-
Redukcja etatów najczęściej z przyczyn ekonomicznych
Głównymi powodami zwolnień pracowników są trudności ekonomiczne i gorsze wyniki sprzedaży - wynika z analizy ManpowerGroup. Głównym motorem nowych rekrutacji jest natomiast rozwój biznesu. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jakie są najważniejsze powody redukcji etatów? Z jakich powodów firmy zatrudniają nowych pracowników? Dlaczego warto inwestować ...
-
Czy automatyzacja zabiera pracę w branży IT? Zależy komu
Pojawił się najnowszy "Barometr ManpowerGroup Perspektyw Zatrudnienia", a w nim najnowsze informacje dotyczące sytuacji panującej na rynku pracy w branży IT. Okazuje się, że w najbliższym kwartale większość pracodawców planuje pozostawić zatrudnienie na dotychczasowym poziomie, co trzeci ma plany rekrutacyjne, a 13% rozważa redukcję etatów. Ta ...
-
Spacery to cała aktywność fizyczna Polaków?
... Dzień Zdrowia, a więc sprzyjająca okazja, aby przyjrzeć się aktywności fizycznej Polaków. Tego zadania podejmuje się najnowsze badanie Huawei Consumer Business Group Polska, z którego wynika, że aktywności nie unikamy, ale najczęściej ograniczamy ją do spacerów. Eksperci podkreślają, że jest to niewątpliwie godny ...
-
Rynek reklamy wideo nie potrafi zaskoczyć?
Publicis Groupe Polska opublikowała najnowsze doniesienia odnośnie inwestycji reklamowych w formaty wideo. Okazuje się, że w pierwszym kwartale 2025 roku wzrosły one o 4,3%, osiągając poziom blisko 1,56 miliarda zł, co stanowić ma m.in. o nieustającej popularności reklamy wideo. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Ile czasu Polacy spędzają przed ...
-
ESG ważne dla pracowników, ale kandydatów na zielone etaty brakuje
Wywodzący się z pokoleń Y i Z kandydaci do pracy przywiązują dość dużą wagę do działań proekologicznych potencjalnego pracodawcy - wynika z opublikowanego przez ManpowerGroup raportu "Sustainability and the Rise of Green+ and Turquoise Jobs". Jednocześnie wzrost znaczenia ESG w organizacjach prowadzi do zwiększonego zapotrzebowania na nowe ...
-
Internet i handel napędzają rynek reklamy
Publicis Groupe prezentuje najnowsze podsumowanie sytuacji panującej na rodzimym rynku reklamy. Tym razem pod lupę wzięto pierwsze trzy miesiące bieżącego roku. Okazuje się, że 2025 rok rozpoczął się stabilnym wzrostem na poziomie 5,3%. Taki wynik stanowi potwierdzenie dobrej kondycji branży i powinien uspokoić reklamodawców i nadawców ...
-
Badania internetu Gemius/PBI V 2025
... Grupa Meta Platforms (39,42%), na miejscu trzecim Grupa Allegro (34,99%). Grupa Microsoft-MSN poza podium. Dwudziestkę zamyka Grupa Alibaba Group. Urządzenia mobilne Podium zestawienia TOP 20 wydawców, z których witryn i programów internetowych korzystają internauci przy użyciu urządzeń mobilnych, prezentuje się następująco ...
-
Co piąta firma rozważa redukcję etatów w III kw. 2025
W III kwartale 2025 roku 31% pracodawców w Polsce planuje rekrutacje pracowników, a 47% chce utrzymać dotychczasowy poziom zatrudnienia. Co piąty pracodawca deklaruje zwolnienia. Prognoza netto zatrudnienia dla Polski na okres od lipca do września 2025 roku wyniosła +11% - wynika z najnowszego raportu "Barometr ManpowerGroup Perspektyw ...
-
Wiatraki filarem transformacji energetycznej w Polsce
... wiatrowych musi zdecydowanie wzrosnąć. Tegoroczne wydanie raportu zawiera dodatek specjalny przygotowany przez ekspertów z Wind Industry Hub, PSEW oraz CEE Energy Group w wyniku analiz przeprowadzanych w latach 2023-2024. Dokument przedstawia mapę drogową rozwoju przemysłu offshore, której celem jest przekształcenie sektora morskiej energetyki ...
-
Polki pod presją i w stresie. Dobrostan kobiet to rzadkość?
... im zasobów, by poczuć się naprawdę dobrze – tłumaczy Karolina Liberka, strateżka, badaczka i Head of Strategy and Innovation w Garden of Words Group. Jak podkreśla Ewa Kapacka, Dyrektorka Biura Marketingu i PR PKO Ubezpieczenia – liczby w raporcie to tylko część opowieści. Równie istotne są emocje ...
-
Nowości Google: AI i VEO 3 zmieniają strategie PPC w e-commerce
... współpracę marek z twórcami treści, co znacząco zwiększa zasięg i angażowanie odbiorców. Ekspertyza w AI jako przewaga konkurencyjna Z danych Google i Boston Consulting Group wynika, że agencje marketingowe są średnio o 35% bardziej zaawansowane w wykorzystaniu AI w marketingu niż reklamodawcy. Współczesne podejście do marketingu, oparte na ...
-
Badania internetu Gemius/PBI VI 2025
... , Grupa Meta Platforms (38,93%), na miejscu trzecim Grupa Allegro (34,99%). Grupa Microsoft-MSN poza podium. Dwudziestkę zamyka Grupa Alibaba Group. Urządzenia mobilne Podium zestawienia TOP 20 wydawców, z których witryn i programów internetowych korzystają internauci przy użyciu urządzeń mobilnych, prezentuje się następująco ...