-
Lojalność partnerów w relacjach biznesowych
Powodem, dla którego tak wielu sprzedawców zajmuje się zdobywaniem nowych klientów, a tak niewielu potrafi dobrze budować lojalność starych, jest fakt, że pierwsze zadanie wydaje się dużo ciekawsze i bardziej opłacalne, a do tego, w powszechnej opinii, stanowi znacznie większe wyzwanie. Powiedzmy to otwarcie: praca nad utrzymaniem starych klientów ...
Tematy: -
Testy i badania w e-marketingu
Niemal każda firma wpisuje w swoją filozofię działania traktowanie klienta i jego potrzeb w sposób nadrzędny. Niestety, to słuszne założenie często nie ma przełożenia na praktykę. Aby się przekonać, że wbrew deklaracjom, to nie potrzeby klienta są brane przede wszystkim pod uwagę, wystarczy sprawdzić, ile strategii e-marketingowych czy serwisów ...
-
Tydzień 35/2005 (29.08-04.09.2005)
Nie ulega wątpliwości, że już nic nie jest w stanie zatrzymać budowy Rurociągu Północnego po dnie Bałtyku, rosyjsko-niemieckiej inwestycji, której koszt szacuje się na sporo ponad 5 mld USD. To, że doszło do takiej decyzji nie wystawia polskim władzom najlepszej opinii. Według Eurostatu w lipcu stopa bezrobocia (bez czynników sezonowych) w strefie ...
-
Tydzień 51/2005 (19-25.12.2005)
Uzgodniono budżet na 7-letni okres na lata 2006-13. Gdyby się to nie udało Unia weszłaby w kolejną fazę głębokiego kryzysu i do dotychczasowych krytycznych opinii ekspertów. Według Komisji Europejskiej w IV kwartale br i w I kwartale 2006 roku wzrost gospodarczy w strefie euro wyniesie 0,6% kw/kw. Po trzech kwartałach wzrost gospodarczy w Rosji ...
-
Tydzień 27/2006 (03-09.07.2006)
Zgodnie z obecnymi zobowiązaniami Polska ma zmniejszyć swój deficyt poniżej 3% PKB do 2007 roku. Według obecnych prognoz ekonomicznych Komisji Europejskiej (sprzed miesiąca), ze względu na zapowiadany wzrost wydatków na cele społeczne, Polska nie ma szans na dotrzymanie planowanego na 2006 rok deficytu finansów publicznych w wysokości 2,6% PKB. W ...
-
Tydzień 27/2007 (02-08.07.2007)
Czarne chmury gromadzą się nad planami inwestycyjnymi związanymi z EURO 2012. W opinii Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa (OIGD) na budowę dróg i autostrad przed Euro 2012 zabraknie około 35 mld zł. Rządowe plany przewidują, że w ciągu najbliższych sześciu lat powstanie 960 km autostrad oraz ponad 2,7 tys. km dróg ekspresowych, a jeśli ...
-
Zużycie energii: budynki mieszkalne dominują
Planowane wejście w życie dyrektywy Unii Europejskiej obligującej właścicieli budynków do posiadania świadectw energetycznych niedługo stanie się faktem. Jednocześnie okazuje się, że Polacy nie wiedzą o takich regulacjach prawnych i są do nich nieprzygotowani. Badanie opinii publicznej przeprowadzone przez ośrodek badawczy TNS OBOP na zlecenie ...
-
Tydzień 46/2007 (12-18.11.2007)
W opinii specjalistów CASE w 2008 roku nastąpi spowolnienie gospodarki, tempo wzrostu PKB spadnie do 5% wobec 6,5% w tym roku, natomiast inflacja wzrośnie do 3,2% z poziomu ok. 2,4% w tym roku. Jako przyczynę obniżki tempa wzrostu gospodarczego eksperci CASE wskazują spodziewane słabsze wyniki produkcji przemysłowej i budownictwa, a także niezbyt ...
