-
Branża farmaceutyczna a wydatki na reklamę 2012
... do wiodących na rynku reklamy (prawie 12,6% udziałów w całości wydatków reklamowych w Polsce) może mieć przed sobą trudniejszy rok - analizują specjaliści domu mediowego Equinox ... na zapas” powodując tym samym silne tąpniecie popytu w I kwartale 2012. „Liczymy, że rynek będzie się odbijał w kolejnych kwartałach, bo z malejących obrotów i marż trudno ...
-
Reklama online pobiła nowy rekord
... , że w minionym roku rynek reklamowy online zdołał utrzymać ... Polsce. Sama struktura wydatków w poszczególnych segmentach nie jest zaskoczeniem i jest typowa dla dojrzałych rynków europejskich. Po tak dobrym roku 2023 z optymizmem patrzymy na rok bieżący, oczekując dalszych wzrostów – Włodzimierz Schmidt, Prezes Zarządu IAB Polska. Polski rynek ...
-
Reklama telewizyjna odrabia straty?
... praktycznie wzrostów. Jeśli obecna koniunktura gospodarcza doczeka się kontynuacji, to również polski rynek reklamowy powinien utrzymać notowany od minionego roku trend wzrostowy. Z punktu widzenia reklamy najistotniejszym medium w Polsce pozostaje telewizja - budżety przeznaczone na reklamę TV stanowią ponad połowę całego tortu reklamowego ...
-
Reklama zewnętrzna czarnym koniem rynku w 2023 roku
... roku? Jak zmieniała się wartość reklamy w poszczególnych mediach? Jak prezentował się udział poszczególnych kategorii reklamy w digital? SEKTORY REKLAMOWE W 2023 r. rynek reklamy w Polsce wzrósł o 7% względem 2022 r. W tym czasie jedenaście sektorów zwiększyło swoje inwestycje reklamowe, a pięć dokonało redukcji budżetów. Największy wzrost wolumenu ...
-
Super i hipermarkety a wydatki na reklamę w I poł. 2012
... klientami sieci Biedronka). Słabszy złoty sprzyja inwestowaniu zagranicznych sieci w Polsce, a kryzys w Unii powoduje wzrost uwagi inwestorów na popyt wewnętrzny. Czy ... Wartość jej sprzedaży w Polsce, wzrosła w I kw. 2012 r. o 21%, a w obliczu kurczącego się rodzimego rynku portugalskiego sieć będzie zwracać baczną uwagę na rynek polski. Wynik ...
-
Wydatki na reklamę będą spadać
... w Polsce spadną o 5,5% w stosunku do poprzedniego roku. Oznacza to redukcję wcześniejszych estymacji, mówiących o spadku wartości ... . Rynek reklamowy w Ameryce Północnej jest znacznie silniejszy niż w Europie. Rosną wskaźniki zaufania konsumentów, sprzedaż detaliczna, liczba pracujących i liczba budowanych domów. ZenithOptimedia prognozuje, że rynek ...
-
Zenith: wydatki na reklamę rosną o ponad 15%, ale będą spadać
... i związanej z nim reklamy digital. POLSKA Patrząc na nasz rodzimy rynek, w pierwszym półroczu 2021 r. rynek reklamy w Polsce zwiększył wartość o 20,5% względem roku poprzedniego i o 1,7% wobec roku 2019. ... - powiedział Jonathan Barnard, Head of Forecasting, Zenith. W ciągu najbliższych trzech lat spodziewamy się, że rynek reklamowy osiągnie ...
-
Reklama łapie oddech, reklamodawcy nie szczędzą pieniędzy
... reklamy w wydatkach na reklamę digital? SEKTORY REKLAMOWE Po 2021 r. rynek reklamy w Polsce zwiększył wartość o 16,2% względem roku poprzedniego i aż o 7% ... dynamiki notuje Google. W czwartym kwartale Alphabet podał w sprawozdaniu finansowym, że przychód reklamowy wzrósł o 32,6% i wynosił 61,2 mld USD. Przychody z SEM wzrosły o 35,7% i wyniosły ...
