Powody mogą zaskoczyć
Co drugi millenials i niemal połowa pracowników zdalnych w Polsce rozważa zmianę pracy – wynika z badania zrealizowanego przez ManpowerGroup. Kobiety częściej niż mężczyźni czują się niepewnie zawodowo, a młodsze pokolenia, jak się okazuje, nie ufają swoim menedżerom. Niepewność i brak stabilności są dziś codziennością na rynku pracy. Czy firmy są ...
-
Rynek reklamy w Polsce: 6,6 mld zł w I półroczu 2025, radio rośnie najszybciej
Polski rynek reklamy nie zwalnia tempa – w pierwszym półroczu 2025 r. urósł o 7,2%, osiągając wartość prawie 6,6 mld zł. Najwięcej zyskał handel, który zwiększył budżety o blisko 195 mln zł. Wśród mediów największym zwycięzcą zostało radio. Internet utrzymuje pozycję głównej siły napędowej, a wideo wciąż dominuje w mediamiksie. Publicis Groupe ...
-
Pilkington Polska inwestuje 160 mln zł w nowoczesną linię do powlekania szkła w Sandomierzu
... zamówień na szkło wysoko przetworzone, napędzany przez modernizację budownictwa i rosnące wymogi środowiskowe. Sandomierz, jako jeden z kluczowych ośrodków produkcyjnych NSG Group na świecie, stanowi naturalne miejsce dla tej inwestycji – dzięki zapleczu technologicznemu, doświadczonej kadrze i korzystnej lokalizacji logistycznej. Nowe miejsca ...