-
Programy lojalnościowe w stagnacji
Bierze w nich udział 1/4 Polaków, ich główną wadą jest systematyczność, a 30% ich uczestników można nazwać aktywnymi - programy lojalnościowe - budują przede wszystkim lojalność "kupioną", nie "emocjonalną" - pokazuje raport ARC Rynek i Opinia "BTL Monitor 2008". Lojalność wobec marki jest dla polskiego konsumenta trudna w świecie, który oferuje ...
-
Wydatki na świadczenia pozapłacowe 2008
Z badań Sodexho Pass Polska wykonanych przy współpracy z ARC Rynek i Opinia wynika, że w 2008 roku firmy zwiększyły wydatki na świadczenia pozapłacowe. Łącznie budżety na dodatki pozapłacowe wzrosły o średnio 3,7%. Największy wzrost popularności zanotowały kupony usługowe - w 2007 r. ich stosowanie zadeklarowało 43% przedsiębiorstw, podczas gdy w ...
-
Rozwój zawodowy najlepszy w stolicy
Jak wynika z raportu "City Brands" przygotowanego przez firmę On Board PR na podstawie badań firmy PBS DGA, Warszawa, Wrocław i Kraków mają najlepszą opinię jako miejsca budowy swojej kariery zawodowej. Na liście miast o największym potencjale w tym względzie, stolicę umieszcza aż 73% dorosłych mieszkańców Polski. Mniej wskazań uzyskują Wrocław ( ...
-
Działania marketingowe BTL 2008
Z firm działających w Polsce - w 2008 r. więcej zwiększyło swoje budżety na działania BTL kierowane do klientów indywidualnych (B2C) i partnerów biznesowych (B2B), niż je zmniejszyło, w stosunku do roku poprzedniego. Prezentują to badania dotyczące komunikacji BTL, zlecone przez Sodexho Pass Polska i przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia. Badane ...
-
Telewizja mobilna: rusza program pilotażowy
Spółka INFO-TV-FM rozpoczyna program pilotażowy telewizji mobilnej w Warszawie. W pilotażu biorą udział m.in. operatorzy platform satelitarnych i nadawcy telewizyjni Cyfrowy Polsat i CANAL+ Cyfrowy, operator telefonii komórkowej CenterNet oraz operatorzy kablowi m.in. Vectra i Inea. Celem pilotażu jest poznanie opinii użytkowników na temat usługi, ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 21/2010
W opinii premiera tegoroczna powódź jest przyczyną zniszczeń szacowanych już teraz na ok. 10 mld zł. Na pewno ten wydatek wpłynie na ograniczenia w realizacji innych zaplanowanych przedsięwzięć, pochłonie wiele aktywności i pracy ludzkiej, będzie miało wpływ na wyniki firm i krajowej gospodarki, a także na realizację budżetu. Rząd szacuje, że ...
-
GMO - wady i zalety
Genetycznie zmodyfikowane rośliny opanowały miliony hektarów upraw na całym świecie, z GMO spotykamy się także przy codziennych zakupach. Jednak mimo powszechnego zastosowania, technologia ta budzi wiele wątpliwości. Opinie naukowców na temat szkodliwości upraw genetycznie modyfikowanych są podzielone. Jak w najprostszy sposób zdefiniować GMO? ...
-
Polacy pokochali centra handlowe
Ku radości sprzedawców polscy konsumenci pokochali centra handlowe. Rekordziści spędzają w sklepach nawet 10 godzin. Zakupy przestały być domeną kobiet, także panowie coraz częściej przyznają się do "męskich" wypadów shoppingowych. Polacy wydają więcej na obuwie i odzież, niż na edukację. Średnio na ubrania wydajemy 5,1 procent domowego budżetu, ...
-
Pracownicy doceniają marketing osobisty
Według najnowszego sondażu Kelly Services, dostawcy rozwiązań w zakresie HR, Coraz więcej polskich pracowników buduje swoją "markę", m.in. poprzez działania w celu wyróżnienia się na zmiennym rynku pracy. Jest to wyrazem tendencji do przejmowania coraz większej kontroli nad własną karierą. Takie wyniki przyniósł sondaż Kelly Global Workforce Index ...