-
Wydatki na reklamę radiową 2011
... się w 2011 roku o 6,1 proc., ponad trzykrotnie bardziej niż urósł cały rynek reklamowy. Zwiększyła się też liczba reklamodawców, którzy zdecydowali się umieścić radio w swoich mediaplanach - podał Komitet Badań Radiowych. Według ... RMF i TIME SA. KBR zleca badanie Radio Track, które jest jedynym, ciągłym badaniem słuchalności stacji radiowych w Polsce ...
-
Raport specjalny Internet 2003
... one w ponad 50% realizowanych kampaniach. Reklamodawcy chętnie stawiają także na mailing reklamowy (ok. 15%) czy sponsoring (aż 11%). Stosunkowo często wybieraną formą był ... reklam multimedialnych przyjdzie nam jednak jeszcze chwilkę poczekać, szczególnie w Polsce, gdzie rynek dostępu do Internetu jest ciągle w powijakach i wciąż olbrzymią liczbę ...
Tematy: -
Rosną wydatki na reklamę, ale nie na każdą
... rynek zanotował największy wzrost, z jakim mieliśmy do czynienia od 2008 roku. SEKTORY REKLAMOWE Z danych zawartych w raporcie wynika, że wydatki na reklamę zintensyfikowano w aż piętnastu sektorach. Budżet reklamowy ... zaczął się we wrześniu 2017 r. Rynek reklamy wykorzystuje dobrą koniunkturę gospodarczą w Polsce. Warto zauważyć, że dynamika wzrostu ...
-
Reklama wielkoformatowa I-III 2012 r.
... Polsce w I ... 2011 roku z możliwości reklamowy wielkoformatowej skorzystało 132 firmy. Rok później liczba takich firm było 134. Średni kwartalny budżet reklamowy w I kwartale 2012 roku ... Poznań oraz Trójmiasto. Szczegółowe szacunki wartości ilustruje tabela poniżej. Rynek warszawski niezmiennie pozostaje głównym rynkiem. Spadek wartości inwestycji ...
-
Zacznij myśleć o programmatic
... ciągu ostatnich kilkunastu miesiącach rynek podbija programmatic. Od czego zależy wycena reklam w tym modelu i jaki system reklamowy wybrać? Którym wydawcom i w jakich ... Według prognoz ZenithOptimedia 2,5-krotnie wzrośnie udział reklamy kupowanej w modelu programmatic w Polsce w tym roku w stosunku do ubiegłego. Popyt na spersonalizowane komunikaty ...
-
Social media opanowane przez kobiety i reklamy?
... Porównanie platform social media” dostarcza pogłębionych informacji na temat najważniejszych graczy na rynku społecznościowym w Polsce, w tym danych na temat duplikacji pomiędzy poszczególnymi serwisami czy sposobie ich konsumpcji. „Rynek reklamowy” pozwala dowiedzieć się, jakie branże reklamują się najchętniej na danych platformach, czy jakie typy ...
-
Branża motoryzacyjna ogranicza wydatki na reklamę
... Polsce (jeden punkt niżej niż w roku ubiegłym). Poza podium pozostają w tym roku VW, Citroen i Nissan. Ofensywa reklamowa Volkswagena Tymczasem obecny rok upływa pod znakiem ofensywy reklamowej marki Volkswagen. Koncern ten zapowiedział w tym roku bardzo agresywne wejście w rynek ... ), który zredukował swój budżet reklamowy z 13,5 mln w 2011 r. do 9,8 ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 19/2019
... deficytu, konieczność rozwiązania problemu cen energii oraz zagrożenia w międzynarodowym handlu. Polski rynek reklamowy dynamicznie rozwija się. W tym roku na różne formy reklamy polskie firmy ... wydatków reklamowych, natomiast obecnie udział ten wynosi około 35 proc. Rynek polskich aptek. W Polsce jest dziś ponad 14 tys. aptek. Na jedną aptekę ...
-
Trendy 2018. Gdzie zmierza reklama cyfrowa?
... . Polski rynek reklamy też przenosi się do cyfrowego świata Jak podaje agencja Zenith, która przeprowadziła analizę rynku reklamowego w Polsce,wartość całego krajowego rynku reklamy wzrosła w 2017 roku o 2%. W 2018 r. rynek reklamowy będzie rósł z nieco niższą dynamiką (1,9%), by na koniec roku osiągnąć wartość 7,177 mld zł. W Polsce ...
-
Product placement po polsku
... w której 20 minutowy serial to często jeden wielki blok reklamowy. Dlaczego tak się dzieje? W Polsce brakuje przede wszystkim ustaleń prawnych co do product placement, ... wydają się być bardzo rozsądne. Jednakże one same nie wystarczą, aby zmienić rynek placementu w Polsce. Trzeba bowiem zacząć umiejętnie wplatać promowane produkty w fabułę programu, ...
-
Jakie kampanie reklamowe dla seniorów?
... com podają austriacką firmę Emporia Telecom, która zadebiutowała w Polsce jesienią 2009 r., wprowadzając na rynek mocno spersonalizowany telefon komórkowy dla seniorów. Pojawienie się nowego producenta pozwoliło ograniczyć postępujący proces marginalizacji seniorów przez rynek telefonii komórkowej. Claim firmy brzmi: „łatwiejsze kontakty z bliskimi ...
-
Pandemia odciska piętno na rynku reklamy. Ponad 9% spadku, broni się digital
... bedziemy mieć do czynienia ze skutecznym odmrażaniem gospodarki, spadek rynku reklamowego w Polsce może się zatrzymać na koniec 2020 na poziomie ... odnotują prasa, kino i outdoor – komentuje Anna Bartoszewska, Dyrektor Generalna Zenith Polska. Rynek reklamowy zaczyna się odradzać, a prognozowane ożywienie w branży reklamowej w 2021 rok może skutkować ...
-
Odmrożenie HoReCa podnosi wydatki na reklamę alkoholi
... należy m.in. premiumizacją i popularnością specjalności czy piw bezalkoholowych (dane Nielsen). Estymujemy, że w Polsce wydatki reklamowe za 2020 r. (net po rabatach) w kategorii spadły o ... w branży alkoholi skurczyły się prawie dwa razy szybciej niż cały rynek reklamowy w 2020 r., spadając o 11,6% w porównaniu do 6,4% całego rynku, budżety marek ...
-
Wydatki na reklamę - V 2004
... marzec. Prognoza ta zakładała pokonanie kolejnego rekordu dotyczącego łącznych wydatków reklamowych w Polsce. (poprzedni rekord - październik 2003) Wydatki na reklamę w Telewizji wyniosły ... maja 2003. Wzrost ten jednak w dużej części wynika z rozszerzania monitoringu. Rynek Magazynów osiągnął przychód w wysokości 190,25 mln zł. W kwietniu wydano o ...
-
Czas na integrację
... centralnej bazy danych. Wygląda na to, że polski rynek, który w dziedzinie marketingu interaktywnego pozostawał dotychczas ... reklamową swojej Platformy Parentingowej – „najmocniejszej platformy w Polsce”. Zintegrowanych w jej ramach 5 tytułów pism dla ... e-mail użytkownika. Może to być nasz folder reklamowy, informacja o promocji czy też dowolny gadżet ...
-
Projekty innowacyjne a reklama w Internecie
... Polsce powstaje dziś wiele ciekawych innowacyjnych projektów, które mogą wprowadzić nową jakość w wiele dziedzin naszego życia. Niestety, w wymagającym i przesyconym reklamami środowisku gospodarczym wprowadzenie nowych pomysłów na rynek ... wizerunku w Internecie. Jak twierdzi Bieniek: Jeśli projekt ma budżet reklamowy rzędu 100.000 pln, to wydanie 20 ...
-
Reklama mobilna: na rozwój trzeba poczekać
... .), w Serbii (4,50 proc.) i na Węgrzech (3,80 proc.). W Polsce było to 1,60 proc. – Mimo, że polski rynek reklamy mobilnej wciąż znajduje się poniżej średniej w regionie, mamy ... krajach Europy Środkowo-Wschodniej tj.: Bułgarii, Chorwacji, Czechach, na Litwie, Łotwie, w Polsce, Rumunii, Serbii, Słowacji, Słowenii, na Ukrainie oraz na Węgrzech. Dane ...
-
Sieci komórkowe: media a wydatki na reklamę
... sieciach komórkowych prowadzona jest dwutorowo, na Facebooku oraz na forum.telepolis.pl. Obecnie w Polsce jest aktywnych około 60 mln. kart SIM. Oznacza to, że jest ich o ... , telefony komórkowe nadal wypierają telefony stacjonarne. Tak duży i wciąż rozwijający się rynek jest miejscem do działania dla wielu operatorów sieci komórkowych. Skalę tych ...