-
Najlepsze sklepy z bielizną w Europie
O obsługę klienta najlepiej dbają Czesi, w budowaniu lojalności przodują Węgrzy, a w prezentacji sklepu wygrywają Litwini - to wnioski, jakie można wysunąć na podstawie badania mystery shopping przeprowadzonego przez INTERNATIONAL SERVICE CHECK (ISC). Tajemniczy klienci ocenili 192 sklepy z bielizną w 9 krajach Europy, Polska znalazła się dopiero ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 38/2011
Trzęsienie ziemi w Japonii, tsunami i na koniec awaria elektrowni atomowej w Fukuszimie w wielu krajach wpłynęła na rewizję polityki rozwoju energetyki w oparciu o technologię nuklearną. W Europie najważniejszą decyzję podjęły Niemcy, określając termin zamknięcia działających reaktorów i rezygnując z budowy nowych. Interesująca jest polityka ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 45/2011
Analitycy już kilka miesięcy temu zwracali uwagę na zbliżające się zagrożenia i krytykowali założenia przyszłorocznego budżetu, w którym założono utrzymanie wzrostu PKB na tegorocznym poziomie ok. 4 proc. W opinii polityków rządzącej koalicji nie są wykluczone cięcia w administracji, przesunięcia terminu realizacji inwestycji (za wyjątkiem ...
-
Pinterest wzbudza emocje
Od dawna nie było serwisu internetowego, który swoim sukcesem wzbudziłby tyle emocji co Pinterest. To powiew świeżości na scenie zdominowanej przez dobrze znane nam firmy - Facebook, Google czy Twitter. Ideą serwisu Pinterest jest połączenie ludzi poprzez rzeczy, które ich interesują. Serwis umożliwia dodawanie ulubionych przedmiotów (pins) w ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 26/2012
Zakończone "rzutem na taśmę" inwestycje związane z Euro 2012 i zadowolenie z zagranicznych opinii o sukcesie organizacyjnym tylko na chwilę przysłoniły problemy polskiego budownictwa. Trudności, przed jakimi staje teraz ta branża są znacznie poważniejsze, niż te, jakie wynikają z ogłoszenia upadłości grupy firm związanych z PBG. W czasie szczytu ...
-
Sektor MŚP: ocena II kw. 2012 i prognoza III kw. 2012
Najnowszy odczyt nastrojów i planów inwestycyjnych sektora MŚP wskazuje, że powróciliśmy niestety do nerwowego klinczu. Impreza sportowa Euro 2012 rozbudziła u wielu przedsiębiorców nadzieję na finansowe odbicie. Niestety, wskaźnik nastrojów KERNA spadł znacznie, bo aż do -72,9 pkt. czyli do poziomu z początku bieżącego roku. Najsilniej obciążyły ...
-
Wyprawka szkolna to spory wydatek
Z badań PAYBACK Opinion Poll wynika, że 65% Polaków przeznaczyło na wyprawkę dla dziecka od 300 do 700 zł. Wysokość wydatków jest dość stabilna - na zakupy szkolne 54% respondentów wyda tyle, ile w zeszłym roku. Ponad połowa badanych kupiła wyprawkę jeszcze przed rozpoczęciem roku szkolnego (56%). Istnieje możliwość otrzymania z budżetu państwa ...
-
Polacy polubili atom? Większe poparcie dla energetyki jądrowej
Za budową w Polsce elektrowni atomowej opowiada się już ponad połowa Polaków - wynika z badania opinii publicznej przeprowadzonego przez Millward Brown SMG/KRC. Od startu rządowej kampanii „Poznaj atom. Porozmawiajmy o Polsce z energią” grono zwolenników energii jądrowej wzrosło z poziomu 51 proc. aż o 5 punktów procentowych. Dodatkowo, badania ...
-
Innowacje a łatwość prowadzenia biznesu
Innowacje to główny czynnik wpływający na rozwój społeczny i gospodarczy. Ta powszechna opinia ma swoje odzwierciedlenie w wielu publikacjach naukowych, dotyczących budowy konkurencyjności gospodarek. Zwiększa się liczba badań prowadzonych w tym zakresie. Trzy elementarne składniki wzrostu gospodarczego, tj. ziemię, pracę i kapitał powiększono o ...
-
Idealny Pracodawca 2013 wg studentów
Opierając się w tym roku na opinii ponad 25 500 studentów, firma doradcza Universum udostępniła właśnie najnowszy ranking Idealni Pracodawcy 2013. W kategorii Biznes pierwszą pozycję zajmuje Ernst & Young, a za nim plasują się Google Poland oraz PKO Bank Polski. W kategorii Inżynieria numerem jeden jest Grupa Skanska, a kolejne pozycje zajmują ...
-
Czy organizacje pozarządowe potrzebują PR?
Działania z zakresu public relations to obecnie niemal standardowe narzędzia w budowaniu wizerunku przedsiębiorstw i polityków. Organizacje oraz postaci z pierwszych stron gazet i portali już dawno poznały siłę PR. Często jednak zapomina się, że również organizacje pożytku publicznego powinny świadomie i profesjonalnie dbać o opinię, jaką mają ...
-
Jakie marki najchętniej polecają konsumenci?
Polacy chętnie polecają sobie marki, które kojarzą im się z przyjemnością - wynika z analizy przeprowadzonej przez ARC Rynek i Opinia dla Superbrands 2013/2014. Z drugiej strony na polecenia ze strony konsumentów raczej nie mają co liczyć doradcy finansowi, dostawcy energii elektrycznej oraz - co może nieco zadziwiać - deweloperzy i firmy ...
-
Idealny Pracodawca 2014 wg studentów
Opierając się w tym roku na opinii ponad 23 500 studentów, firma doradcza Universum opublikowała najświeższy ranking Idealni Pracodawcy 2014. W kategorii Biznes pierwszą pozycję zajmuje Google Poland, a za nim plasują się Ernst & Young oraz PKO Bank Polski. W kategorii Inżynieria numerem jeden jest Grupa Skanska, a kolejne pozycje zajmują Budimex ...
-
Konsumenci uodpornili się na marketing
Jedynie 22 procent konsumentów ma zaufanie do maili wysyłanych przez firmy, a jeszcze mniejsza rzesza ufa reklamom, które pojawiają się na witrynach internetowych - to tylko niektóre z wniosków płynących z najnowszych badań zrealizowanych przez Forrester Research. Z drugiej strony ufność internautów wzbudzają opinie innych. Nadeszły ciężkie czasy ...
-
Nawet wakacje budzą obawy
Na wakacjach powinien towarzyszyć nam przede wszystkim dobry humor i beztroska. Tymczasem okazuje się, że marzenia Polaków o rychłym urlopie mąci niepokój. Czego obawiamy się w największym stopniu? Z najnowszego badania „Polak na wakacjach”, przeprowadzonego przez firmę ARC Rynek i Opinia na zlecenie Liberty Direct, wynika, że są to koszty ...
-
Najcenniejsze marki świata 2014 - sektor ubezpieczeń
Ping An oraz China Life znalazły się na szczycie tegorocznego rankingu najcenniejszych ubezpieczeniowych marek świata BrandZTM sporządzonego przez instytut Millward Brown. Okazuje się zatem, że chińskie firmy ubezpieczeniowe potrafią budować głębsze i silniejsze więzi z konsumentami niż ich zachodni rywale. Na rynku, na którym historia ubezpieczeń ...
-
NIK: przy budowie farm wiatrowych możliwa korupcja
Powstawaniu farm wiatrowych w Polsce towarzyszy wiele nieprawidłowości - twierdzi Najwyższa Izba Kontroli. Władze gminne decydujące o powstawaniu farm ignorowały opinie lokalnej społeczności, budowy wielu elektrowni wiatrowych przebiegały w warunkach konfliktu interesów czy nawet z podejrzeniem korupcji. W Polsce pod koniec roku 2013 działały farm ...
-
Dobry sprzedawca według Polaków
Sprzedawca - sympatyczny, kompetentny, potrafiący sprostać potrzebom klienta. Tyle teorii. A jak rzecz ma się w praktyce? Polish National Sales Awards wraz z instytutem badawczym Millward Brown postanowili sprawdzić, jaki wizerunek handlowca wyłania się z opinii konsumentów. Najkrócej rzecz ujmując wyniki badania napawają umiarkowanym optymizmem. ...