-
5 grzechów głównych w e-marketingu
Rynek polskiej reklamy internetowej w 2015 roku będzie wart 2,77 mld zł. Jednak nawet największy budżet reklamowy nie sprawi, ... dostosowane komunikaty, w odpowiednim czasie i w odpowiedniej ilości. Taka strategia przynosi wymierne rezultaty – w Polsce średni współczynnik CTR wynosi 0,46 proc.2, natomiast średni CTR kampanii reklamy osobistej – nawet ...
-
12 najciekawszych faktów finansowych nt. mundialu 2018
... piłkarskiemu turniejowi w Rosji, globalne wydatki na reklamę zwiększą się w tym roku o 7,4 proc. do poziomu 628 mld dolarów – wynika z prognoz eMarketer-a. W Polsce rynek reklamowy może urosnąć, dzięki piłkarskiemu świętu, o ok. 5 proc. – estymują eksperci Nano Interactive. Obok bardzo dobrej koniunktury rynkowej, która nakręca wzrost wydatków ...
-
Wydatki na marketing w wyszukiwarkach rosną
... się kryzysu. Polski rynek, warty w 2008 r. ok. 190 mln zł powinien wzrosnąć w 2009 r. o kolejne 50%. Mimo zapowiadanych przez ... Większa świadomość korzyści z zastosowania marketingu internetowego przekłada się na większe wydatki na tą formę promocji. W Polsce prognozuje się wzrost wartości rynku o 50% w 2009 r. do poziomu 275 mln zł. Ten kierunek ...
-
Slogany reklamowe: namawiają, lansują, sprzedają
... Ale najważniejsze jest, aby slogan reklamowy przekonywał do zakupu. Slogany reklamowe dla rynku motoryzacyjnego Rynek motoryzacyjny staje w obliczu stagnacji. Polacy ... skody" Skoda Fabia - „Hatchback z klasą” Skoda Octavian - „Najchętniej wybierane auto w Polsce” Skoda Yeti - „Do miasta i na bezdroża” Superb – „Wyjątkowa przestrzeń wewnątrz” Skoda ...
-
5 rzeczy, których nie wiedziałeś o programmatic buying
... pozwala imponująco zwiększyć współczynnik konwersji i lepiej spożytkować budżet reklamowy. Co każdy marketer powinien wiedzieć o programmatic? Programmatic buying zdobywa rynek reklamy internetowej w zawrotnym tempie. W USA stanowi już 25 proc. wydatków na e-reklamę, w Polsce 10 proc. Także na największym rynku internetowym świata – w Chinach ...
-
Czy ktoś jeszcze klika banery reklamowe?
... światowej. To pokazuje szalone tempo, w jakim rozwija się dzisiaj cyfrowy świat i rynek danych. Bez cienia przesady możemy więc określić nasze czasy mianem „epoki danych” czy ... 7 mln internautów, czyli około 38 proc. wszystkich użytkowników Internetu nad Wisłą. W Polsce reklama blokowana jest wraz z co drugą odsłoną strony internetowej (42 proc). ...
-
Dopasowana reklama trafia w target
... wiadomo skąd w jednym z okien przeglądarki (pytanie w którym?). Wreszcie reklamowy spam, który codziennie z godną podziwu konsekwencją ... młody, ale wyjątkowo dynamicznie rozwijający się rynek. Giełdy reklamowe po raz pierwszy pojawiły się w ... wciąż pozostaje na relatywnie niskim poziomie. Także w Polsce w branży RTB coś drgnęło. W maju tego roku ...
-
PR w nowych mediach
... dziś w ten właśnie sposób odbierany jest przekaz reklamowy i bywa odrzucany jako silnie perswazyjny, narzucony. ... Zatoki Celem kampanii było wprowadzenie na rynek nowego preparatu, pozycjonowanego jako ... czasu poświęca na oglądanie telewizji. Użytkownicy internetu w Polsce najczęściej korzystają z informacji zgromadzonych w światowych zasobach ...
-
Reklama wielkoformatowa 2012 r.
... Rynek krakowski odnotował spadek wartości inwestycji o 13,9%. Liczba aktywnych reklamodawców wzrosła z 78 do 81. Średni budżet reklamowy ...